Originally posted by Bääm
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 hifistelyä, Sedan + Touring. -Uusia asennuksia post: #146
Collapse
X
-
-
-
Tuli tässä mieleen, että voihan Bääm tietysti tarkoittaakin juuri sitä ettei hän halua ulospäin lisää ääntä. Eli eipä teilata, kun ei tiedetä mitä tarkoitettiin
Uskoisin kuitenkin ns. normaalivolumeilla kuunneltaessa ovien uusilla aukoilla olevan ulospäin tulevassa äänessä lähinnä marginaalinen vaikutus. Ja jos taas haluaa teinijumputusta niin subbarihan se on mikä sieltä kunnolla ulos jumputtaa.Ex Bemut:
i3 REx -14
F15 xDrive40e -16
E71 X6 3.0 Sport -11
F10 525d x-Drive M-Sport -12
E70 X5 3.0sd -08
F36 418d Gran Coupe
F30 316d -12
E93 320i -08
E70 X5 3.0d Sport -07
E53 X5 3.0d Sport -04
E61 530dA M-Sport individual -06
E39 530dA touring -02 M-Sport 2
E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
E46 330i touring -01
E36 328i Coupe -97
E30 325i cabriolet -87
E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
E21 318i -81
Comment
-
-
Originally posted by BME316 View PostMitä vähemmän ulos kuuluu mökää, sitä paremmin on asennukset onnistunut.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by VilleW View PostTuli tässä mieleen, että voihan Bääm tietysti tarkoittaakin juuri sitä ettei hän halua ulospäin lisää ääntä.
edit. kirotus vihe330d -03 M57N
Comment
-
-
Joo kyllähän noita poppikoneita on kanssa tullut asenneltua jo toista vuosikymmenettä pitkän matkaa, jos jonkinlaiseen menopelin. Ennen pistettiin legendaarisia buustereita kasettisoittimien perään ja oli jenssenin vahvistinta kuus kertaa ysiä hattuhyllyllä jne... voi niitä aikoja...
Mutta joo, kyllähän se tottakai parempi olisi ilman muuta jos elementin rakentaisi suoraan ovipeltiin kiini, ja tukkisi kaiki lävet, vaimentaisi viimeisen pälle jne jne. Onko kukaan piruutaankaan edes huomioinut paljonko esim tässä E46 etuovessa on pellintasosta matkaa tai pikemminkin varaa upottaa elementtiä oven sisään ennenkuin ottaa alaslaskettuun ikkuna lasiin kiini? no tasan sentti-kaksi, riippuu miten mittaa. Ei siihen peltiin kummosta elementtiä asenneta mikäli ei oteta puolta neliötä peltiä tallin nurkasta ja kaiveta mikkiä ja rälläkkää esiin ja ruveta silppuamaan ja rakentamaan. No toinen vaihtoehto tietenkin olisi tehdä vaikkapa paksusta mdf levystä koroke rengasta siihen väliin, mutta joka tapauksessa nämä kaikki muut vaihtoehdot menisivät totaali rakenteluksi tai moodaamisiksi. Ovi verhoilun alaosan joutuisi tuossakin tapauksessa silppuamaan sisäpuolelta siihen kuntoon ettei alkuperäistä kaiutinta siihen enään oikein saisi. Ja itsellänihän oli alunperinkin tarkoitus suorittaa ns pika asennus auton alkuperäisiä rakenteita kunnioittaen siten, että kaiken voi tarvittaessa palauttaa pienellä vaivalla suurinpiirtein ennalleen.
Ja omasta mielestäni aikaan ja vaivaan nähden tämmöinen asennus on aivan yliveto hyvä.
Haussa on koko ajan laadukas linjamuunnin ja kuin sellaisen saan jostain käsiini niin seuravaksi laitan vahvistinta väliin ja taidan siihen samaan syssyyn valaa hiukan massaa oviverhoilujen sisään.
Ja niinkuin joku jo totesikin niin kevät tai kesähän on toki paljon mukavampaa rakentelu ajankohta kuin pimeä talvi
Onkos kenelläkään muulla asennus / rakentelu kuvia E46 poppikone asennuksista? mielelläni näkisin.
Comment
-
-
Äh. Antaa olla. Jokatapauksessa omassa on on edukkaat Hertzit pelkästään pahveissa TIIVIISTI kiinni ja omasta mielestä jammaa siihen nähden hyvin enkä aio lisäreikiä tehdä. Seuraavaksi kotelon teko jos paremman haluaa..
Onkos kukaan kokeillut asentaa subeja free-airina E46:seen?
Tarina: Tein "kotelon" jonka etuseinässä on suksiluukun muotoinen aukko ja tämä on tietysti ruuvattu tiiviisti selkänojan takana olevaan peltiin kiinni. Kotelon sivuissa on 2kpl 15" elementtejä.. Saa kohtuullisen toiston pienellä "kotelolla". Hattuhyllyn alapellissä olevat reijät on laitettu umpeen bitumimatolla. Toimii.Last edited by Team Eastcorner; 30-01-2007, 21:53.Rides:
-E28 518i ´86
-Audi A6 C5 ´99
-VW T4 ´97
Comment
-
-
Originally posted by Team Eastcorner View PostÄh. Antaa olla. Jokatapauksessa omassa on on edukkaat Hertzit pelkästään pahveissa TIIVIISTI kiinni ja omasta mielestä jammaa siihen nähden hyvin enkä aio lisäreikiä tehdä. Seuraavaksi kotelon teko jos paremman haluaa..
Onkos kukaan kokeillut asentaa subeja free-airina E46:seen?
Tarina: Tein "kotelon" jonka etuseinässä on suksiluukun muotoinen aukko ja tämä on tietysti ruuvattu tiiviisti selkänojan takana olevaan peltiin kiinni. Kotelon sivuissa on 2kpl 15" elementtejä.. Saa kohtuullisen toiston pienellä "kotelolla". Hattuhyllyn alapellissä olevat reijät on laitettu umpeen bitumimatolla. Toimii.
Comment
-
-
Originally posted by Team Eastcorner View PostOnkos kukaan kokeillut asentaa subeja free-airina E46:seen?
Tarina: Tein "kotelon" jonka etuseinässä on suksiluukun muotoinen aukko ja tämä on tietysti ruuvattu tiiviisti selkänojan takana olevaan peltiin kiinni. Kotelon sivuissa on 2kpl 15" elementtejä.. Saa kohtuullisen toiston pienellä "kotelolla". Hattuhyllyn alapellissä olevat reijät on laitettu umpeen bitumimatolla. Toimii.
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostÖö siis "kotelon"? Teitkö siis vaan selkänojan kokoisen tiiviin levyn mihin elementit kiini ja mutaman sentin rako selkänojan ja levyn väliin vai siis miten? en aivan hoksannut, onko kuvia nähtävillä?:think
Toimiihan se elementti vaikka irrallaan hattuhyllyllä, eri asia sitten onkin, että kuinka hyvin.
Comment
-
-
Originally posted by BME316 View PostElementti tarvitsee kotelon soidakseen kunnolla, sen takia muovikehikko pois ja reikä oveen.
Jos olet joskus nähnyt E46:n oven aukinaisena (esim. aiemmin postatuissa kuvissa) huomaat että ovipeltiin asennettuna sitä koteloa ei ainakaan saada aikaiseksi. Eri asia on jos bitumimatolla peittää kaikki muut reijät siitä ovipellistä, sitten sitä voi jo koteloksi ruveta kutsumaan.
Originally posted by Spetke View PostÖö siis "kotelon"? Teitkö siis vaan selkänojan kokoisen tiiviin levyn mihin elementit kiini ja mutaman sentin rako selkänojan ja levyn väliin vai siis miten? en aivan hoksannut, onko kuvia nähtävillä?:think
Eli kotelon viistossa seinässä on laaja reikä joka on tiivistetty suksiluukun aihioreikää vasten. Ja kotelon vastakkaisilla seinillä siis on elementit..
Tein tuon ihan kokeeksi koska nuo elementit oli aiemmin asennettuna isobarikkina vajaan sadan litran koteloon.. Eli tilan säästämistä.. Ja kohtuullisesti kuuluu asennuksen vaatimaan tilaan nähden, tosin 15-25Hz taajuudet kuuluu melko vaimeasti..Last edited by Team Eastcorner; 01-02-2007, 00:15.Rides:
-E28 518i ´86
-Audi A6 C5 ´99
-VW T4 ´97
Comment
-
-
Originally posted by Team Eastcorner View PostJos olet joskus nähnyt E46:n oven aukinaisena (esim. aiemmin postatuissa kuvissa) huomaat että ovipeltiin asennettuna sitä koteloa ei ainakaan saada aikaiseksi. Eri asia on jos bitumimatolla peittää kaikki muut reijät siitä ovipellistä, sitten sitä voi jo koteloksi ruveta kutsumaan.
Comment
-
Comment