Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    Originally posted by Laku View Post
    Mikä oli yläraja?
    Euro4-vehkeissä 1,5. DPF-autoistahan tulee parhaimmillaan ihan nollaa, joten siinä mielessähän tuo voi epäilyksiä herätellä katsurilla, ja virkaintoinenhan saattaisi ruveta asiaa jopa tutkimaan?
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • apche
      Bimmer Rookie
      • Aug 2013
      • 94
      • Somalia

      Mistä tietää että DPF poltto on käynnissä? Tuli hankittua tuollainen -04 525d ja siinä DPF, mutta en ole huomannut polttoa missään vaiheessa.

      iDrive näyttää, että seuraavaan DPF "huoltoon" olisi 120tkm. Lienee tuo huoltoväli nollattu jossain vaiheessa.
      -

      Comment

      • chevy55
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2013
        • 275
        • Vesilahti

        E83 3.0D ja DDE varoitusvalo syttyy kojelaudassa. INPAlla lukiessa ilmoittaa vastapaineiden olevan yli raja-arvojen.

        Termarit vaihdettu talvella, Throttle body vaihdettu äskettäin. Onko DPF tyhjennyksen aika? Uutta hiukkassuodatinta en ala hankkimaan

        Samoissa kuorissa on siis katti ja hiukkassuodatin ja moottorin päästä tässä järjestyksessä? Jos pöntön aukaisee takaosastaan ja palastelee suodattimen pois varoen kattia, homma onnistuu? Tämän jälkeen softaukseen, jossa poistetaan DPF käytöstä?

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          Originally posted by chevy55 View Post
          E83 3.0D ja DDE varoitusvalo syttyy kojelaudassa. INPAlla lukiessa ilmoittaa vastapaineiden olevan yli raja-arvojen.

          Termarit vaihdettu talvella, Throttle body vaihdettu äskettäin. Onko DPF tyhjennyksen aika? Uutta hiukkassuodatinta en ala hankkimaan

          Samoissa kuorissa on siis katti ja hiukkassuodatin ja moottorin päästä tässä järjestyksessä? Jos pöntön aukaisee takaosastaan ja palastelee suodattimen pois varoen kattia, homma onnistuu? Tämän jälkeen softaukseen, jossa poistetaan DPF käytöstä?
          Kyllä juuri noin, eikä se katti helpolla säry.
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • chevy55
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2013
            • 275
            • Vesilahti

            Originally posted by VolvoTDi View Post
            Kyllä juuri noin, eikä se katti helpolla säry.
            Yritin vielä tänään saada DPF polttoa käyntiin. En kuitenkaan tasinnut onnistua.

            Polttokriteerit pitäisi täyttyä. Termari tosiaan vaihdettiin viime talvena ja tässä mallissahan ei EGR termaria olekaan.

            Ajeltiin tänään kaverin kanssa työreissu Tampereelta Helsinkiin ja ajattelin käyttää tilaisduuden hyväkseni. Matkalla moottoritietä tunnin ajan ajelin pykälää pienemmällä, ts. vitosvaihteella n.110km/h ja samalla nollailtiin Inpalla vikakoodia. Aina se vikavalo syttyi uudestaan ja palaa edelleen. Tunnin jälkeen läppäristä hyytyi akku ja homma oli keskeytettävä.

            Operaation aikana lämmöt pyöri 85-86 asteen hujakoilla eli termarin pitäisi toimia ihan normaalisti.

            Mistä sen pakkopolttokäskyn saa aktivoitua?

            Comment

            • ///THe
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2009
              • 842
              • Espoo

              Originally posted by Supra^ View Post
              Täällä myös tänään aamulla huomautuksetta läpi suoralla downpipella (ei kattia eikä dpfää), savutusarvo 1,02.
              Jos ohjelma hierottu kohdilleen, niin helposti menee suoralla putkella K-arvo samoihin kuin suotimella olevissakin. Omassa autossa viime viikolla leimalla mitattiiin 0,03 ja kehujen kera leima paperiin.
              X5 F15 ///Msport
              CRX 2gen +25psi

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                Originally posted by ///THe View Post
                Jos ohjelma hierottu kohdilleen, niin helposti menee suoralla putkella K-arvo samoihin kuin suotimella olevissakin. Omassa autossa viime viikolla leimalla mitattiiin 0,03 ja kehujen kera leima paperiin.
                Valotatko vähän mitä siitä pitää hieroa kohdilleen? Jälkiruiskutukset on otettu pois, mutta muuhun ei juurikaan ole koskettu.
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • Homebrew
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2011
                  • 347
                  • Paimio

                  Originally posted by chevy55 View Post
                  Yritin vielä tänään saada DPF polttoa käyntiin. En kuitenkaan tasinnut onnistua.

                  Polttokriteerit pitäisi täyttyä. Termari tosiaan vaihdettiin viime talvena ja tässä mallissahan ei EGR termaria olekaan.

                  Ajeltiin tänään kaverin kanssa työreissu Tampereelta Helsinkiin ja ajattelin käyttää tilaisduuden hyväkseni. Matkalla moottoritietä tunnin ajan ajelin pykälää pienemmällä, ts. vitosvaihteella n.110km/h ja samalla nollailtiin Inpalla vikakoodia. Aina se vikavalo syttyi uudestaan ja palaa edelleen. Tunnin jälkeen läppäristä hyytyi akku ja homma oli keskeytettävä.

                  Operaation aikana lämmöt pyöri 85-86 asteen hujakoilla eli termarin pitäisi toimia ihan normaalisti.

                  Mistä sen pakkopolttokäskyn saa aktivoitua?
                  Oman kokemuksen perusteella tuota nollausta pitää rämpyttää jatkuvasti, koska se vikakoodi napsahtaa sieltä aika nopeasti uudestaan ja keskeyttää polton. Jos liian pitkät välit nollaukselle niin ei lämmöt nouse tarpeeksi.
                  Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                  Ex. E91 330d -07

                  Comment

                  • chevy55
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2013
                    • 275
                    • Vesilahti

                    Ok, me nollailtiin aina vasta silloin, kun merkkivalo syttyi kojelautaan.
                    Pitänee yrittää uudestaan.

                    Comment

                    • Takamisakari
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2010
                      • 148
                      • Espoo

                      Moro, tietääkö kukaan "hyvää" mestaa DPF:n poistatukseen ja ohjelmointiin PK- seudulla, länsi-HKI/ Espoo- alueesta plussaa? Kyselin samaa jo tuolla Uudenmaan puolella mutta ei tunnu löytyvän vinkkejä. Auto X5 E53 fl.
                      Last edited by Takamisakari; 24-11-2016, 09:21.

                      Comment

                      • chevy55
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2013
                        • 275
                        • Vesilahti

                        Onko kukaan irroitellut X3 E83:sta DPF:aa? Onko isokin jumppa? En ole vähään aikaan piipahtanut auton alla joten en muista tarkalleen sijaintia. Onko se moottorin ja tuliseinän välissä vai alempana, lähempänä pohjaa? Funtsin vain tuota tyhjennystä, teenkö itse ja annan DPF tyhjennettynä softaukseen ammattilaisille.

                        Comment

                        • makkis
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 5152
                          • Kouvola, Savisto

                          Originally posted by chevy55 View Post
                          Onko kukaan irroitellut X3 E83:sta DPF:aa? Onko isokin jumppa? En ole vähään aikaan piipahtanut auton alla joten en muista tarkalleen sijaintia. Onko se moottorin ja tuliseinän välissä vai alempana, lähempänä pohjaa? Funtsin vain tuota tyhjennystä, teenkö itse ja annan DPF tyhjennettynä softaukseen ammattilaisille.
                          Jos on nosturi ja hitsikone käytössä ni miksipä sitä ei itse tekisi. Eiköhän tuossa on yhdistelmäpönttö heti turbon jälkeen.
                          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                          Comment

                          • chevy55
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2013
                            • 275
                            • Vesilahti

                            Hemmetti. Ajelin tänään melkein 350 kilsaa yrittäen saada pakkopolttoa käynnistymään. Rheingoldilla enabloitiin regenerointi ja laitettiin pyyntö pakkopoltosta päälle. Vikakoodit nollaukseen ja odottelemaan polton alkua. Eipä alkanut vaan heitti DDE valoa aina uudestaan mittaristoon. Koko tuon matkan tarkkailtiin polttotapahtuman alkua ja nollailtiin vikakoodia. Ei auta.

                            Lueskelin Rheingoldin ohjeista, että jos vikakoodit 480A ja 481A on aktivoituneina niin polttoa ei enää anneta tehdä pyynnöstä huolimatta..

                            Onko tuossa enää vaihtoehtoja kokeilla pakkopolttoa vai onko tuo tyhjennys seuraava steppi? Sitäkään ei ehdi tehdä ennen joulun pohjoisen reissua kun autoa tarvitaan työajoihin sitä ennen. Eli menee uuden vuoden puolelle..

                            Comment

                            • SPL330d
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 31
                              • Lahti

                              DPF Inpa painemittaus

                              Tietääkö kukaan miten INPA:lla voi mitata 2008 E9x 330CD:stä DPF paineita tai pakottaa polton päälle?
                              Näkeekö jostain milloin viimeinen poltto on tapahtunut?

                              Inpalla pääsen autoon kiinni ja pääsen lukemaan digitaali ja analogia-arvoja mutta niissä ei ole DPF:än painetta (eikä juuri mitään muuta kuin railipaine, syöttömäärä, ahtopaine, vedenlämpö yms...) eikä valikoissa ole ylös alas selausnuolia.
                              Omissa E46:ssa näkyy kyllä 10x enemmän tietoja inpassa kuin tuossa.
                              Jostain luin, että shift+F6 avaisi toisen valikon mutta ei kyllä aukea.

                              Inpa on romania diagnostic cablelta tilattu ebaysta piuhoineen n. 4v sitten.
                              Koitin päivittää INPA:n E89 filekset uudempiin (v58?) muttei tullut kummemmaksi.

                              Eli mitä INPA:lle pitää tehdä että saa täydet valikot ko. autoon?

                              - Sakke

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                Originally posted by SPL330d View Post
                                Tietääkö kukaan miten INPA:lla voi mitata 2008 E9x 330CD:stä DPF paineita tai pakottaa polton päälle?
                                Näkeekö jostain milloin viimeinen poltto on tapahtunut?

                                Inpalla pääsen autoon kiinni ja pääsen lukemaan digitaali ja analogia-arvoja mutta niissä ei ole DPF:än painetta (eikä juuri mitään muuta kuin railipaine, syöttömäärä, ahtopaine, vedenlämpö yms...) eikä valikoissa ole ylös alas selausnuolia.
                                Omissa E46:ssa näkyy kyllä 10x enemmän tietoja inpassa kuin tuossa.
                                Jostain luin, että shift+F6 avaisi toisen valikon mutta ei kyllä aukea.

                                Inpa on romania diagnostic cablelta tilattu ebaysta piuhoineen n. 4v sitten.
                                Koitin päivittää INPA:n E89 filekset uudempiin (v58?) muttei tullut kummemmaksi.

                                Eli mitä INPA:lle pitää tehdä että saa täydet valikot ko. autoon?

                                - Sakke
                                Rohkenen väittää ettei INPA:lla saa pakkopolttoa päälle. Tarvitset ISTA:n, sillä voit sitten tehdä vaikka ja mitä.
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎