Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1399
    • Kuopio




    Siinä ois niinku meikän optimi setti. Pitää alkaa lotota..
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

    Comment

    • HC91
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 998
      • 29100/310053

      Originally posted by teropa View Post
      Pian tulee F10 uudella 20d moottorilla, jossa päästöt alle 110g, mikä tekee siitä varteenotettavan liisarivaihtoehdon.
      Niitähän on tehty jo heinäkuusta alkaen... F10 oli yölainassa, mutta arkiajoon itelle turhan laivamainen. Jos sen uuden pannun sais kolmoseen 99g lukemalla, menis tilaukseen. Nyt taitaa vaihtua käyttökatiskan merkki ja vetotapa
      Golf tai V40 :think
      92' ///M5 3.8 individual
      09' 320d xDrive
      16' NIU N1 Sport
      19' NIU U+ Sport

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        Originally posted by HC91 View Post
        Niitähän on tehty jo heinäkuusta alkaen... F10 oli yölainassa, mutta arkiajoon itelle turhan laivamainen. Jos sen uuden pannun sais kolmoseen 99g lukemalla, menis tilaukseen. Nyt taitaa vaihtua käyttökatiskan merkki ja vetotapa
        Golf tai V40 :think
        Ei ole tehty heinäkuusta, koska moottori esiteltiin X3:ssa. Ekat vitoset tulee Wetterin mukaan tammikuussa uudella moottorilla. Siis Suomeen ainakin.

        Kävin tänään ajaan sen X3:sen. Olihan se moottori ihan OK, mutta ei se nyt tuntunut kyllä aivan 190hp/400nm vehkeeltä, Vaikka X3 on n 100kg painavampi kuin vitonen. Ehkä hieman sivistyneempi oli käynti, mutta eniten ihmettelin kulutuslukemia jotka poukkoili 8-12l välillä lyhyellä koeajolenkillä. Moottorille, jolle luvataan 4.1 sekakulutus vitoskorissa, niin nuo luvut tuntui kyllä hurjilta.

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • HC91
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 998
          • 29100/310053

          Originally posted by teropa View Post
          Ei ole tehty heinäkuusta, koska moottori esiteltiin X3:ssa. Ekat vitoset tulee Wetterin mukaan tammikuussa uudella moottorilla. Siis Suomeen ainakin.
          Hömpönhöö, heinäkuussa tuli B47 tuotantoon vitosen keulalle - ja varmasti on mennyt heidänkin kautta jo ekat 190hp autot taksareille. Esittelyautoksi ei ole kärsinyt jättää... Minä en päässy sillä 520dA xDrive:llä oikeen alle kuuden litran vaikka miten paise varpaassa ajoi. Eikös tuo kone tullut X3:een jo keväällä? Tilaa liisariksi se vitonen pisnes exclusivena ja jollain kivalla metallivärillä, niin lupaan käydä firman parkkiksella kuolaamassa ja olla kateellinen
          92' ///M5 3.8 individual
          09' 320d xDrive
          16' NIU N1 Sport
          19' NIU U+ Sport

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            Originally posted by HC91 View Post
            Hömpönhöö, heinäkuussa tuli B47 tuotantoon vitosen keulalle - ja varmasti on mennyt heidänkin kautta jo ekat 190hp autot taksareille. Esittelyautoksi ei ole kärsinyt jättää... Minä en päässy sillä 520dA xDrive:llä oikeen alle kuuden litran vaikka miten paise varpaassa ajoi. Eikös tuo kone tullut X3:een jo keväällä? Tilaa liisariksi se vitonen pisnes exclusivena ja jollain kivalla metallivärillä, niin lupaan käydä firman parkkiksella kuolaamassa ja olla kateellinen
            Jaaha mulle on taas pajunköyttä syötetty . No en tiiä pitää miettiä, kyllä uus vitonen kaikilla mausteilla olis kiva…

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • HC91
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 998
              • 29100/310053

              Originally posted by teropa View Post
              Jaaha mulle on taas pajunköyttä syötetty
              Kurkkaa vaikka gebrauchtwagenbörse:stä, siellä on kourallinen 150hp 518d ja 191hp 520d malleja, joissa EZ on 7/2014 tai myöhempi... Itse poistuin takavasemmalle kun alkoi myyntipuhe että auto on AMG-paketilla Ja ei, en ollut Veholla. Kävin kyllä sielläkin C220:stä kokeilemassa, mutta se kojelaudan muotoilu plus kiinteä tabletti siinä keskellä on minun visuaaliselle (pers)silmälle liikaa. Samaa ongelmaa lievempänä on geelyjen kanssakin, Golf GTE taas mieluiseksi varusteltuna n. 47t€, missä on vähän vielä nieleskelemistä :think
              92' ///M5 3.8 individual
              09' 320d xDrive
              16' NIU N1 Sport
              19' NIU U+ Sport

              Comment

              • r.w.
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2510
                • Länsirannikko

                Originally posted by teropa View Post
                Näinpä juuri. Kommentti myyjältä oli, että uusi kolmonen on tarkotettu sporttisempaan ajoon. Ihmettelen, että miksi sen sporttisuuden on pakko tarkoittaa Kia-luokan äänieristystä. Kuka oikeasti voi nauttia siitä huminasta ja pauhusta joka noissa nyt on, vaikka olis miten "sport-henkinen".
                Sporttinenhan tarkoittaa myyjäslangilla juuri sitä, että auto on 1) helvetin äänekäs ja 2) ohjaus on keinotekoisen raskas. Olisit kysynyt siltä myyjältä miksi sporttimallia tehdään 1.6 ja 2l mopokoneilla.

                On kyllä ollut aikamoinen pettymys tuo F3X-sarja, vaikken toki potentiaaliseen ostajakuntaan millään mittarilla kuulukaan. E9x tuntui hyvällä tavalla E39:n seuraajalta ja oli iso harppaus eteenpäin kolmosissa. Ei ole samaa fiilistä näissä uusissa... ajossa eivät ole mitään 1-sarjalaisia jos sporttisesta puhutaan, iso auto mutta laatuvaikutelma ja mukavuus sen sijaa ovat yllättävänkin lähellä ykköstä kun taas vitonen omaa luokkaansa. Eikä näytäkään kummoiselta. Tosi haastava auto pitää. :think
                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                Comment

                • mikae34
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 4986
                  • Forssa

                  Minun mielestäni etenkin sisustojen laatuvaikutelma on huonontunut kaikissa bemareissa todella paljon 2000 luvulla. Perus e39 jälkeen perus e60 on todella kamala. Ämpärimuovia sisällä ja säkkikangasta katossa...
                  Auto on liikkumaväline.

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    E46 -> E90 muutos oli jo melkoinen. Sekä ergonomialtaan, että ulkonäöltään laadun tunteesta puhumattakaan.

                    Comment

                    • touring39
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 3901
                      • Kaarina

                      Originally posted by mikae34 View Post
                      Minun mielestäni etenkin sisustojen laatuvaikutelma on huonontunut kaikissa bemareissa todella paljon 2000 luvulla. Perus e39 jälkeen perus e60 on todella kamala. Ämpärimuovia sisällä ja säkkikangasta katossa...
                      Nooh...

                      Jos vertaa e38 -> e65 -> F01 niin en kyllä heti menis vannomaan, että koko ajan laatuvaikutelma on huonontunut.

                      Kun kerran mainitsit tuon "kaikissa bemareissa"

                      Mut jos rehellisesti sanotaan, niin suurin hyppäys oli kun CCC vaihtui CIC:hen. Nuo vanhan liiton navit ja käyttöliittymät oli aivan kauheita, ja sitten kun tuli CIC (nyk. vissiin CBT tms.), niin sen kyllä huomasi. Muut nappulathan on ollu paikallaan since e30...
                      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                      Ex:
                      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                      Comment

                      • mikae34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 4986
                        • Forssa

                        Originally posted by touring39 View Post
                        Nooh...

                        Jos vertaa e38 -> e65 -> F01 niin en kyllä heti menis vannomaan, että koko ajan laatuvaikutelma on huonontunut.

                        Kun kerran mainitsit tuon "kaikissa bemareissa"
                        Myönnetään että oli hieman karkeasti esitetty mutta joka tapauksessa mielestäni noissa "kansanmalleissa" näin on käynyt. Vitossarja on minusta hyvä esimerkki, tosin näistä ihan upouusista en osaa sanoa kun en sellaista omista.
                        Auto on liikkumaväline.

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          Originally posted by mikae34 View Post
                          Myönnetään että oli hieman karkeasti esitetty mutta joka tapauksessa mielestäni noissa "kansanmalleissa" näin on käynyt. Vitossarja on minusta hyvä esimerkki, tosin näistä ihan upouusista en osaa sanoa kun en sellaista omista.
                          No jos vitosesta puhutaan, niin mielestäni hyppäys itselläni oli aika iso e39:stä e60:een/e61:een ja siitäkin isohko hyppäys F10:iin.

                          Eli voitko selittää, miten koet vitossarjan "huonontuneen" matkan varrella?
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • mikae34
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 4986
                            • Forssa

                            Originally posted by touring39 View Post
                            No jos vitosesta puhutaan, niin mielestäni hyppäys itselläni oli aika iso e39:stä e60:een/e61:een ja siitäkin isohko hyppäys F10:iin.

                            Eli voitko selittää, miten koet vitossarjan "huonontuneen" matkan varrella?
                            Ei kai se huonontunut olekaan vaan päinvastoin. Puhuin sisustan laatuvaikutelmasta ja tällä tarkoitan materiaaleja joita siellä on. Teknillisestihän e60 on iso harppaus eteenpäin e39:n jälkeen, sitä en missään nimessä kiistä.

                            Minä itse kuitenkin arvostan tuollaisessa premium luokan autossa sitä että kun ympärilleen katselee niin näkee arvokkaan oloisia materiaaleja paneelien päällä ja nimenomaan tässä on minusta menty selkeästi huonompaan suuntaan. Esimerkkinä mainittakoon mm kattoverhoilu joka on minusta e39:ssä paljon tyylikkäämpää materiaalia tai vaikka B-pilarien verhouspaneelit jotka e39:ssä on verhoiltu kun taas e60 ämpärimuovia. Myöskin kojelaudan ja oviverhoilujen materiaalit ovat minusta e39:ssä paljon arvokkaamman oloisia.

                            Itse arvostan tällaisia "pikku"seikkoja premium luokan autoissa. Muutenhan autona e60 on todella hieno kaikinpuolin.
                            Auto on liikkumaväline.

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by mikae34 View Post
                              Ei kai se huonontunut olekaan vaan päinvastoin. Puhuin sisustan laatuvaikutelmasta ja tällä tarkoitan materiaaleja joita siellä on. Teknillisestihän e60 on iso harppaus eteenpäin e39:n jälkeen, sitä en missään nimessä kiistä.

                              Minä itse kuitenkin arvostan tuollaisessa premium luokan autossa sitä että kun ympärilleen katselee niin näkee arvokkaan oloisia materiaaleja paneelien päällä ja nimenomaan tässä on minusta menty selkeästi huonompaan suuntaan. Esimerkkinä mainittakoon mm kattoverhoilu joka on minusta e39:ssä paljon tyylikkäämpää materiaalia tai vaikka B-pilarien verhouspaneelit jotka e39:ssä on verhoiltu kun taas e60 ämpärimuovia. Myöskin kojelaudan ja oviverhoilujen materiaalit ovat minusta e39:ssä paljon arvokkaamman oloisia.

                              Itse arvostan tällaisia "pikku"seikkoja premium luokan autoissa. Muutenhan autona e60 on todella hieno kaikinpuolin.
                              Samaa mieltä. Itselle aiheutti samanmoista hyljeksintää aluksi e38 -> e65 siitymisessä esim kattovalot sekä ovilukkojen vastakappaleet
                              Ja sama ongelma on e65 perus harmaassa kattoverhoilussa, semmosta muovista eikä niinkään kankaista. Onneksi näihin on saanut varusteilla järkevämpiä materiaaleja myös.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • Veeksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2175
                                • Kuopio

                                Ainoa asia mikä E39->E6x ja E46->E9x sarjassa on "huonontunut" on kojelaudan muovin pinta. Se vanha samettisempi on miellyttävämpi silmälle, mutta kukaan meistä ei tiedä miltä tuollainen moderni kojelauta näyttäisi ko. pinnoitteella. Muutoin laatu vaikutelma on parantunut. Ihan joka osa-alueella. Mm. E46 ja E9x -sporttijakkarat on ihan eri sfääreistä. Mittaristo, ajotietokoneet on ihan eri aikakausilta. Toki CIC tai NBT on jo sitten CCC:kin tyylikkäämpi. Äänentoiston laatu on myös huomattavasti parempi uudemmissa, jos ei mistään hinnat alkaen malleista puhuta. Liitäntä mahdollisuudet on myös paremmat. Eikä varmasti nämä uudemmat natise enemmän kuin vanhemmat. Tietysti jos wanhaan on tottunut, niin uusi ahdistaa. Ergonomia on järkevämpien rattiohjausten ja tietenkin etenkin iDriven takia parantunut enemmän kuin missään muussa mallisarjan välissä.

                                Rengasmelu ei toki ole ymmärtääkseni millään merkillä juuri 80- ja 90-luvun vaihteesta parantunut. Valitettavasti sillä asialla ei niinkään ole enää myyty, kun kulutus ja sittemmin päästöt on ollut tärkeintä shittiä. Ja ulkonäkö. Niinpä autojen painon muutenkin kasvaessa (varusteiden takia) ei äänieristeitä ole ainakaan lisää alettu asentamaan. Samaan aikaan rengastus on kuitenkin muuttunut merkittävästi meluisammaksi (leveämmäksi ja matalemmaksi).
                                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                                BMW E63 630iA '05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎