Alkaa taas näin syysmasennuksessa autokuume nousemaan kun ämmää pitäisi talliin viedä, kuumottaisi hurjasti e92 335i pitää miettiä keväällä meneekö kolikutoset myyntiin :think
Onko täällä volvo miehiä, kattelin tossa v50:ä 1.6D koneella
Tulis korvaamaan tuon 320i e46 touringin
Kulut puolittuu veroista huolimatta, ja vääntöä tossa pikku dieselissä ois hiukan enempi mut onko muilla kokemuksia tai kannattaako bmw:n käyttö kuluista maksaa tuplat?
Olen monasti haaveillut josko Saksasta hakisi tuollaisen Jimnyn dieselinä.
En oikein pitkää analyysiä pysty tekemään, kun ei auto ole ollut meillä, kuin reilun kuukauden.
Mitähän tuosta osaisi sanoa...
- Osat on halvat, kunhan nyt saa oikeat ostettua (mm: tähän bensamalliin oli tarjolla kahta termaria, joissa ekan huulen halkaisija oli muistaakseni 44mm ja toisen, joka oli omaan se oikea, eli 52mm ja sijainti mallia veemäinen, kuten nimimerkki: "Jube" voi vahvistaa.
- Vakuutukset on myös halvat.
- Ei syö paljoa polttoainetta, toki tankki on vain 40l tilavuudeltaan, niin ei sillä kuuhun mennä.
- Eikä mennä kyllä tehojenkaan puolesta, kun huimat 82hv löytyy pellin alta.
Kaksipyöräisestä suzukista se ois varmasti ok lukema, mutta nelipyöräiseltä melko vähän.
- Moottori on kyllä pienitehoisin ja pieni kokoisin, mitä olen autossa koskaan kokenut, mutta samalla myös pirun hiljainen. Ekalla koeajolla piti katsoa kiekkamittaria, että onko auto edes käynnissä, kun oltiin valoissa.
- Maastossa kulkee oikein mukavasti ja varsinkin, jos vähän modailee, eli tähän meidän yksilöön tulee vielä korotus. Pohjapanssari, vinssi ja karkeat metsärenkaat tuli mukana (renkaat menee taatusti vaihtoon).
- Jos on herkkä hipiäinen kermap*rse, niin näitähän saa mm: sähkölaseilla, ilmastoinnilla, ohjaustehostimella, napista kytkettävällä nelivedolla ja ties millä... Meillähän ei ole mitään edellä mainituista.
- Autohan on pieni, mutta kyllä kait tuon kanssa oppii elämään, toki talvi tulossa, mukanaan jäiset ja uraiset tiet, niin tulee taatusti näin pienellä akselivälillä varustetulla autolla mielenekiintoisia hetkiä vastaan.
Ja lopuksi jos jotain bensa vs. diesel juttua, niin ensin mainittu on ketjukone ja diesel remmillä.
Ja jotain muutakin huonoa diesel malissa kuulemma oli, mutta en muista enää, että mitä...
Edit: niin ja kaikki emännän naispuoliset kaverit pitää autoa "söpönä", että saattaa tuolla joku leppoisa poikamies saada, jonku näppärän kisulinki kyytiin... Ehkä... Tai sitten ei...
Himottais vaihtaa e60 530d johonki e92 koriseen.
Kävin ajamassa 2006 vuoden 325ia, m paketilla, ei juuri muita mainittavia varusteita.. vaikka heppoja oli 218 niin bensakoneen alaväännön puute jäi suuresti harmittamaan. 5-sarjan jälkeen tuo kolmonen tuntui kans tosi muoviselta ja pelkistetyltä..
E63:sta lienee turha haaveilla kun karkaa budjetista ja alkupään autoihin ei ole saanut diesel konetta, ainakaan en ole nähnyt yhdessäkään. Eikä huvita ostaa mitään isokoneista bensaakaan.
Olisikohan millainen paperisota luvassa jos hankkii auton Euroopan ulkopuolelta ja vielä sellaisen mallin, mitä ei ole ollut Suomen tuontiohjelmassa ollenkaan tai ei ainakaan "virallisesti"?
Ja helpottaisiko kilpiin saamis- asiaa yhtään jos auto olisi tuotu ensin Eurooppaan, esim Saksaan ja rekisteröity sielä Saksan kilpiin?
ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Olisikohan millainen paperisota luvassa jos hankkii auton Euroopan ulkopuolelta ja vielä sellaisen mallin, mitä ei ole ollut Suomen tuontiohjelmassa ollenkaan tai ei ainakaan "virallisesti"?
Ja helpottaisiko kilpiin saamis- asiaa yhtään jos auto olisi tuotu ensin Eurooppaan, esim Saksaan ja rekisteröity sielä Saksan kilpiin?
Ei helpota juurikaan, jos ei ole tyyppihyväksytty, on aika työlästä,
tarvii valmsitajalta todistukset ja mahdolliset muutokset valoihin tms. täytyy tehdä erikeseen.
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Ei tullut Avensista eikä Accordia vaan A... eikä sitähään löytynyt Suomesta vaan piti lähteä merta edemmäs. Ja kaiken kukkuraksi DIESEL (!) jota ei missään tapauksessa pitänyt ostaa
Ei tullut Avensista eikä Accordia vaan A... eikä sitähään löytynyt Suomesta vaan piti lähteä merta edemmäs. Ja kaiken kukkuraksi DIESEL (!) jota ei missään tapauksessa pitänyt ostaa
Ei tullut Avensista eikä Accordia vaan A... eikä sitähään löytynyt Suomesta vaan piti lähteä merta edemmäs. Ja kaiken kukkuraksi DIESEL (!) jota ei missään tapauksessa pitänyt ostaa
Mä jo vähän meinasin, että 159 alfa vois olla talouden perhevankkuri. 200hv tbi kone olis ihan ok, mutta onko siihen saanut koskaan automaattia vai onko ne kaikki manuaaleja? JTDM 2.4 Q4 vois kanssa olla jees, ovat vaan aika kiven alla, varsinkin Turismo paketilla.
Ei helpota juurikaan, jos ei ole tyyppihyväksytty, on aika työlästä,
tarvii valmsitajalta todistukset ja mahdolliset muutokset valoihin tms. täytyy tehdä erikeseen.
Niin minä arvelinkin, että senki voi sitten unohtaa.
ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Olisikohan millainen paperisota luvassa jos hankkii auton Euroopan ulkopuolelta ja vielä sellaisen mallin, mitä ei ole ollut Suomen tuontiohjelmassa ollenkaan tai ei ainakaan "virallisesti"?
Ja helpottaisiko kilpiin saamis- asiaa yhtään jos auto olisi tuotu ensin Eurooppaan, esim Saksaan ja rekisteröity sielä Saksan kilpiin?
Mä just toin US-mallin e39:n joka oli rekisteröity Ruotsiin. Takasumuvalo ja todistus melutasosta ja valokuviosta. Eli helppo homma.
jos tuiki tuntematon automalli niin voi olla enemmän hommaa mutta paljon on myös kiinni katsastajan pätevyydestä ja kokemuksesta. Tietää pykälät eikä vaadi turhia. Tattarisuon katsastus hoitaa hyvin hommat täällä etelässä, eiköhän siellä pohjoisessakin joku osaava ole. Kannattaa käydä ensin juttusilla.
Comment