Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by suppari View Post
    Myitkö Master sen tutisevan e39 jo? Laita privaa jos et. Jotain penaamia tekis taas melkeen vuoden corollalla ajelleena
    En ole myynyt, eikä se ole missään myynnissäkään. Yksi siitä on kiinnostunut, hän joko ostaa tai ei ja se sitten määrittää joudunko autokauppaan.

    Vähän ristiriitainen tilanne. Kolmeysi on täysin kunnossa, ihan siisti ja riittää perheemme tarpeisiin. Siinä on ihan ok varusteet ja kaikki tyyppiviat sekä paljon muuta on korjattu. Kahdet uudenveroiset renkaat orggis aluilla. Tosaalta sitä on paljon kyselty (vaikkei ole myynti ilmoitusta missään) joten voisihan sen myydäkkin. Jos siitä päätää vaikka vuoden päästä luopua ei niitä ostajia kuitenkaan sitten ole jonossa.

    Originally posted by bemu2000 View Post
    Käyppä testaamassa Accordi vertailun vuoksi. Omasta mielestä jo melkeen premium tasoa tojotaan verrattuna. Meillä on ristiselän säätö penkeissä, mutta en tiedä onko vakiona.
    Ei ole sopivia Hondia lähistöllä myynnissä.

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Originally posted by Ovaali View Post

      Lisääkin saa kysellä näistä tojotista, privallakin
      Kerroppas vielä, jos ostaa vaikka http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/6602768
      Pitääkö tehdä jotain ennalta ehkäseviä remontteja, kuten Bemariin vesipumppu ja talvimalin huohotin?

      Entäs nuo 2,2litraset dieselit? 177heppanen kulkisi ihan ok ja ohjelmoituna vielä paremmin. Ikävä kyllä ei saa automaattina.

      Comment

      • Ovaali
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2010
        • 242
        • Ylivieska

        Originally posted by Bmw Master View Post
        Kerroppas vielä, jos ostaa vaikka http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/6602768
        Pitääkö tehdä jotain ennalta ehkäseviä remontteja, kuten Bemariin vesipumppu ja talvimalin huohotin?

        Entäs nuo 2,2litraset dieselit? 177heppanen kulkisi ihan ok ja ohjelmoituna vielä paremmin. Ikävä kyllä ei saa automaattina.
        - 180tkm huolto tehty missä? Jos merkkiliikkeessä niin tietää että laatikkoöljyt ja tulpat on vaihdettu ja ovat oikean laatuiset.
        - Jarrupalat näissä tahtoo jumia ajan kanssa. Satulan kannattimien liukupinnat joihin palat vastaa tahtoo ruostua ja pala jumii. Ne kun kerran hiekkapuhaltaa ja lisää kupari yms asennustahnan niin menee pitkään.
        - Ilaatoinnin kenno kannattaa kurkata ettei oo kovin huonossa hapessa. Monessa on rivat puhaltunu pois mutta harvoin alkavat vuotaa. Näkee hyvin siitä alemman keularitilän läpi.
        - Luukku siinä vaihdekepin takana taitaa olla rikki? Eli ei pysy kiinni.
        - Huohottimen jäätymiset on näissä tosi epätodennäköisiä, varsinkin suomiautoissa. Ilmeisesti lämmityslaitteen kenno on isompi skandinaavia speksatuissa avensiksissa, en tiedä huomaako eroa käytännössä.
        - Ilmanvaihto hytissä varmasti huonompi mitä vaikka e39:ssä. Eli sivuikkunat varsinki takana huurtuu talvella kovin helposti.
        - Pohjaan tahtoo kerryttää pintaruosteen helposti sinne takarenkaiden eteen. Tätähän ei nää ku nosturilla enkä minä ole nähnyt yhtään oikeasti mätää t25 korista vaikka vanhimmat lähenee jo 12 vuoden ikää. Toisaalta ovet, konepelti ja muut luukut on käytännössä aina ruosteettomia ellei ole joku päin persettä korjattu kolaripeli. Toisin ku vaikka e46 konepellit ja ovien alareunat.

        Tuommoset nyt äkkiseltään, käyn myöhemmin editoimassa myöhemmin jos jotain muistuu mieleen

        Xenon umpiosta menee heijastinpinta ja nättiä/edullista korjauskeinoa ei taida olla. Ainakaan tarvikkeena ei noita xenon umpiota saa. Orkkikset 500-600e kpl.

        Dieseleistä: noita alkupään AD moottoreita en suosittele kellekkään. Noissa on ollu luvattoman paljon kannentiiviste vikoja joka yleensä syöny lohkon ja kannen tasopinnatkin pilalle. Kertoo paljon että marmorilta saa tilattua kunnostetun kokomoottorin ja vieläpä aika kohtalaisen edullisestikkin. Olikohan n.4-5ke? Uudemmat t27 koriset on parantanu tilannetta mutta en minä semmostakaan lähtis ihan suin päin ostamaan. Tietenkin jos se 5-6ke varaa yllättäviin pikku remontteihin Ok, kyllähän ne tasopinnat on koneistettavissa mutta valmistaja ohje on että uutta palikkaa tilalle. Kohtuu iso homma tosin purkaa atomeiksi ja kiikuttaa osat koneistamoon. Tietysti jos itseltä löytyy nosturit ja moottorinostimet niin sitte. Tämän päälle vielä normaalit commonrail dieseleiden viat niin siinäpä sitä rahan menoa on jo yhtä autoa kohti.

        Kyllähän siinä 177hp versiossa on ihan kivasti löylyä (toyotaksi). Mutta ohjelmoinnit saa näiden kanssa unohtaa kuten tehon lisäykset ja egr/dpf poistamiset käytöstä. Tieten tuo denson ecu liian konstikas muokattava tai sitten kriittisiä parametrejä ei vain voi muokata? Tähän vois joku ohjelmoitiguru antaa oman mielipiteensä?
        Last edited by Ovaali; 24-09-2014, 12:01.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Kiitos, pysytään siis edelleen bensa vehkeissä eikä seota tupaöljyrouskuttimiin. Kaveri just osti tuollaisen 150 heppasen dieselin, saa nähdä alkaako elämä mennä päin helvettiä.

          Pihkura kun tuossa oli yksi satkun ajettu 2,4:nen mutta ehti tietysti mennä. Viikonloppuna yritän käydä katsomassa yhtä 180tkm ajettua. Millainen kustannut tuo laatikkoöljyn vaihto on Toyotalla vai tekeekö tuon helposti itse? Eikös sinne kannattaisi se suodatinkin samalla laittaa vaikkei sitä huolto ohjelmassa olekkaan?

          Comment

          • Ovaali
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2010
            • 242
            • Ylivieska

            Originally posted by Bmw Master View Post
            Kiitos, pysytään siis edelleen bensa vehkeissä eikä seota tupaöljyrouskuttimiin. Kaveri just osti tuollaisen 150 heppasen dieselin, saa nähdä alkaako elämä mennä päin helvettiä.

            Pihkura kun tuossa oli yksi satkun ajettu 2,4:nen mutta ehti tietysti mennä. Viikonloppuna yritän käydä katsomassa yhtä 180tkm ajettua. Millainen kustannut tuo laatikkoöljyn vaihto on Toyotalla vai tekeekö tuon helposti itse? Eikös sinne kannattaisi se suodatinkin samalla laittaa vaikkei sitä huolto ohjelmassa olekkaan?
            Tiettävästi noille dieseleille on jonkunlainen jatkotakuu tuolle moottorille ja ainahan huonoissakin sarjoissa on ne poikkeukset jotka vaan porskutta menemään ilman vikoja.

            Tuolle vaihdolle en uskalla antaa hintaa ku ei tule niin noitten hintojen kanssa puljattua, enempi tekijä puolella Omaan 1.8 automaattiin oli joskus tarkotus vaihtaa myös suodatin ja loputkin öljyt niin että jäähdyttäjälle menevä letku irti ja kone käyntiin hetkeksi -> uutta öljyä laatikkoon -> taas käyttelyä ja toistaa edelliset vaiheet kunnes tulee vaan kirkasta ulos. Sitähän ei tiedä että saadaanko tällä suomen ensimmäinen "paskahalvaus" aikaiseksi tojotan laatikkoon? Meni auto silloin vaihtoon niin ei tullut vaihdettua.

            Helppo se perus vaihto on jos vähänkään on autojen kanssa värkänny. Tosin ne pohjamuovit on tosi vittumaiset purkaa ja asentaa takaisin.

            Comment

            • Ovaali
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2010
              • 242
              • Ylivieska

              @master
              Sulla on ainaki postauksia niin kunnioitettava määrä että veikkaan sun olevan ihan pidempi aikainen bmw harrastaja? Vähä pelkään että tommonen hajuton ja mauton anjovis voi alkaa viikon päästä tympimään. Asiahan ei minulle kuulu mutta kyllä minä minä pitäisin mielummin priimakuntosen e39 pihalla ku t25 avensiksen :think
              Vaiha sen sun kaverin kanssa kulkineita viikoksi ja kokeile sitte miltä se tuntuu istua takasi Autoon

              En minä sillä, joskus se on mukava kokeilla toisenlaistakin autoilua.

              Comment

              • timppa811
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 856
                • Pohojammaa

                Samaa mieltä nimimerkillä kokemusta on.

                Myin parivuotta sitten e39 528i pois ja ostin tilalle -99 diesel avensiksen. Ei sellaisella autoharrastajaksi itseään kutsuva ihminen pysty ajamaan edes työmatka-ajoja! Onhan se niin tylsä ja mauton, ehkä osaksi koska kaikki toimii Jokatapauksessa 3kk omistuksen jälkeen myin sen pois ja ostin nykyisen -02 530d touringin.

                Aihe tuli taas ajankohtaiseksi kun paremmalle puoliskolle pitäisi hommata luotettava käyttisfarmari ~8ke hintaluokassa, ja taitaa sinne avensis puolelle kääntyä. Corolla on jotenkin niin lelun tuntuinen kun taas nuo hondat näyttää olevan reilun 10ke.
                Bemariakin ollaan katseltu, mutta e46 on jotenkin niin vanhanaikainen ja e91 ei riitä budjetti.

                Originally posted by Ovaali View Post
                @master
                Sulla on ainaki postauksia niin kunnioitettava määrä että veikkaan sun olevan ihan pidempi aikainen bmw harrastaja? Vähä pelkään että tommonen hajuton ja mauton anjovis voi alkaa viikon päästä tympimään. Asiahan ei minulle kuulu mutta kyllä minä minä pitäisin mielummin priimakuntosen e39 pihalla ku t25 avensiksen :think
                Vaiha sen sun kaverin kanssa kulkineita viikoksi ja kokeile sitte miltä se tuntuu istua takasi Autoon

                En minä sillä, joskus se on mukava kokeilla toisenlaistakin autoilua.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by Ovaali View Post
                  @master
                  Sulla on ainaki postauksia niin kunnioitettava määrä että veikkaan sun olevan ihan pidempi aikainen bmw harrastaja? Vähä pelkään että tommonen hajuton ja mauton anjovis voi alkaa viikon päästä tympimään. Asiahan ei minulle kuulu mutta kyllä minä minä pitäisin mielummin priimakuntosen e39 pihalla ku t25 avensiksen :think
                  Vaiha sen sun kaverin kanssa kulkineita viikoksi ja kokeile sitte miltä se tuntuu istua takasi Autoon

                  En minä sillä, joskus se on mukava kokeilla toisenlaistakin autoilua.
                  15 vuotta on ollut katkeamaton lista Bemareita, nytkin jää M5 vielä vaikka e39:sin myisikin. Olihan Avensin aika järkytys koeajaa, mutta kai sitä kaikkeen tottuu. Olen treenannut viime aikoina ja ajanut vaimon Focuksella melkein kaikki ajoni. Focukseen verrattuna Avensis tuntuu luksukselta.

                  Comment

                  • Ovaali
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2010
                    • 242
                    • Ylivieska

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    15 vuotta on ollut katkeamaton lista Bemareita, nytkin jää M5 vielä vaikka e39:sin myisikin. Olihan Avensin aika järkytys koeajaa, mutta kai sitä kaikkeen tottuu. Olen treenannut viime aikoina ja ajanut vaimon Focuksella melkein kaikki ajoni. Focukseen verrattuna Avensis tuntuu luksukselta.
                    No sittenhän se ämmäläisen ulkoiluttaminen tuntuu kaksin verroin paremmalta ku ajelee arkiajot tuommosella toitsulla

                    Comment

                    • timant
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2014
                      • 58
                      • Helsinki

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      15 vuotta on ollut katkeamaton lista Bemareita, nytkin jää M5 vielä vaikka e39:sin myisikin. Olihan Avensin aika järkytys koeajaa, mutta kai sitä kaikkeen tottuu. Olen treenannut viime aikoina ja ajanut vaimon Focuksella melkein kaikki ajoni. Focukseen verrattuna Avensis tuntuu luksukselta.
                      Itsellä ei ole kyllä toiminut niin että huonompaan autoon vaihtaessa siihen tottuisi.. mutta muuten kyllä ärsyttää tuo autoon "tottuminen", tuntuu että 6kk jälkeen alkaa miettimään tehokkaampaa ja mukavampaa laitetta.. Pitäis kai olla joka viikonpäivälle eri auto ni pysyis tyytyväisenä, harmi ettei lompakko ole asiasta samaa mieltä
                      Jeep ZJ 5.9 ex e39 525 touring vm-02

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        Ei se helppoa oo siirtyä saksalaisesta premiumista kiinalaiseen foliokippoon. Mä ostin kesällä järkiauton, 30tkm ajetun Mitsu outlanderin. Onhan siinä ollut totuttelua ämpärimuoviin ja meteliin. Ensimmäisenä käytin auton äänieristyksessä, että sillä pystyi edes ajamaan. On kyllä kaikki maailman herkut, mitä tommoseen saa, mutta silti en osaa kyllä nauttia tuosta yhtään. Ehkei ole tarkoituskaan... Hienoista stereoista ei oo paskan vertaa iloa, kun ne toimivat vain alle 60km/h nopeuksissa. Sen jälkeen saa ruuvata volumet kaakkoon, että kuulee. Saa nyt katsoa kuinka kauan jaksan tuolla ajaa. Jotenkin tuntuu vielä tyhmemmältä vaihtaa tuota, kun siihen ei ole kuin turhamaisia syitä. Taitaa E tai R mersu tulla jossain kohtaa tilalle.

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Nyt on ajettu 2,4 litranen sedan. Paljon mukavampi tuo moottori vaihteisto yhdistelmä mitä 2l+4 vaihteinen. Melu mun mielestä ihan ok, tuskin enempää motari vauhdissa mitä e39 farmarissa. Pieni tärinä 140 vauhdissa, kuten oli myös tuossa toisessa mitä ajoin. Onko näissä käytetty e39:sin osia vai mistä tuo johtuu? Renkaat oli hyvät Michelinit ja mittarissa 80tkm joten tuskin vetarit tai muut alustan osat loppu. Ratti aavistuksen vinossa ja hiukan veti tien kallistuksen mukaan. Hämmentävää kyllä, sisätilat on paremmat kuin mitä e39:ssä.

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by bemu2000 View Post
                            Ennemmin samanikäinen Accord. Meillä on nyt ollut reilu puoli vuotta 2004 mallin 2,4iA, niin on kyllä asiallinen käyttöauto. Premium hifi paketti soi kivasti.
                            Onko teillä wagon vai tavallinen?

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Onko teillä wagon vai tavallinen?


                              Tollanen, mutta vaan 2,4 koneella. 290tkm ajettu. Kone käy kuin sveitsiläinen kello ja vaihteisto pelaa hienosti. Emäntä sanoo että 530d F11 tuntuu laiskemmalta kuin Honda

                              Yritäppä laittaa E39, tai vaikka E61:n konttiin renkaat tollain kuin tuossa ilmoituksessa...
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • Ovaali
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2010
                                • 242
                                • Ylivieska

                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Nyt on ajettu 2,4 litranen sedan. Paljon mukavampi tuo moottori vaihteisto yhdistelmä mitä 2l+4 vaihteinen. Melu mun mielestä ihan ok, tuskin enempää motari vauhdissa mitä e39 farmarissa. Pieni tärinä 140 vauhdissa, kuten oli myös tuossa toisessa mitä ajoin. Onko näissä käytetty e39:sin osia vai mistä tuo johtuu? Renkaat oli hyvät Michelinit ja mittarissa 80tkm joten tuskin vetarit tai muut alustan osat loppu. Ratti aavistuksen vinossa ja hiukan veti tien kallistuksen mukaan. Hämmentävää kyllä, sisätilat on paremmat kuin mitä e39:ssä.
                                Ei näissä yleensä ihmeempiä tutinoita pitäs olla, renkaat tasapainotettu huonosti? Se taitaa olla näissä normaalia että lähtee hiljokseen kääntymään tien kallistuksen suuntaan ku päästää ratista irti. Suuntauksenhan tuo vaatii jos ratti vinossa. Mutta miksi ihmeessä se on vinossa?

                                Tuosta äänimaailmasta sen verran että ite oon huomannu ku vaihdellu bmw:n ja tojon välillä niin se äänen laatu aivan erilainen ja tästä seuraa se että tuntuu hiljaiselta. Korvat ku tottuu niin en minä tuommoista avensista hiljaiseksi sanois. Ehkä semmon riittävän vähä äänekäs Tien pinnan karheus vaikuttaa tosi paljo mutta niin kai kaikissa. Ei oo e39:ää tullu ikinä kunnolla ajettua niin huono alkaa vertailemaan, oisin ainaki luullu että e39 ois kertaluokkaa hiljaisempi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎