Ite oon viimesyksystä rempan jälkee ajellu diamond dieselillä ja aika puhtaana on pysyny sisuskalut mitä kameralla kurkin sisälle. Koneena m50 ja tollaseen varmaan melko se ja sama mitä kitusiin nakkaa kunhan ei ole liian jäykkää..
Sigun toukkaan meni Castrol 5W-30. Riittääkö BMW longlife 04 pitkään vaihtoväliin?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Älä tuollaisia mieti, pitkät vaihtovälit on perseestä.
+1 tälle kommentille.
Topicciin vastaten Renaulttiin meni nyt ELF SXR900 5W-40.
Bemarilla ajan edelleen Teboil Diamond 5w-40 mikä on hyväksi todettu eikä tee talvella niin paljon majoneesia kun magnatec.
Hintakin on halvempi, tokmannin alesta 23.90€ / 4 litraa.
Bemarilla ajan edelleen Teboil Diamond 5w-40 mikä on hyväksi todettu eikä tee talvella niin paljon majoneesia kun magnatec.
Hintakin on halvempi, tokmannin alesta 23.90€ / 4 litraa.
Näin.
Se mikä on paradoksaalista näissä hyvin paljon puhtaaseen markkinoinin luomissa tuotemielikuvissa on se että loppujen lopuksi on aivan sama moottorin kulumisen kannalta mitä nykytuotetta käytät, kunhan se täyttää laatuvaatimukset. Ne ainoat käytännön erot varsinkin bemarissa tulee juuri tuon huohottimen jäätymisherkkyyden+kylmäliman muodostumisen kautta ja siinä Teboil on kuitenkin paras(aidosti kehitetty kylmiin olosuhteisiin).
Moottorivaurion pelossa ostetaan hyllyn kalleinta ja lähes ainoa tapa millä näihin saa sen moottorivaurion aikaiseksi on jäädyttää huohotin.
Hyllyn kallein katu-uskottava ylimarkkinoitu tuote ja kolmella pisteellä smokehymiö perässä kerookin puhtaasti ko.yhtiön markkinoinnin onnistumisesta, kuin rationaalisin syin tehdystä öljyvalinnasta suomessa/suomen olosuhteissa jossa se ”kuuma” ei tapa moottoria, vaan kylmä.
Puhtaasti ajamalla se ei nykyään enään kuole niin että öljyvalinnalla olisi mitään merkitystä.
Ite oon viimesyksystä rempan jälkee ajellu diamond dieselillä ja aika puhtaana on pysyny sisuskalut mitä kameralla kurkin sisälle. Koneena m50 ja tollaseen varmaan melko se ja sama mitä kitusiin nakkaa kunhan ei ole liian jäykkää..
Itse ajoin 530d:llä reilut 170 tkm diamond dieselillä. Nyttemmin taloudessa bensakoneisia, mutta edelleen sama öljy käytössä niissäkin. Luokitukset normi vs. diesel diamondissa samat bensakoneisiin ja tuota diesel diamondia löytyy kätevästi 10-litran pöntössä ja tuntuisi tosiaan pitävän koneen vielä hieman puhtaampanakin.
Älä tuollaisia mieti, pitkät vaihtovälit on perseestä.
Minkälaista vaihtoväliä kannattais käyttää sigun autoon (e61). Öljyiksi olen ajatellut ensiksi Castrolia tai Teboil Carat III, mutta taidan kuitenkin päätyä Diamond dieseliin 5W-30 se tais olla. Edellisessä autossa (e39 530d) käytin normi Diamondia ja vaihdoin 10tkm välein. Vähä harvemmin tekis mieli kyllä nykyiseen vaihtaa.
Minkälaista vaihtoväliä kannattais käyttää sigun autoon (e61). Öljyiksi olen ajatellut ensiksi Castrolia tai Teboil Carat III, mutta taidan kuitenkin päätyä Diamond dieseliin 5W-30 se tais olla. Edellisessä autossa (e39 530d) käytin normi Diamondia ja vaihdoin 10tkm välein. Vähä harvemmin tekis mieli kyllä nykyiseen vaihtaa.
Vaihtoväliä miettiessä ei kannata tuijottaa pelkkää kilometrimäärää, vaan enemmän vaikuttaa se, millaista ajoa enimmäkseen tulee. Jos ajo on enimmäkseen pitkää matkaa niin 10000km vaihtoväli on ihan ok, mutta jos ajo on enimmäkseen lyhyttä pätkäajoa ja 10000km täyttyminen kestää yli vuoden niin kannattaa varmasti jo miettiä lyhyempää vaihtoväliä.
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Olisikohan ollut Valvoline 5W-40 mitä on kahdessa aiemmassa öljynvaihdossa mennyt. Tarkoitus olisi hiukan yli 10tkm öljynvaihtoväliä noudattaa, ed. oli yli 12tkm, nyt on jo 11tkm mennyt. Voisihan sitä itsekin vaihtaa, mutta ajatus olisi että kun on alle 100tkm, niin kerätään leimoja.
tuo oma hoppa työnsi aika reippaasti ölppää ahtoputkistoon, en tiedä mitä aikaisemmin oli käytetty mutta engine flushin jälkeen pyöritin koneessa diamondit n.30min ja rykäsin motoxin 5w30 longlifet koneeseen... nyt on 10tkm ajettu ja öljynkulutus on loppunut ja uutta öljylammikkoa ei ole auton alle muodostunut(ahtoputken tiiviste vuotaa). taitaa mennä seuraavallakin kerralla motoxit koneeseen...
F11 530d, ex E61 530da lci
Rojekti E30 325 Touring
Näin.
Se mikä on paradoksaalista näissä hyvin paljon puhtaaseen markkinoinin luomissa tuotemielikuvissa on se että loppujen lopuksi on aivan sama moottorin kulumisen kannalta mitä nykytuotetta käytät, kunhan se täyttää laatuvaatimukset. Ne ainoat käytännön erot varsinkin bemarissa tulee juuri tuon huohottimen jäätymisherkkyyden+kylmäliman muodostumisen kautta ja siinä Teboil on kuitenkin paras(aidosti kehitetty kylmiin olosuhteisiin).
Moottorivaurion pelossa ostetaan hyllyn kalleinta ja lähes ainoa tapa millä näihin saa sen moottorivaurion aikaiseksi on jäädyttää huohotin.
Hyllyn kallein katu-uskottava ylimarkkinoitu tuote ja kolmella pisteellä smokehymiö perässä kerookin puhtaasti ko.yhtiön markkinoinnin onnistumisesta, kuin rationaalisin syin tehdystä öljyvalinnasta suomessa/suomen olosuhteissa jossa se ”kuuma” ei tapa moottoria, vaan kylmä.
Puhtaasti ajamalla se ei nykyään enään kuole niin että öljyvalinnalla olisi mitään merkitystä.
Vaatimukset voi monasti johtaa markkinoiden kalleimpaan öljyyn. Esim 5w-30 on usein hinnaston yläpäästä tai jos sattuu olemaan uusi auto ja tarvitsemaan LL-14 öljyä (ei siis LL-04).
Vaatimukset voi monasti johtaa markkinoiden kalleimpaan öljyyn. Esim 5w-30 on usein hinnaston yläpäästä tai jos sattuu olemaan uusi auto ja tarvitsemaan LL-14 öljyä (ei siis LL-04).
Kuten tuossa kirjoitinkin, niin tottahan toki ne laatuvaatimukset pitää täyttyä, mutta näissä keskusteluissa taitaa tuo LL-04 riittää 98%:ssa tapauksia?
Toisaalta, jos vaihtovälit ovat kuitenkin jotakin muuta kuin Long Life(vaihtoväli 10-15tkm), niin väitän että tuo LL-04 riittää jo sekin ihan kaikkeen.
Pointtihan tuossa oli kuitenkin se että nykymoottorien öljystä riippumattomien tyyppivikojen lisäksi juuri huohottimen jäätyminen on se oikeita moottoririkkoja aiheuttava asia.
Ei todellakaan se että moottori loppuu ennen aikojaan riittämättömien voiteluominaisuuksien takia(nykymoottoresta ei sylinterejä eikä laakereita ajeta loppuun oli öljy mikä tahansa).
Lisäksi se että purkin kyljessä lukee Castol tai jokin muu katu-uskottavampi konsernin nimi, yhdistettynä tähän ”saavutukseen” päästäkseen kuluttajan maksaa selvästi korkeampi hinta(kuluttaja siis maksaa siitä että hänen omiin valintoihinsa vaikutetaan markkinoinnilla), ei oikeasti kerro siitä onko käytetty tuote millään tasolla ”parempi”.
Öljytuotteet varsinkin kun ovat niitä joiden paremmutta Pentti Peruskuluttajan on absoluuttisen mahdotin vertailla ja punnita todellisia hyötyjä suhteesa maksettuun hintaan, on markkinoinnilla todella suuri vaikutus valintapäätöksissä.
Kuvitellaan että mitä kalliimpi, sitä parempi ja sitä ”katu-uskottavampi”..."smoke hymiö" perässä...
Eli kun suurkonserni onnistuu viemään rahat taskustasi ja panee kaiken päälle perseeseen, sinä kiität koska kuvittelet olevasi ”voittaja” tässä pelissä....vaikka artisti on se joka maksaa, sen mainoksenkin.
Peruskäytössä suomessa on 9kk vuodesta aivan tasan sama mitä mihinkin moottoriisi kaadat ja sen jälkeen ainoa asia mihin pitäisi kiinnittää huomiota on juuri tuo huohottimen jäätymisalttius.
En ole vielä koskaan nähnyt näissä öljykeskusteluissa kommenttia jossa tuo ”smoke hymiö” olisi laitettu sen lauseen perään että joku käyttää Teboil Diamondia suojellakseen oikeasti talvisin moottoriaan....koska kysehän ei oikeasti ole siitä, vaan ”vertaistuesta” jota kuvitellaan saatavan siitä mitä kovemmin jokin suurkorporaatio markkinointinsa kautta saa sinua pantua perseeseen.
Comment