Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Moonshine
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1018
    • Järvenpää

    #16
    Originally posted by hggs View Post
    Itseäni tekisi mieli katsoa onko vastapaine todella koholla ja pönttö tukossa vai ei. Tätä ei ilmeisesti nää muuten kuin impalla, eli itseltänikin löytyvä bluetooth obd-palikka ei auta?
    Jos omaat Android-luurin niin siihen saa softan nimeltä BMWhat joka lukee paine-eron (=vastapaine) tuon jo omistamasti bt-obd-palikan avulla.
    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

    Comment

    • hggs
      Newbiemmer
      • Jul 2014
      • 4
      • Finland

      #17
      Originally posted by Moonshine View Post
      Jos omaat Android-luurin niin siihen saa softan nimeltä BMWhat joka lukee paine-eron (=vastapaine) tuon jo omistamasti bt-obd-palikan avulla.
      En omista androidpuhelinta, mutta äkkiäkös sellaisen jostain lainaa.

      Kiitos vinkistä!

      Comment

      • hggs
        Newbiemmer
        • Jul 2014
        • 4
        • Finland

        #18
        Originally posted by Moonshine View Post
        Jos omaat Android-luurin niin siihen saa softan nimeltä BMWhat joka lukee paine-eron (=vastapaine) tuon jo omistamasti bt-obd-palikan avulla.
        Osaatko muuten tarkentaa vaatiiko tuo maksullisen version softasta vai onnistuuko ilmaisella?

        Comment

        • Moonshine
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 1018
          • Järvenpää

          #19
          Originally posted by hggs View Post
          Osaatko muuten tarkentaa vaatiiko tuo maksullisen version softasta vai onnistuuko ilmaisella?
          Ilmaisversio taisi olla hyvin pelkistetty lähinnä yhteensopivuuden testaamiseen ja maksullisella tulee jonkin verran hintaa tuolle testille. Halvin vaihtoehto taitaa olla joku paikallinen harrastaja.
          "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

          Comment

          • sassi
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2008
            • 412
            • Nivala

            #20
            Originally posted by hggs View Post
            Tampereella asustelen autoni kanssa.
            Kerran tampereella asustelet ja jos et halua alkaa itse harrastelemaan softien kanssa, niin suosittelen ottamaan yhteyttä nimimerkkiin Böntti
            Vikakoodit lukuun ja vastapaineiden tarkistus...
            --
            Sassi
            - F10 530d
            - KTM 690 Enduro
            Ex. E90 330d, E46 330d

            Comment

            • VolvoTDi
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1576
              • Tampere - Pori

              #21
              Ja jos Böntti ei kerkeä niin onnistuu myös toisessa paikkaa Treellä.
              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
              Check:
              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
              Tampere 044-5867096

              Comment

              • Prison
                BTCF Member
                • Feb 2006
                • 633
                • Kankaanpää

                #22
                Katsoin istalla omasta tuon polttohomman niin näytti edellisestä olevan 36tkm ja tyhjäkäynnillä vastapaineet 0.00 mbar. Meinaakos tuo vähän että siellä ei mitään olisikaan? Luulis että antaisi vikakoodin jos olisi tukkeutuneella ajellut ton verran.. Autossa joku tuntematon ohjelma ja välillä pientä nuhaisuutta kiihdyttäessä. Putkenpäät kyllä mukavan puhtaana pysyneet


                Ei pitäis näitä väsyneenä kahtoo... 360km edellisestä poltosta eli paikallaa ja hyvin pöhisee vissii. Eikai se auta ku jossai vaihees poistaa ja kunnon ohjelma
                Last edited by Prison; 15-08-2014, 11:28.

                Pari bemaria

                Comment

                • EPDM
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2005
                  • 4623
                  • Lahti.

                  #23
                  Tyhjäkäynillä on tietysti vähainen vastus/vastapaine vaikka oliskin osittain tukossa. Vastapaine kasvaa suhteessa kieroksia enemmän, joten kannattaa tutkia vastapaine korkeamalla kieroksilla.
                  Viviendo en Lahiti
                  BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                  Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                  Vw Corrado vr6

                  Comment

                  • teme007
                    Newbiemmer
                    • Aug 2014
                    • 6
                    • Nokia

                    #24
                    Morjesta vaan.

                    Omassa kiesissä on jo vähän aikaa tietokone vinkunu DPF:stä, pamahtaa ilmoitus näytölle 10 min käynnin jälkeen. Pulkka on 530 dA -06, 241 tkm.

                    Onhan tuon DPF:n uusiminen suhteellisen tyyristä puuhaa, ja mikäli oikein ymmärsin, niin edullisempiakin konsteja auton "normaalitilaan" saattamiseksi olisi?

                    Kyssärini kuuluu, oisko tässä Treen seutuvilla suositeltavaa asiantuntijaa, kenen puoleen kannattaisi kääntyä?

                    Comment

                    • jeppe56
                      Bimmer Rookie
                      • May 2005
                      • 65
                      • Keminmaa

                      #25
                      Tarkista nyt alkuun salavalikosta moottorin lämmöt, ettei termarit oo rikki ja sen takia dpf-tukossa.

                      Comment

                      • teme007
                        Newbiemmer
                        • Aug 2014
                        • 6
                        • Nokia

                        #26
                        Originally posted by jeppe56 View Post
                        Tarkista nyt alkuun salavalikosta moottorin lämmöt, ettei termarit oo rikki ja sen takia dpf-tukossa.
                        OK, kiitos vinkistä.

                        Täytyy siis alkaa tutustua salavalikon räpeltämiseen. 100% tumppu kun olen näiden kanssa, niin kysäsen nyt vielä, että näkeekö bluetooth OBD -palikalla samoja asioita kuin salavalikon takaa?

                        Sillä vaan, kun saisin pienellä vaivalla moisen palikan lainaan, niin ois ainakin yks jännävaihe (salavalikko) iteltä pois

                        Comment

                        • VolvoTDi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 1576
                          • Tampere - Pori

                          #27
                          Originally posted by teme007 View Post
                          OK, kiitos vinkistä.

                          Täytyy siis alkaa tutustua salavalikon räpeltämiseen. 100% tumppu kun olen näiden kanssa, niin kysäsen nyt vielä, että näkeekö bluetooth OBD -palikalla samoja asioita kuin salavalikon takaa?

                          Sillä vaan, kun saisin pienellä vaivalla moisen palikan lainaan, niin ois ainakin yks jännävaihe (salavalikko) iteltä pois
                          Näet kyllä lämmöt obd:nkin kautta. Ota yhteyttä jos ei onnistu tai haluat eroon pöntöstä.
                          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                          Check:
                          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                          Tampere 044-5867096

                          Comment

                          • teme007
                            Newbiemmer
                            • Aug 2014
                            • 6
                            • Nokia

                            #28
                            Originally posted by VolvoTDi View Post
                            Näet kyllä lämmöt obd:nkin kautta. Ota yhteyttä jos ei onnistu tai haluat eroon pöntöstä.
                            Asia selvä.

                            Todennäköisin vaihtoehto skaalaten mun taitotasoon on, että otan suhun yhteyttä jossain välissä

                            Comment

                            • jussi_r
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 1655
                              • Nurmijärvi

                              #29
                              Hommattiin tallille Liqui Molyn putsausvehkeet:



                              Aineet maksaa Motonetistä sellaiset 60e/pesu ja näyttää oikeasti noin vartin hommalta. Pitää kokeilla lähipäivinä ja katsoa kuinka hyvä tulee. Olishan tuo DPF:n poisto tietysti yksi vaihtoehto, mutta eipä tuo nyt käyttiksessä ole niistä hevosista kiinni. Muillekin joita jännittää mahdollinen viranomaisten puuttuminen saastelaitteiden poistoon, tai joiden mielestä ei ole überkuul ajella savuttavalla nakulla, voi tuo pesu olla ihan harkitsemisen arvoinen vaihtoehto.

                              Pariin kertaan olen DPF:n pessyt käsipelillä ja se on kyllä sellaista sotkemista, että vaatii ehkä hieman liian paljon intoa ja harrastuneisuutta onnistuakseen.
                              M3 Cabrio Individual
                              530d GT xDrive
                              GL420 CDI
                              ZX-12R

                              Comment

                              • suppari
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4049
                                • Turku

                                #30
                                Originally posted by jussi_r View Post
                                Hommattiin tallille Liqui Molyn putsausvehkeet:



                                Aineet maksaa Motonetistä sellaiset 60e/pesu ja näyttää oikeasti noin vartin hommalta. Pitää kokeilla lähipäivinä ja katsoa kuinka hyvä tulee. Olishan tuo DPF:n poisto tietysti yksi vaihtoehto, mutta eipä tuo nyt käyttiksessä ole niistä hevosista kiinni. Muillekin joita jännittää mahdollinen viranomaisten puuttuminen saastelaitteiden poistoon, tai joiden mielestä ei ole überkuul ajella savuttavalla nakulla, voi tuo pesu olla ihan harkitsemisen arvoinen vaihtoehto.

                                Pariin kertaan olen DPF:n pessyt käsipelillä ja se on kyllä sellaista sotkemista, että vaatii ehkä hieman liian paljon intoa ja harrastuneisuutta onnistuakseen.
                                Tuo pistooli ei sittem mahdu BMW:n lämpötunnistimen eikä paineputken liittimestä sisään, eli vaatii reiän pönttöön Kannattaa mennä johonkin syrjemmälle sitten koeajolle, pesun jälkeen tulee polton käynnistyessä sellaista tuubaa putkesta että höpöä tekee.
                                sigpic
                                P:0409699000

                                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                                huollot/korjaukset!

                                BMW E&F sarjaan.
                                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎