Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhaska
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 3983
    • Suomi

    Originally posted by MMF View Post
    Mä just toin US-mallin e39:n joka oli rekisteröity Ruotsiin. Takasumuvalo ja todistus melutasosta ja valokuviosta. Eli helppo homma.

    jos tuiki tuntematon automalli niin voi olla enemmän hommaa mutta paljon on myös kiinni katsastajan pätevyydestä ja kokemuksesta. Tietää pykälät eikä vaadi turhia. Tattarisuon katsastus hoitaa hyvin hommat täällä etelässä, eiköhän siellä pohjoisessakin joku osaava ole. Kannattaa käydä ensin juttusilla.
    Rehellisesti sanottuna en kyllä tiedä yhtään katsuria tässä läänissä, jolle tälläisen "oudon" tuontilaitteen veisin. :think

    Mutta se oli sellainen hauska ajatus vain...
    Dodge magnum srt8 mallia katselin, eikä hinta nyt mitenkään tähtitieteellinen ole, mutta mutta...
    Periaatteessa chryslerin 300c sisarmalli, mutta sehän ei katsuria kiinnosta tai auta asiaa.
    V*ttu vetää moralla nettipiuhat poikki, että ei mene katselemaan kaikenmaailman v8 kikottimia worldwidewebistä.
    ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

    Comment

    • bmw323it
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1822
      • N/A

      Originally posted by Juhaska View Post
      Olisikohan millainen paperisota luvassa jos hankkii auton Euroopan ulkopuolelta ja vielä sellaisen mallin, mitä ei ole ollut Suomen tuontiohjelmassa ollenkaan tai ei ainakaan "virallisesti"?

      Ja helpottaisiko kilpiin saamis- asiaa yhtään jos auto olisi tuotu ensin Eurooppaan, esim Saksaan ja rekisteröity sielä Saksan kilpiin?
      Muuttoajoneuvona piece of cake, muutoin hyvällä tuurilla muutostöiden jälkeen mahdollista, yleensä käytännössä mahdotonta. Siis vähänkään uudempiin autojen kohdalla. Kannattaa selvittää juuri sen tietyn autonyksilön kohdalla. Riippuu siitä miten lähellä jotain Euroopassa myytävää mallia kyseinen yksilö on. Pahoin pelkään että Magnum tipahtaa tuohon 'mahdotonta' kategoriaan suoraan USAsta tuotuna.
      Nyt:
      BMW 530e (g30)
      BMW 335i (e90)
      BMW 323iC (e36)
      BMW 850i (e31)
      Golf GTE
      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

      Comment

      • Juhaska
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 3983
        • Suomi

        Originally posted by bmw323it View Post
        Muuttoajoneuvona piece of cake, muutoin hyvällä tuurilla muutostöiden jälkeen mahdollista, yleensä käytännössä mahdotonta. Siis vähänkään uudempiin autojen kohdalla. Kannattaa selvittää juuri sen tietyn autonyksilön kohdalla. Riippuu siitä miten lähellä jotain Euroopassa myytävää mallia kyseinen yksilö on. Pahoin pelkään että Magnum tipahtaa tuohon 'mahdotonta' kategoriaan suoraan USAsta tuotuna.
        Itsekkin vähän luulen, että ei tule onnistumaan kilpiin saanti. :think
        Voihan tuota asiaa toki tutkia ajankuluksi, näin alkutalven pimeinä hetkinä.
        ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

        Comment

        • kimmon
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1461
          • Tuusulantien päässä...

          Originally posted by Juhaska View Post
          Itsekkin vähän luulen, että ei tule onnistumaan kilpiin saanti. :think
          Voihan tuota asiaa toki tutkia ajankuluksi, näin alkutalven pimeinä hetkinä.
          Tuskinpa tulee Magnum ongelmaksi asti, luulin, että olit jotain erikoisempaa katsellut.



          Mitä noi maksaa ison veden takana? Reilu kymppi pienemmän lammikon takana kohtuullisilla kilsoilla... Ja toi vikahan on luultavasti noiden perusmesta mistä öljy vuotaa ulos, vaihdelaatikon sähköliitin. Olen vaihtanut sen useampaankin yksilöön ja aina on vuodot loppuneet.

          edit. Siitä vähän kiukkuisempi http://www.blocket.se/alvsborg/Dodge...=11&w=3&last=1
          Last edited by kimmon; 14-10-2014, 00:11.
          Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

          Comment

          • BMW
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 3822
            • California

            Onko väärin haaveilla S2000 Hondasta tiheällä perällä? Tekeekö tuollaisella edes mitään
            P
            R
            N
            D

            Comment

            • kimmon
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1461
              • Tuusulantien päässä...

              Originally posted by BMW View Post
              Onko väärin haaveilla S2000 Hondasta tiheällä perällä? Tekeekö tuollaisella edes mitään
              Ei se väärin ole. Hieno moottori ko. biilissä.
              Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

              Comment

              • Juhaska
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 3983
                • Suomi

                Originally posted by kimmon View Post
                Tuskinpa tulee Magnum ongelmaksi asti, luulin, että olit jotain erikoisempaa katsellut.



                Mitä noi maksaa ison veden takana? Reilu kymppi pienemmän lammikon takana kohtuullisilla kilsoilla... Ja toi vikahan on luultavasti noiden perusmesta mistä öljy vuotaa ulos, vaihdelaatikon sähköliitin. Olen vaihtanut sen useampaankin yksilöön ja aina on vuodot loppuneet.

                edit. Siitä vähän kiukkuisempi http://www.blocket.se/alvsborg/Dodge...=11&w=3&last=1

                Saksan tarjontaa tutkinut, mutta jenkkilän tarjontaa vain sivusilmällä...
                Uittaminen, yms hommat nostaa hintaa tuntuvasti, verraten euroopasta ostamiseen.:think

                Hittolainen vaikuttaisi vähän, että chrysler 300c srt8:in ja dodge magnum srt8:in eroina ei ole, kuin keulat...
                Tuohan voisi periaattessa ollakkin mahdollista saada kilpiin.

                Pitääpä kyllä tutkia ihan kahvikupillisen kanssa asiaa. :think
                ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                Comment

                • kimmon
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 1461
                  • Tuusulantien päässä...

                  Originally posted by Juhaska View Post
                  Saksan tarjontaa tutkinut, mutta jenkkilän tarjontaa vain sivusilmällä...
                  Uittaminen, yms hommat nostaa hintaa tuntuvasti, verraten euroopasta ostamiseen.:think

                  Hittolainen vaikuttaisi vähän, että chrysler 300c srt8:in ja dodge magnum srt8:in eroina ei ole, kuin keulat...
                  Tuohan voisi periaattessa ollakkin mahdollista saada kilpiin.

                  Pitääpä kyllä tutkia ihan kahvikupillisen kanssa asiaa. :think
                  Ei niissä mitään muuta eroa olekaan. Tuollaisen svedu-vehkeen saa taatusti kilpiin kekkoslovakiassakin.
                  Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                  Comment

                  • inconel
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2012
                    • 96
                    • Sipoo

                    Autokuume on nyt tapissa. Kävin eilen koeajamassa E91 330d:n ja E61 525d:n (LCI). Tällä hetkellä E61 aiheuttaa kovempaa kuumetta, mutta pitää vielä käydä kokeilemassa jotain toista E91:tä. Kävin koeajamassa vähän vähemmän priiman yksilön ( http://www.nettiauto.com/bmw/330/6624002 ) ja en halua lopullista tuomiota tehdä sen perusteella. Lopullista tuntuu tällä hetkellä olevan vain se että seuraava auto on kuusisylinterinellä dieselkoneella.

                    Comment

                    • Juhaska
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 3983
                      • Suomi

                      Originally posted by kimmon View Post
                      Ei niissä mitään muuta eroa olekaan. Tuollaisen svedu-vehkeen saa taatusti kilpiin kekkoslovakiassakin.
                      Keväällä olisi tarkoitus uutta kiesiä lähteä ostelemaan, että eiköhän näihin kysymyksiin siihen mennessä löydy vastaukset.
                      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                      Comment

                      • Villerp
                        Newbiemmer
                        • Jan 2006
                        • 9

                        Originally posted by Juhaska View Post
                        Saksan tarjontaa tutkinut, mutta jenkkilän tarjontaa vain sivusilmällä...
                        Uittaminen, yms hommat nostaa hintaa tuntuvasti, verraten euroopasta ostamiseen.:think

                        Hittolainen vaikuttaisi vähän, että chrysler 300c srt8:in ja dodge magnum srt8:in eroina ei ole, kuin keulat...
                        Tuohan voisi periaattessa ollakkin mahdollista saada kilpiin.

                        Pitääpä kyllä tutkia ihan kahvikupillisen kanssa asiaa. :think
                        Mä olen melko varmasti nähnyt Helsingissä tuollaisen ja ihan suomen kilvissä.. Tiedä sitten onko tuotu muuttoautona..

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          Mersu tuli ja meni. Hyvä auto, mutta BMW oli pakko saada takaisin .

                          Nyt on 325i E90 hätäratkaisuna, jonka vaihdan eteenpäin heti kun voin. Varmaan joku diesel olis hyvä laittaa, ihan vain taloudellisuuden vuoksi.

                          F30 kävin liisarimielessä ajamassa jälleen. Edelleen sama havainto: helvetin äänekäs sisälle, ja näin jopa kesärenkailla. En käsitä miksi ne on rakentaneet kolmosesta tommosen. Mun E90 on merkittävästi hiljaisempi auto sisälle kuin uusi F30. Pian tulee F10 uudella 20d moottorilla, jossa päästöt alle 110g, mikä tekee siitä varteenotettavan liisarivaihtoehdon.

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • Ceeray
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1399
                            • Kuopio

                            teropa: ton F3x äänekkyyden allekirjoitan. Olin ihan tosissani tilaamassa uutta f31 kohtuullisilla kamoilla, mutta ajoin peräkkäin f31 ja f11.. Sepä meni siinä.

                            Eli mieluummin laitan saman määrän rahaa 530xda malliin 100tkm ajettuna kun uuteen f31.
                            Se ero oli aivan valtava laatuvaikutelmassa ja ajomukavuudessa.
                            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              Originally posted by Ceeray View Post
                              teropa: ton F3x äänekkyyden allekirjoitan. Olin ihan tosissani tilaamassa uutta f31 kohtuullisilla kamoilla, mutta ajoin peräkkäin f31 ja f11.. Sepä meni siinä.

                              Eli mieluummin laitan saman määrän rahaa 530xda malliin 100tkm ajettuna kun uuteen f31.
                              Se ero oli aivan valtava laatuvaikutelmassa ja ajomukavuudessa.
                              Näinpä juuri. Kommentti myyjältä oli, että uusi kolmonen on tarkotettu sporttisempaan ajoon. Ihmettelen, että miksi sen sporttisuuden on pakko tarkoittaa Kia-luokan äänieristystä. Kuka oikeasti voi nauttia siitä huminasta ja pauhusta joka noissa nyt on, vaikka olis miten "sport-henkinen".

                              Toivotaan että facelift aikanaan korjaa tuon asian. Pelkään vaan, että ei korjaa kun nyt kuluttajiin on saatu istutettua se, että hiljaisuus löytyy ainoastaan vitosesta ja siitä ylöspäin.

                              edit, pikagoogletuksella:

                              "Zitat ADAC über F30:
                              Auch wenn das Geräuschniveau noch nicht
                              unangenehm laut bis zu den Insassen durchdringt, merkt man trotzdem, dass BMW gegenüber dem
                              Vorgänger wohl an der Geräuschdämmung gespart hat. Der Vorgänger war speziell bei höheren
                              Geschwindigkeiten leiser."

                              "Die Windgeräusche der 328i Limo., zwischen 100 und 130 km/h. entsprechen ungefähr den Windgeräuschen in unserem Cabrio bei 130 km/h. Unglaublich aber wahr. Und die Fenster im 328i waren ganz geschlossen."


                              Tero
                              Last edited by teropa; 15-10-2014, 18:11.
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              • touring39
                                BTCF Member
                                • May 2005
                                • 3901
                                • Kaarina

                                No, tuota, minkähän takia luulette, että tämmönen varttuneempi penaristi ostaa vähintään vitosta matka-ajoon?

                                Kolmoset on kyllä nähty. Näppäriä, hyvin kääntyviä, ketteriä ja ties mitä muuta, mutta jos autossa meinaa viihtyä ilman Peltoreita, niin kyllä te tiedätte...
                                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                                Ex:
                                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎