Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5257
    • Pirkkala

    Originally posted by Raimo Miettinen View Post
    Heittäkääs nyt offtopicina meluvertailua e39 vs. e60 vs. F10 vs. G30 osalta. Onko kehitystä tapahtunut?
    G30 ei ole kokemusta mutta minun nähdäkseni e60 on hieman meluisampi kuin e39, ollen kuitenkin varsin hiljainen mutta f10 taas askel huonompaan rengasmelun suhteen.

    Offtopicina e90 on ainakin mittausten perusteella erittäin hiljainen auto
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17508
      • Turku

      Originally posted by mikae34 View Post
      Tuli tehtyä pieni vertailu kännykän db mittauksella. Ajonopeus pyörien 80-100km/h välillä.

      E63 650i, renkaat vuonna-14 paistetut Michelin pilot sport ps2:set, koossa 255/40zr19 ja 285/35zr19. Tulos 68db ajomelua.

      E39 530d, renkaat uudet halpis kiinalaiset Kapsen SportMax s2000, koossa 235/45zr17. Tulos 64db ajomelua.

      Oleellista tuossa on se, että E63 melusta käytännössä kaikki on rengasmelua ja se on noilla renkailla jäätävää ryminää. Moottorin äänet ja tuulensuhinat eivät kantaudu sisään. E39 melu taas on kaikkea muuta kuin rengasmelua ja suhinat kuuluvat voimakkaammin läpi. Rengasmelua ei juurikaan ole ainakaan noilla renkailla.

      4db on aika paljon ja kutosen rengasmelu on huomattavasti rasittavampaa kuunneltavaa kuin E39:n melu. Tienpäällä E39 tuntuu todella paljon hiljaisemmalta/miellyttävämmältä ihan korvakuulolla tunnusteltuna meluisuuden puolesta. En osaa sanoa kuinka paljon tuo kutosen lukema putoaisi hiljaisemmilla renkailla mutta varmasti jonkin verran.
      Kokeilepa samoilla renkailla. Misukat on melkoisen äänekkäät useimmiten.

      Hyvä suoritus, ettei E63 ja karmiton ikkuna suhise.
      Näillä mennään:
      - BMW E81 118i since 2017
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • mikae34
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 4986
        • Forssa

        Originally posted by Laku View Post
        Kokeilepa samoilla renkailla. Misukat on melkoisen äänekkäät useimmiten.

        Hyvä suoritus, ettei E63 ja karmiton ikkuna suhise.
        Olen yllättynyt itsekin, ettei suhise käytännössä ollenkaan. Mutta epäilen sen johtuvan paljolti paremmasta ilmanvastuskertoimesta. E39 on paljon kulmikkaampi. Kunnon renkailla tuo olisi varmaan aika hiljainen.
        Auto on liikkumaväline.

        Comment

        • TsKo
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 127
          • Loppi

          Terve.

          Se on taas se autokuumeen aika alkanu hiipimään ja tässä vissiin kuutisen vuotta sitten myin tuon edellisen viissatkun pois.

          Tarttis alkaa tuo kakkosautona toimiva foordinritsa hävittään pois ja eukko kulkee työmatkaa mun picapilla, kun parempi hällä ajella takuunalaisella autolla ja meikäläinen pärjäis hyvin semmosella puoliharraste laitteella

          Bmw pitäis saada ja nelivetona mieluusti täällä syrjäkylällä asumisen vuoksi.

          Nythän nuo e53 äksät rupee olee tarpeeksi ajettuja ja hinnat edullisia, tai sitte e61 nelivetonakin voisi mennä.

          Mielummin ehkä kuitenkin x5. Diisselinä täytyis olla ja ilmeisesti facelift mallissa on parempi voimalinja kuin alkupään malleissa.

          Onko tuommonen alkupään vuosimallien e53 nyt aivan sysisurkea joltain tietyltä osin verrattuna fl malleihin:think

          Fakta lienee kuitenkin se, että kaikki kokoonpantu hajoaa vanhuuttaan ja jos kilsoja on jo reilusti niin remonttia on tiedossa.
          e70 X5 40d -11
          ex e39 530D touring -00
          ex e39 TDSa touring -99

          Comment

          • JP
            BTCF Hallitus
            • Oct 2004
            • 5174
            • On the Road

            Originally posted by TsKo View Post
            Terve.

            Se on taas se autokuumeen aika alkanu hiipimään ja tässä vissiin kuutisen vuotta sitten myin tuon edellisen viissatkun pois.

            Tarttis alkaa tuo kakkosautona toimiva foordinritsa hävittään pois ja eukko kulkee työmatkaa mun picapilla, kun parempi hällä ajella takuunalaisella autolla ja meikäläinen pärjäis hyvin semmosella puoliharraste laitteella

            Bmw pitäis saada ja nelivetona mieluusti täällä syrjäkylällä asumisen vuoksi.

            Nythän nuo e53 äksät rupee olee tarpeeksi ajettuja ja hinnat edullisia, tai sitte e61 nelivetonakin voisi mennä.

            Mielummin ehkä kuitenkin x5. Diisselinä täytyis olla ja ilmeisesti facelift mallissa on parempi voimalinja kuin alkupään malleissa.

            Onko tuommonen alkupään vuosimallien e53 nyt aivan sysisurkea joltain tietyltä osin verrattuna fl malleihin:think

            Fakta lienee kuitenkin se, että kaikki kokoonpantu hajoaa vanhuuttaan ja jos kilsoja on jo reilusti niin remonttia on tiedossa.
            Jos autotalli ja paskaiset näpit on ihan fine niin silloin e53 on oikein hyvä.

            Ajamisen nautinto, silloin kun siitä sattuu pääsemään nauttimaan palkitsee kyllä.

            Pre fl:n ja fl:n tekniset erot pääosin on voimansiirto ja hieman päivitetty moottori.

            Riippumatta missä käytössä on niin suosittelen unohtamaan pre fl:n. Jos ihan totta puhun niin onhan tälläinen e53 jo aivan helvetin vanha auto, tekniikka kun on kehitetty -90 luvulla.

            E61:ssä on uudempaa jo sit kaikki, tosin moottori sama kuin fl e53:ssa.
            E61:n ongelmia tuntuu olevan silloin tällöin tuleen tupsahtelu, mutta vanhat autot on jo huoltamattomana aika pommeja nykyään.

            Et jos jaksat käydä läpi ja huoltaa kuntoon niin hyvän auton saat kummasta vaan, e53 fl tai e61. Mutta suositella en kyllä voi kumpaakaan. Koska tuoreempia ja luotettavampiakin autoja on varsinkin jos ihan päivittäisessä käytössä tarkoitus ajaa, tosin samalla tavalla ne viat aikanaan tulee niihinkin.
            E46 330Ci ///M-Sport Individual Cabriolet -02, F82 // /M4 -15, W447 MB-Vito 116 4x4 -18
            -BTCF Kotileipojat = Kovat Kokkaa- -Itä-Suomi Connection
            -BTCF-Sauna teamin virallinen jäsen-

            ///Pumppu Pojat Racing Team

            / //M5: Kilpahenkeä luksussedanissa

            Ex Motorsportin: E39 ///M5 -99, E34 ///M5 -91

            Remonttia Pohjois-savossa? Kysy. 0400 266652, Hitsaukset, alustaremontit, erikoisosat, vikadiagnostiikka, koodauksen,
            huollot. yms.

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5727
              • Rovaniemi

              E53 on gm laatikol joka ei oo parhaas mainees ja e53 facelift on zf lootalla mikä kestävämpi... samoin facelift on m57n koneella.
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • asse21
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2005
                • 1234
                • Tampere

                Joo ehdottomasti e53 faceliftinä. Omani on Sportline ja siitä olen kyllä tykännyt.
                300tkm mittarissa ja ainakin vielä zf-laatikko pelaa kuin kello.
                E61 ja e53 omaa kyllä pitkän liudan tyyppivikoja, joten jos ei aiempaa kokemusta näistä, niin kannattaa jonkin verran selvittää tyypillisiä vikapaikkoja ennen kauppoja.
                E53 minun mielestä monessa asiassa hieman yksinkertaisempi.
                E39 525i touring
                E39 523i
                i3

                Comment

                • Krister
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2003
                  • 227
                  • PK-seutu

                  Originally posted by j-a View Post
                  Mites W212? Eikös niissä ole lisävarusteena jonkin sortin adaptiivista ohjaustakin. :think Ja budjettiin voisi mahtua myös W218 shooting break jos yläkantti on tuon ylläolevan perusteella siellä jossain 30k€ tuntumassa?

                  Mä painin tämän saman asian kanssa hetki sitten ja päädyin W212 pre-faceliftiin. Vaihtoehtoina oli oikeastaan F11 M-Sport, W212 AMG styling ja Audi A6 C7, kaikki kutoskoneisina ja budjetti n. 20-23ke.

                  Jotain mitä itse pähkäilin asiasta:

                  W212:
                  +Luotettava, omalla ajettu 300tkm ja esim kaikki orkkis alustanosat
                  +Ketju edessä jos sitä tarvitsee joskus vaihtaa
                  +Varustelu ainakin omassa ihan kiva, adaptiiviset valot, sähköluukku, automaattipitkät ja musta sisäkatto, kauko webasto yms.
                  +Penkit ihan OK. Selkeästi paremmat kuin E61 sporttipenkit mutta ei mitenkään Comfort penkkien veroisia. Olisi kiva jos olisi se pituussäätö penkkien päässä, eli mikä tulee sinne jalkataipeisiin.

                  -Luistonestoa ei saa kokonaan pois.
                  -Aika vähän aftermarket / koodaus / retrofit hommia. Huomaa ettei ole harrastuspohjaa näihin oikein.
                  -Yllämainitusta syystä ei saa omaan silmään miellyttävää hiilikuitutingentangelia yms. Toki vakiona vanteilla ihan semi OK näköinen mutta F11 ja C7 hienompi.

                  F11 karsitui oikeastaan pois siitä että kutoskoneisistakin on ketjuja mennyt ja M-Sporttina budetti meni ihan yläpäähän jolloin tuollaiset isommat rempat ei oikein tullut enää kyseeseen. Joitain ZF8HP megatroniikka / yms vikojakin lukenut niin oikeastaan nämä hommat ajoi pois F11:sta. Silti aina kun tulee valkoinen F11 vastaan madallettuna ja vanteilla ja M Performance höystöillä niin hiukan kyllä harmittaa mutta nyt piti mennä ns. järki edellä, ehkäpä myöhemmin sitten.

                  Audi A6 C7 en käynyt itseasiassa ajamassa, meni myös budjetin yläpäähän ja S-Tronicceja porsinut myös jo 150tkm ajetuista autoista joissa remppa luokkaa 4-5te. Bi-turbo missä ZF8HP olisi ollut yli budjetin.

                  A6 C6 kävin paria ajamassa mutta ulkoa aika vanhahtavan näköinen ja molemmissa mitä kävin ajamassa humppasi laatikot ja näissä on vielä heikompi ZF6HP19 ja näissäkin ketjuvikaa järjestäen ja ketju koneen takana niin karsiutui pois.

                  E61 karsutui pois ihan kanssa luotettavuusongelmien vuoksi, paria kävin ajamassakin mutta järjestäen kaikissa humppasi laatikot ja tyyppivikalistat oli niin pitkät että jäi sen takia pois.
                  Last edited by Krister; 02-05-2019, 09:47.
                  Supra MKIV 6spd lhd
                  W212 E350CDI

                  Ex: E39 530d

                  Comment

                  • TsKo
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2009
                    • 127
                    • Loppi

                    Originally posted by asse21 View Post
                    Joo ehdottomasti e53 faceliftinä. Omani on Sportline ja siitä olen kyllä tykännyt.
                    300tkm mittarissa ja ainakin vielä zf-laatikko pelaa kuin kello.
                    E61 ja e53 omaa kyllä pitkän liudan tyyppivikoja, joten jos ei aiempaa kokemusta näistä, niin kannattaa jonkin verran selvittää tyypillisiä vikapaikkoja ennen kauppoja.
                    E53 minun mielestä monessa asiassa hieman yksinkertaisempi.
                    No juu, näin myös käsitin että se zf laatikko on parempi.
                    Kyllä tuohon e53 kallistuu, kun ei henkilöauto oo ihan paras laite maavaransa takia meikäläiselle.
                    Sehän on vähän kun korotettuun e39 istuisi tuo e53 Sisätiloiltaan riittävän klassinen omaan makuun.
                    Eipä ole bemareista muista omakohtaisia kokemuksia kun noista kahdesta e39 versiosta. Muuten on ollu muutama kymmenen eri kotteroa vuosien varrella ja kaikissa vanhoissa on omat juttunsa, mutta jos koittaisi pahimmat miinat opetella noista viiskolmosista ennenkuin sellaista alkaa ostohousut jalassa lähestymään.
                    e70 X5 40d -11
                    ex e39 530D touring -00
                    ex e39 TDSa touring -99

                    Comment

                    • henka
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2011
                      • 251
                      • inkoo

                      Saako jostain ilmaiseksi haettu katsastustiedot ja verotiedot, en sitä nyt löytänyt trafin sivuilta?
                      F30 LCI 330d M-sport -16

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17508
                        • Turku

                        Originally posted by henka View Post
                        Saako jostain ilmaiseksi haettu katsastustiedot ja verotiedot, en sitä nyt löytänyt trafin sivuilta?
                        Traficon sivuilla ohjataan soittamaan asiakaspalveluun .
                        Näillä mennään:
                        - BMW E81 118i since 2017
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • Ozzy #69#
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2006
                          • 1641
                          • Pirkanmaa

                          Kyllä on vaikeaa uuden auton hankinta. Katsellut nyt F30 330e tai F36 bensakoneella M-sporttina.

                          Joko puuttuu joku tarvittava varuste tai toinen rengassarja kokonaan jota tarvitsisi nyt heti tai sitten hyvitys vanhasta ei lämmitä. Ei osu millään kaikki kohdilleen.

                          Perkele!
                          G20 330e M-Sport sunset orange

                          Comment

                          • icecold
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2009
                            • 2341
                            • 🌍

                            Originally posted by Ozzy #69# View Post
                            toinen rengassarja kokonaan jota tarvitsisi nyt heti
                            Aika pieni murhe ja yleensä myyjä(liikkee)n kanssa helposti sovittavissa.

                            Comment

                            • Ozzy #69#
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2006
                              • 1641
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by icecold View Post
                              Aika pieni murhe ja yleensä myyjä(liikkee)n kanssa helposti sovittavissa.
                              Niinpä. Ei vain ihan jokapaikassa näytä sopivan.
                              G20 330e M-Sport sunset orange

                              Comment

                              • Zeta
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7513
                                • Kotona

                                Originally posted by icecold View Post
                                Aika pieni murhe ja yleensä myyjä(liikkee)n kanssa helposti sovittavissa.
                                Niin puhutaan kymmenien tuhansien eurojen autoista ja jostain renkaista tai vanteista jää kaupat kiinni...melko erikoista :think
                                -
                                Käyttöautona: F20
                                Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                                Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                                -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎