Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 uudet kajarit?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wiking
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 1647
    • Laihia

Originally posted by McSuti View Post
    No eli mä en saa kytkettyä noita kaikkia 12piuhaa ennen kuin oon hankkinu vahvarin? vai saako soittimeen kytkettyä erkkasarjan + kahdet kaiutinparit?
    No siis, soittimesi sisäänrakennetussa vahvistimessa on tod. näk. 4 kanavaa:
    Yksi kaiutin per kanava. (oli kaiutin sitten 1-2-3-tie kaiutin tai erillissarja)

Eli soittimen taakse:
    -4 kaiutinta/8 johtoa
    Nyt
    BMW 330e g21 M-Sport
    Ennen
    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

Comment

• sniikkeri
      Bimmer Rookie
      • Dec 2009
      • 42
      • Vantaa

Noniin. Alkanut uudet popit kiinnostamaan ja nyt tuskailen eri vaihtoehtojen parissa.

Autossani juurikin 5 varttisten lisäksi ovissa keskiääni sekä diskantti.

Mitenkäs tuohon nyt lähtis toteuttamaan tuota äänentoistoa? Aluksi pähkin, että DLS rs5a olis edessä niin että midi alhaalla ja diskantti a-pilarissa mutta kerta tuossa on tuo 3" reikä valmiina niin josko rakentaisi 3-tie sarjan hyödyntäen valmiita paikkoja? Pelkkä 5.25" taitaa kuitenkin olla aika pieni yksistään. Mikäs kaiutin siihen sopisi esim tuon DLSn sarjan kanssa kaveriksi? Vai kannattaako tuo unohtaa sillä keskiäänen paras paikkahan olisi kojelaudalla ja se on hieman työläämpää ruveta sitä sinne työstämään. Entäs mites noiden diskanttien istuvuus tuohon orggis paikkaan?

Etupäälle tulisi sitten tietysti kaveriksi konttiin subbari ja vehkeille jonkin näköinen vahvistin. Mielessä käynyt DLS rw12 tai alpinen 12" type-r ja sitten joku 6-kanavainen antamaan höökiä vehkeille.
      Last edited by sniikkeri; 07-07-2010, 14:00.

Comment

• Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6937
        • N/A

Minua taas kiinnostaisi päivittää E36 cabriolet 7/98 karvalakki hifisysteemi joko Bmw hifi soundsystem II / harman kardon hifipakettiin. Tarviiko tuohon muuta kun johtosarjan, elementit ja vahvistimen?

Te jotka meinaatte alkaa jotain jälkiasennussoittimia laittelemaan omaanne niin minä voisin olla kiinnostunut täydellisestä, siististi puretusta paketista.

Toinen vaihtoehto on laittaa laadukas 2 tie-erkkasarja eteen ja taakse vakiopaikoille piiloon menevät kaiuttimet. Näitä ajamaan 4ch vahvistin. Soittimeksi olen suunnitellut alpinen soitinta missä on etupaneelissa usb tikulle paikka. Toisaalta olen sitäkin miettinyt kun tuo cabrioletin sisusta on jatkuvasti hiekkapölyssä että mitenhä pitkäikäisiä nuo vehkeet on.
        Last edited by Antti O; 07-07-2010, 13:14.

Comment

• Quatzal
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 373

Originally posted by Antti O View Post
          Minua taas kiinnostaisi päivittää E36 cabriolet 7/98 karvalakki hifisysteemi joko Bmw hifi soundsystem II / harman kardon hifipakettiin. Tarviiko tuohon muuta kun johtosarjan, elementit ja vahvistimen?

Te jotka meinaatte alkaa jotain jälkiasennussoittimia laittelemaan omaanne niin minä voisin olla kiinnostunut täydellisestä, siististi puretusta paketista.

Toinen vaihtoehto on laittaa laadukas 2 tie-erkkasarja eteen ja taakse vakiopaikoille piiloon menevät kaiuttimet. Näitä ajamaan 4ch vahvistin. Soittimeksi olen suunnitellut alpinen soitinta missä on etupaneelissa usb tikulle paikka. Toisaalta olen sitäkin miettinyt kun tuo cabrioletin sisusta on jatkuvasti hiekkapölyssä että mitenhä pitkäikäisiä nuo vehkeet on.
          Alpinelta löytyy myös malleja, joista puuttuu perinteinen CD-soitin kokonaan. Tällaiset mallit ovat kokolailla suljettuja, ettei luulisi paljon pölyn haittaavan.

Itse laittaisin vakiopaikoille kunnon kaiuttimet (erillis-sarja ja/tai koaksiaalit). Soittimen päätteelläkin pärjää, erillinen vahvistin on tietysti aina parempi. Purkutarpeen määrästä riippuen lisäisin myös vaimennusmattoa, koska se parantaa basson tarkkuutta ja määrää olennaisesti.

Comment

• Bimmerer
            Newbiemmer
            • Apr 2008
            • 5

Ajattelin käyttää tätä threadia nyt hyväkseni ettei tarvitse uutta luoda..

Kuinka olette toteuttaneet nuo e36 coupen ovipahvien kaiutinkiinnitykset? Ehotoina minulla on, että ulkoapäin näyttää originaalilta. Kiinnilaittoa odottaa siis Rainbow:n 6.5" erillisarjan keskiääni 4" ja diskantti, joissa on erilainen kiinnityssysteemi kuin alkuperäisissä BMW:n kaiuttimissa ja muutenkin on hiukan eri kokoiset kuin alkuperäiset. 6.5" Midbasso oli helppo työ leikkailla ja saada tukevasti kiinni, mutta noita ovipahvin kauittimia en saa millään tavalla järkevästi autoon kiinni..

Voisiko alkuperäisistä kauttimista leikata ritilät+muovit irti (ainakin itsellä liimattu kiinni alkuperäisiin kaiuttimiin kiinni) ja jotenkin niitten avulla saada kiinni, ja vielä tukevasti? Vai kuinka? Kertokaa toki mitä mieltä olette

Comment

• MikkoJII
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 1807
              • Lapua

Mitäs porukka on laitellu e36 toukkaan? Orkkispaikoille olis tarkotus laittaa ja konttiin laitan jo edellisessä e30:ssä olleet 2x10" magnatia.
              E32 750i 11/89

Comment

• TBM
                Bimmer Rookie
                • Sep 2007
                • 74

Menikö e36 kick paneliin 5.25" vai saako sinne helposti isommatkin laitettua? itellä ois hyllyssä ylimääräsenä rainbow 6.5" erillissarja mutta ei taida mahtua?

Comment

• Komulainen
                  BTCF Member
                  • Aug 2009
                  • 113
                  • Pyhäntä

Originally posted by TBM View Post
                  Menikö e36 kick paneliin 5.25" vai saako sinne helposti isommatkin laitettua? itellä ois hyllyssä ylimääräsenä rainbow 6.5" erillissarja mutta ei taida mahtua?
                  5.25" siellä alunperin on, mutta ei ole kovin paha homma laittaa isompia.

Comment

• Juh4
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 5450
                    • Seinäjoki

Originally posted by TBM View Post
                    Saapi laitettua, jos taiteilee "kehykset" mdbassolle. Sitten vaan kickpaneeliin reikä ja rainbown kaijutinritilät paikalleen.
                    -Official member of BTCF-Sauna team-

Comment

• TBM
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2007
                      • 74

Okei mulla on kyllä kahdet erilaiset korokepalat noille joilla ne varmaan saa sinne paikallee. Pitänee kokeilla ensin että meneekö nuo ennen kun ostelee pienemmät.

Originally posted by Juh4 View Post
                      Saapi laitettua, jos taiteilee "kehykset" mdbassolle. Sitten vaan kickpaneeliin reikä ja rainbown kaijutinritilät paikalleen.

Comment

• TBM
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2007
                        • 74

No kyllä sinne mahtuu 6.5" mutta ei kiinnosta ruveta kikkailemaan niin parempi hommata vaan pienemmät.

Comment

• eskonpoika
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2010
                          • 45
                          • Hyvinkää

Oliskohan toi 6,5" modaaminen nopeahko homma? Jos taiteilis vaikka pahvista mallit ja kävis teettää vanerista korokepalat. Toi kuskinpuoleinen kickpaneeli paikka mua askarruttaa, jos se on vittumainen paikka sovitella kuuspuolikast sinne.. meinaan ei oo tallis lämmitystä!

Mitäs suosittelisitte 5,25" sarjaks hintaluokassa 2-300e?? Jos laadukas tällänen hoitas hommansa ja modaukset vois modailla joskus lämpösil keleil

Vahvarina on halpis megakick silversonic 1600, myöhemmin päivitän sen kyllä jos tarve, tuo nyt vaan ei montaa kymppiä tullut maksamaan niin sellanen tuli hommattua.
                          E36 328iA Touring '95

Comment

• eskonpoika
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2010
                            • 45
                            • Hyvinkää

Tai kävisköhän nää audin soviterenkaat suht suoraan jalkatilaan? Parikymppii autostudiol, säästäs hiukan aikaa ja vaivaa.. ja jäisiä sormia

E36 328iA Touring '95

Comment

• Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11139
                              • Oulu

Hankala tuosta kuvasta sanoa, että passaako, mutta äkkiseltään näyttäs, että ei, kun tuo ei korota yhtään jolloin midin runko ottaa edelleen vastaan.

Ja mitä itse kokeilin, niin ei sillä 6,5" saa mitään hyötyä kun vertaa 5,25" koska se itse "kotelo" on liian pieni siellä. Ennemmin ehkä huononi sointi 6,5:lla.

Erkkasarjaksi tuohon hintaluokkaan esim. Focal polyglass 130 VR, DLS UP5i tai vaikka Rainbow CS230.

Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

Comment

• eskonpoika
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2010
                                • 45
                                • Hyvinkää

Taidan pitää sittenkin budjetin max pari sataa tolle satsille, et joku perushyvä 5,25" setti nyt talveks enshätään ja jos kesemmäl asentelis paremmat systeemit. Innostuin kun lukasin jäbän topicin missä oot laittanu 6,5" oviin.. näytti niin hyvältä et tolleenhan ne on tehtävä itekki!

hmm.. tolla sais kyllä nyt vaikka focalin k2 powerin fanaticaudiosta.
                                E36 328iA Touring '95

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎