Saako auton historiaa Viron ajoilta jotenkin selville? Esim Omistajat, katsastukset, kolaroinnit, huollot jos liikkeessä huollettu? Auto on jo Suomen kilvissä jos sillä mitään merkitystä on.
-Ossi
Pienet autoaiheiset kysymykset III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by khor View PostOnko suositella oikeasti laadukasta paikkaa, joka verhoilisi nahkaratin uudelleen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jonijuhani View PostKysytäänpä täällä jos joku ossais vastata. Koittanu nettiä selata ja ettiä ratkasua mutta ei oikein tunnu löytyvän. Eli, tuli civikki vaihettua mersuun, joka on pakko maalata kokonaan yli, on sen verran ruma. Eli millä tuon maalais yli mahdollisimman halvalla? Auto ei ole monen sadan euron arvonen eli ei kiinnosta ostaa kalliita automaaleja ja lakkoja. Teollisuus maaleista oli jotain puhetta palstoilla, mutta mikä olisi hyvä? Autosta olis tarkotus tulla musta, ei kuitenkaan matta. Pitäisi selvitä sillä, että karhentaisi vain pinnan ja vetäs suoraa maalin päälle. Autosta löytyy pakkelia ja muita värejä, eli mikä maali ei olisi niin kranttu, että alkais keittämään?Mersu toimittaa ainoastaan talviauton virkaa eli pinnan ei tarvi todellakaan olla viimesen päälle. Telalla taitaa tulla liian raju, ja ruisku vehkeet ja tilat kuitenkin löytyy.
Joku keinohartsi-/alkydimaali. Vaikkapa tavallinen täyskiiltävä musta Miranol. Tasaantuu lähes itsestään ja soveltuu muutenkin tuohon tarkoitukseen.
Leave a comment:
-
-
Peltikattomaalia vaan ruiskit päälle ja hyvä tulee. Ei maksa paljoa ja kestää. Pinnasta nyt ei mitään priimaa saa, mut ei se suolapaskan keskellä näySaa jopa sävytettyna sellaiseksi kuin haluaa. Tuossa esim. oma talvipaska maalattuna sävyttämättömällä maalilla:
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jonijuhani View PostKysytäänpä täällä jos joku ossais vastata. Koittanu nettiä selata ja ettiä ratkasua mutta ei oikein tunnu löytyvän. Eli, tuli civikki vaihettua mersuun, joka on pakko maalata kokonaan yli, on sen verran ruma. Eli millä tuon maalais yli mahdollisimman halvalla? Auto ei ole monen sadan euron arvonen eli ei kiinnosta ostaa kalliita automaaleja ja lakkoja. Teollisuus maaleista oli jotain puhetta palstoilla, mutta mikä olisi hyvä? Autosta olis tarkotus tulla musta, ei kuitenkaan matta. Pitäisi selvitä sillä, että karhentaisi vain pinnan ja vetäs suoraa maalin päälle. Autosta löytyy pakkelia ja muita värejä, eli mikä maali ei olisi niin kranttu, että alkais keittämään?Mersu toimittaa ainoastaan talviauton virkaa eli pinnan ei tarvi todellakaan olla viimesen päälle. Telalla taitaa tulla liian raju, ja ruisku vehkeet ja tilat kuitenkin löytyy.
Leave a comment:
-
-
Onko suositella oikeasti laadukasta paikkaa, joka verhoilisi nahkaratin uudelleen?
Leave a comment:
-
-
Kysytäänpä täällä jos joku ossais vastata. Koittanu nettiä selata ja ettiä ratkasua mutta ei oikein tunnu löytyvän. Eli, tuli civikki vaihettua mersuun, joka on pakko maalata kokonaan yli, on sen verran ruma. Eli millä tuon maalais yli mahdollisimman halvalla? Auto ei ole monen sadan euron arvonen eli ei kiinnosta ostaa kalliita automaaleja ja lakkoja. Teollisuus maaleista oli jotain puhetta palstoilla, mutta mikä olisi hyvä? Autosta olis tarkotus tulla musta, ei kuitenkaan matta. Pitäisi selvitä sillä, että karhentaisi vain pinnan ja vetäs suoraa maalin päälle. Autosta löytyy pakkelia ja muita värejä, eli mikä maali ei olisi niin kranttu, että alkais keittämään?Mersu toimittaa ainoastaan talviauton virkaa eli pinnan ei tarvi todellakaan olla viimesen päälle. Telalla taitaa tulla liian raju, ja ruisku vehkeet ja tilat kuitenkin löytyy.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hiace View PostLiekö nissaniin jotain realoem:n tapaista?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by heifetz View PostMinkälainen ääni syntyy kun pyörän laakerit ovat finaalissa? Autoni viheltää / kuuluu metallista kilinää 90km/h ylöspäin. Ääni ei koskaan kuulu pienemmissä nopeuksissa. Joskus ääntä taas ei kuulu ollenkaan.
Auto tsekattu kolmesti (kerran marmori, 2x paja). Mitään ei löydetty. Vaihdettu renkaat, jarrut + palat, puslat ja ohjauskulmien säädöt tehty.
Voiko olla joku suurempi rakenteellinen vika? Muu laakeri? Ratti täristää myös samoissa nopeuksissa, mutta täristys loppuu n. 120km/h tienoilla. Camberia ei saatu täysin sallittuihin arvoihin, mutta on erittäin lähellä (tyyliin 0.2 asteen heitto).
Tuohon ääneen en näillä tiedoilla osaa sanoa mitään.
Leave a comment:
-
-
Minkälainen ääni syntyy kun pyörän laakerit ovat finaalissa? Autoni viheltää / kuuluu metallista kilinää 90km/h ylöspäin. Ääni ei koskaan kuulu pienemmissä nopeuksissa. Joskus ääntä taas ei kuulu ollenkaan.
Auto tsekattu kolmesti (kerran marmori, 2x paja). Mitään ei löydetty. Vaihdettu renkaat, jarrut + palat, puslat ja ohjauskulmien säädöt tehty.
Voiko olla joku suurempi rakenteellinen vika? Muu laakeri? Ratti täristää myös samoissa nopeuksissa, mutta täristys loppuu n. 120km/h tienoilla. Camberia ei saatu täysin sallittuihin arvoihin, mutta on erittäin lähellä (tyyliin 0.2 asteen heitto).
Leave a comment:
-
-
Joo, noita epäilin ja tsekkaampa kunhan kerkiän. Jousta itsekin epäilen ensisijaisesti, sillä tuollainen oli perhepiirissä jokunen vuosi sitten ja siitähän pamahti myös etujousi ajossa poikki. En tiiä mikä näistä jousia katkoopitääpä tänne raportoida kun selviää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hiace View PostMikä yleensä on hajalla (tuossa 2003 käyttismicrassa), kun rattia kääntäessä paikallaan tai ajossa vasen etujousi päästää pari kertaa sellasen "boing" äänen? Tekee siis sen 3-4 kertaa jos kääntää ratin päästä päähän. Onko jousi poikki vai yläpään laakeri hajalla? En ole vielä päässyt katsomaan auton alta. Etupäässä myös kolisee monttuihin ajettaessa, varmaan koiranluut ainakin vaihdan.
Liekö nissaniin jotain realoem:n tapaista?
Muuten auto pelaa hyvin, 5,4 litran keskikulutus järkyttävä 335i:n jälkeen
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bansku View PostYläpään laakerointi paskana
Leave a comment:
-
Leave a comment: