Tool32:ssa toiminto "FS_LOESCHEN_FUNKTIONAL" poistaa vikakoodit. Naputat läppärillä jatkuvasti (en muista saiko sen pyörimään loopissa) kyseistä toimintoa aktiiviseksi. Tällöin a480 koodi ei pääse estämään polton alkamista.
Tool32:ssa toiminto "FS_LOESCHEN_FUNKTIONAL" poistaa vikakoodit. Naputat läppärillä jatkuvasti (en muista saiko sen pyörimään loopissa) kyseistä toimintoa aktiiviseksi. Tällöin a480 koodi ei pääse estämään polton alkamista.
Tool32:lla jatkuvaa vikakoodin nollausta, jolloin vikakoodi a480 ei pääse syntymään ja estämään polton alkamista. Inpa/ista ovat aivan liian hitaita vikakoodien nollaukseen kyseisen vikakoodin ollessa kyseessä, koska kyseinen koodi tulee jatkuvasti takaisin. Tällä tavalla poltto pääsee käynnistymään, olettaen että polton muut edellytykset täyttyvät.
Kyseinen Tool32 ohjelma mulla löytyykin tietokoneelta. En ole sitä tosin koskaan edes aukassut .
Perehdyn huomenna tuohon tool32 ohjelmaan että miten sillä saa vikakoodit nollailtua.
Eli sitä DPF:n polttoa ei tarvitse erikseen istalla komentaa päälle vaan nollailla tuolla tool32:lla ja toivoa että poltto käynnistyisi automaattisesti? Ja jos käynnistyy niin pystyykö DPF:n poltton käynnistymistä seurata jostain? Vai joutuuko kulutusmittaria vaan silmäillä?
Tool32:lla jatkuvaa vikakoodin nollausta, jolloin vikakoodi a480 ei pääse syntymään ja estämään polton alkamista. Inpa/ista ovat aivan liian hitaita vikakoodien nollaukseen kyseisen vikakoodin ollessa kyseessä, koska kyseinen koodi tulee jatkuvasti takaisin. Tällä tavalla poltto pääsee käynnistymään, olettaen että polton muut edellytykset täyttyvät.
En tiedä softan ”hyvyydestä tai huonoudesta”. 2 vuotta auto nyt ollut meidän taloudessa ja viimeisen kuukauden aikana olen huomannut huomattavaa suorityskyvyn heikkenemistä. Luulisi kai että jos olisi huono ohjelma niin ongelmat olisi alkanut jo paljon aikasemmin?
90% ajosta on maantieajoa. Tulee noin 80-100km jokapäivä töiden takia.
Tarkoitus olisi lähteä Lahteen huomenna niin siinähän olisi hyvä 500km pätkä kokeilla saada DPF polttoa käyntiin. Jos ei lähde niin ei varmaan muu auta kuin ottaa pönttö irti ja pestä.
Juu kyllähän ne lämmöt sais siellä 88-90 asteilla pyöriä. Käsittääkseni dpf poltto vaatii sen 75c ISTA:n ohjeen mukaan ja auto ollut todella lämmin talvellakin niin en ole termareita vaihtanut.
Auto on 120d M47n2 moottorilla ja melko varma että on myöskin joskus ohjelmoitu.
Nouseeko moottorin lämmöt 90c pintaan? Jos nousee, kokeile ensin lähteä ajelulle ja kaveri viereen nollailemaan koodia kunnes poltto lähtisi päälle. Toki jotain hämminkiä on jos kenno tuohon jamaan päässyt.
Pakkopoltto komento ISTA:ssa menee läpi, mutta itse poltto vaihtelee kokoajan noin. 20 sekunin välein (not active / active). Eli ei siis pysy poltto päällä.
Moottorinlämmöt huitelee 80-82c ja ainut vikakoodi on tuo 480A. Uuden DPF:n paineanturin asensin eilen.
Nouseeko moottorin lämmöt 90c pintaan? Jos nousee, kokeile ensin lähteä ajelulle ja kaveri viereen nollailemaan koodia kunnes poltto lähtisi päälle. Toki jotain hämminkiä on jos kenno tuohon jamaan päässyt.
Leave a comment: