Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mik@
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 1413
    • Nurmes

    Meillä oli joskus tuollainen -04 toureri accordi pari kolme vuotta. Eipä siihen perus huoltojen lisäksi ollut kuin yksi lambda ei muuta. Kontti on ihan jumalattoman iso vrt E61, varmaan isompi kuin e mersussakin? en tiedä. Ja onhan tuo honda paljon paremman näköinen kuin anjovis. Sisämelu on vaan sitten ihan eri toista kuin bemareissa mutta niinpä ne taitaa olla kaikissa japseissa. Ääni täältäkin accordille.
    E61 520Da

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Kävin Avensiksen ajamassa, -06 2,0 automaatti farmari. Ei huono, melukin oli siedettävä ja tuo 4 vaihteinen tomaattikin oli ihan riittävä. Penkin pers osasta puuttuu kallistussäätö, samoin ristiseläntuensäätö puutuu.

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7397
        • Oulu

        Originally posted by Bmw Master View Post
        ... ja tuo 4 vaihteinen tomaattikin oli ihan riittävä.
        Oliko nyt tosiaan niin että 5-vaihteinen oli tuolloin vain 2.4-koneisessa?
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
          Oliko nyt tosiaan niin että 5-vaihteinen oli tuolloin vain 2.4-koneisessa?
          Jaa, onko niissä eri laatikko? 2.4 olisi kivempi muutenkin.

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7397
            • Oulu

            Originally posted by Bmw Master View Post
            Jaa, onko niissä eri laatikko? 2.4 olisi kivempi muutenkin.
            Mun mielestä 2.4 on aina 5-vaihteisella automaatilla, mutta en tosiaan ole noista mitenkään perillä.

            EDIT: TM 06/2004 kertoo:
            Toyota Avensiksen huippumalli on koottu sopivista palikoista, ja niitähän Toyotalta löytyy. Korin voi valita kolmesta vaihtoehdosta: neliovinen porrasperä, viisiovinen Liftback tai Wagon-farmari. Nokalle nostetaan 2,4-litrainen bensiinin suorasuihkutuksella terästetty moottori. Siihen yhdistetään Lexuksen viisivaihteinen automaattivaihteisto.
            Last edited by Petri.Kekkonen; 23-09-2014, 13:07.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
              Mun mielestä 2.4 on aina 5-vaihteisella automaatilla, mutta en tosiaan ole noista mitenkään perillä.
              Wikipedia kertoo "From 2005, the 2.4L version was fitted with a 5 speed automatic transmission."

              Tämä huono puoli noissa eksoottisissä autoissa on, kukaan ei tiedä niistä mitään. Tuo jota kävin ajamassa oli Toyota merkkarilla eikä sielläkään myyjä tiennyt montako vaihdetta siinä on. Jos olisi Bemari niin googlella löytyisi vastaus heti tai voisi katsoa realoem ja verrata osanumeroita.
              Last edited by Bmw Master; 23-09-2014, 15:53.

              Comment

              • Haffu
                Bimmer Rookie
                • Oct 2013
                • 37
                • Rauma

                Toyotien kanssa käteväksi on osoittautunut www.toyodiy.com

                Antamalla edellisen Toyotani VIN-koodin, antaa seuraavanlaiset tiedot:
                BMW E36 328i Touring -97
                SAAB 9000 2.3T CSE -98
                SAAB 900 T16 2dr -88

                Comment

                • Ovaali
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2010
                  • 242
                  • Ylivieska

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Joo isolohko se olla pitää Automaatti olisi kiva, onko mitään tietoa miten ne kestää? Ilmeisesti 4 vaihdetta? Missä hinnassa katti ja lambada sensori on?
                  Katti n. 1000e ja anturit 200-300kpl ja yleensä 4 löytyy autosta. Ei noita koko ajan joudu vaihtelemaan mutta vituttaa jos kaikki menee vaikka puolen vuoden sisään. Laatikko tosiaan 5 vaihteinen vain 2.4:sen jatkeena. Kestäviä laatikoita kun ajallaan öljyt vaihdeltu (vaihtoväli 90tkm, ei vaihdeta huuhtelemalla). Ja nuo 4 loviset tuntuu käytännössä lähes 5 vaihteiselta kun nappaa niin aktiivisesti turbiinilukon päälle.

                  Alustan osat liki ikuisia. Jotain koiranluuta saattaa mennä taakse paljon ajetuissa. Vesipumppuja jokunen vaihdettu, alkaa vuotamaan/kahisemaan. 98 oktaanista tankkiin jos suorasuihku malli, tällöin moottoritunnuksen loppuosa -FSE. Aika yleistä noissa suorasuihkuissa moottorin nykiminen kylmänä/puolilämpöisenä. Oikein ei ole korjauskeinoa tuohon mutta taitaa olla enempi manuaalivaihteisten ongelma/ominaisuus.

                  Lisääkin saa kysellä näistä tojotista, privallakin

                  Comment

                  • Ovaali
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2010
                    • 242
                    • Ylivieska

                    Originally posted by Hastra View Post
                    Mulla käyttiksenä ave 2010 (t27?) 2.0 automaatti. Laatikko on 7-pykäläinen ja todella hyväntuntuinen. Pehmeämpi kuin lci e91 6-pykäläinen.
                    Saman ikäisessä diesel avessa on vanhemman mallin laatikko, joka tuntuu olevan eri vuosikymmeneltä.
                    No siinähän on ääretön määrä välityksiä koska CVT Ne 7 on vain etukäteen valittuja välityksiä.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by Ovaali View Post
                      Kestäviä laatikoita kun ajallaan öljyt vaihdeltu (vaihtoväli 90tkm, ei vaihdeta huuhtelemalla).:
                      Mites tuo vaihto, mitä öljyä ja suodatin+pohjan tiiviste merkkarilta? Onko noissa öljytikku vai miten homma onnistuu?

                      Comment

                      • Ovaali
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2010
                        • 242
                        • Ylivieska

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Mites tuo vaihto, mitä öljyä ja suodatin+pohjan tiiviste merkkarilta? Onko noissa öljytikku vai miten homma onnistuu?
                        Valmistaja ei käske vaihtaa suodatinta niin eipä noita oo tullu vaihdettua. Kartetaanko tällä sitten jotain "paskashokkia"? En tiedä enkä uskalla ottaa kantaa. Eli vaihto se perinteinen: ropusta öljyt pois, saman verran tilalle ku tuli pois ja tarkistus tikusta moottorin käydessä. Ohjekirja ainaki varottelee käyttämästä muuta ku toyota atf type T-IV, voi kuulemma aiheuttaa tutinoita turbiinilukon nytkeytyessä. Tähän hätään en muista mitä tuo maksaa mutta ei varmaan kauas heitä jos veikkaan että n.70-90e/5L purkki.

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4049
                          • Turku

                          Myitkö Master sen tutisevan e39 jo? Laita privaa jos et. Jotain penaamia tekis taas melkeen vuoden corollalla ajelleena
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14353
                            • Oulu

                            Vähissä taitaa suomessa olla nuo E38 750iL:ät, muutenkin näkyy olevan huono tarjonta kun yksi herättää vain mielenkiintoa (sekään ei lang) mutta ei oikee 530d mene vaihdossa järkevästi. :think
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Kävin Avensiksen ajamassa, -06 2,0 automaatti farmari. Ei huono, melukin oli siedettävä ja tuo 4 vaihteinen tomaattikin oli ihan riittävä. Penkin pers osasta puuttuu kallistussäätö, samoin ristiseläntuensäätö puutuu.

                              Käyppä testaamassa Accordi vertailun vuoksi. Omasta mielestä jo melkeen premium tasoa tojotaan verrattuna. Meillä on ristiselän säätö penkeissä, mutta en tiedä onko vakiona.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • mixoo
                                BTCF Member
                                • Mar 2012
                                • 579
                                • Tuusula

                                E30 kuume iski....

                                Nyt:
                                - E91 330D M-Sport
                                - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

                                Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎