Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by Tomppa80 View Post
    Miten olisi Camry, se viimeisin vuosimalli?
    Todella huonosti tarjolla.

    Kävin ajaa myös toisen accordin, farmari manuaali. Lämpömittari jäi tässäkin vajaaksi joten taitaa olla normaalia kuten joku jo kirjoittikin. Manuaali ihan siedettävä, paremmin voi hyöty käyttää kierroskonetta.

    Olin jo melkein Avensiksen omistaja, mutta tuo Honda alkoi kovasti kiinnostamaan.

    Comment

    • mikae34
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 4987
      • Forssa

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Olin jo melkein Avensiksen omistaja, mutta tuo Honda alkoi kovasti kiinnostamaan.
      Muista sitten että jos/kun ostat sen Avensiksen niin pitää ostaa myös tuulipuku
      Auto on liikkumaväline.

      Comment

      • Quatzal
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 373

        Originally posted by mikae34 View Post
        Muista sitten että jos/kun ostat sen Avensiksen niin pitää ostaa myös tuulipuku
        Pitääkö bemarin oston yhteydessä hankkia Karjala-lippis samalla perusteella?

        Comment

        • mikae34
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 4987
          • Forssa

          Originally posted by Quatzal View Post
          Pitääkö bemarin oston yhteydessä hankkia Karjala-lippis samalla perusteella?
          Jos se on riittävän vanha niin varmaankin.
          Auto on liikkumaväline.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by mikae34 View Post
            Muista sitten että jos/kun ostat sen Avensiksen niin pitää ostaa myös tuulipuku
            Vaimon kanssa meillä on samanlaiset tuulipuvut aina kun ajellaan Motorsportilla.

            Comment

            • Vecara
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 342
              • Rovaniemi

              Originally posted by joko View Post
              Kellään kokemuksia volvon s80 08> d5 tai sit 2.4d moottorilla oleva? Sieltä hinnat alkaen päästä mutta kuitenkin alle 300tkm ajettu sais olla. Monissa näkyy olevan hyvä varustelutaso, mm. webasto, nahkasisusta, vetokoukku, xenonit.
              Itselle tärkeät kriteerit olis automaatti, nahat ja webasto. Nuo varusteet löytyy tosi monesta ja esim. tämä ei vaikuta pahalta: http://www.nettiauto.com/volvo/s80/6631467

              Jos hommais tuollaisen kun bemarilla ei ole oikein mitään tuonikäistä järkevää käyttöautoa, kun 4-koneiset saa unohtaa suoraa ja 6-koneiset maksaa tuplasti tuollaiseen nähden.
              Kokemuksia velipojan autosta hiukan vajaan vuoden ja 30tkm:n ajalta (S80 D5 GearTronic Summum -08, nyt mittarissa 260tkm):

              Lämmin auto, hyvä ajaa etuvetoiseksi (ei juurikaan vetelyä), ei tärise eikä rämise, suhteellisen hiljainen. Perhanan hyvät penkit! Omaan silmään hyvän näköinen ja tuore, myydäänhän tuota vieläkin uutena vain pienen faceliftin kokeneena.

              Miinuksena suhteellisen kalliit huollot merkkarilla tehtynä. Automaattiin kannattaa vaihtaa öljyt huuhtelemalla noin 80tkm:n välein (Wetterillä 350€). Laatikko ei maailman sivistynein mutta pieksää mukavuudessa Audin/MB:n vastaavat.

              Vikoja ei ole ollut tuona aikana mitään.

              Ja tuokin auto on ihan eri, kun etsii kunnolla varustellun, eli Summumin.. Muun muassa bi-xenonit, täysnahat, kuskin penkki sähköllä ja muisteilla, takapenkissäkin lämmitys, korinväriset helmat ympäri auton verrattuna vaatimattomampiin varustetasoihin.
              ** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7520
                • Jyväshyvä

                Originally posted by Vecara View Post
                Laatikko ei maailman sivistynein mutta pieksää mukavuudessa Audin/MB:n vastaavat.
                Jos se jatkuva luistaminen on mukavuutta? Laatikkohan on ihan vehkeestä, sillä ei voi kiihdyttää yhtään reippaammin ilman kunnon luistatusta,
                laatikko toimii samalla tapaa kuin vuosituhannen vaihteen vehkeissä ja sen takia kulutus onkin kohtuuttoman kova manuaalivaihteiseen verrattuna, omien kokemuksien mukaan 1.3-1.5 litraa on laatikon tarvima lisä,
                Bemareissa ero manuaalin ja automaatin välissä ko. ikäluokassa on deseissä eikä litroissa...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  Volvon automaattia voisi luonnehtia lähinnä variaattoriksi tai CVT-loodaksi. En kyllä mitenkään käsitä miten tuo pikesee mersun 7G laatikon tai bemarin laatikon. Ovat kyllä valovuoden edellä tuota vingutinta. Sekä mersun, että bemarin laatikot vaihtaa juuri niin kuin tahtoo ja käytöstä voi ohjata suoraan kaasupolkimella. Vähän kaasua -> turbiini lukossa ja vetää matalilla kierroksilla. Enemmän kaasua -> antaa vähän luistoa, paljon kaasua -> kickdown ja menoa. Todella loogisia ja johdonmukaisia ajaa. Ihan jotain muuta kuin tuo volvon loota, joka nostaa kiekat aina tappiin ja luistaa kuin hullun m*lkku.

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Jos se jatkuva luistaminen on mukavuutta? Laatikkohan on ihan vehkeestä, sillä ei voi kiihdyttää yhtään reippaammin ilman kunnon luistatusta,
                    laatikko toimii samalla tapaa kuin vuosituhannen vaihteen vehkeissä ja sen takia kulutus onkin kohtuuttoman kova manuaalivaihteiseen verrattuna, omien kokemuksien mukaan 1.3-1.5 litraa on laatikon tarvima lisä,
                    Bemareissa ero manuaalin ja automaatin välissä ko. ikäluokassa on deseissä eikä litroissa...
                    Just näin.

                    Tein mokan ja ostin uuden XC70 D5 vuonna 2008. Se laatikko on aivan järkyttävä. Eihän sillä edes uskaltanut lähteä risteyksestäkään liikkeelle ennenkuin on kilometri tyhjää molempiin suuntiin...

                    Kulutuskin pysytteli tuhdisti yli kasin lukemissa maantieajossa. 7 kuukautta jaksoin sitä, ja alle tulikin sitten taas pemu, 530 xd.
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • Jookuj
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2009
                      • 938
                      • Kemi

                      Onko porukalla kokemuksia Volvo v50 ikäluokka jotain 2004-2005 seutua, manuaalina...?
                      ___________________
                      BMW G30 520d -17
                      ----------------------------------------------------------------------
                      MB c350 -11
                      BMW F11 M550D -14
                      Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
                      MB w211 -07
                      BMW e39 525i -01
                      BMW e36 325i -93
                      BMW e36 320i -92

                      Comment

                      • joko
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 1964
                        • Seinäjoki

                        Näiden kommenttien perusteella kannattais siis miettiä myös manuaalia? Toki en nyt mene vannomaan josko tulis vähän budjettia nostettua ja päästettyä MajorDrake asialle f10 merkeissä. Jotenkin kuitenkin turhaa tuo vaihteiden sotkeminen itse tuollaisessa käyttiksessä. Muuten omat havainnot on aika vastaavia että pirun hyvät penkit ja juuri tuo summum varusteltu se varmaan sais olla jos nyt volvoon päätyy. Laatikot on tavallisessa käytössä vissiin aivan yhtä luotettavia kuitenkin kuin esim. bemarin automaatit. Takseissa olleisiin on moneen vaihdettu laatikko mutta taitaa olla aika yleistä joka merkillä tuossa käytössä.
                        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                        W906 319 sprinter - 14

                        Comment

                        • #BaierWaier#
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2004
                          • 212
                          • Kempele

                          E-sarjan Mersu

                          Olin jo päättänyt että laitan 9-5 farkku Saabin seuraavaksi perheen kuljettimeksi mutta nyt olen myös salaa katsellut e-sarjan farkku märssyä. Yksi vuosimallin -07 320T CDI avantgarde stw tomaatti noin 200tkm mittarissa ois tiedossa. Mitä raati mieltä, ainakin noilla koneilla vissiin ajelee pitkälle? Toisaalta en dieseliä tartte mutta oishan se lepponen ajettava automaattina...

                          Comment

                          • Chailou
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2009
                            • 370
                            • Hki

                            Originally posted by #BaierWaier# View Post
                            Olin jo päättänyt että laitan 9-5 farkku Saabin seuraavaksi perheen kuljettimeksi mutta nyt olen myös salaa katsellut e-sarjan farkku märssyä. Yksi vuosimallin -07 320T CDI avantgarde stw tomaatti noin 200tkm mittarissa ois tiedossa. Mitä raati mieltä, ainakin noilla koneilla vissiin ajelee pitkälle? Toisaalta en dieseliä tartte mutta oishan se lepponen ajettava automaattina...
                            Toi v6 cdi moottori on kyllä hyvä, vakiona 224hv/500newtonmetriä pysyy jo liikenteen mukana ja 7g tronic on tosi mukava vaihteisto. Suosittelen

                            Comment

                            • Juppe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4541
                              • TURKU

                              Jos leppoisan pitkänmatka "longhaulerin" haluaa, niin toi on kyllä sitä. Ohjelman vaihdolla saattaa olla jo aika rivakka kulkija.

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7520
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by joko View Post
                                Laatikot on tavallisessa käytössä vissiin aivan yhtä luotettavia kuitenkin kuin esim. bemarin automaatit. Takseissa olleisiin on moneen vaihdettu laatikko mutta taitaa olla aika yleistä joka merkillä tuossa käytössä.
                                Ei ole yhtä luotettavia kuin Bemareissa jos samasta ikäluokasta puhutaan.
                                Joskus olen kirjoitellut että E6x LCI:n laatikoista kestää sen ~90% 300 tkm,
                                ja väittäisin että Volvoissa lukema on 5 vaihteisissa luokkaa 50% ja
                                6 vaihteisissa ehkä hivenen enemmän.
                                Syykin on selvä, luistattaminen kuluttaa väkisin enemmän laatikkoa kuin vähemmän luistava, ja kaiken lisäksi en tiedä yhtään etuvetoa joissa laatikko kestäisi 300 tkm tuolla 90% varmuudella.

                                Ja kaiken lisäksi tuon TC80 laatikon korjuuttaminen on kalliimpaa kuin 6HP:n,
                                kokemusta on...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎