memebuy23buy

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • m.luukkonen
    BTCF Member
    • Feb 2011
    • 337
    • Oulu

    Originally posted by A^A View Post
    Ei todellakaan tuulesta temmattu idea, E39 on aivan loistava käyttis. Haasteena vain löytää mahdollisimman vähän mädäntynyt yksilö..
    Tämäpä juuri. Ei näissä kilsatkaan taida tekniikan osalta pahemmin painaa, ei vaan alle 300tkm ajettuja hirveästi löydy. Vaikka ainahan noissa ei kannata katsoa kilometrejä vaan sitä miten pidetty ja huollettu.

    Itsellä oli edellisellä kolmiysillä rullattu melkee 500tkm ja vielä se liikkui eteen ja taakse (ja pysähtyi). Eikä ollut edes mätä, se oli koriltaan oikeasti aika hyväkuntoinen. 200tkm sillä ite rullailin ja hyvä muistot jäi.. vai onkohan aika kullannut muistot
    Last edited by m.luukkonen; 16-04-2020, 18:51. Reason: typo
    Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
    E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
    E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
    Ex:
    E39 525tds Sedan -99
    E36 318iS Coupe -93
    E60 530DA -04

    Comment

    • mikae34
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 5014
      • Forssa

      Originally posted by m.luukkonen View Post
      Oonko kuinka pahasti sairas kun farkku diesel E39 mielessä käyttöautoksi..?? jotenkin parempi maku jäi edellisestä E39:stä mitä tästä nykyisestä E60:stä
      Et ollenkaan, päinvastoin. Jos hyvän löytää niin siitä kannattaa jo maksaakin.
      Auto on liikkumaväline.

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3399
        • Tre

        Ruotsi ei kovin hyvin taivu eikä tuo edullisin ole, mutta kai nämä tulevat hintansa pitämään jotenkin.





        Mikä noissa niinku on järkevä hintaluokka mitä voi maksaa 525i m sport? 525i taitaa olla selvästi halutuin koska se on eri peli kuin 520i ja paljon vähemmän kuluttava kuin V8:t.
        Tuli vähän kuume vaihtaa New Beetle kakkosauto joksikin muuksi.
        Last edited by alspe; 17-04-2020, 16:29.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • mikae34
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 5014
          • Forssa

          Minusta tuossa ylemmässä saisi rahallaan vastinetta reilusti.
          Auto on liikkumaväline.

          Comment

          • asse21
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2005
            • 1256
            • Tampere

            Vähän varauksella joutuu suhtautumaan noin vanhoihin peleihin Ruotsissa.
            Ilmoitus ja myyntipuheet ei yleensä vastaa todenmukaista kuntoa.
            Ainakin itse olen monesti saanut kokea pieniä/suurempia pettymyksiä.
            Toki on poikkeuksia.
            E39 523i
            i3

            Comment

            • Eemeli
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 1605
              • pk-seutu

              Originally posted by mikae34 View Post
              Minusta tuossa ylemmässä saisi rahallaan vastinetta reilusti.
              Ruostetta muutamassa kohdin ja konepelti vaihtoon jos siistin haluaa, yhdet kolhitut vanteet..

              Comment

              • Kaimu
                BTCF Member
                • Nov 2011
                • 450
                • Turun kupeessa

                Tullut pyöriteltyä ajatusta uudemmasta harrastebemarista, muttei tunnu olevan mitään itselle sopivaa.
                Suurimmat kriteerit, manuaali ja voimaakin saisi olla.
                e9x ämmyt olis ihan mielekkäitä, kaikki Motorsportit yleensäkin.
                Kuitenkin lähes kaikki jo vähän nähtyjä... sama pätee 335i, kiintoisa mutta jo vähän mennyt juttu.
                1m ehkä mielenkiintoisin koko bmw malleista, mutta hinta karkaa pahemman kerran.
                Toisaalta, kehtaako tuota omaa harrastetta edes hukata vielä.
                Onko noilla kriteereillä mitään mitä en ole huomannut:think
                sigpic

                E82 n55

                Comment

                • tiko4tiko
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2020
                  • 821
                  • Lappeenranta

                  Originally posted by Kaimu View Post
                  Tullut pyöriteltyä ajatusta uudemmasta harrastebemarista, muttei tunnu olevan mitään itselle sopivaa.
                  Suurimmat kriteerit, manuaali ja voimaakin saisi olla.
                  e9x ämmyt olis ihan mielekkäitä, kaikki Motorsportit yleensäkin.
                  Kuitenkin lähes kaikki jo vähän nähtyjä... sama pätee 335i, kiintoisa mutta jo vähän mennyt juttu.
                  1m ehkä mielenkiintoisin koko bmw malleista, mutta hinta karkaa pahemman kerran.
                  Toisaalta, kehtaako tuota omaa harrastetta edes hukata vielä.
                  Onko noilla kriteereillä mitään mitä en ole huomannut:think
                  Muutamia ehdokkaita...

                  Manuaalit





                  Automaatti



                  Manuaali, neliovinen ja väri

                  Mini, E24, E90, G70
                  exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                  Comment

                  • kmn
                    Moderator
                    • May 2009
                    • 6023
                    • Sipoo

                    Käyttöpelit tuppaa täällä vaihtumaan suhteellisen tiuhaan ihan johtuen puhtaasti runsaasta ajomäärästä. Nyt näyttäis siltä, että kilsoja ei enää oikein tulekaan (viimesen kk aikana ehkä 500km), joten tuntuu tyhmältä seisottaa autoa tyhjän panttina pihassa. Enemmänkin tulee harrastepelillä ajeltua paremmilla keleillä. Nyt käyttiksenä F30 330d M-Sport.

                    Kysymys onkin, että mitä tilalle.. Tilan tarve on nykyistä isompi, se on selvä. Halvempi vaihtoehto kiehtoisi, mutta se kaventaa vaihtoehtoja entisestään.. F31 olen omistanut jo, F11 ei kiinnosta yhtään ja E91 tai E61 korista en aio enää edes katsella.. Myös X6 oon mietiskellyt, koska olisi kiva vedellä kärryä perässä, tai ehkä joskus tulevaisuudessa myös traileria.. Tuossa 30k hintaluokassa tuntuu jokaisessa olevan jotain vikaa: liikaa metrejä, puolinahat tai jotain muuta hämärää, kuten Latvian/Italian tausta.

                    X6 on nyt ehkä listan kärjessä, mutta haaviin on tarttunut vain kaks vaihtoehtoa, joista toisessa ei ole niin mitään varusteita...




                    Onko tämä nyt sitä ostamisen vaikeutta, kun vertaistua haetaan internetistä? Tällä hetkellä tuntuu, että todennäköisemmin päädyn kuitenkin F31 330d:hen ja sitten heti taas voivottelen kovaa sisämeteliä ja sitä, kuinka juuri tällainenhan mulla jo oli..

                    F30:stä pidän todella paljon, mutta välillä pitää saada paljonkin kamaa kyytiin, joten farkku on ihan pakko olla.. Hankinta-ajankohta olis varmaan vasta myöhemmin kesällä, kun tässä kohtaa ei tuolla käyttiksellä ihan aidosti tee yhtään mitään.
                    Last edited by kmn; 26-05-2020, 10:15.

                    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                    --
                    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                    Comment

                    • van cleef
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 1902
                      • 01830

                      X4 m sport?
                      ...

                      Comment

                      • Thmas
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2008
                        • 533
                        • HEL

                        Originally posted by van cleef View Post
                        X4:sen näyttää hyvältä M Sportina, mutta ei ne kyllä sen hiljaisempia ole kuin F3x..

                        Tässä alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä, että jos haluaa hiljaisen ja laadukkaan tuntuisen ajokokemuksen ilman ylimääräisiä nitinöitä ja natinoita, niin 5er / A6 kokoluokka on minimi.
                        Audi e-tron 55

                        Exiä:
                        1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                        Comment

                        • kmn
                          Moderator
                          • May 2009
                          • 6023
                          • Sipoo

                          Originally posted by Thmas View Post
                          X4:sen näyttää hyvältä M Sportina, mutta ei ne kyllä sen hiljaisempia ole kuin F3x..

                          Tässä alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä, että jos haluaa hiljaisen ja laadukkaan tuntuisen ajokokemuksen ilman ylimääräisiä nitinöitä ja natinoita, niin 5er / A6 kokoluokka on minimi.
                          No tämäpä juuri.. Taas tänään autoliikkeen pihassa katselin F11 ja jotenkin se nyt ei vain lähde.. Vieressä seisoi 3 kpl F31:ä ja ne olis lähtenyt senkin edestä.... Joku tuossa korissa vain kiehtoo vielä kahdenkin omistamisen jälkeen.

                          X4:stä mulle tulee taas vähän väliinputoajafiilis.. Et jos tuollaiseen lähtee, niin sen on oltava se X6 sitten saman tien. Nämäkin ongelmat olisi helposti korjattavissa rahalla, mut ei satuttu meikäläisen elämää liikaa siunaamaan semmosella.

                          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                          --
                          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                          Comment

                          • tiko4tiko
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2020
                            • 821
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by kmn View Post
                            Käyttöpelit tuppaa täällä vaihtumaan suhteellisen tiuhaan ihan johtuen puhtaasti runsaasta ajomäärästä. Nyt näyttäis siltä, että kilsoja ei enää oikein tulekaan (viimesen kk aikana ehkä 500km), joten tuntuu tyhmältä seisottaa autoa tyhjän panttina pihassa. Enemmänkin tulee harrastepelillä ajeltua paremmilla keleillä. Nyt käyttiksenä F30 330d M-Sport.

                            Kysymys onkin, että mitä tilalle.. Tilan tarve on nykyistä isompi, se on selvä. Halvempi vaihtoehto kiehtoisi, mutta se kaventaa vaihtoehtoja entisestään.. F31 olen omistanut jo, F11 ei kiinnosta yhtään ja E91 tai E61 korista en aio enää edes katsella.. Myös X6 oon mietiskellyt, koska olisi kiva vedellä kärryä perässä, tai ehkä joskus tulevaisuudessa myös traileria.. Tuossa 30k hintaluokassa tuntuu jokaisessa olevan jotain vikaa: liikaa metrejä, puolinahat tai jotain muuta hämärää, kuten Latvian/Italian tausta.

                            X6 on nyt ehkä listan kärjessä, mutta haaviin on tarttunut vain kaks vaihtoehtoa, joista toisessa ei ole niin mitään varusteita...




                            Onko tämä nyt sitä ostamisen vaikeutta, kun vertaistua haetaan internetistä? Tällä hetkellä tuntuu, että todennäköisemmin päädyn kuitenkin F31 330d:hen ja sitten heti taas voivottelen kovaa sisämeteliä ja sitä, kuinka juuri tällainenhan mulla jo oli..

                            F30:stä pidän todella paljon, mutta välillä pitää saada paljonkin kamaa kyytiin, joten farkku on ihan pakko olla.. Hankinta-ajankohta olis varmaan vasta myöhemmin kesällä, kun tässä kohtaa ei tuolla käyttiksellä ihan aidosti tee yhtään mitään.
                            Jos metrejä ei tule paljoa, kannattaa laskea aika tarkaan, onko isossa (=painavassa) dieselissä järkeä vai olisi bensakoneinen parempi vaihtoehto. Toki X6:n tapauksessa ei kannata katsella kuin kutoskoneisia, kasikoneiset on syystä edullsia. X6:n bensakone on pätevä pakkaus kaikinpuolin, toki omat murheet siinäkin. Bensa-kasi olisi ideaalisin, ei kuluta mahdottomasti, mutta melkoisia vikapesiä valitettavasti. Autosta tulee helposti harraste.

                            Ja aika paljon saa olla kyllä jo korjaamassa/huoltamassa noita vajaa 200tkm ajettuja muutenkin, kulumaa on siellä täällä, kokemusta on kolmesta E70/F15, joilla ajoin lähes uudesta 15-20tkm tuonne 200tkm nurkille. 150t jälkeen alkaa osaa/huoltoa vaatimaan niin alusta, kone kuin lisävarusteet (webasto).
                            Last edited by tiko4tiko; 26-05-2020, 22:18.
                            Mini, E24, E90, G70
                            exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6780
                              • PK-seutu

                              Originally posted by kmn View Post
                              No tämäpä juuri.. Taas tänään autoliikkeen pihassa katselin F11 ja jotenkin se nyt ei vain lähde.. Vieressä seisoi 3 kpl F31:ä ja ne olis lähtenyt senkin edestä.... Joku tuossa korissa vain kiehtoo vielä kahdenkin omistamisen jälkeen.

                              X4:stä mulle tulee taas vähän väliinputoajafiilis.. Et jos tuollaiseen lähtee, niin sen on oltava se X6 sitten saman tien. Nämäkin ongelmat olisi helposti korjattavissa rahalla, mut ei satuttu meikäläisen elämää liikaa siunaamaan semmosella.
                              :think

                              S65, S85, H1, N63TU, IB1

                              Comment

                              • kmn
                                Moderator
                                • May 2009
                                • 6023
                                • Sipoo

                                Originally posted by tiko4tiko View Post
                                Jos metrejä ei tule paljoa, kannattaa laskea aika tarkaan, onko isossa (=painavassa) dieselissä järkeä vai olisi bensakoneinen parempi vaihtoehto. Toki X6:n tapauksessa ei kannata katsella kuin kutoskoneisia, kasikoneiset on syystä edullsia. X6:n bensakone on pätevä pakkaus kaikinpuolin, toki omat murheet siinäkin. Bensa-kasi olisi ideaalisin, ei kuluta mahdottomasti, mutta melkoisia vikapesiä valitettavasti. Autosta tulee helposti harraste.

                                Ja aika paljon saa olla kyllä jo korjaamassa/huoltamassa noita vajaa 200tkm ajettuja muutenkin, kulumaa on siellä täällä, kokemusta on kolmesta E70/F15, joilla ajoin lähes uudesta 15-20tkm tuonne 200tkm nurkille. 150t jälkeen alkaa osaa/huoltoa vaatimaan niin alusta, kone kuin lisävarusteet (webasto).
                                Mjoo, kyllä mä noita bensavehkeitäkin tuossa mietin, mutta tosiaan kuten sanoit.. Noista korkeapainevehkeistä etenkin mulla riittää hyvin vähän sanomista. Kaikki kolme F3x mitä mulla on ollut, on ollut helvetin hyviä ja luotettavia autoja, vaikka metrejäkin on ollut 180-230tkm välissä kaikissa. Kausihuollot tarvinnut tehdä huolto-ohjelman mukaisesti. Ei oikein bensapumppu ja suutinviat houkuttele siinä rinnalla..

                                Ja kyllähän noiden bensa X6 hinnat näyttää karkaavaan saman tien..

                                Originally posted by pyroz View Post
                                :think
                                320d..

                                Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                                Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                                --
                                Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                                Comment

                                Working...
                                X