No kyllä mä ehkä dieselin ostaisin sit jos haluis nimenomaan ruutia kehitellä JÄLKIKÄTEEN autoonsa,jos ei kyseisestä autosta löydy bensakoneista ahdettua.Mutta muuten bensa ehdottomasti ja jos sais ahtimella varustetun ni parempi vaa
Mutta esim. bemareista olisi kiva joku dieseli kutitella tehoihin kun se nyt on nähty että jos haluaa nopeen bemarin nii se on sitte M-sarja ja kaikki ei ehkä voi ostaa sellasta tai sitte ne ostaa mieluummin sillä rahalla 2 autoa,nopeen dieselin ja bensa käyttiksen
bensa vs. diesel
Collapse
X
-
Bensalla ajelen ja tulen melko pitkään vielä ajamaankin. Tietysti esim. e39 530d on jo aika suorituskykyinen, mutta kun samalla rahalla sais 540:sen joka on vielä parempi...ja ne äänet. Kyllä diesel on järkevämpi, mutta kun tunteella ajatellaan niin bensa ehdottomasti. Ja tosiaan ei ole järkevää verrata turbod vastaan vapari bensa, mieluummin tosiaan turbot kummassakin. Tai sitten voi verrata vapari diesel vastaan vapari bensa niin tiedetään miten siinä käy. Tässä faktaa VW:n 1.9 litraisesta vapaastihengittävästä moottorista Golffin 3-ovisessa korissa. Surullista, niin surullista
Teho (kW): 50
Max vääntö (Nm): 130
Huippunopeus (km/h): 160
Kiihtyvyys (sek/0-100): 17.2
- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
Comment
-
ennemmin ajan itse diiselillä ja jos vuodessä säästää esim. 1000e ni kyllä tolla jotain pientä kivaa saa autoon
tollanen bensa turbo olis kyllä ihan kiva sellaseks pilistelyleluks, mutta tollasella jos ruvetaan ajelemaan enempi niin sitten kyllä minusta tuntuu sille, että bensaturboa polettamalla menovettä saa menemään helposti enemmän kun turbodiiseliä polettamalla
vituttas olla köyhä, mutta vaikka voittasin lotossa, niin järki käteen....ei sitä rahaa kannata ihan turhaan laittaa, mitä järkää on maksaa ylimäärästä bensasta jos parempi vaihtoehto on diisel...
Joillekki on bensa parempi ja joillekki taas diisel...Itse ajan tällä hetkellä bensalla, ja kyllä se vituttaa kun 60e kilahtaa tankkiin kun uudemmalla diisellillä ajas saman reissun 20e...Varaa mulla olis ajaa kummalla vaan, mutta parempi sitä on säästää jos siihen on mahdollisuus
kahdella kaverilla oli jokunen vuos sitte e30 325ix ja toisella 324td ja just ja just pääs 325sella ohi tosta 324sesta, sitte kovassa vauhdissa rupes jäämään tietenki....Vaikka toisessa jotain 115hv ja toisessa 175hv...No toisessa on turbo ja toisessa ei mutta vääntöjä enemmän ja kulutti paljo vähemmän...No ku tohon iX:ään tuli turbo, niin sitten se näytti takavaloja, mutta kyllä se soppakin sitte kelpas...Ois tosta dieselistäki saanu lisää potkua kun ois vaihtanu turbon, välijäähdyttimen...Mutta sen tietää kaikki että bensaturboa on lähes mahdoton voittaa diiselturbolaitteella.
Mutta sitte ruvetaan vertaamaan , niitä kulutuksia
...Eli köyhyys ratkaisee...Rikkaat ajelee bensaturboilla ja köyhät ajelee turbodiiseleillä
mutta ei järjenkäyttö tee ihmistä köyhäksi...Ja autohan on muuten melkein maailman huonoin sijoituskohde jos siitä lähdetään ja auton laittaminen on toisena huonoin sijoitus...En sillä että mua haittaa, olen tietoistanut tämän, mutta minkäs tekee ku on tyhmä ja haluaa laittaa rahansa autoihin ja osiin, mutta harrastus mikä harrastus....oikeestaan elämäntapa
minusta järkevintä on siis katsoa omat tarpeet ja sitte miettiä laittaako dieselin vai bensan...Molemmat on hyviä vaihtoehtoja, itselle tulle varmaan sitte "isona" että toinen on diesel ja toinen bensa
kuhan ne on bemareita
Mutta ei mitn sähköautoja s**tana
tai jotain vety tai metaani pelejä
Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
Vähän pilkun nus nus, mutta vain sähköautoissa on KONE. Muissa se on moottori. Ero on se että kone vaatii energiaa toimiakseen, moottori taas tuottaa sitä itse. Joku insinööri voisi vielä tarkentaa tätä hieman, mutta sattuu korvaan kun autolehdissäkin puhutaan koneesta vaikka ei autosta sellasta löytyisikään.Originally posted by AntzaEsim porkke turbossa on 3.6 litran pannu ja turboja parikin kappaletta, mutta vain hieman enemmän vääntöä kuin vaikkapa uudessa mersun E320CDi:ssä jossa on siis vain 3-litrainen kone dieselmoottori.
- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
Comment
-
off topic
mutta paljo on tollasen E46 dieselin vero...tai eihän enää oo pelkkää diiselveroa....ku sehän muuttu 2004 vuoden alusta yhdistetyks veroks jotenki...
mutta kuitenki
laskin just ite sen
esim autona on e46 330d sedani
auton oma paino on 1615kg -> 17
käyttävero 0,35€
henkilöauton veron päiväkohtainen senttimäärä on 0,067€ / alkava 100kg ja se kerrottuna verokauden päivien lkm:llä ( 12kk =)verokausi -> 365d)
eli
((0,067*17)+0,35)*365= 543,485€ / vuosiLast edited by henri; 15-03-2005, 19:10.Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
riippuu käytöstä=jos paljon ajoa ni diisseli... itellä vielä diisseli mut vaihtuu nyt bensaan ku on noi ajot vähentyny aika paljo... kyl meinas äskön hirvittää ku käytiin kilpurilla ajaa joku 20 kiekkaa ja meni jotain 30l bensaa..
KAJ. SRK. TURBO RACING
Comment
-
ei tarvikkaan...ku ne vaihtaa ne myllyt joka kisaan, mutta aatttelin silleen, ettö tollasen laittas niinku normaalio ajoon, ni ei varmaan pitkään kestäsOriginally posted by JekkuTuskin niillä nyt tarviikaan ajaa 400tkm , vaikka ois diesel
Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Jos wrc:stä puhut, niin sama konesääntö siellä on kuin formuloissa.Originally posted by henriei tarvikkaan...ku ne vaihtaa ne myllyt joka kisaan, mutta aatttelin silleen, ettö tollasen laittas niinku normaalio ajoon, ni ei varmaan pitkään kestäs
Samaa konetta pitää käyttää 2 kisaa.
Comment
-
Väärin. Vero määräytyy kokonaismassan eikä omamassan mukaan. 330d:n kokonaismassa on 2040kg.Originally posted by henrioff topic
mutta paljo on tollasen E46 dieselin vero...tai eihän enää oo pelkkää diiselveroa....ku sehän muuttu 2004 vuoden alusta yhdistetyks veroks jotenki...
mutta kuitenki
laskin just ite sen
esim autona on e46 330d sedani
auton oma paino on 1615kg -> 17
käyttävero 0,35€
henkilöauton veron päiväkohtainen senttimäärä on 0,067€ / alkava 100kg ja se kerrottuna verokauden päivien lkm:llä ( 12kk =)verokausi -> 365d)
eli
((0,067*17)+0,35)*365= 543,485€ / vuosiCurrent rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Comment
-
ok...no nytpähän tietää tonki...thanksOriginally posted by AntzaVäärin. Vero määräytyy kokonaismassan eikä omamassan mukaan. 330d:n kokonaismassa on 2040kg.
korjauksen jälkeen veroksi tuli 641,305€Last edited by henri; 15-03-2005, 19:51.Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
Jos jotain positiivista lähetään hakemaan (lukemattomista..) niin yksi ehdoton etu; ei tarvitse tuota dieseliä joka päivä tankkailla. 80 litran tankki ja kulutus keskimäärin 6.5 litraa/100km, pääsee reilut 1200km tankkaamatta, siihen ei monella vehkeellä pysty.
Dieselit on varmakäyntisiä ja tarvittaessa saa kyllä tehojakin, hävyttömästi. Poiketkaa Mersuforumilla toteamassa. Bensa-autojen aika alkaa käydä kortille, mielenkiintoista nähdä esim 10v päästä mitä sieltä letkusta eniten tankataan.
Kesällä Endurancessa eräs dieselgalant -rumilus tulee hakkaamaan monta bensabemaria.Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
En lukenut tarkkaan koko topiccia ja joku ehkä tämän mainitsikin:
Diesel tulee halvemmaksi jos ajaa vähänkin yli 15tkm vuodessa, riippuu tietysti kulutuksesta ja verosta..
Se miksi ihmiset sanoo että bensalla on halvempi vaikka ajaa 40tkm vuodessa johtuu siitä että diesel autot ovat kalliimpia. Vrt ostohintaan diesel maksaa monta tuhatta euroa enemmän ja sillä ajaa vuoden bensakoneella.
Mutta jos ostaa vanhan käytetyn vaikka turbodiesel golffin ~1000€ niin ei tarvitse ajaa paljoa niin tulee halvemmaksi. Nimim. 98hv pelkällä syötöllä -> 40l/900km..
Eri juttu kuinka moni jaksaa ajaa 86 vuoden autoilla. Minäkin haluisin '05 530d:n..
Comment
Comment