Siinä ois niinku meikän optimi setti. Pitää alkaa lotota..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by teropa View PostPian tulee F10 uudella 20d moottorilla, jossa päästöt alle 110g, mikä tekee siitä varteenotettavan liisarivaihtoehdon.
Golf tai V40 :think
Comment
-
-
Originally posted by HC91 View PostNiitähän on tehty jo heinäkuusta alkaen... F10 oli yölainassa, mutta arkiajoon itelle turhan laivamainen. Jos sen uuden pannun sais kolmoseen 99g lukemalla, menis tilaukseen. Nyt taitaa vaihtua käyttökatiskan merkki ja vetotapa
Golf tai V40 :think
Kävin tänään ajaan sen X3:sen. Olihan se moottori ihan OK, mutta ei se nyt tuntunut kyllä aivan 190hp/400nm vehkeeltä, Vaikka X3 on n 100kg painavampi kuin vitonen. Ehkä hieman sivistyneempi oli käynti, mutta eniten ihmettelin kulutuslukemia jotka poukkoili 8-12l välillä lyhyellä koeajolenkillä. Moottorille, jolle luvataan 4.1 sekakulutus vitoskorissa, niin nuo luvut tuntui kyllä hurjilta.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostEi ole tehty heinäkuusta, koska moottori esiteltiin X3:ssa. Ekat vitoset tulee Wetterin mukaan tammikuussa uudella moottorilla. Siis Suomeen ainakin.
Comment
-
-
Originally posted by HC91 View PostHömpönhöö, heinäkuussa tuli B47 tuotantoon vitosen keulalle - ja varmasti on mennyt heidänkin kautta jo ekat 190hp autot taksareille. Esittelyautoksi ei ole kärsinyt jättää... Minä en päässy sillä 520dA xDrive:llä oikeen alle kuuden litran vaikka miten paise varpaassa ajoi. Eikös tuo kone tullut X3:een jo keväällä? Tilaa liisariksi se vitonen pisnes exclusivena ja jollain kivalla metallivärillä, niin lupaan käydä firman parkkiksella kuolaamassa ja olla kateellinen
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostJaaha mulle on taas pajunköyttä syötetty
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostNäinpä juuri. Kommentti myyjältä oli, että uusi kolmonen on tarkotettu sporttisempaan ajoon. Ihmettelen, että miksi sen sporttisuuden on pakko tarkoittaa Kia-luokan äänieristystä. Kuka oikeasti voi nauttia siitä huminasta ja pauhusta joka noissa nyt on, vaikka olis miten "sport-henkinen".
On kyllä ollut aikamoinen pettymys tuo F3X-sarja, vaikken toki potentiaaliseen ostajakuntaan millään mittarilla kuulukaan. E9x tuntui hyvällä tavalla E39:n seuraajalta ja oli iso harppaus eteenpäin kolmosissa. Ei ole samaa fiilistä näissä uusissa... ajossa eivät ole mitään 1-sarjalaisia jos sporttisesta puhutaan, iso auto mutta laatuvaikutelma ja mukavuus sen sijaa ovat yllättävänkin lähellä ykköstä kun taas vitonen omaa luokkaansa. Eikä näytäkään kummoiselta. Tosi haastava auto pitää. :think1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostMinun mielestäni etenkin sisustojen laatuvaikutelma on huonontunut kaikissa bemareissa todella paljon 2000 luvulla. Perus e39 jälkeen perus e60 on todella kamala. Ämpärimuovia sisällä ja säkkikangasta katossa...
Jos vertaa e38 -> e65 -> F01 niin en kyllä heti menis vannomaan, että koko ajan laatuvaikutelma on huonontunut.
Kun kerran mainitsit tuon "kaikissa bemareissa"
Mut jos rehellisesti sanotaan, niin suurin hyppäys oli kun CCC vaihtui CIC:hen. Nuo vanhan liiton navit ja käyttöliittymät oli aivan kauheita, ja sitten kun tuli CIC (nyk. vissiin CBT tms.), niin sen kyllä huomasi. Muut nappulathan on ollu paikallaan since e30...Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostNooh...
Jos vertaa e38 -> e65 -> F01 niin en kyllä heti menis vannomaan, että koko ajan laatuvaikutelma on huonontunut.
Kun kerran mainitsit tuon "kaikissa bemareissa"Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostMyönnetään että oli hieman karkeasti esitetty mutta joka tapauksessa mielestäni noissa "kansanmalleissa" näin on käynyt. Vitossarja on minusta hyvä esimerkki, tosin näistä ihan upouusista en osaa sanoa kun en sellaista omista.
Eli voitko selittää, miten koet vitossarjan "huonontuneen" matkan varrella?Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostNo jos vitosesta puhutaan, niin mielestäni hyppäys itselläni oli aika iso e39:stä e60:een/e61:een ja siitäkin isohko hyppäys F10:iin.
Eli voitko selittää, miten koet vitossarjan "huonontuneen" matkan varrella?
Minä itse kuitenkin arvostan tuollaisessa premium luokan autossa sitä että kun ympärilleen katselee niin näkee arvokkaan oloisia materiaaleja paneelien päällä ja nimenomaan tässä on minusta menty selkeästi huonompaan suuntaan. Esimerkkinä mainittakoon mm kattoverhoilu joka on minusta e39:ssä paljon tyylikkäämpää materiaalia tai vaikka B-pilarien verhouspaneelit jotka e39:ssä on verhoiltu kun taas e60 ämpärimuovia. Myöskin kojelaudan ja oviverhoilujen materiaalit ovat minusta e39:ssä paljon arvokkaamman oloisia.
Itse arvostan tällaisia "pikku"seikkoja premium luokan autoissa. Muutenhan autona e60 on todella hieno kaikinpuolin.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostEi kai se huonontunut olekaan vaan päinvastoin. Puhuin sisustan laatuvaikutelmasta ja tällä tarkoitan materiaaleja joita siellä on. Teknillisestihän e60 on iso harppaus eteenpäin e39:n jälkeen, sitä en missään nimessä kiistä.
Minä itse kuitenkin arvostan tuollaisessa premium luokan autossa sitä että kun ympärilleen katselee niin näkee arvokkaan oloisia materiaaleja paneelien päällä ja nimenomaan tässä on minusta menty selkeästi huonompaan suuntaan. Esimerkkinä mainittakoon mm kattoverhoilu joka on minusta e39:ssä paljon tyylikkäämpää materiaalia tai vaikka B-pilarien verhouspaneelit jotka e39:ssä on verhoiltu kun taas e60 ämpärimuovia. Myöskin kojelaudan ja oviverhoilujen materiaalit ovat minusta e39:ssä paljon arvokkaamman oloisia.
Itse arvostan tällaisia "pikku"seikkoja premium luokan autoissa. Muutenhan autona e60 on todella hieno kaikinpuolin.
Ja sama ongelma on e65 perus harmaassa kattoverhoilussa, semmosta muovista eikä niinkään kankaista. Onneksi näihin on saanut varusteilla järkevämpiä materiaaleja myös.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Ainoa asia mikä E39->E6x ja E46->E9x sarjassa on "huonontunut" on kojelaudan muovin pinta. Se vanha samettisempi on miellyttävämpi silmälle, mutta kukaan meistä ei tiedä miltä tuollainen moderni kojelauta näyttäisi ko. pinnoitteella. Muutoin laatu vaikutelma on parantunut. Ihan joka osa-alueella. Mm. E46 ja E9x -sporttijakkarat on ihan eri sfääreistä. Mittaristo, ajotietokoneet on ihan eri aikakausilta. Toki CIC tai NBT on jo sitten CCC:kin tyylikkäämpi. Äänentoiston laatu on myös huomattavasti parempi uudemmissa, jos ei mistään hinnat alkaen malleista puhuta. Liitäntä mahdollisuudet on myös paremmat. Eikä varmasti nämä uudemmat natise enemmän kuin vanhemmat. Tietysti jos wanhaan on tottunut, niin uusi ahdistaa. Ergonomia on järkevämpien rattiohjausten ja tietenkin etenkin iDriven takia parantunut enemmän kuin missään muussa mallisarjan välissä.
Rengasmelu ei toki ole ymmärtääkseni millään merkillä juuri 80- ja 90-luvun vaihteesta parantunut. Valitettavasti sillä asialla ei niinkään ole enää myyty, kun kulutus ja sittemmin päästöt on ollut tärkeintä shittiä. Ja ulkonäkö. Niinpä autojen painon muutenkin kasvaessa (varusteiden takia) ei äänieristeitä ole ainakaan lisää alettu asentamaan. Samaan aikaan rengastus on kuitenkin muuttunut merkittävästi meluisammaksi (leveämmäksi ja matalemmaksi).BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
Comment