memebuy23buy

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jhelen
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2015
    • 248
    • Ulvila

    Joo itsestänikin tuntuu uusi v60 ja xc60 melultaan siedettävämmältä ja taas v60 crosscountry tuo jonkin ihmeellisen matalan jyminän matkustamoon kitkarenkailla.
    Mutta niinhän se menee, kun e60 meluttomuuten on tottunut niin kovin on hankala löytää yhtä hiljaista uusista autoista.

    Comment

    • j-a
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2005
      • 1522
      • PohojosPohojammaa

      Originally posted by jhelen View Post
      Mutta niinhän se menee, kun e60 meluttomuuten on tottunut niin kovin on hankala löytää yhtä hiljaista uusista autoista.
      Hmm, miten mä muistelen kuulleeni tämän saman joskus 7-10v sitten kun upouusista autoista ei e39:n voittajaa tuntunut löytyvän mitenkään. :think Tai kai se joillain tuntuu siltä yhä, mutta kaiketi vähenevässä määrin.
      Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

      Ylimääräisenä tarjolla:

      E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

      F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5728
        • Rovaniemi

        Kyllähän e60 on melkokova ääninen kun hyppää e39 jälkeen...
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • mikae34
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 5014
          • Forssa

          Kyllähän se kunnossa oleva e39 on edelleen se referenssi meluasioissa.
          Auto on liikkumaväline.

          Comment

          • nonmerce
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2009
            • 220
            • northernside

            Originally posted by mikae34 View Post
            Kyllähän se kunnossa oleva e39 on edelleen se referenssi meluasioissa.
            Kyllä se 90 luvun ässä mersu on vielä selvästi hiljaisempi

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 2004
              • Tampere

              Originally posted by mikae34 View Post
              Kyllähän se kunnossa oleva e39 on edelleen se referenssi meluasioissa.
              Ot:ksi menee kovasti, mutta kehutaan kerran hyvin tehtyä tuotetta.

              Silloin tällöin hiipii ajatuksiin asia mahdollisesti seuraavasta autosta. Työni puolesta ajan päivittäin erilaisilla uusilla ja vähän vanhemmilla bmw merkkisillä autoilla. Sitä haluaa antaa pääkopalle kaikenlaisia perusteita uudempien mallien hankinnalle jotta pysyisi maailman menossa mukana.

              Tänään tuli otettua taas liikenteeseen oma 39 M5 ja se on kuin klik. Ja ajatus jonkun muun auton hankkimisesta tämän tilalle katoaa siinä sekunnin murto osassa, kun ne muutamat kiihdytykset, matka-ajon hiljaisuus ja rauhallisuus, mutka-ajon dynaamisuus tulee taas koettua.

              Sillä vain, että kyllä BMW on asettanut riman tuohon maailman aikaan varsin korkealle, että sitä on vaikea ylittää itseni kaltaisten autoihmisten keskuudessa jos se autoilu on muutakin, kuim kulkemista paikasta toiseen.
              Last edited by zakspeed; 14-04-2019, 21:18. Reason: Kirjoitusvirheet

              Comment

              • mige95
                BTCF Member
                • Mar 2014
                • 1187
                • lahti

                Joo puhelimen app:illa mitattiin kun oltiin kaverinkanssa molemmat sitä mieltä et onko tää oikeesti melusampi ku e61 kun tuntu siltä, sitte mitattii ja se ero oli joku 8-10db. Puhelin oli vaakatasossa kuskin ja apukuskin välissä hartioiden korkeudella. Toinen tapaus on 12 vuoden e220 vai 230 farkku, rengasmeteli on kova vs e61 vaikka on mitkä pyörät mesen alla.

                Melusuutee yleisesti nykysen f01:sen hankkiessa kävin ensin kokeilee liikkeessä samanlaista autoa ja huomasin heti koeajolla auton hiljaisuuden vs silloin käytössä olleeseen e61:see. Tämähän ei mikää yllätys ollut, kunhan vaan totesin.
                Last edited by mige95; 18-04-2019, 20:02.
                -g20 330e
                -e31 840ci sc
                -e46 316i (m52tub25)

                EX- f11 530d lci
                Ex- f01 730d
                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                Ex: -06 e61 535d m-sport
                Ex:-02 e39 530d manual
                Ex -93 e34 520i

                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                M62tu ajoitustyökalut.
                N47/n57 ajoitustyökalut.

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2016
                  • Kangasala

                  E39 ja E61 korityypeillä "vähän" ajaneena, en eroa juuri ole ajomelun suhteen havainna. Molemmat todella hiljaisia tiestä kantautuviin ääniin. Vanne, rengas/profiili ja moni muu vaikuttaa tähän. Mutta juu, aina on kiva paukuttaa
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5336
                    • Pirkkala

                    Originally posted by zakspeed View Post
                    Ot:ksi menee kovasti, mutta kehutaan kerran hyvin tehtyä tuotetta.

                    Silloin tällöin hiipii ajatuksiin asia mahdollisesti seuraavasta autosta. Työni puolesta ajan päivittäin erilaisilla uusilla ja vähän vanhemmilla bmw merkkisillä autoilla. Sitä haluaa antaa pääkopalle kaikenlaisia perusteita uudempien mallien hankinnalle jotta pysyisi maailman menossa mukana.

                    Tänään tuli otettua taas liikenteeseen oma 39 M5 ja se on kuin klik. Ja ajatus jonkun muun auton hankkimisesta tämän tilalle katoaa siinä sekunnin murto osassa, kun ne muutamat kiihdytykset, matka-ajon hiljaisuus ja rauhallisuus, mutka-ajon dynaamisuus tulee taas koettua.

                    Sillä vain, että kyllä BMW on asettanut riman tuohon maailman aikaan varsin korkealle, että sitä on vaikea ylittää itseni kaltaisten autoihmisten keskuudessa jos se autoilu on muutakin, kuim kulkemista paikasta toiseen.

                    Tämä lienee täyttä totta.
                    Itsellä tosin oli vain facelift 530d sedan ja ajan päivittäin jos jonkinmoisilla autoilla niin e39 on vaan edelleen ällistyttävän hiljainen auto ja se on nimenomaan rengas ja tuulensuhina osastolta se isoin ero moneen nykyvehkeeseen. Sopivilla renkailla e39:ssä ei käytännössä ole rengasmelua.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2817
                      • Tampere

                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      ...e39 on vaan edelleen ällistyttävän hiljainen auto ja se on nimenomaan rengas ja tuulensuhina osastolta se isoin ero moneen nykyvehkeeseen.
                      e39 kohdalla lisävarusteltuna sai tuplaikkunalaseilla - niin pohdin minkähänlainen merkitys tällä on melutasoon ja edelleen miksiköhän kyseistä lisävarustetta ei ole enää saatavilla nykymalleihin?
                      IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                      Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • mikae34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 5014
                        • Forssa

                        Tuli tehtyä pieni vertailu kännykän db mittauksella. Ajonopeus pyörien 80-100km/h välillä.

                        E63 650i, renkaat vuonna-14 paistetut Michelin pilot sport ps2:set, koossa 255/40zr19 ja 285/35zr19. Tulos 68db ajomelua.

                        E39 530d, renkaat uudet halpis kiinalaiset Kapsen SportMax s2000, koossa 235/45zr17. Tulos 64db ajomelua.

                        Oleellista tuossa on se, että E63 melusta käytännössä kaikki on rengasmelua ja se on noilla renkailla jäätävää ryminää. Moottorin äänet ja tuulensuhinat eivät kantaudu sisään. E39 melu taas on kaikkea muuta kuin rengasmelua ja suhinat kuuluvat voimakkaammin läpi. Rengasmelua ei juurikaan ole ainakaan noilla renkailla.

                        4db on aika paljon ja kutosen rengasmelu on huomattavasti rasittavampaa kuunneltavaa kuin E39:n melu. Tienpäällä E39 tuntuu todella paljon hiljaisemmalta/miellyttävämmältä ihan korvakuulolla tunnusteltuna meluisuuden puolesta. En osaa sanoa kuinka paljon tuo kutosen lukema putoaisi hiljaisemmilla renkailla mutta varmasti jonkin verran.
                        Auto on liikkumaväline.

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5336
                          • Pirkkala

                          Originally posted by mikae34 View Post
                          Tuli tehtyä pieni vertailu kännykän db mittauksella. Ajonopeus pyörien 80-100km/h välillä.

                          E63 650i, renkaat vuonna-14 paistetut Michelin pilot sport ps2:set, koossa 255/40zr19 ja 285/35zr19. Tulos 68db ajomelua.

                          E39 530d, renkaat uudet halpis kiinalaiset Kapsen SportMax s2000, koossa 235/45zr17. Tulos 64db ajomelua.

                          Oleellista tuossa on se, että E63 melusta käytännössä kaikki on rengasmelua ja se on noilla renkailla jäätävää ryminää. Moottorin äänet ja tuulensuhinat eivät kantaudu sisään. E39 melu taas on kaikkea muuta kuin rengasmelua ja suhinat kuuluvat voimakkaammin läpi. Rengasmelua ei juurikaan ole ainakaan noilla renkailla.

                          4db on aika paljon ja kutosen rengasmelu on huomattavasti rasittavampaa kuunneltavaa kuin E39:n melu. Tienpäällä E39 tuntuu todella paljon hiljaisemmalta/miellyttävämmältä ihan korvakuulolla tunnusteltuna meluisuuden puolesta. En osaa sanoa kuinka paljon tuo kutosen lukema putoaisi hiljaisemmilla renkailla mutta varmasti jonkin verran.
                          Tuota minäkin olen miettinyt että e39 ääntely lienee sentyyppistä että se häiritsee ihmiskorvaa poikkeuksellisen vähän. Tuulensuhinathan alkavat e39 tapauksessa jossain 110km/h hujakoilla tai vähän ennen.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • Raimo Miettinen
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2004
                            • 320

                            Heittäkääs nyt offtopicina meluvertailua e39 vs. e60 vs. F10 vs. G30 osalta. Onko kehitystä tapahtunut?
                            BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

                            Comment

                            • mikae34
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 5014
                              • Forssa

                              Originally posted by Raimo Miettinen View Post
                              Heittäkääs nyt offtopicina meluvertailua e39 vs. e60 vs. F10 vs. G30 osalta. Onko kehitystä tapahtunut?
                              Kovasti kiinnostaisi itseänikin. E39 on hankala päihittää etenkin kun kehitys on mennyt sen jälkeen niin vahvasti siihen suuntaan, että valmistajat joutuvat tinkimään eri asioista valmistuksessa muiden saavuttamiseksi. Äänieristys on yksi tällainen asia.

                              Nyt kun kuitenkin on jo nuo ”mitattuina” niin täytyy jatkaa mittauksia eri autoihin. Mielenkiintoista olisi myös ostaa kutoseen uudet renkaat ja mitata uudelleen mutta ei viitsi nyt ainakaan sen takia kiirehtiä rengaskaupoille.
                              Auto on liikkumaväline.

                              Comment

                              • Janne S
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2005
                                • 437
                                • Keminmaa

                                Originally posted by mikae34 View Post
                                Tuli tehtyä pieni vertailu kännykän db mittauksella. Ajonopeus pyörien 80-100km/h välillä.

                                E63 650i, renkaat vuonna-14 paistetut Michelin pilot sport ps2:set, koossa 255/40zr19 ja 285/35zr19. Tulos 68db ajomelua.

                                E39 530d, renkaat uudet halpis kiinalaiset Kapsen SportMax s2000, koossa 235/45zr17. Tulos 64db ajomelua.

                                Oleellista tuossa on se, että E63 melusta käytännössä kaikki on rengasmelua ja se on noilla renkailla jäätävää ryminää. Moottorin äänet ja tuulensuhinat eivät kantaudu sisään. E39 melu taas on kaikkea muuta kuin rengasmelua ja suhinat kuuluvat voimakkaammin läpi. Rengasmelua ei juurikaan ole ainakaan noilla renkailla.

                                4db on aika paljon ja kutosen rengasmelu on huomattavasti rasittavampaa kuunneltavaa kuin E39:n melu. Tienpäällä E39 tuntuu todella paljon hiljaisemmalta/miellyttävämmältä ihan korvakuulolla tunnusteltuna meluisuuden puolesta. En osaa sanoa kuinka paljon tuo kutosen lukema putoaisi hiljaisemmilla renkailla mutta varmasti jonkin verran.
                                Tää sun kutonen on ihan samoilla kumeilla kun mullakin. Talviautona e39 tourinki ja on tullu kuluneilla kesäkumeillakin todettua et on kyllä hiljainen. Tietty kumiakin on tietä vasten 5-8 senttiä vähemmän leveyssuunnassa ja aavistuksen pituussuunnassa. Eturenkaat pitäs kuutoseen uusia ja kuumottas ps4 acoustic- mallia kokeilla koossa 255/40/19.
                                ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                                Comment

                                Working...
                                X