Pienet autoaiheiset kysymykset III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ozmousis
    replied
    Saako auton historiaa Viron ajoilta jotenkin selville? Esim Omistajat, katsastukset, kolaroinnit, huollot jos liikkeessä huollettu? Auto on jo Suomen kilvissä jos sillä mitään merkitystä on.

    -Ossi

    Leave a comment:


  • TorQuel
    replied
    Originally posted by khor View Post
    Onko suositella oikeasti laadukasta paikkaa, joka verhoilisi nahkaratin uudelleen?
    Onhan toki .

    Leave a comment:


  • zeniitti
    replied
    Originally posted by Rockford View Post
    Joku keinohartsi-/alkydimaali. Vaikkapa tavallinen täyskiiltävä musta Miranol. Tasaantuu lähes itsestään ja soveltuu muutenkin tuohon tarkoitukseen.
    Miranol vaan ei oo kovin kova maali eikä myöskään pysy vuosia.

    Leave a comment:


  • Rockford
    replied
    Originally posted by jonijuhani View Post
    Kysytäänpä täällä jos joku ossais vastata. Koittanu nettiä selata ja ettiä ratkasua mutta ei oikein tunnu löytyvän. Eli, tuli civikki vaihettua mersuun, joka on pakko maalata kokonaan yli, on sen verran ruma. Eli millä tuon maalais yli mahdollisimman halvalla? Auto ei ole monen sadan euron arvonen eli ei kiinnosta ostaa kalliita automaaleja ja lakkoja. Teollisuus maaleista oli jotain puhetta palstoilla, mutta mikä olisi hyvä? Autosta olis tarkotus tulla musta, ei kuitenkaan matta. Pitäisi selvitä sillä, että karhentaisi vain pinnan ja vetäs suoraa maalin päälle. Autosta löytyy pakkelia ja muita värejä, eli mikä maali ei olisi niin kranttu, että alkais keittämään? Mersu toimittaa ainoastaan talviauton virkaa eli pinnan ei tarvi todellakaan olla viimesen päälle. Telalla taitaa tulla liian raju, ja ruisku vehkeet ja tilat kuitenkin löytyy.

    Joku keinohartsi-/alkydimaali. Vaikkapa tavallinen täyskiiltävä musta Miranol. Tasaantuu lähes itsestään ja soveltuu muutenkin tuohon tarkoitukseen.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Peltikattomaalia vaan ruiskit päälle ja hyvä tulee. Ei maksa paljoa ja kestää. Pinnasta nyt ei mitään priimaa saa, mut ei se suolapaskan keskellä näy Saa jopa sävytettyna sellaiseksi kuin haluaa. Tuossa esim. oma talvipaska maalattuna sävyttämättömällä maalilla:

    Leave a comment:


  • zeniitti
    replied
    Originally posted by jonijuhani View Post
    Kysytäänpä täällä jos joku ossais vastata. Koittanu nettiä selata ja ettiä ratkasua mutta ei oikein tunnu löytyvän. Eli, tuli civikki vaihettua mersuun, joka on pakko maalata kokonaan yli, on sen verran ruma. Eli millä tuon maalais yli mahdollisimman halvalla? Auto ei ole monen sadan euron arvonen eli ei kiinnosta ostaa kalliita automaaleja ja lakkoja. Teollisuus maaleista oli jotain puhetta palstoilla, mutta mikä olisi hyvä? Autosta olis tarkotus tulla musta, ei kuitenkaan matta. Pitäisi selvitä sillä, että karhentaisi vain pinnan ja vetäs suoraa maalin päälle. Autosta löytyy pakkelia ja muita värejä, eli mikä maali ei olisi niin kranttu, että alkais keittämään? Mersu toimittaa ainoastaan talviauton virkaa eli pinnan ei tarvi todellakaan olla viimesen päälle. Telalla taitaa tulla liian raju, ja ruisku vehkeet ja tilat kuitenkin löytyy.
    Telalla: http://www.rickwrench.com/index79mas...llarpaint.html Toi on toki ääripäähän vedetty

    Leave a comment:


  • khor
    replied
    Onko suositella oikeasti laadukasta paikkaa, joka verhoilisi nahkaratin uudelleen?

    Leave a comment:


  • jonijuhani
    replied
    Kysytäänpä täällä jos joku ossais vastata. Koittanu nettiä selata ja ettiä ratkasua mutta ei oikein tunnu löytyvän. Eli, tuli civikki vaihettua mersuun, joka on pakko maalata kokonaan yli, on sen verran ruma. Eli millä tuon maalais yli mahdollisimman halvalla? Auto ei ole monen sadan euron arvonen eli ei kiinnosta ostaa kalliita automaaleja ja lakkoja. Teollisuus maaleista oli jotain puhetta palstoilla, mutta mikä olisi hyvä? Autosta olis tarkotus tulla musta, ei kuitenkaan matta. Pitäisi selvitä sillä, että karhentaisi vain pinnan ja vetäs suoraa maalin päälle. Autosta löytyy pakkelia ja muita värejä, eli mikä maali ei olisi niin kranttu, että alkais keittämään? Mersu toimittaa ainoastaan talviauton virkaa eli pinnan ei tarvi todellakaan olla viimesen päälle. Telalla taitaa tulla liian raju, ja ruisku vehkeet ja tilat kuitenkin löytyy.

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Mitä tarkoittaa BMW-varustelistassa 843 ENGINE DESIGN ?

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by Hiace View Post
    Liekö nissaniin jotain realoem:n tapaista?
    On: http://nissan4u.com/parts/

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by heifetz View Post
    Minkälainen ääni syntyy kun pyörän laakerit ovat finaalissa? Autoni viheltää / kuuluu metallista kilinää 90km/h ylöspäin. Ääni ei koskaan kuulu pienemmissä nopeuksissa. Joskus ääntä taas ei kuulu ollenkaan.

    Auto tsekattu kolmesti (kerran marmori, 2x paja). Mitään ei löydetty. Vaihdettu renkaat, jarrut + palat, puslat ja ohjauskulmien säädöt tehty.

    Voiko olla joku suurempi rakenteellinen vika? Muu laakeri? Ratti täristää myös samoissa nopeuksissa, mutta täristys loppuu n. 120km/h tienoilla. Camberia ei saatu täysin sallittuihin arvoihin, mutta on erittäin lähellä (tyyliin 0.2 asteen heitto).
    Yleensä kyseessä on sellainen jyrinä / vollotus.

    Tuohon ääneen en näillä tiedoilla osaa sanoa mitään.

    Leave a comment:


  • heifetz
    replied
    Minkälainen ääni syntyy kun pyörän laakerit ovat finaalissa? Autoni viheltää / kuuluu metallista kilinää 90km/h ylöspäin. Ääni ei koskaan kuulu pienemmissä nopeuksissa. Joskus ääntä taas ei kuulu ollenkaan.

    Auto tsekattu kolmesti (kerran marmori, 2x paja). Mitään ei löydetty. Vaihdettu renkaat, jarrut + palat, puslat ja ohjauskulmien säädöt tehty.

    Voiko olla joku suurempi rakenteellinen vika? Muu laakeri? Ratti täristää myös samoissa nopeuksissa, mutta täristys loppuu n. 120km/h tienoilla. Camberia ei saatu täysin sallittuihin arvoihin, mutta on erittäin lähellä (tyyliin 0.2 asteen heitto).

    Leave a comment:


  • Hiace
    replied
    Joo, noita epäilin ja tsekkaampa kunhan kerkiän. Jousta itsekin epäilen ensisijaisesti, sillä tuollainen oli perhepiirissä jokunen vuosi sitten ja siitähän pamahti myös etujousi ajossa poikki. En tiiä mikä näistä jousia katkoo pitääpä tänne raportoida kun selviää.

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Originally posted by Hiace View Post
    Mikä yleensä on hajalla (tuossa 2003 käyttismicrassa), kun rattia kääntäessä paikallaan tai ajossa vasen etujousi päästää pari kertaa sellasen "boing" äänen? Tekee siis sen 3-4 kertaa jos kääntää ratin päästä päähän. Onko jousi poikki vai yläpään laakeri hajalla? En ole vielä päässyt katsomaan auton alta. Etupäässä myös kolisee monttuihin ajettaessa, varmaan koiranluut ainakin vaihdan.

    Liekö nissaniin jotain realoem:n tapaista?
    Muuten auto pelaa hyvin, 5,4 litran keskikulutus järkyttävä 335i:n jälkeen
    Jousi poikki, laakerivika ei oikeen kuulu tommoseen micraan.

    Leave a comment:


  • ts18056
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Yläpään laakerointi paskana
    Voipi olla kyllä jousikin poikki. Meillä ei Xsara paljoa varotellut, vaimo toi sitä mökiltä pois ja vitostieltä tullessa alkoi pitää samanlaista sproing-ääntä. Yläpään laakerit oli vaihdettu pari vuotta aikaisemmin.

    Leave a comment:

Working...
X