Ainakin tossa mun vanhemmassa korkeapuristeisessa kiulussa 1 bar kuumana tyhjäkäynnillä on jo ihan liian vähän, 2,5 bar on ohjearvo.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä moottoriöljyä käytätte part II
Collapse
X
-
Tuohon videoon liittyen niin voisko olla niin että pelkän välyksen perusteella ei pitäis öljyä valita vaan välyksen ja kaulan halkaisijan suhteessa. Eli paksulla kaulalla pitää olla isompi välys kun pienellä jos käytetään samaa öljyn viskositeettia. Tässä lienee ainakin osa totuus minkä takia tuota videon taulukkoa ei voine kaikkiin moottoreihin suoraa soveltaa.Corvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
Comment
-
-
Monta vuotta tuli käytettyä Teboilin Diamond dieseliä (5W-40; LL-04) N47:ssa ja samaa tavaraa Transportterissa. Nyt varasto loppu. Marketeista lähimmäs vaikuttaa löytyvän Mobil ESP mutta taidan laittaa Saksasta tilaukseen Mannol Longlife 504/507 5W-30. Mihin muut TB:n käyttäjät on päätyneet?
Comment
-
-
Originally posted by racing02 View PostMonta vuotta tuli käytettyä Teboilin Diamond dieseliä (5W-40; LL-04) N47:ssa ja samaa tavaraa Transportterissa. Nyt varasto loppu. Marketeista lähimmäs vaikuttaa löytyvän Mobil ESP mutta taidan laittaa Saksasta tilaukseen Mannol Longlife 504/507 5W-30. Mihin muut TB:n käyttäjät on päätyneet?
Tuotahan saa ainakin toisinaan tarjouksista viiden litran kanistereissa neljän litran hinnalla...ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Originally posted by racing02 View PostMonta vuotta tuli käytettyä Teboilin Diamond dieseliä (5W-40; LL-04) N47:ssa ja samaa tavaraa Transportterissa. Nyt varasto loppu. Marketeista lähimmäs vaikuttaa löytyvän Mobil ESP mutta taidan laittaa Saksasta tilaukseen Mannol Longlife 504/507 5W-30. Mihin muut TB:n käyttäjät on päätyneet?
Viime vloppuna vaihdoin viimeisen vanhaa varastoa olevan kannun F11:een.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Halvin mahdollinen täyssynteettinen oikealla luokituksella tai paremmalla, tai likelle tehtaan speksiä. Kylmäkäynnistyksestä oon valmis tinkimään jos ei oo talvikampe ja tulee käytettyä esilämmitystä kuitenkin.
Öljyjen vaihto noin 8 tonnin välein. Vuosilla tosin ei niin väliä, riippuu miltä öljy näyttää.
Varmaan 10 tai nuukaillen 12:kin menisi, mutta kun nää vaihtaa itse niin ei tarvi niin työn osuudessa säästellä.
M57 venakoppa avoinna, viimeset pari-kolme öljynvaihtoa mulla, yli 400tkm ajettu laite. Tosta vois päätellä että tuolla käytöllä ei ainakaan tule moottorinpuhdistusaineita tarvimaan ja on ehkäpä puhdistava vaikutus
-
👍 1
Comment
-
-
Originally posted by MirkoM2 View Post
shell helix ultra 5w-40 ja castrollin edge vertailuna. Eikös ton Tribodynin pitäis olla ns parasta. Aivan helvetin kallista jos ei muutaEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
Comment