memebuy23buy

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TeppoTepi
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Tool32:ssa toiminto "FS_LOESCHEN_FUNKTIONAL" poistaa vikakoodit. Naputat läppärillä jatkuvasti (en muista saiko sen pyörimään loopissa) kyseistä toimintoa aktiiviseksi. Tällöin a480 koodi ei pääse estämään polton alkamista.
    Kiitos

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Tool32:ssa toiminto "FS_LOESCHEN_FUNKTIONAL" poistaa vikakoodit. Naputat läppärillä jatkuvasti (en muista saiko sen pyörimään loopissa) kyseistä toimintoa aktiiviseksi. Tällöin a480 koodi ei pääse estämään polton alkamista.

    Leave a comment:


  • TeppoTepi
    replied
    Noniin. Pitäisi muutaman tunnin kuluttua lähteä Lahteen (500km pätkä) niin ajattelin sitä Tool32 ohjelmaa käyttää vikakoodien nollaamista varten.

    Yritin youtubesta ja googlesta katsella jos löytyisi ohjeita miten tool32:lla nollataan vikakoodeja mutta en löytänyt.

    Miten siis tuolla ohjelmistolla niitä vikakoodeja nollataan tai miten saa sen automaattisen nollauksen tms päälle?

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Joo, ei toimi iphonella.

    Leave a comment:


  • TeppoTepi
    replied
    Originally posted by Rattiukko View Post
    Tuo on erittäin hyvä softa tilanteen seurailuun, vikakoodeihin ja dpd polttoihin kännykällä tai tabletilla: https://bimmer-tool.com/
    Täytyy siis ostaa android laite kun ei näköjään saa Iphonelle..

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Tuo on erittäin hyvä softa tilanteen seurailuun, vikakoodeihin ja dpd polttoihin kännykällä tai tabletilla: https://bimmer-tool.com/

    Leave a comment:


  • TeppoTepi
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Tool32:lla jatkuvaa vikakoodin nollausta, jolloin vikakoodi a480 ei pääse syntymään ja estämään polton alkamista. Inpa/ista ovat aivan liian hitaita vikakoodien nollaukseen kyseisen vikakoodin ollessa kyseessä, koska kyseinen koodi tulee jatkuvasti takaisin. Tällä tavalla poltto pääsee käynnistymään, olettaen että polton muut edellytykset täyttyvät.
    Kyseinen Tool32 ohjelma mulla löytyykin tietokoneelta. En ole sitä tosin koskaan edes aukassut .

    Perehdyn huomenna tuohon tool32 ohjelmaan että miten sillä saa vikakoodit nollailtua.

    Eli sitä DPF:n polttoa ei tarvitse erikseen istalla komentaa päälle vaan nollailla tuolla tool32:lla ja toivoa että poltto käynnistyisi automaattisesti? Ja jos käynnistyy niin pystyykö DPF:n poltton käynnistymistä seurata jostain? Vai joutuuko kulutusmittaria vaan silmäillä?

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Tool32:lla jatkuvaa vikakoodin nollausta, jolloin vikakoodi a480 ei pääse syntymään ja estämään polton alkamista. Inpa/ista ovat aivan liian hitaita vikakoodien nollaukseen kyseisen vikakoodin ollessa kyseessä, koska kyseinen koodi tulee jatkuvasti takaisin. Tällä tavalla poltto pääsee käynnistymään, olettaen että polton muut edellytykset täyttyvät.

    Leave a comment:


  • TeppoTepi
    replied
    En tiedä softan ”hyvyydestä tai huonoudesta”. 2 vuotta auto nyt ollut meidän taloudessa ja viimeisen kuukauden aikana olen huomannut huomattavaa suorityskyvyn heikkenemistä. Luulisi kai että jos olisi huono ohjelma niin ongelmat olisi alkanut jo paljon aikasemmin?

    90% ajosta on maantieajoa. Tulee noin 80-100km jokapäivä töiden takia.

    Tarkoitus olisi lähteä Lahteen huomenna niin siinähän olisi hyvä 500km pätkä kokeilla saada DPF polttoa käyntiin. Jos ei lähde niin ei varmaan muu auta kuin ottaa pönttö irti ja pestä.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Oisko softa vähän sinnepäin jos dpf alkaa tukossa olemaan. Vai onko ajosuorite taajamaa/kaupunkia?

    Leave a comment:


  • TeppoTepi
    replied
    Juu kyllähän ne lämmöt sais siellä 88-90 asteilla pyöriä. Käsittääkseni dpf poltto vaatii sen 75c ISTA:n ohjeen mukaan ja auto ollut todella lämmin talvellakin niin en ole termareita vaihtanut.

    Auto on 120d M47n2 moottorilla ja melko varma että on myöskin joskus ohjelmoitu.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Mikä kone kyseessä? Lämmöt voisi olla kovemmatkin.

    Leave a comment:


  • TeppoTepi
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Nouseeko moottorin lämmöt 90c pintaan? Jos nousee, kokeile ensin lähteä ajelulle ja kaveri viereen nollailemaan koodia kunnes poltto lähtisi päälle. Toki jotain hämminkiä on jos kenno tuohon jamaan päässyt.

    https://forum.btcf.fi/forum/mallisar...ikakoodi/page2
    Pitää kokeilla tuolla tavalla. Samalla kun vikakoodeja nollailee niin pystyyköhän sitä mitenkään samalla jostain näkemään että käynnistyykö poltto?


    Leave a comment:


  • TeppoTepi
    replied
    Pakkopoltto komento ISTA:ssa menee läpi, mutta itse poltto vaihtelee kokoajan noin. 20 sekunin välein (not active / active). Eli ei siis pysy poltto päällä.

    Moottorinlämmöt huitelee 80-82c ja ainut vikakoodi on tuo 480A. Uuden DPF:n paineanturin asensin eilen.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Nouseeko moottorin lämmöt 90c pintaan? Jos nousee, kokeile ensin lähteä ajelulle ja kaveri viereen nollailemaan koodia kunnes poltto lähtisi päälle. Toki jotain hämminkiä on jos kenno tuohon jamaan päässyt.

    Last edited by VilleP; 14-05-2025, 16:02.

    Leave a comment:

Working...
X