25 Jahre Jubileum "Kuka halavattu teki sedanistani kupeen!?" - Wanhoja muisteloja
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Verollinen ovh hinta n.6-700000fim varusteista riippuen. Kuka osti Vebalta ja mihin hintaan? Kuulin tarinaa että jossain satamassa edelleen seisoisi yksi ajamaton?! Voisiko niitä jäänyt yksi myymättä tai ostettu mutta ei otettu käyttöön?
-
Originally posted by Bmw Master View PostJoo jotain 300tkm ajettuja sai alta kahden kympin... Se sun auto on maltillisillä metreillä, vähän omistajia, pitkä tunnettu historia ja alkuperäiset dokumentit tallessa? Pistät siistiin kuntoon ja täysin toimivaksi, niin eiköhän nyky markkinoilla satkun saa(?). Toki jos se on selkeä projekti niin... Orggis vanteet sulta puuttuu?
Verhoilu on ehjä ja viikko sitten tuli Saksasta 10 metriä tehtaan vanhaa varastoa mustaa ruutukangasta, eli Polstercode 0186, joka on myös mun 635:n orkkis-kangas. Oli kova rasti löytää se, kovin koko harrasteen ajalta. Ostettiin kaverin M635CSi:hin myös kaikki kauppiaalla ollut 0189 Perle Beige vastaava kangas 5 metriä. Hänelle jäi vielä vihreää eli 0190 Piniengrün kangas jos jollakin on haku päällä. Kuvassa malli mitä ruutua. Ei siis E30-mallisarjassa ja E28 bavarioissa käytetty kukonaskel vaan E24- ja E28-isokoneisten kankaita.
Originally posted by Bmw Master View PostYksi noista on minun, maksoi uutena n.180000FIM. Halpoja kuin saippua aikoinaan, Suomesta sai samaan rahaan uuden 240 Volvon. Uuden 635:sen sai n.130000FIM Saksassa. Isäni osti uuden Camryn 128000FIM...Last edited by 9313juha; 13-11-2015, 14:00.
Leave a comment:
-
Originally posted by 9313juha View PostHerra varjele! Jenkkimallit toki ovat vähän lame, mutta jenkeissä markkinat ovat myös jenkkimarkkinat. En kyllä euromarkkinahintojakaan vastusta jos kirjoittamasi pitää paikkansa. Noitaan myytiin vielä runsas viitesen vuotta sitten Suomessakin kilvissä olevia alle 15.000€.
Tusina malli http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...&pageNumber=1#
Originally posted by 9313juha View Post7 x 90
Käytettyjen M5:n pyyntihinnat ovat liikkuneet sitkeästi
kolmensadantuhannen molemmin puolin. Tuo 180 kmk kuullostaa
epäilyttävältä.
Leave a comment:
-
Lähdinpä netin syövereistä etsimään mitä aikoinaan omasta Mfemmasta tuli kirjoiteltua sen aikaiseen autohullujen sosiaaliseen mediaan, eli sfnetin nyyssiryhmiin. Osuipa sitten silmiin Suomen BMW kerhon silloisen jäserekisterin hoitajan teksti lokakuulta 1997. Siinä on paljon mielenkiintoista lukumäärätietoa. E28 M535i-mallien määrää tässä topikissa aiemminkin aprikoitiinkin. Voidaan olettaa, ettei vuoden -96 luvussa ole vielä sen ajan autoveroilla montaakaan jälkituotua ja autoverotettua mukana vaikka niitä tax freena jo maahan virtasikin. Teksti perustuu Trafilta (silloiselsta AKE:lta) ostettuihin ajoneuvorekisteröintitilastoihin, joita BMW-kerho muutaman välein osti Suomen BMW-kannasta. Kirjoitetut raportit esiteltiin aina Bemaristi-lehdessä erittäin mielenkiintoisin havainnoin höystettyinä.
Sfnet.harrastus.autot 8.10. 1997:
"E34 M5 (89-96) -malleja löytyy Suomesta virallisesti kilpien välistä 18
kappaletta (4 x 89, 7 x 90, 6 x 91 ja 1 x 93). Niitä tehtiin monen eri
tehoisia, kaikki kuitenkin yli 300 hv. Polleja tapasi tulla lisää vuosi
vuodelta kun pannun koko pikkuhiljaa kasvoi. Viimeisimmät taisivat
peräti olla 3,8-litraisia.
Käytettyjen M5:n pyyntihinnat ovat liikkuneet sitkeästi
kolmensadantuhannen molemmin puolin. Tuo 180 kmk kuullostaa
epäilyttävältä.
M5 Touringeja ei virallisesti ole kilvitetty Suomeen yhtään. Sensijaan
löytyy ainakin yksi 520i Touring, johon on vaihdettu Saksasta tuotu
M5-tekniikka.
E28-sarjan viimeisinä elinvuosina 80-luvun puolivälissä tehtyjä M5:ia
286-hepoisella 3,5-litraisella koneella ei Suomen kilpiin asti päätynyt
yhtään alkuperäistä yksilöä. Sensijaan noita M-technic -varusteltuja E28
M535i-malleja löytyy 26 yksilöä. Näissähän oli se tavallinen 3,5-
litrainen M30 "massatuotanto"-kuutonen ja 218 pollea eli kyseessä ei
varustelua lukuunottamatta ollut todellinen Motorsport-auto.
286 hv:n M-moottoria löytyy Suomesta malleista M635CSi, joita kilvissä
on kuusi exemplaaria.
Nämä viime marraskuun tilanteen mukaan, mutta tuskinpa suuria muutoksia
on ehtinyt tapahtua. Ehkä jokunen muuttoauto vielä -96 lopussa vanhojen
tuontisääntöjen puitteissa?"Last edited by 9313juha; 13-11-2015, 11:53.
Leave a comment:
-
Originally posted by Bmw Master View PostJenkkimallit on jenkkimalleja.
Hyvä euro lhd maksaa yli 100ke, rhd n.+50ke.Last edited by 9313juha; 13-11-2015, 12:09.
Leave a comment:
-
Jenkkimallit on jenkkimalleja.
Hyvä euro lhd maksaa yli 100ke, rhd n.+50ke.
Leave a comment:
-
Originally posted by Bmw Master View PostKuulin luotettavalta tietolähteeltä, että se ei oikeasti ollut edes mätä. Noiden hinnat on nykyään niin pilvissä, että ihan sama vaikka olisi pohja puuttunut niin olisi kannattanut säästää.
http://retrorides.proboards.com/thread/119596
Rehellisesti sanoen en ole paljoakaan enään hintoja seurannut. Jenkkiforumilla Facebookissa oli sikäläisten mallien hintojen noususta. Koski eneimmäkseen 1, 2 ja 3 kuntoluokkien autoja, joiden hinnat melko jyrkällä kurvilla ylös 4 luokan käyrä oli maltillisesti vaakasuorasta poikkeava.
Mikähän tuon mun vehkeen eurooppalainen hintataso mahtaisi olla liikenteeseen palautettuna ja nokkaketju vaihdettuna? Kangassisutus, sähköluukku, takaniskatuet + rollo ja joku yläpään Bavaria Electorinic II -soitin BC II -ajotietokone vikksellä.
Linkistä kannattaa kaikkien peltitöistä kiinnostuneiden katsoa mallia miten tosiseppä tekee.Last edited by 9313juha; 13-11-2015, 13:55.
Leave a comment:
-
hieman vanhempi "tieto"lähde
Bmw m5 turbo
Årsmodell: 1987
Holset HX55 (LDS turbo) MSnS wg tial 46mm Cooler (Scania) Bosch 044 Siemens 630cc@3bar comitec 3.5mm topplocks packning arp pinnbultar effekt 564hv ja 680nm @ 1 bar boost (hjular) å har bänk papren
bilder finns om intresse finns
bilen e i finland
marcus prestLast edited by nullzwei; 13-11-2015, 11:53.
Leave a comment:
-
Originally posted by samulis View PostS
Jos kyseessä on veljesten UK:sta uittama auto niin se M5 kävi Rännälillä joka tuomitsi auton läpilahoks ja muistaakseni päätyi purkuun.Originally posted by 928 GTS View PostAi perhana. Ovat siis purkaneet myös muuta kun nepoja. Sinäänsä ei yllätä, että UK autot päätyy paaliin.
Leave a comment:
-
Originally posted by samulis View PostJos kyseessä on veljesten UK:sta uittama auto niin se M5 kävi Rännälillä joka tuomitsi auton läpilahoks ja muistaakseni päätyi purkuun.
Leave a comment:
-
Sopivasti ohi aiheen. Olin vuos puoltoista sitten juopottelemassa kihlajaisia ja paikalla oli brittivahvistus jonka eno/setä/kissa/kiima oli ollu rakentamassa/kokoamassa noita Lotus Omegoita (Vauxhall) UKssa ja tarinan mukaan jokaisen auton kuskin lattiaan maton alle olis kirjoteltu brittiläistä kuivaa huumoria.
Originally posted by 928 GTS View PostEn muista vaikka sen olen joskus kuullut. Omistajan tuntien epäilen ettei kyseessä ole sama yksilö.Last edited by samulis; 12-11-2015, 22:24.
Leave a comment:
-
Originally posted by jani View PostSatuinpa istumaan junassa "Ruottalaisen" kanssa kun hän oli menossa hakemaan satamasta ko. yksilöä. Hänellähän oli jo tuolloin yksi Lotus Omega tallissa ja nyt oli kuulema tulossa täydellinen yksilö omistukseen.Last edited by 9313juha; 13-11-2015, 10:28.
Leave a comment:
-
Olen myös nähnyt projekti kuvia tuosta sekä tarinaa mutta eipä sekään toki todista mitäänocf:llä oli muistaakseni kun kuin/näin
Leave a comment:
-
Originally posted by Rocla View PostMinun tietääkseni kori on kokenut Jeesuksen pääsiäisen viime vuonna.
K.T. niminen henkilö siitä laittoi ehkä kuvia nettiin, mutta otti pois ne näkyviltä kun ei mennyt joku nettikirjoittelu ja yhdistystoiminta mieliksi tai jotain yhtä suppeata.
Ehkä muistaakseni.
Leave a comment:
Leave a comment: