Onkohan kukaan laskenut paljonko verotuloja menetetään sen vuoksi, ettei "kalliimpia" autoja ole kenelläkään ollut autoveron takia ollut varaa ostaa uutena Suomeen?
Esimerkiksi tuosta nykyisestä kipostani olisi uutena maksettu Suomeen noin 20k€ ALVia. Nyt tuo ALV jäi Saksaan ja Suomi saa autosta ~8k€ miinus tietysti kaikenlaiset autoverojen käsittelykulut.
Siinä vassareille mietittävää.
Vassareiden aku ankan taskukirjoista peräisin oleva taloustieto lähtee siitä, että mikään ei koskaan jousta: veroprosentin tuplaaminen johtaa aina verokertymän tuplaantumiseen, ja päin vastoin.
En tunnusta olevani kovin kateellinen hyvätuloisille. Se on ihan oma vikani, että lähdin koulujen jälkeen väärälle alalle. Perintörikkauksilla kultalusikka perseessä kasvaneet ovat toki eri asia, mutta moni hyvätuloinen on oikeasti tehnyt omalla työllään ne rahat ja ansaitsee saada sen Porschen 100 tEur halvemmalla. Minulle kelpaa jos saan muutaman vuoden vanhan käytetyn pikkumoottorisen Bemarin edes joitakin tonneja halvemalla.
En ole aivan vakuuttunut, että pelastaisiko edes autoveron poisto meidän ikääntyvää autokantaa. Nykyiset puolueet ovat saaneet Suomen kilpailukyvyn ja työttömyyden sille tasolle, että taitaa tulevaisuus olla heikolla pohjalla. Siinä ei moni tavallinen perhe osta uutta autoa, vaan sen vanhan romun elvytys jatkuu.
Kilpailukyvyn palauttaminen tarkoittaa toki veronalennuksia, eli leikkauksia muualta, ja olen Persujen kanssa samaa mieltä, että aivan ekana rahahanat kiinni Kreikkaan, ym. niille jotka elävät vain muiden kustannuksella käsi ojossa. Eikä sitä rahaa tarvitse jakaa niin tolkuttomasti kehitysapuun, koska kuten todettua, niin suurin osa niistä menee muille kuin sitä tarvitseville. Myöskään meidän maan täyttäminen työtävieroksuvilla rikollisilla neekerillä ei ole kenenkään etu. Työperäinen maahanmuutto on toki ok, Aasia on täynnä motivoituneita kouluttautuneita ihmisiä jotka tekisivät mitä vaan päästäkseen Eurooppaan nauttimaan yli 10 Euron kuukausipalkkaa, mutta jostain syystä tänne otetaan vain Somaleja kantaväestön elätettäväksi.
Puoluevaalit nämä ovat ja oma ääni meni jo Persuille. Ainoa puolue joka on pysynyt aatteensa takana, Soini sanoi jo kauan sitten miten Kreikan kanssa tulee käymään ja edelleen siellä ollaan käsi ojossa ja uhkaillaan konkurssista ja lainojen maksamatta jättämisestä. Kokoomuksen politiikka on vain pedata omille hyvät duunit Eurooppaan, kuten Katainen teki. Kepu monesti lupaa hyviä ideoita, mutta pettää ne aina vaalien jälkeen.
Tämä sinun kannattaa sanoa sen jälkeen kun oma läheisesi (esim. oma pieni lapsi) on vammautunut vaikeasti loppuelämäkseen siinä suomen keski-ikäisessä autossa, tai hiukan vanhemmassa missä perusduunari lapsiansa saa suomessa kuljettaa, samalla todeten että saksan ikäisellä autokannalla tältäkin olisi vältytty kokonaan.
Turvallisuudellahan Suomessa saa ratsastaa vain silloin kun sillä perustellaan mielivaltaista rahankeruuta ja kontrollia: kameratolppia, GPS-valvontaa ja muita käärmeöljymiesten hengentuotoksia. Joka kerta kun joltain tapanikansalta ryöstetään €50.000 sakot 21km/h ylinopeudesta, niin kymmenen kuollutta nousee välittömästi haudoistaan tienaamaan valtiolle vähintään 10 miljoonaa euroa verotuloja.
Sitten kun turvallisuutta lisättäisiin mielipuolista verotusta tai valtiojohtoista korruptiota vähentämällä, niin yhtäkkiä ihmishengen arvo onkin pyöreä nolla.
Kunnon kommunisti vammauttaa ennemmin oman lapsensa kun antaa rikkaaksi kuvittelemalle naapurilleen mahdollisuuden ostaa uuden auton 24% verolla.
Tämä ostos tehdään siis rahoilla joista ostaja on jo maksanut 40-50% ansiotuloveroja, sen jälkeen kun suureksi osaksi veroista koostuvat elämisen ja asumiset mielipuolisen korkeat kulut on maksettu.
Kylläpä mun aiempi kommentti herättää kovasti tunteita. Tarkoitin sitä, ettei kannattaisi tehdä autoveron suhteen hätiköityjä päätöksi ja vedota ainakaan liikennekuolemien määrään. Jos ihmishengelle aletaan laskemaan hintaa, niin alkoholiperäiset kuolemat ovat yli kuusinkertaiset liikennekuolemiin verrattuna ja suuri osa liikennekuolemistakin (sekä maalla että vesillä) on alkoholinvaikutuksen alaisena tapahtuneita.
Mun mielestä tässä maassa olisi paljon muutakin korjattavaa kuin autovero.
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Mitenkä noin niinkuin muuten, että ne jotka on käyneet duunaripohjaisen koulutuksen, eli ammattikoulun, niin tuntuisko pahalta vai ei? Kun rupesin miettimään, että onko tämä jotain mitä nimenomaan opetetaan ammattikoulussa? "Milloin pitää tuntua pahalta". Vai tuleeko tämä vastaan jossain duunaripuolen AY-liikkeiden koulutuksissa?
Rupesin nimittäin miettimään, että tein yliopisto-opiskelujen aikaan duunarihommia ja silloin tuntui pahalta se, että kun olis halunnut ostaa OPC Astran, niin se oli autoverojen kanssa jotai 35 vai 45t€ ja laskeskelin, että autoverojen takia sellaista on käytännössä mahdoton/järjetön ostaa uutena ellei voita lotossa. Ja oli siis niinkin huikeasta autosta kuin Opel Astrasta kyse. Ei minusta silloin olis pahalta tuntunut sekään jos joku olis saanut 160t€:n S Mersun 100t€:lla. Kunhan sen saatanan Astran olis pystynyt ostamaan uutena palkkatuloilla.
Ei tunnu pahalta. Ei vaikuta mun hapensaantiin millä autolla joku toinen ajaa. Jos jollain on varaa ostaa tämä 100ke mersu, ni on se varmaan tehny töitäkin niiden rahojen eteen.
Persuja tai kokoomusta kantsii äänestää sen takia että SDP jäisi neljänneksi suurimmaksi ja toivottavasti oppositioon. Vaikka mikään ei oikeasti muutu niin jos saadaan persut toiseksi suurimmaksi (tai jopa suurimmaksi) puolueeksi ja hallitukseen niin nähdään sitten tosielämässä saavatko ne mitään aikaiseksi siellä. Ei tartte sitten enää jossitella neljän vuoden päästä...
Persuja tai kokoomusta kantsii äänestää sen takia että SDP jäisi neljänneksi suurimmaksi ja toivottavasti oppositioon.
Juuri näin! Ideaalitilanne mun mielestä olisi Keskusta, Kokoomus ja PS hallituksessa. Jos nuppiluku ei riitä niin sitten vaikka RKP kaveriksi. Tätä en tietenkään voi sanoa ääneen kenellekään, koska PS:ää pitää paheksua, mutta PS on mun mielestä silti pienempi paha kuin SDP - noin keskimäärin. Varaan oikeuden muuttaa tästä mielipiteeni jos PS lähtee voimakkaasti ajamaan avioliittolain muutoksen peruutusta ehtona hallitukseen menolle.
Mitä vittua, kuinka oppositiossa voisi lupauksiaan toteuttaa? Ja Soini jättäytyi oppsitioon tukipakettien takia.
Onhan sekin yhdenlainen keino tehdä politiikkaa - luvata maat ja taivaat, ja sen jälkeen istua perseellään neljä vuotta kun omasta vapaasta tahdostaan valitsi olla ajamatta niitä lupaamiaan asioita. Se, ettei hallitus saanut mitään järkevää aikaan kuluneen neljän vuoden aikana on isolta osin PS:n vika, koska heidän poisjääntinsä johti sateenkaarihallitukseen. Pikkusen on hankala saada järkeviä päätöksiä aikaan kun oikeisto ja vasemmisto niistä yrittää yksissä tuumin päättää. En tietysti väitä, etteikö näissä hallituspuolueissa itsessäänkään olisi vikaa ollut - toki oli.
Toivottavasti tänä vuonna PS ei aseta mitään yhtä naurettavaa kynnyskysymystä ja ottaa vastaan sen mandaatin jonka äänestäjät (näillä näkymin) on heille antamassa.
Ei siinä autoveron poistumisessa persuja tarvitse, eiköhän se hoidu ihan itsestään, kun EUn alueella saa jatkossa liista ILMAN autoveroa maasta kuin maasta. Yhtälö ei toimi, sorry vaan suomi kommunistit.
Ei siinä autoveron poistumisessa persuja tarvitse, eiköhän se hoidu ihan itsestään, kun EUn alueella saa jatkossa liista ILMAN autoveroa maasta kuin maasta. Yhtälö ei toimi, sorry vaan suomi kommunistit.
Mutta onhan suomella jo tähän päiväkohtainen vero suunntteilla!
Comment