Originally posted by Bääm
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E46 hifistelyä, Sedan + Touring. -Uusia asennuksia post: #146
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mitä vähemmän ulos kuuluu mökää, sitä paremmin on asennukset onnistunut. Voithan asentaa tietysti elementit oven ulkopuolelle, jos haluat että ääntä kuuluu ulos. Voisi muodostaa uuden keskustelualueenkin "Ulko Hi-Fi" tai mitä vain keksitte. Joten jätetäänpä nämä asiaan kuulumattomat viestit kertaheitolla sinne GTi keskustelun puolelle!
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tuli tässä mieleen, että voihan Bääm tietysti tarkoittaakin juuri sitä ettei hän halua ulospäin lisää ääntä. Eli eipä teilata, kun ei tiedetä mitä tarkoitettiin 
 Uskoisin kuitenkin ns. normaalivolumeilla kuunneltaessa ovien uusilla aukoilla olevan ulospäin tulevassa äänessä lähinnä marginaalinen vaikutus. Ja jos taas haluaa teinijumputusta niin subbarihan se on mikä sieltä kunnolla ulos jumputtaa.Ex Bemut:
 i3 REx -14
 F15 xDrive40e -16
 E71 X6 3.0 Sport -11
 F10 525d x-Drive M-Sport -12
 E70 X5 3.0sd -08
 F36 418d Gran Coupe
 F30 316d -12
 E93 320i -08
 E70 X5 3.0d Sport -07
 E53 X5 3.0d Sport -04
 E61 530dA M-Sport individual -06
 E39 530dA touring -02 M-Sport 2
 E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
 E46 330i touring -01
 E36 328i Coupe -97
 E30 325i cabriolet -87
 E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
 E21 318i -81
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tahtoo vain olla niin, että kun on kunnolla virtaa liikenteessä, niin tahtoo kuulua elementin/elementtien liikkeet ulos asti, vaikka autoon olisi lyöty Noise Killeriä tuhansia litroja. Kaikilla kun ei taida olla sitä 10" Spl:llää 200 000W mekakikkareella ja Jean Sibelius Sonyn soittimessa pyörimässäOriginally posted by BME316 View PostMitä vähemmän ulos kuuluu mökää, sitä paremmin on asennukset onnistunut. -Dodge Charger -73 -Dodge Charger -73
 -Mercedes-Benz GLK
 -VW Transporter
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Juuri tota tarkoitin. Todella säälittävän kuulosta kun joku jumputtaa niin, että ulos kuuluu sadan metrin päähän. Tarkotus olisi parantaa sointia, mutta ulos asti sen ei tarvitse kuulua. Kuluuhan se aina vähän, mutta jotain rajaa...Originally posted by VilleW View PostTuli tässä mieleen, että voihan Bääm tietysti tarkoittaakin juuri sitä ettei hän halua ulospäin lisää ääntä. 
 
 edit. kirotus vihe330d -03 M57N
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Joo kyllähän noita poppikoneita on kanssa tullut asenneltua jo toista vuosikymmenettä pitkän matkaa, jos jonkinlaiseen menopelin. Ennen pistettiin legendaarisia buustereita kasettisoittimien perään ja oli jenssenin vahvistinta kuus kertaa ysiä hattuhyllyllä jne... voi niitä aikoja...
 Mutta joo, kyllähän se tottakai parempi olisi ilman muuta jos elementin rakentaisi suoraan ovipeltiin kiini, ja tukkisi kaiki lävet, vaimentaisi viimeisen pälle jne jne. Onko kukaan piruutaankaan edes huomioinut paljonko esim tässä E46 etuovessa on pellintasosta matkaa tai pikemminkin varaa upottaa elementtiä oven sisään ennenkuin ottaa alaslaskettuun ikkuna lasiin kiini? no tasan sentti-kaksi, riippuu miten mittaa. Ei siihen peltiin kummosta elementtiä asenneta mikäli ei oteta puolta neliötä peltiä tallin nurkasta ja kaiveta mikkiä ja rälläkkää esiin ja ruveta silppuamaan ja rakentamaan. No toinen vaihtoehto tietenkin olisi tehdä vaikkapa paksusta mdf levystä koroke rengasta siihen väliin, mutta joka tapauksessa nämä kaikki muut vaihtoehdot menisivät totaali rakenteluksi tai moodaamisiksi. Ovi verhoilun alaosan joutuisi tuossakin tapauksessa silppuamaan sisäpuolelta siihen kuntoon ettei alkuperäistä kaiutinta siihen enään oikein saisi. Ja itsellänihän oli alunperinkin tarkoitus suorittaa ns pika asennus auton alkuperäisiä rakenteita kunnioittaen siten, että kaiken voi tarvittaessa palauttaa pienellä vaivalla suurinpiirtein ennalleen.
 Ja omasta mielestäni aikaan ja vaivaan nähden tämmöinen asennus on aivan yliveto hyvä.  
 Haussa on koko ajan laadukas linjamuunnin ja kuin sellaisen saan jostain käsiini niin seuravaksi laitan vahvistinta väliin ja taidan siihen samaan syssyyn valaa hiukan massaa oviverhoilujen sisään.  
 Ja niinkuin joku jo totesikin niin kevät tai kesähän on toki paljon mukavampaa rakentelu ajankohta kuin pimeä talvi 
 
 
 Onkos kenelläkään muulla asennus / rakentelu kuvia E46 poppikone asennuksista? mielelläni näkisin.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Äh. Antaa olla. Jokatapauksessa omassa on on edukkaat Hertzit pelkästään pahveissa TIIVIISTI kiinni ja omasta mielestä jammaa siihen nähden hyvin enkä aio lisäreikiä tehdä. Seuraavaksi kotelon teko jos paremman haluaa..
 
 Onkos kukaan kokeillut asentaa subeja free-airina E46:seen?
 
 Tarina: Tein "kotelon" jonka etuseinässä on suksiluukun muotoinen aukko ja tämä on tietysti ruuvattu tiiviisti selkänojan takana olevaan peltiin kiinni. Kotelon sivuissa on 2kpl 15" elementtejä.. Saa kohtuullisen toiston pienellä "kotelolla". Hattuhyllyn alapellissä olevat reijät on laitettu umpeen bitumimatolla. Toimii. Last edited by Team Eastcorner; 30-01-2007, 21:53.Rides: Last edited by Team Eastcorner; 30-01-2007, 21:53.Rides:
 
 -E28 518i ´86
 -Audi A6 C5 ´99
 -VW T4 ´97
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Elementti tarvitsee kotelon soidakseen kunnolla, sen takia muovikehikko pois ja reikä oveen.Originally posted by Team Eastcorner View PostÄh. Antaa olla. Jokatapauksessa omassa on on edukkaat Hertzit pelkästään pahveissa TIIVIISTI kiinni ja omasta mielestä jammaa siihen nähden hyvin enkä aio lisäreikiä tehdä. Seuraavaksi kotelon teko jos paremman haluaa..
 
 Onkos kukaan kokeillut asentaa subeja free-airina E46:seen?
 
 Tarina: Tein "kotelon" jonka etuseinässä on suksiluukun muotoinen aukko ja tämä on tietysti ruuvattu tiiviisti selkänojan takana olevaan peltiin kiinni. Kotelon sivuissa on 2kpl 15" elementtejä.. Saa kohtuullisen toiston pienellä "kotelolla". Hattuhyllyn alapellissä olevat reijät on laitettu umpeen bitumimatolla. Toimii. 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Öö siis "kotelon"? Teitkö siis vaan selkänojan kokoisen tiiviin levyn mihin elementit kiini ja mutaman sentin rako selkänojan ja levyn väliin vai siis miten? en aivan hoksannut, onko kuvia nähtävillä?:thinkOriginally posted by Team Eastcorner View PostOnkos kukaan kokeillut asentaa subeja free-airina E46:seen?
 
 Tarina: Tein "kotelon" jonka etuseinässä on suksiluukun muotoinen aukko ja tämä on tietysti ruuvattu tiiviisti selkänojan takana olevaan peltiin kiinni. Kotelon sivuissa on 2kpl 15" elementtejä.. Saa kohtuullisen toiston pienellä "kotelolla". Hattuhyllyn alapellissä olevat reijät on laitettu umpeen bitumimatolla. Toimii. 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Itse ymmärsin tuon äsköisen niin, että kotelon etupuolella on kartion muotoinen aukko, joka tulee selkänojan aukkoon kiinni, sivuiltaan. Tästä aukosta on siis suora yhteys kabiiniin (vähän niinkuin refleksiputki, mutta ei sinne päinkään). Sitten kotelon kummallakin sivulla on 15" elementit.Originally posted by Spetke View PostÖö siis "kotelon"? Teitkö siis vaan selkänojan kokoisen tiiviin levyn mihin elementit kiini ja mutaman sentin rako selkänojan ja levyn väliin vai siis miten? en aivan hoksannut, onko kuvia nähtävillä?:think
 
 Toimiihan se elementti vaikka irrallaan hattuhyllyllä, eri asia sitten onkin, että kuinka hyvin . .
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Meillähän on täällä lokki, sherlokkiOriginally posted by BME316 View PostElementti tarvitsee kotelon soidakseen kunnolla, sen takia muovikehikko pois ja reikä oveen. 
 
 Jos olet joskus nähnyt E46:n oven aukinaisena (esim. aiemmin postatuissa kuvissa) huomaat että ovipeltiin asennettuna sitä koteloa ei ainakaan saada aikaiseksi. Eri asia on jos bitumimatolla peittää kaikki muut reijät siitä ovipellistä, sitten sitä voi jo koteloksi ruveta kutsumaan.
 
 Tässä äkkiä rumasti tehty kuva, digikuvaa ei ole:Originally posted by Spetke View PostÖö siis "kotelon"? Teitkö siis vaan selkänojan kokoisen tiiviin levyn mihin elementit kiini ja mutaman sentin rako selkänojan ja levyn väliin vai siis miten? en aivan hoksannut, onko kuvia nähtävillä?:think 
 
 Eli kotelon viistossa seinässä on laaja reikä joka on tiivistetty suksiluukun aihioreikää vasten. Ja kotelon vastakkaisilla seinillä siis on elementit..
 
 Tein tuon ihan kokeeksi koska nuo elementit oli aiemmin asennettuna isobarikkina vajaan sadan litran koteloon.. Eli tilan säästämistä.. Ja kohtuullisesti kuuluu asennuksen vaatimaan tilaan nähden, tosin 15-25Hz taajuudet kuuluu melko vaimeasti..Last edited by Team Eastcorner; 01-02-2007, 00:15.Rides:
 
 -E28 518i ´86
 -Audi A6 C5 ´99
 -VW T4 ´97
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Hei Frank, katsos kun sinäkin huomasit. Tottakai huomasin miten avoin ovi on. Vaikka noita aukkoja ei peittäisikään (bitumimatto ei ole tarpeeksi jäykkää sellaisenaan siihen), niin sointi paranee huomattavasti. Toimivat nuo elementit kuitenkin paremmin "free airina" kuin jossain mitättömän kokoisessa muovipurkissa. Joten jo pelkän reiän teko elementin takapuolelle auttaa huomattavan paljon. Sitten jos haluaa hifistellä, niin tekee sitten niihin aukkoihin vaikka lasikuidusta sopivat palat. Myös vesivaneri on hyväksi todettu.Originally posted by Team Eastcorner View PostJos olet joskus nähnyt E46:n oven aukinaisena (esim. aiemmin postatuissa kuvissa) huomaat että ovipeltiin asennettuna sitä koteloa ei ainakaan saada aikaiseksi. Eri asia on jos bitumimatolla peittää kaikki muut reijät siitä ovipellistä, sitten sitä voi jo koteloksi ruveta kutsumaan.
 Comment
 
							
						
 
							
						
Comment