Alkaa herjaamaan ennemmin tai myöhemmin jossei softalle tee mitään, mutta kyllähän tuollainen 35d muutenkin suorastaan vaatii ohjelmoinnin.
Niin kyllä vaatii ,mutta näin talvella riittää kun on AC Schnitzer ni on jo 313hv ja 680nm otteessakin, oli vaan joku tehny ison reiän näköjään dpf 330d ja ei herjaile ja mulla on tukossa nyt juurikin toi
Yks hehku pimeenä niin eipä tee polttoa eikä herjaa yhtään mitään
Mihin tuo perustuu? Itsellä oli 4 hehkua pimeänä, mutta hoiti poltot kyllä.
Kunhan ei anna vikakoodeja (jotka ei näy vielä i-driven näytöllä), lämmöt on riittävät ja lientä tankissa, niin kyllä poltot hoituu.
Nyttemmin on hehkut ja rele vaihdettu, sillä kyllähän auton pitää olla kunnossa.
Jarppa
BMW i4M50 individual -23 exiä: BMW 545e -21
BMW F33 435xd -15
M550xd-12 e93 330da -08
Dodge Stealth RT/TT -91
Ford Thunderbird SC -91
Olds Supreme avo -71
Chevy Chevelle 2d HT -72
Onko normaalia että DPF:n lämpötila on polton aikana vain 460-480 astetta? 118d -06 siis kyseessä. 335d:ssä pyöri 600 asteessa ja siks ihmettelen..
Haulla en löytänyt ihan yksiselitteistä vastausta :think
Onko normaalia että DPF:n lämpötila on polton aikana vain 460-480 astetta? 118d -06 siis kyseessä. 335d:ssä pyöri 600 asteessa ja siks ihmettelen..
Haulla en löytänyt ihan yksiselitteistä vastausta :think
Kaikki on niin kauan normaalia kun herjaa tulee tauluun.
Onko normaalia että DPF:n lämpötila on polton aikana vain 460-480 astetta? 118d -06 siis kyseessä. 335d:ssä pyöri 600 asteessa ja siks ihmettelen..
Haulla en löytänyt ihan yksiselitteistä vastausta :think
Kaikki on niin kauan normaalia kun herjaa tulee tauluun.
Juurikin näin. Tuo pakokaasun lämpötilahan on suoraan verrannollinen moottorin (ja ulkoilman) lämpötilaan. Jos sulla on lämmöt nippanappa polton vaatimassa 75asteessa niin ei se mahottomuus ole ettei savukaan ole 600asteista.
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
520d 2008vm alkoi ilmoittaa particle filter ilmoitusta noin kk sitten. Autosta käyty lukee vikakoodit pikkupajalla ja sen mukaan se auto tekisi polttoja mutta antaa vikakoodia suodattimesta eikä antanut nollata vikakoodia. Auto kyllä vaikuttaisi toimivan normaalisti. Ilmoitus suodattimesta tulee aina noin 10min ajon jälkeen. Autolla käyty ajaa maantiellä siten että moottorin lämmöt nousseet noin 80-90c.
Merkkiliike oli sitä mieltä että suodatin tukossa ja pitää vaihtaa.
Onko ainut vaihtoehto uusi suodatin, vai pystyykö suodatinta kokeilla elvyttää toimivasti?
520d 2008vm alkoi ilmoittaa particle filter ilmoitusta noin kk sitten. Autosta käyty lukee vikakoodit pikkupajalla ja sen mukaan se auto tekisi polttoja mutta antaa vikakoodia suodattimesta eikä antanut nollata vikakoodia. Auto kyllä vaikuttaisi toimivan normaalisti. Ilmoitus suodattimesta tulee aina noin 10min ajon jälkeen. Autolla käyty ajaa maantiellä siten että moottorin lämmöt nousseet noin 80-90c.
Merkkiliike oli sitä mieltä että suodatin tukossa ja pitää vaihtaa.
Onko ainut vaihtoehto uusi suodatin, vai pystyykö suodatinta kokeilla elvyttää toimivasti?
Pakkopoltolla lähtisin liikenteeseen. Yleensä jos vikakoodia tulee poltosta niin poltot loppuvat siihen.
1. Pakopainetesti testerillä (esim. ISTA) ja arvot ylös
2. Pakopolttoa+vikakoodien nollausta moottoritieajon aikana kunnes alkaa poltto pysymään päällä itsestään.
3. Pakopainetesti testerillä ja vertailu aloitusarvoihin sekä ohjearvoihin.
4. Jos vielä tarvetta niin lisää pakkopolttoa -> kohta 2.
Jos siellä roikkuu muita vikakoodeja esim. hehkuista tai sähköisestä kaasuläpästä niin ne saattavat estää normaalin polttotapahtuman, ja näinollen suodatin on suhtkoht nopeasti taas tukossa.
520d 2008vm alkoi ilmoittaa particle filter ilmoitusta noin kk sitten. Autosta käyty lukee vikakoodit pikkupajalla ja sen mukaan se auto tekisi polttoja mutta antaa vikakoodia suodattimesta eikä antanut nollata vikakoodia. Auto kyllä vaikuttaisi toimivan normaalisti. Ilmoitus suodattimesta tulee aina noin 10min ajon jälkeen. Autolla käyty ajaa maantiellä siten että moottorin lämmöt nousseet noin 80-90c.
Merkkiliike oli sitä mieltä että suodatin tukossa ja pitää vaihtaa.
Onko ainut vaihtoehto uusi suodatin, vai pystyykö suodatinta kokeilla elvyttää toimivasti?
Kuten Supra sanoi, niin pakkopolttoa kannattaa ehdottomasti kokeilla. Eli sovi jonkun foorumilaisen kanssa asiasta. Niin ja profiilii kannattaa sitten laittaa se paikkakunta, niin joku paikallinen foorumilainen, jolla on tarvittavat vikakoodienlukulaitteet voi ottaa yhteyttä. Toki oman alueen osiosta kannattaa katsoa kenellä löytyy vikakoodienlukulaitteet ja laittaa yksityisviestiä.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Kiitoksia vastauksista!
Ei huvittaisi turhaan vaihtaa kallista suodatinta. Täytyy kokeilla löytää joku jolla sopivat laitteet ja kokeilla pakkopolttoa.
Kajaanista päin kysellään ja saa ottaa yhteyttä jos pystyy auttamaan korvausta vastaan. T:markus 044-2021820
Kiitoksia vastauksista!
Ei huvittaisi turhaan vaihtaa kallista suodatinta. Täytyy kokeilla löytää joku jolla sopivat laitteet ja kokeilla pakkopolttoa.
Kajaanista päin kysellään ja saa ottaa yhteyttä jos pystyy auttamaan korvausta vastaan. T:markus 044-2021820
Ota yhteyttä nimim tuikku Kajaanissa.
Sieltä löytyy monenlainen lääke dpf ongelmiin
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment