Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PP440
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1263
    • Mikkeli

    Ei oo kellään hyvää bensa e46 kaupan, mielellään 325/330...:think

    Comment

    • Kanerv4
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 976
      • Tampere

      Originally posted by ///JATKE View Post
      Helpoksi menee Bemarin osto, kun bensamoottorit on täysin räjähdysherkkiä, isot kestävät dieselit verotetaan kuoliaaksi ja kompromissiratkaisuna pienet dieselit kärsivät monista bensasukulaistensa murheista. Muutaman vuoden päästä turha kuvitellakkaan ajelevansa millään kuningaskorilla käyttiksenä, kyllä sekin viellä verotetaan niin että korvissa soi. Seuraavaksi jotain muuta merkkiä? Vituttaahan tälläinen kun nyt on auto jossa yhdistyy mukavuus, luotettavuus, ajettavuus, kulutus sekä kärrynvetokyky.

      Itsekin välillä kauhunsekaisin tuntein selaillessa foorumia on kriteerit aivan poskettomat, eihän tätä kun järjellä lukee niin kannata edes Bemaria ostaa. Millon on ketjuissa vikaa, auto palaa, bensakoneet on perseestä, kutoskone on jumalmoottori mutta sekin perseestä kun itsellä on mennyt ketju jo kolmesti poikki ja mitähän vielä. Siispä ostin itselleni talveksi Toyotan Land Cruiserin, se on maailman paras auto kysy sitten Indonesialaiselta tai rovaniemeläiseltä vastaus on jokapuolella sama paitti African eteläkärjessä jossa samaan lauseeseen kompataan Hiace. Siis osta Lantikka ja vieläpä ilman varapyörää 05-08 malli niin ei tartte rassata ja vielä vähemmän ressata

      Comment

      • janne30
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 2198
        • Vantaa

        Originally posted by Kanerv4 View Post
        Itsekin välillä kauhunsekaisin tuntein selaillessa foorumia on kriteerit aivan poskettomat, eihän tätä kun järjellä lukee niin kannata edes Bemaria ostaa. Millon on ketjuissa vikaa, auto palaa, bensakoneet on perseestä, kutoskone on jumalmoottori mutta sekin perseestä kun itsellä on mennyt ketju jo kolmesti poikki ja mitähän vielä. Siispä ostin itselleni talveksi Toyotan Land Cruiserin, se on maailman paras auto kysy sitten Indonesialaiselta tai rovaniemeläiseltä vastaus on jokapuolella sama paitti African eteläkärjessä jossa samaan lauseeseen kompataan Hiace. Siis osta Lantikka ja vieläpä ilman varapyörää 05-08 malli niin ei tartte rassata ja vielä vähemmän ressata
        Mistä kutoskoneista katkennu ketju?
        G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
        E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


        1 x F20
        3 x E30
        2 x E36
        5 x E46
        3 x E9X

        Comment

        • Kanerv4
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 976
          • Tampere

          Originally posted by janne30 View Post
          Mistä kutoskoneista katkennu ketju?

          Onhan noita e7x, e6x, f1x ja Kyllä toi wiwweroinen, Majori ja moni muu on näiden kanssa paininut. Ja on ollu kuuluisia kutos dieseleitä ja kilsatkin ollu alle 200 että hulluinta se tässä onkin suhteessa mitä oon noita N47 "paskamoottoreita joista kaikista katkee ketju tänään" Niin ei ole hajonnut yhtäkään, oli koppa ollut mikä tahansa. Vasta kaveri on tuupannu moisella 173tkm---> 289tkm eikä ketjua ikinä vaihdettu ja hyvin rokkaa. Vasta tuossa Viron kaveri vaihto mosan x6 40d kun oli ketju mennyt poikki Ostakaa Lantikka niin ei tuu kun ruoste vastaan raudassa ja sekin kun se syöpyy läpi siitä saan eläkettä 40e kuussa joskus vuonna kun Marssia valloitetaan.

          Comment

          • mikae34
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 4992
            • Forssa

            Kyllähän se kutoskone onkin jumalainen. Pitää vaan mennä riittävän kauas, aina sinne m20 ja m30 koneisiin, jolloin kutonen kuulostikin vielä kutoselta.

            Ei itselläkään kovin häävi luotto ole näihin "uudempiin".
            Auto on liikkumaväline.

            Comment

            • j-a
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2005
              • 1522
              • PohojosPohojammaa

              Originally posted by mikae34 View Post
              Kyllähän se kutoskone onkin jumalainen. Pitää vaan mennä riittävän kauas, aina sinne m20 ja m30 koneisiin, jolloin kutonen kuulostikin vielä kutoselta.

              Ei itselläkään kovin häävi luotto ole näihin "uudempiin".
              M52B28 on itelle ollu kyllä hyvå kutoskone useammassa eri kopassa.
              Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

              Ylimääräisenä tarjolla:

              E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

              F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

              Comment

              • touring39
                BTCF Member
                • May 2005
                • 3901
                • Kaarina

                Mulla on ollut penarin kuutoskoneita 1980-, 1990-, 2000- ja nyt -2010 - luvuilla. Kaikki ovat olleet ihan mahtavia. Bensana ja dieselinä. Nelosiakin on ollut, mutta ne on vähemmän mahtavia.
                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                Ex:
                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17528
                  • Turku

                  Originally posted by janne30 View Post
                  Mistä kutoskoneista katkennu ketju?
                  Originally posted by Kanerv4 View Post
                  Onhan noita e7x, e6x, f1x ja Kyllä toi wiwweroinen, Majori ja moni muu on näiden kanssa paininut. Ja on ollu kuuluisia kutos dieseleitä ja kilsatkin ollu alle 200 että hulluinta se tässä onkin suhteessa mitä oon noita N47 "paskamoottoreita joista kaikista katkee ketju tänään" Niin ei ole hajonnut yhtäkään, oli koppa ollut mikä tahansa. Vasta kaveri on tuupannu moisella 173tkm---> 289tkm eikä ketjua ikinä vaihdettu ja hyvin rokkaa. Vasta tuossa Viron kaveri vaihto mosan x6 40d kun oli ketju mennyt poikki Ostakaa Lantikka niin ei tuu kun ruoste vastaan raudassa ja sekin kun se syöpyy läpi siitä saan eläkettä 40e kuussa joskus vuonna kun Marssia valloitetaan.
                  Mulla meni kesäkuussa 2014 E61 535d LCI alempi jakoketju poikki, ajettu silloin 205tkm ja ei mitään "äänioireita".
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • Driver22
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 2098
                    • *

                    Originally posted by Kanerv4 View Post
                    Onhan noita e7x, e6x, f1x ja Kyllä toi wiwweroinen, Majori ja moni muu on näiden kanssa paininut. Ja on ollu kuuluisia kutos dieseleitä ja kilsatkin ollu alle 200 että hulluinta se tässä onkin suhteessa mitä oon noita N47 "paskamoottoreita joista kaikista katkee ketju tänään" Niin ei ole hajonnut yhtäkään, oli koppa ollut mikä tahansa. Vasta kaveri on tuupannu moisella 173tkm---> 289tkm eikä ketjua ikinä vaihdettu ja hyvin rokkaa. Vasta tuossa Viron kaveri vaihto mosan x6 40d kun oli ketju mennyt poikki Ostakaa Lantikka niin ei tuu kun ruoste vastaan raudassa ja sekin kun se syöpyy läpi siitä saan eläkettä 40e kuussa joskus vuonna kun Marssia valloitetaan.
                    Minulla taas montakin tuttua joilla ketju mennyt N47 dieselistä ja sitä myöten koko kone. 12v harrastamisen aikana ketään en tunne jolla kuutoskoneisesta, bensasta saati dieselistä... bemarin V8:t taas ei ole ikinä ole olleet tunnettuja luotettavuudestaan, mutta kyllä nuo rivikuutoset on aika luotettavia. M47 taitaa olla bemarin viimeisin hyvä nelosdiisseli.
                    F31 330D Xdrive M-Sport

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17528
                      • Turku

                      Nyt tiedät ainakin, jos et tunne.
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • Tonton
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 9101
                        • Raisio

                        Joko sulla on toi ketju keissi taputeltu vai vieläkö väännät siitä?
                        sigpic
                        M-B Vito -22
                        Transit Custom -18
                        Yamaha vx ho cruiser -22
                        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                        [email protected]

                        Comment

                        • arben
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1122
                          • suomi

                          Originally posted by Driver22 View Post
                          Minulla taas montakin tuttua joilla ketju mennyt N47 dieselistä ja sitä myöten koko kone. 12v harrastamisen aikana ketään en tunne jolla kuutoskoneisesta, bensasta saati dieselistä... bemarin V8:t taas ei ole ikinä ole olleet tunnettuja luotettavuudestaan, mutta kyllä nuo rivikuutoset on aika luotettavia. M47 taitaa olla bemarin viimeisin hyvä nelosdiisseli.
                          Kyllä viimeisimmät hyvät dieselit on b47 ja n47,jos sitä ketjua pelkää nii vaihtaa sen,muutaman tonnin juttu.

                          M47 on kivikaudelta.

                          Comment

                          • mikae34
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 4992
                            • Forssa

                            Originally posted by arben View Post
                            M47 on kivikaudelta.
                            Silloinhan vehkeet vielä kestivätkin. 30v vanhat rokkaa vieläkin. Voiko sanoa saman vaikka n-moottoreista sitten aikanaan.
                            Auto on liikkumaväline.

                            Comment

                            • Tojopa
                              BTCF Member
                              • Mar 2004
                              • 1592
                              • Kuopio

                              Originally posted by mikae34 View Post
                              Silloinhan vehkeet vielä kestivätkin. 30v vanhat rokkaa vieläkin. Voiko sanoa saman vaikka n-moottoreista sitten aikanaan.
                              Eikös nämä uudemmat pala pois kun kilsat tulee täyteen

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17528
                                • Turku

                                Originally posted by Tonton View Post
                                Joko sulla on toi ketju keissi taputeltu vai vieläkö väännät siitä?
                                Jos minua tarkoitat, niin on taputeltu. Voitin casen, mutta autoliike ei tietenkään noudattanut kuluttajaviraston suositusta. Eli saatavia jäi.
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎