Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • *makke*
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 884
    • Klaukkala

    #91
    Yks hehku pimeenä niin eipä tee polttoa eikä herjaa yhtään mitään

    Comment

    • 530daa
      Bimmer Fanatic
      • May 2012
      • 231
      • ks

      #92
      Originally posted by Supra^ View Post
      Alkaa herjaamaan ennemmin tai myöhemmin jossei softalle tee mitään, mutta kyllähän tuollainen 35d muutenkin suorastaan vaatii ohjelmoinnin.
      Niin kyllä vaatii ,mutta näin talvella riittää kun on AC Schnitzer ni on jo 313hv ja 680nm otteessakin, oli vaan joku tehny ison reiän näköjään dpf 330d ja ei herjaile ja mulla on tukossa nyt juurikin toi

      Comment

      • Jarppa63
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 758
        • Kerava

        #93
        Originally posted by *makke* View Post
        Yks hehku pimeenä niin eipä tee polttoa eikä herjaa yhtään mitään
        Mihin tuo perustuu? Itsellä oli 4 hehkua pimeänä, mutta hoiti poltot kyllä.

        Kunhan ei anna vikakoodeja (jotka ei näy vielä i-driven näytöllä), lämmöt on riittävät ja lientä tankissa, niin kyllä poltot hoituu.
        Nyttemmin on hehkut ja rele vaihdettu, sillä kyllähän auton pitää olla kunnossa.
        Jarppa
        BMW i4M50 individual -23
        exiä: BMW 545e -21
        BMW F33 435xd -15
        M550xd-12
        e93 330da -08
        Dodge Stealth RT/TT -91
        Ford Thunderbird SC -91
        Olds Supreme avo -71
        Chevy Chevelle 2d HT -72

        Comment

        • Kissvesala
          Moderator
          • Jun 2010
          • 3110
          • Liminka

          #94
          Originally posted by *makke* View Post
          Yks hehku pimeenä niin eipä tee polttoa eikä herjaa yhtään mitään
          Puoleksi totta. Herjaa ei mitään, mutta hehkujen toimimattomuus ei estä polttoja yhesäkään bemarissa.
          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
          Kissvesala.fi
          Priva tai o443424479

          Comment

          • 530daa
            Bimmer Fanatic
            • May 2012
            • 231
            • ks

            #95
            Pitääkö muilla ääntä/vihellystä putkesta kun dpf tyhjätty? 335d

            Comment

            • -rik
              BTCF Member
              • Nov 2009
              • 827
              • Rovaniemi

              #96
              Kyllä, viheltää ku mikäki työkone pienillä kierroksilla, ei kuulu sisälle oikeestaa yhtään.
              ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

              Comment

              • 530daa
                Bimmer Fanatic
                • May 2012
                • 231
                • ks

                #97
                Originally posted by -rik View Post
                Kyllä, viheltää ku mikäki työkone pienillä kierroksilla, ei kuulu sisälle oikeestaa yhtään.
                Hienoa ei mullakaan sisälle kuulu ,eli normaalia

                Comment

                • emmiz
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2009
                  • 103
                  • Rajamäki

                  #98
                  Onko normaalia että DPF:n lämpötila on polton aikana vain 460-480 astetta? 118d -06 siis kyseessä. 335d:ssä pyöri 600 asteessa ja siks ihmettelen..
                  Haulla en löytänyt ihan yksiselitteistä vastausta :think

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    #99
                    Originally posted by emmiz View Post
                    Onko normaalia että DPF:n lämpötila on polton aikana vain 460-480 astetta? 118d -06 siis kyseessä. 335d:ssä pyöri 600 asteessa ja siks ihmettelen..
                    Haulla en löytänyt ihan yksiselitteistä vastausta :think
                    Kaikki on niin kauan normaalia kun herjaa tulee tauluun.
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • Kissvesala
                      Moderator
                      • Jun 2010
                      • 3110
                      • Liminka

                      Originally posted by emmiz View Post
                      Onko normaalia että DPF:n lämpötila on polton aikana vain 460-480 astetta? 118d -06 siis kyseessä. 335d:ssä pyöri 600 asteessa ja siks ihmettelen..
                      Haulla en löytänyt ihan yksiselitteistä vastausta :think
                      Originally posted by VolvoTDi View Post
                      Kaikki on niin kauan normaalia kun herjaa tulee tauluun.
                      Juurikin näin. Tuo pakokaasun lämpötilahan on suoraan verrannollinen moottorin (ja ulkoilman) lämpötilaan. Jos sulla on lämmöt nippanappa polton vaatimassa 75asteessa niin ei se mahottomuus ole ettei savukaan ole 600asteista.
                      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                      Kissvesala.fi
                      Priva tai o443424479

                      Comment

                      • Markush80
                        Newbiemmer
                        • Aug 2007
                        • 12
                        • Kajaani

                        520d 2008vm alkoi ilmoittaa particle filter ilmoitusta noin kk sitten. Autosta käyty lukee vikakoodit pikkupajalla ja sen mukaan se auto tekisi polttoja mutta antaa vikakoodia suodattimesta eikä antanut nollata vikakoodia. Auto kyllä vaikuttaisi toimivan normaalisti. Ilmoitus suodattimesta tulee aina noin 10min ajon jälkeen. Autolla käyty ajaa maantiellä siten että moottorin lämmöt nousseet noin 80-90c.

                        Merkkiliike oli sitä mieltä että suodatin tukossa ja pitää vaihtaa.

                        Onko ainut vaihtoehto uusi suodatin, vai pystyykö suodatinta kokeilla elvyttää toimivasti?

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          Originally posted by Markush80 View Post
                          520d 2008vm alkoi ilmoittaa particle filter ilmoitusta noin kk sitten. Autosta käyty lukee vikakoodit pikkupajalla ja sen mukaan se auto tekisi polttoja mutta antaa vikakoodia suodattimesta eikä antanut nollata vikakoodia. Auto kyllä vaikuttaisi toimivan normaalisti. Ilmoitus suodattimesta tulee aina noin 10min ajon jälkeen. Autolla käyty ajaa maantiellä siten että moottorin lämmöt nousseet noin 80-90c.

                          Merkkiliike oli sitä mieltä että suodatin tukossa ja pitää vaihtaa.

                          Onko ainut vaihtoehto uusi suodatin, vai pystyykö suodatinta kokeilla elvyttää toimivasti?
                          Pakkopoltolla lähtisin liikenteeseen. Yleensä jos vikakoodia tulee poltosta niin poltot loppuvat siihen.

                          1. Pakopainetesti testerillä (esim. ISTA) ja arvot ylös
                          2. Pakopolttoa+vikakoodien nollausta moottoritieajon aikana kunnes alkaa poltto pysymään päällä itsestään.
                          3. Pakopainetesti testerillä ja vertailu aloitusarvoihin sekä ohjearvoihin.
                          4. Jos vielä tarvetta niin lisää pakkopolttoa -> kohta 2.


                          Jos siellä roikkuu muita vikakoodeja esim. hehkuista tai sähköisestä kaasuläpästä niin ne saattavat estää normaalin polttotapahtuman, ja näinollen suodatin on suhtkoht nopeasti taas tukossa.
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by Markush80 View Post
                            520d 2008vm alkoi ilmoittaa particle filter ilmoitusta noin kk sitten. Autosta käyty lukee vikakoodit pikkupajalla ja sen mukaan se auto tekisi polttoja mutta antaa vikakoodia suodattimesta eikä antanut nollata vikakoodia. Auto kyllä vaikuttaisi toimivan normaalisti. Ilmoitus suodattimesta tulee aina noin 10min ajon jälkeen. Autolla käyty ajaa maantiellä siten että moottorin lämmöt nousseet noin 80-90c.

                            Merkkiliike oli sitä mieltä että suodatin tukossa ja pitää vaihtaa.

                            Onko ainut vaihtoehto uusi suodatin, vai pystyykö suodatinta kokeilla elvyttää toimivasti?
                            Kuten Supra sanoi, niin pakkopolttoa kannattaa ehdottomasti kokeilla. Eli sovi jonkun foorumilaisen kanssa asiasta. Niin ja profiilii kannattaa sitten laittaa se paikkakunta, niin joku paikallinen foorumilainen, jolla on tarvittavat vikakoodienlukulaitteet voi ottaa yhteyttä. Toki oman alueen osiosta kannattaa katsoa kenellä löytyy vikakoodienlukulaitteet ja laittaa yksityisviestiä.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Markush80
                              Newbiemmer
                              • Aug 2007
                              • 12
                              • Kajaani

                              Kiitoksia vastauksista!
                              Ei huvittaisi turhaan vaihtaa kallista suodatinta. Täytyy kokeilla löytää joku jolla sopivat laitteet ja kokeilla pakkopolttoa.

                              Kajaanista päin kysellään ja saa ottaa yhteyttä jos pystyy auttamaan korvausta vastaan. T:markus 044-2021820

                              Comment

                              • Kissvesala
                                Moderator
                                • Jun 2010
                                • 3110
                                • Liminka

                                Originally posted by Markush80 View Post
                                Kiitoksia vastauksista!
                                Ei huvittaisi turhaan vaihtaa kallista suodatinta. Täytyy kokeilla löytää joku jolla sopivat laitteet ja kokeilla pakkopolttoa.

                                Kajaanista päin kysellään ja saa ottaa yhteyttä jos pystyy auttamaan korvausta vastaan. T:markus 044-2021820
                                Ota yhteyttä nimim tuikku Kajaanissa.
                                Sieltä löytyy monenlainen lääke dpf ongelmiin
                                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                                Kissvesala.fi
                                Priva tai o443424479

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎