Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -TPI-
    Bimmer Rookie
    • May 2013
    • 195
    • JNS

    Onko N47 kampiakselin hammaspyörissä ollut kulumaa, kun olette tehneet/teettäneet ketjuremppaa?

    Comment

    • sonikk
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 1664
      • Kerava

      BMW merkkiliikkeen ajoilta jäi kutina että paljon paskempia nuo bensakoneet N20, N13 ym kuin tuoreemmat N47:t.. :think

      Comment

      • TON-III
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2018
        • 480
        • Turku

        Minun ei ole koskaan tehnyt tiukkaa sen auton ostaminen johon olen päätynyt, alla nyt ensimmäinen bemari (640 DAX 2012) ja itse korimalli on se johon ensin kiinnitin huomioni, se mikä yleensä saa hyppäämään 'katolta' on se miltä itse sen auton ajaminen tuntuu ja se takatuupparilla tehty konstruktioajo sai naaman näkkärille, siihen kun vielä laitettiin nelivetoisuuteen tottuneena X-Drive pisteeksi i:in päälle niin auto oli siinä !

        Tämä on samalla minun ensimmäinen dieselini, en tohtinut ostaa isoa autoa bensana etenkään kun mieleistä ei kotimarkkinoilta löytynyt ( tuonneissa kovaakin kovemmat verot/ dieselissäkin jo riittävä vero), vielä kun joku bemaristi kehui edellisen generaation 3 litran dieselin ja x-driven yhdistelmän ( hällä 300 tkm. lasissa) varmaksi menijäksi viimeinenkin epäilyksen verho oli poistettu.
        F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

        Comment

        • M_Power
          Moderator
          • Jul 2003
          • 2766
          • Espoo, HML

          Originally posted by M_Power View Post
          E61 535d on mittarissa 260tkm. Toimii liian hyvin. Ajanko paaliin asti vai laitanko F11 facelift 530d-M550d. Tällä hetkellä ajatuksissa ajaa vielä vuosi.

          Säännöllisesti myös toinen harrasteauto kiinnostaisi. E90 M3, E36 M3 3.2 sedan tai Z4M.

          Seuraavan käyttöauton suunnitelmat elää. Vuosittaiset kilometrit ovat vähentyneet.

          F11 facelift M550d rinnalle on vahvasti nousemassa harkintaan F10 M5. Katsotaan onko keväällä riittävästi autokuumetta vai lykätäänkö vielä vuodella.

          Taidan unohtaa tuon toisen harrasteauton, kun ei ole mitään järkevää tarjolla. Joskus sitten perheeseen kakkosautoksi 911 (997), jos riittää pelimerkit.
          BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
          BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

          Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
          Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
          Team vier Zylinder!

          Comment

          • bmw323it
            BTCF Member
            • Mar 2008
            • 1828
            • N/A

            Vähän autokuume kolkuttelee, jopa vaimoakin, mutta eipä nyt oikein keksi mitä tuon F07:n tilalle hankkisi.

            Käytiin tänään kiertelemässä vähän liikkeitä, ja lähtiessä ainoat vaatimukset olivat että takapenkille pitäisi satunnaisesti mahtua kolme lasta vähän pitemmälle matkalle, kilsat korkeintaan satkun paikkeilla ja ikää korkeintaan 5v.

            Uusi X5 liian kallis, vanha e70 liian vanhan näköinen.
            X6 ja X4, ei meidän juttu.
            F1x ei sytytä: liian yleinen ja liian samanlainen kuin nykyinen.
            G30 passeli mutta vielä liikaa hintaa.
            F25 X3 liian pieni takapenkki.
            Kolmossarja, sedan,farmari, gt: liian pieni, ja liian suuri downgrade nykyisestä.
            2-sarja: ei puhettakaan.
            Itseä sytyttäisi 6-sarja, erityisesti Gran Coupe, mutta ei se kyllä taida mikään perheauto olla sekään.
            Lähimmäksi edes pientä innostusta pääsi 4 Gran Coupe, mutta ei siihen kyllä kolmea saa taakse mitenkään.
            Mercedes C-sarja liian pieni, E liian taksi.
            Audi, VW, Volvo ei käy.

            Mikäs neuvoksi? Täytynee ajella GT:llä vielä sen aikaa että G30 hinnat laskee hiukan.
            Nyt:
            BMW 530e (g30)
            BMW 335i (e90)
            BMW 323iC (e36)
            BMW 850i (e31)
            Golf GTE
            ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

            Comment

            • E39Fin
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2013
              • 1761
              • HKI/Orimattila

              Mites CLS mese tai ML? On kyllä niin pitkä lista tuossa jo poissuljettuna ettei heti osu.
              Jaguar XF Sportbrake R-sport.
              E39 523iA Oxfordgreen

              Comment

              • j-a
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2005
                • 1522
                • PohojosPohojammaa

                Mihin tarkoitukseen se F25:n takapenkki oli liian pieni? :think Meillä oli perhekäytössä useamman vuoden tuollainen x30dA:na, F11:n jälkeen ostin tuon, ja ei kyllä heti suoraan F11->F25 vaihdossa kahden turvaistuimen kanssakaan tuntunut mitenkään pienemmältä. Keskipaikalle mahtuu kahden Cybexin väliin hoikka naisihminen ihan kohtuudella.
                Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                Ylimääräisenä tarjolla:

                E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1828
                  • N/A

                  Originally posted by j-a View Post
                  Mihin tarkoitukseen se F25:n takapenkki oli liian pieni? :think Meillä oli perhekäytössä useamman vuoden tuollainen x30dA:na, F11:n jälkeen ostin tuon, ja ei kyllä heti suoraan F11->F25 vaihdossa kahden turvaistuimen kanssakaan tuntunut mitenkään pienemmältä. Keskipaikalle mahtuu kahden Cybexin väliin hoikka naisihminen ihan kohtuudella.
                  Kaksi aikuisen kokoista teiniä ja yksi vähän pienempi sinne pitäisi mahtua, mutta tappelu tulee, jos pitempään istuttaa. Aika iso ero nykyiseen. X3:n jalkatilat olivat kyllä positiivinen yllätys verrattuna F1x, joka taas oli siinä suhteessa pieni pettymys. No, F1x nyt tuli hylättyä muistakin syistä.
                  Nyt:
                  BMW 530e (g30)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  • bmw323it
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1828
                    • N/A

                    Originally posted by E39Fin View Post
                    Mites CLS mese tai ML? On kyllä niin pitkä lista tuossa jo poissuljettuna ettei heti osu.
                    Jaa, CLS pitääkin käydä katsomassa... kiitti vinkistä.
                    Nyt:
                    BMW 530e (g30)
                    BMW 335i (e90)
                    BMW 323iC (e36)
                    BMW 850i (e31)
                    Golf GTE
                    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                    Comment

                    • MMF
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2007
                      • 461
                      • Sipoo

                      Originally posted by bmw323it View Post
                      Vähän autokuume kolkuttelee, jopa vaimoakin, mutta eipä nyt oikein keksi mitä tuon F07:n tilalle hankkisi.

                      Käytiin tänään kiertelemässä vähän liikkeitä, ja lähtiessä ainoat vaatimukset olivat että takapenkille pitäisi satunnaisesti mahtua kolme lasta vähän pitemmälle matkalle, kilsat korkeintaan satkun paikkeilla ja ikää korkeintaan 5v.

                      Uusi X5 liian kallis, vanha e70 liian vanhan näköinen.
                      X6 ja X4, ei meidän juttu.
                      F1x ei sytytä: liian yleinen ja liian samanlainen kuin nykyinen.
                      G30 passeli mutta vielä liikaa hintaa.
                      F25 X3 liian pieni takapenkki.
                      Kolmossarja, sedan,farmari, gt: liian pieni, ja liian suuri downgrade nykyisestä.
                      2-sarja: ei puhettakaan.
                      Itseä sytyttäisi 6-sarja, erityisesti Gran Coupe, mutta ei se kyllä taida mikään perheauto olla sekään.
                      Lähimmäksi edes pientä innostusta pääsi 4 Gran Coupe, mutta ei siihen kyllä kolmea saa taakse mitenkään.
                      Mercedes C-sarja liian pieni, E liian taksi.
                      Audi, VW, Volvo ei käy.

                      Mikäs neuvoksi? Täytynee ajella GT:llä vielä sen aikaa että G30 hinnat laskee hiukan.

                      Porsche Cayenne?

                      Tykästyin kovasti Touaregiin kun ajellut semmoisella nyt jonkin aikaa. Järkeilin että Cayenne ei ainakaan voi huonompi olla ajaa, ja sisusta huomattavasti hienompi. Taitaa olla meidän seuraava auto.
                      E70 X5 3.0D -07
                      W124 200d
                      Hiace 4wd

                      EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                      Comment

                      • touring39
                        BTCF Member
                        • May 2005
                        • 3901
                        • Kaarina

                        Originally posted by MMF View Post
                        Porsche Cayenne?

                        Tykästyin kovasti Touaregiin kun ajellut semmoisella nyt jonkin aikaa. Järkeilin että Cayenne ei ainakaan voi huonompi olla ajaa, ja sisusta huomattavasti hienompi. Taitaa olla meidän seuraava auto.
                        Cayenne on jämäkämpi kuin Touareg, mutta samalla epämukavampi.
                        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                        Ex:
                        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                        Comment

                        • bmw323it
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1828
                          • N/A

                          Originally posted by touring39 View Post
                          Cayenne on jämäkämpi kuin Touareg, mutta samalla epämukavampi.
                          Täytynee kokeilla myös Cayenne!
                          Nyt:
                          BMW 530e (g30)
                          BMW 335i (e90)
                          BMW 323iC (e36)
                          BMW 850i (e31)
                          Golf GTE
                          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                          Comment

                          • touring39
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 3901
                            • Kaarina

                            Originally posted by bmw323it View Post
                            Täytynee kokeilla myös Cayenne!
                            Muista kokeilla sitten myös ilmajousitettu Touareg kunnon koneella, niin tiedät, miltä mukava kyyti tuntuu
                            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                            Ex:
                            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                            Comment

                            • Esko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 11694
                              • Kouvola

                              Originally posted by bmw323it View Post
                              Vähän autokuume kolkuttelee, jopa vaimoakin, mutta eipä nyt oikein keksi mitä tuon F07:n tilalle hankkisi.

                              Käytiin tänään kiertelemässä vähän liikkeitä, ja lähtiessä ainoat vaatimukset olivat että takapenkille pitäisi satunnaisesti mahtua kolme lasta vähän pitemmälle matkalle, kilsat korkeintaan satkun paikkeilla ja ikää korkeintaan 5v.

                              Uusi X5 liian kallis, vanha e70 liian vanhan näköinen.
                              X6 ja X4, ei meidän juttu.
                              F1x ei sytytä: liian yleinen ja liian samanlainen kuin nykyinen.
                              G30 passeli mutta vielä liikaa hintaa.
                              F25 X3 liian pieni takapenkki.
                              Kolmossarja, sedan,farmari, gt: liian pieni, ja liian suuri downgrade nykyisestä.
                              2-sarja: ei puhettakaan.
                              Itseä sytyttäisi 6-sarja, erityisesti Gran Coupe, mutta ei se kyllä taida mikään perheauto olla sekään.
                              Lähimmäksi edes pientä innostusta pääsi 4 Gran Coupe, mutta ei siihen kyllä kolmea saa taakse mitenkään.
                              Mercedes C-sarja liian pieni, E liian taksi.
                              Audi, VW, Volvo ei käy.

                              Mikäs neuvoksi? Täytynee ajella GT:llä vielä sen aikaa että G30 hinnat laskee hiukan.
                              Porukat oli saman äärellä tossa viime syksynä. Hain vajaa 10 vuotta sitten heille F07 535i:n Saksasta uuden karheana hyvillä varusteilla. Nyt alko olemaan 150tkm mittarissa ja koko ajan jotain remppaa mihin touhutonni meni aina vähintään. Mitä tilalle? Käytiin koeajamassa yksi 640d Gran Coupe jopa ja oli aika viittä vaille ettei lähteny mukaan. Välirahasta jäi kiinni, kun ilmeisesti katsoivat huonosti myyväksi GT:n. F07:n kyyti on kyllä niin mainio ja sisätilat loistavat, että vaihto tulee kalliiksi, jos yrittää pitää edes saman tason. Päädyin sitten suosittamaan yhtä G30 530e:tä, joka oli juuri Ruotsista tuotu alle 20k ajettuna. Oli vaalealla nahalla jäähdyttävät comfort-istuimet, M-Sport paketti, HUD, Harman Kardonit yms. Porukoilla tulee paljon lyhyttä taajama-ajoa ja sitä puolti hybridin valinta. Ovat tykänneen todella paljon tuosta ja toi hybridin kustannussäästö näkyy todella merkittävästi lompakolla. Jos ennen sai tankata melkein kerran viikkoon, niin nyt tankillisella riittää helposti kuukaudeksi, kun pitää vaan yöt latauksessa autoa.

                              Comment

                              • jhelen
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2015
                                • 248
                                • Ulvila

                                Mutta jos tarvii vetää peräkärryä, niin taitaa bemarin hybridin vetokyky olla hieman pieni.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎