Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • A^A
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 2168
    • Seinäjoki

    Originally posted by janne30 View Post
    Mitäs noissa bensan ZF :ssä on ollu? :think
    Onhan noissa turbiini ja meka vaivaa. Itsekkin olen muutamaan humppaavaan E46 / E39 ZF laatikolliseen törmännyt.
    EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6937
      • N/A

      Jos löytäisi ruosteettoman facelift E46 manuaalina M54 moottorilla, ei semmonen kyllä huono ole käyttiksenä. Tosin askartelua ja remppaa riittää, mutta yleensä ne ei ole kovinkaan vaikeita tehdä.
      Se sitten mistä semmosen löytää järkevällä hinnalla, onkin toinen juttu..

      Comment

      • Petteri75
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2553
        • Kirkkonummi

        Originally posted by A^A View Post
        Onhan noissa turbiini ja meka vaivaa. Itsekkin olen muutamaan humppaavaan E46 / E39 ZF laatikolliseen törmännyt.
        Omassa muistaakseni tuli 4. ja 5. vaihteella jurinaa matalemmilla kierroksilla. Olikohan tämä täälläkin mainittu GM-laatikko? Kyseessä oli ihan Suomi-auto, itselleni taisi tulla n. 110tkm ajettuna.

        Yksi ärsyttävä vika lisää. DSC laittoi vikavalon päälle, jos jotenkin ratin kulma tms oli väärin ajosuuntaan nähden. Tämä esim. talvikelillä, jos perä liikkui väärin ja nyt ei tarkoiteta mitään peränheittoa tms. pelleilyä. Sitä ei saanut kuitattua itse pois, vaan vaati kalibroinnin = rattia kaksi kertaa äärilaitoihin softan kanssa, muistaakseni nimim. Doni hoiti tämän(kin).

        Toimiessaan kyllä hieno paketti. Viimeinen suora kutonen mitä oli, jotain v-käyrästä kertoo, että tämän jälkeen oli Megane III-kausi 2011-2014, jolloin ei autoilu koskaan ole ollut edullisempaa kun mitään ei tarvinnut korjata ja autovakuutuskin melkein puolittui.
        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

        Comment

        • M_Power
          Moderator
          • Jul 2003
          • 2766
          • Espoo, HML



          Ostopaikat alkavat lähestymään?
          BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
          BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

          Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
          Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
          Team vier Zylinder!

          Comment

          • GARFFi
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 5546
            • Kankaanpää

            Voi veenus, kattellu tässä vitoja, jos vaihtaisi sellaseen pitkään ja mielellään pariovelliseen (sekä faceliftiin) ton ransiitin. Toki pakko ei ole, mutta kuitenniin, kun sellasta kattelin ennen kuin ostin tuon ransiitin.

            MUTTA

            Ei saaaaaaaaaatana kun näin eilen E91 330/335 nettiautossa..

            MB E220 CDI -10
            Ex.VW T5.1 -11
            Ex. Ford Transit Custom -14
            Ex. VW Passat 2.0FSI -06
            Ex. VW Golf+ -06
            Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
            Ex. Honda CBR900RR -96
            Ex. E36 325i Coupé -94
            Ex. LADA 2105 1200S -89
            Ex. LADA 2107 1300S -87
            Ex. E36 320i -91

            Comment

            • janne30
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 2198
              • Vantaa

              Originally posted by GARFFi View Post
              Voi veenus, kattellu tässä vitoja, jos vaihtaisi sellaseen pitkään ja mielellään pariovelliseen (sekä faceliftiin) ton ransiitin. Toki pakko ei ole, mutta kuitenniin, kun sellasta kattelin ennen kuin ostin tuon ransiitin.

              MUTTA

              Ei saaaaaaaaaatana kun näin eilen E91 330/335 nettiautossa..

              Ei muuta ku e91 pihaan
              G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
              E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


              1 x F20
              3 x E30
              2 x E36
              5 x E46
              3 x E9X

              Comment

              • mikae34
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 4992
                • Forssa

                Originally posted by GARFFi View Post
                Voi veenus, kattellu tässä vitoja, jos vaihtaisi sellaseen pitkään ja mielellään pariovelliseen (sekä faceliftiin) ton ransiitin. Toki pakko ei ole, mutta kuitenniin, kun sellasta kattelin ennen kuin ostin tuon ransiitin.

                MUTTA

                Ei saaaaaaaaaatana kun näin eilen E91 330/335 nettiautossa..

                Vaihda se vanhempaan transitiin (maks mk6) tai hiaceen niin ei tarvitse sitä asiaa enää sen jälkeen miettiä.
                Auto on liikkumaväline.

                Comment

                • GARFFi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 5546
                  • Kankaanpää

                  Entäs onko noissa alkupään F11 joitain murheen makaryynejä? Näyttäisi ihan sopuhintaan niitäkin saavan. Parista ilmoituksesta luin että vaihtomoottori laitettu.
                  MB E220 CDI -10
                  Ex.VW T5.1 -11
                  Ex. Ford Transit Custom -14
                  Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                  Ex. VW Golf+ -06
                  Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                  Ex. Honda CBR900RR -96
                  Ex. E36 325i Coupé -94
                  Ex. LADA 2105 1200S -89
                  Ex. LADA 2107 1300S -87
                  Ex. E36 320i -91

                  Comment

                  • Bertram
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2010
                    • 122
                    • Tuusula

                    Originally posted by GARFFi View Post
                    Entäs onko noissa alkupään F11 joitain murheen makaryynejä? Näyttäisi ihan sopuhintaan niitäkin saavan. Parista ilmoituksesta luin että vaihtomoottori laitettu.
                    Bensa vai diesel? Veikkaan että vaihdot on tehty dieseleihin, bensoissa on omat haasteensa mutta ei pitäisi olla mitään engine-out juttuja.
                    == e61 530d aut. Touring 05 ==
                    == e61 525i man. Touring 06 ==
                    == Ex: e39 530d man. Touring 5/02 Sondermodell ==

                    Comment

                    • GARFFi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 5546
                      • Kankaanpää

                      Originally posted by Bertram View Post
                      Bensa vai diesel? Veikkaan että vaihdot on tehty dieseleihin, bensoissa on omat haasteensa mutta ei pitäisi olla mitään engine-out juttuja.
                      Joo, aivan, dieseliä siis tarkotin.

                      Edit. Bensoja ei montaa ollutkaan nettiautos tarjolla.
                      MB E220 CDI -10
                      Ex.VW T5.1 -11
                      Ex. Ford Transit Custom -14
                      Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                      Ex. VW Golf+ -06
                      Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                      Ex. Honda CBR900RR -96
                      Ex. E36 325i Coupé -94
                      Ex. LADA 2105 1200S -89
                      Ex. LADA 2107 1300S -87
                      Ex. E36 320i -91

                      Comment

                      • Bertram
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2010
                        • 122
                        • Tuusula

                        Originally posted by GARFFi View Post
                        Joo, aivan, dieseliä siis tarkotin.
                        Jakopään ongelmia on ollut sekä 4- että 6-sylinterisissä koneissa. Forumilla on paljon informaatiota näistä esim. haulla N47 tai N57 jakopää tjsp. Remontti on työläs (lue: kallis) sijainnista johtuen.

                        Toisaalta monet ovat menneet iloisesti tosi pitkiin lukemiin ilman avausta.
                        == e61 530d aut. Touring 05 ==
                        == e61 525i man. Touring 06 ==
                        == Ex: e39 530d man. Touring 5/02 Sondermodell ==

                        Comment

                        • joko
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1968
                          • Seinäjoki

                          N47 moottoreissa voi olla jakopää vikaa, tosin sen laittaminen liikkeessä maksaa noin 1500euroa vrt esim vag konsernin remmin vaihdot puolet tuosta niin onko sitten iso vai pieni murhe? Myös n57 saattaa löytyä jakopää murheita mutta näissä ilmeisesti useimmin syy moottorin vaihtoon on alakerran laakerit mitä on mennyt. N47 koneissa ilmeisesti laakeriviat on erittäin harvinaisia. Ostat sitten kumman tahansa niin osta kohtuu ajomäärällä ja hyvällä huoltohistorialla. Mikäli joka öljynvaihtoväli on vedetty 30tkm tai yli niin ongelmia on tiedossa
                          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                          W906 319 sprinter - 14

                          Comment

                          • GARFFi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 5546
                            • Kankaanpää

                            Originally posted by Bertram View Post
                            Jakopään ongelmia on ollut sekä 4- että 6-sylinterisissä koneissa. Forumilla on paljon informaatiota näistä esim. haulla N47 tai N57 jakopää tjsp. Remontti on työläs (lue: kallis) sijainnista johtuen.

                            Toisaalta monet ovat menneet iloisesti tosi pitkiin lukemiin ilman avausta.
                            Originally posted by joko View Post
                            N47 moottoreissa voi olla jakopää vikaa, tosin sen laittaminen liikkeessä maksaa noin 1500euroa vrt esim vag konsernin remmin vaihdot puolet tuosta niin onko sitten iso vai pieni murhe? Myös n57 saattaa löytyä jakopää murheita mutta näissä ilmeisesti useimmin syy moottorin vaihtoon on alakerran laakerit mitä on mennyt. N47 koneissa ilmeisesti laakeriviat on erittäin harvinaisia. Ostat sitten kumman tahansa niin osta kohtuu ajomäärällä ja hyvällä huoltohistorialla. Mikäli joka öljynvaihtoväli on vedetty 30tkm tai yli niin ongelmia on tiedossa
                            Kiitos näistä.
                            MB E220 CDI -10
                            Ex.VW T5.1 -11
                            Ex. Ford Transit Custom -14
                            Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                            Ex. VW Golf+ -06
                            Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                            Ex. Honda CBR900RR -96
                            Ex. E36 325i Coupé -94
                            Ex. LADA 2105 1200S -89
                            Ex. LADA 2107 1300S -87
                            Ex. E36 320i -91

                            Comment

                            • m.luukkonen
                              BTCF Member
                              • Feb 2011
                              • 336
                              • Oulu

                              Oonko kuinka pahasti sairas kun farkku diesel E39 mielessä käyttöautoksi..?? jotenkin parempi maku jäi edellisestä E39:stä mitä tästä nykyisestä E60:stä
                              Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
                              E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
                              E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
                              Ex:
                              E39 525tds Sedan -99
                              E36 318iS Coupe -93
                              E60 530DA -04

                              Comment

                              • A^A
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 2168
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by m.luukkonen View Post
                                Oonko kuinka pahasti sairas kun farkku diesel E39 mielessä käyttöautoksi..?? jotenkin parempi maku jäi edellisestä E39:stä mitä tästä nykyisestä E60:stä
                                Ei todellakaan tuulesta temmattu idea, E39 on aivan loistava käyttis. Haasteena vain löytää mahdollisimman vähän mädäntynyt yksilö..
                                EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎