Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä moottoriöljyä käytätte part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1766
    • Karjaa

    Ainakin tossa mun vanhemmassa korkeapuristeisessa kiulussa 1 bar kuumana tyhjäkäynnillä on jo ihan liian vähän, 2,5 bar on ohjearvo.
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • Tuiske
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 1441
      • Lempäälä

      Tuohon videoon liittyen niin voisko olla niin että pelkän välyksen perusteella ei pitäis öljyä valita vaan välyksen ja kaulan halkaisijan suhteessa. Eli paksulla kaulalla pitää olla isompi välys kun pienellä jos käytetään samaa öljyn viskositeettia. Tässä lienee ainakin osa totuus minkä takia tuota videon taulukkoa ei voine kaikkiin moottoreihin suoraa soveltaa.
      Corvette C4 LT4 TURBO
      Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

      Comment

      • racing02
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 1990
        • Riihimäki

        Monta vuotta tuli käytettyä Teboilin Diamond dieseliä (5W-40; LL-04) N47:ssa ja samaa tavaraa Transportterissa. Nyt varasto loppu. Marketeista lähimmäs vaikuttaa löytyvän Mobil ESP mutta taidan laittaa Saksasta tilaukseen Mannol Longlife 504/507 5W-30. Mihin muut TB:n käyttäjät on päätyneet?

        Comment

        • mmie
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 483
          • Kouvola

          Originally posted by racing02 View Post
          Monta vuotta tuli käytettyä Teboilin Diamond dieseliä (5W-40; LL-04) N47:ssa ja samaa tavaraa Transportterissa. Nyt varasto loppu. Marketeista lähimmäs vaikuttaa löytyvän Mobil ESP mutta taidan laittaa Saksasta tilaukseen Mannol Longlife 504/507 5W-30. Mihin muut TB:n käyttäjät on päätyneet?
          Juurikin tuohon mobil1 ESP 5W-30 vaihtoehtoon päädyin. Vaihtui diesel kiaan sekä N54:een kyseinen öljy. Hyvin on mennyt nyt muutaman vaihtovälin molemmat.
          Tuotahan saa ainakin toisinaan tarjouksista viiden litran kanistereissa neljän litran hinnalla...
          ex e36 325
          ex e46 328
          e92 335i FBO
          Ducati 900S ie
          KTM 640
          Suzuki GT550
          Honda CBR600

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17412
            • Turku

            Originally posted by racing02 View Post
            Monta vuotta tuli käytettyä Teboilin Diamond dieseliä (5W-40; LL-04) N47:ssa ja samaa tavaraa Transportterissa. Nyt varasto loppu. Marketeista lähimmäs vaikuttaa löytyvän Mobil ESP mutta taidan laittaa Saksasta tilaukseen Mannol Longlife 504/507 5W-30. Mihin muut TB:n käyttäjät on päätyneet?
            Kyllähän tuota saa ja hyvään hintaan. Tuolta juuri tilasin 2 x 10l: https://www.hammer.fi/auto-ja-tyokon...10l/p/0017983/

            Viime vloppuna vaihdoin viimeisen vanhaa varastoa olevan kannun F11:een.
            Näillä mennään:
            - BMW E81 118i since 2017
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • MirkoM2
              Newbiemmer
              • Mar 2024
              • 13
              • Uusimaa

              TriboDyn TRI-EX2 5W-40 autona f87 M2. Ainakin moottoriääni hiljeni huomattavasti.

              Comment

              • ritariässä
                BTCF Member
                • Jan 2006
                • 3353
                • Raisio

                IMitä viskositeettia oli edellinen öljy ja yleinen krohina vai venttiilien tikatus hiljeni?
                E39&E93

                Comment

                • Jarger
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 3276
                  • Finnland

                  Halvin mahdollinen täyssynteettinen oikealla luokituksella tai paremmalla, tai likelle tehtaan speksiä. Kylmäkäynnistyksestä oon valmis tinkimään jos ei oo talvikampe ja tulee käytettyä esilämmitystä kuitenkin.
                  Öljyjen vaihto noin 8 tonnin välein. Vuosilla tosin ei niin väliä, riippuu miltä öljy näyttää.

                  Varmaan 10 tai nuukaillen 12:kin menisi, mutta kun nää vaihtaa itse niin ei tarvi niin työn osuudessa säästellä.

                  M57 venakoppa avoinna, viimeset pari-kolme öljynvaihtoa mulla, yli 400tkm ajettu laite. Tosta vois päätellä että tuolla käytöllä ei ainakaan tule moottorinpuhdistusaineita tarvimaan ja on ehkäpä puhdistava vaikutus

                  Negatiiviset kauppakokemukset:
                  Kaj Blomqvist nimimerkki kaizzu ja juttu sekä kieroilut

                  Comment

                  • MirkoM2
                    Newbiemmer
                    • Mar 2024
                    • 13
                    • Uusimaa

                    Originally posted by ritariässä View Post
                    IMitä viskositeettia oli edellinen öljy ja yleinen krohina vai venttiilien tikatus hiljeni?
                    shell helix ultra 5w-40 ja castrollin edge vertailuna. Eikös ton Tribodynin pitäis olla ns parasta. Aivan helvetin kallista jos ei muuta

                    Comment

                    • MikeDry
                      BTCF Member
                      • May 2006
                      • 6110
                      • Helsinki

                      Originally posted by MirkoM2 View Post

                      shell helix ultra 5w-40 ja castrollin edge vertailuna. Eikös ton Tribodynin pitäis olla ns parasta. Aivan helvetin kallista jos ei muuta
                      Näin mä olen ymmärtänyt, että parasta pitäisi olla. Ainakin jostain luin driftin käytössä joltain vaihdelaatikkon pienet ongelmat kadonneet kun alkanut käyttää tota
                      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                      Comment

                      • naikou
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2010
                        • 1572
                        • vihti

                        Tuo tribodyn taitaa olla rankalla kädellä lisäaineistettua öljyä, se selittäis hinnan ja sen että koneen käyntiääni vaimenee
                        E39 523i Turbo

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎