25 Jahre Jubileum "Kuka halavattu teki sedanistani kupeen!?" - Wanhoja muisteloja

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rocla
    replied
    Originally posted by jani View Post
    Satuinpa istumaan junassa "Ruottalaisen" kanssa kun hän oli menossa hakemaan satamasta ko. yksilöä. Hänellähän oli jo tuolloin yksi Lotus Omega tallissa ja nyt oli kuulema tulossa täydellinen yksilö omistukseen.



    Tietääkseni kori meni varsin käyttö kelvottamaksi ja tekniikka on ollut piristettynä siitymässä ystäväni pomppufarkkuun
    Minun tietääkseni kori on kokenut Jeesuksen pääsiäisen viime vuonna.

    K.T. niminen henkilö siitä laittoi ehkä kuvia nettiin, mutta otti pois ne näkyviltä kun ei mennyt joku nettikirjoittelu ja yhdistystoiminta mieliksi tai jotain yhtä suppeata.

    Ehkä muistaakseni.

    EDIT Jani nyt kun näitä muistellaan niin oonko minä "ajanut kilpaa" tuon Ruotsalaisen Omegan kanssa sinun autolla joskus? Suomeksi siis ajanut kaasu pohjassa ja katsonut kun Omega häviää renkaat savuten viitostietä horisonttiin.
    Last edited by Rocla; 12-11-2015, 20:42.

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by 9313juha View Post
    Netissäkin laajsti pyöri 2000-luvun taitteessa kuvat tummasta Lotus Omegasta, joka oli joku erittäin vähän ajettu ja huolella entusiastin ulkomailta valitsema yksilö. Päätyi helsinkiläisen sataman hiekoituslaatikon viereen laatikon liki seisova lyhtypylväs tai sillan teräspilari etuakselipalkin eteen asennettuna.
    Satuinpa istumaan junassa "Ruottalaisen" kanssa kun hän oli menossa hakemaan satamasta ko. yksilöä. Hänellähän oli jo tuolloin yksi Lotus Omega tallissa ja nyt oli kuulema tulossa täydellinen yksilö omistukseen.

    Originally posted by sierra4x4tbo View Post
    Tuo tolppaan ajettu Lotari on työn alla.
    En vaan muista millä sivuilla on tuosta projektista juttua, vai oliko facessa.
    Mutta kunnostetaan takaisin ajoon.

    -Timo
    Tietääkseni kori meni varsin käyttö kelvottamaksi ja tekniikka on ollut piristettynä siitymässä ystäväni pomppufarkkuun

    Leave a comment:


  • 9313juha
    replied
    Originally posted by nullzwei View Post
    Nykyään nuo hommat hoituu dremelillä

    Antaa vaahdon tummassa laskeutua ja mietitään rauhassa jatkot.
    Muistaakseni silloin työkaluna oli RUK K-188 Miilun puukko. Tuossa se näyttää tallin seinässä av-kaapin avaimessa roikkuvan. Jatkoista sen verran, että mä oon messissä kunhan tällä kertaa ei kusta sit mun kenkään.
    Last edited by 9313juha; 12-11-2015, 19:57.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Rupesin juuri selaamaan netistä M5 farmarin pienoismalleja ja kaiverrusvälineitä.
    Originally posted by 9313juha View Post
    Nulli on innokas ja taitava puukonkärki-skribentti
    Nykyään nuo hommat hoituu dremelillä

    Antaa vaahdon tummassa laskeutua ja mietitään rauhassa jatkot.

    Leave a comment:


  • 9313juha
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Rupesin juuri selaamaan netistä M5 farmarin pienoismalleja ja kaiverrusvälineitä.
    Nulli on innokas ja taitava puukonkärki-skribentti

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Rupesin juuri selaamaan netistä M5 farmarin pienoismalleja ja kaiverrusvälineitä.

    Leave a comment:


  • 9313juha
    replied
    Originally posted by nullzwei View Post
    ......
    Siinä näkijä missä tekijä.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    ......

    Leave a comment:


  • 9313juha
    replied
    Eikä se hallitustyöskentely BMW-kerhossakaan niin vakavaa ollut vaikka räntää tulikin visiiriin toisinaan rajustikin. Tuhat jäsentä kun piti tyytyväisinä, niin kyllä viideltäkymmeneltä vittuilun kesti. Pitipä siten kerran muistaa tasavuosimerkkipäivänä erästä alkuajoista mukana ollutta ja melko keskeistäkin harrastajaa kerhon siihen astisessa historiassa. Veikkonen kuitenkin myös osasi aika pirun tavalla työllistää hallitusta sille päälle sattuessaan ja varsinkin johkaantuessaan hippasille jonkun toisen harrastajan kanssa. Kerhoa ahnaasti soviteltiin käsikassaraksi tai huudettiin erotuomariksi. Melkoista tasapainoilua se oli hallituksessa olijoilta kun samaan aikaan saattoi moisia keissejä olla niskassa ihan omastakin takaa. Hankittiin kuitenkin hänen arvostamansa lahja ja siihen juhlapäivän kaiverrus. Ennen laatan liimaamista istahti kuitenkin kuittipiru olkapäälle......

    Leave a comment:


  • Juhis
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Hyvä että nuita tuunaajiakin riittää. Mullaki olis ollu liian helppo vaan ajaa alpinalla auringon laskuun nilkka suorana.
    Nyt siihen orkkiskuntoon saattamiseen on vierähtänyt hiukan aikaa ja vaivaa ja saatanasti rahhaa!

    Eikä tämä ainutlaatuinen tapaus ole missään nimessä.
    Oletteko koskaan ajatelleet, että jonkun mielestä esim. dpf-poistot, moottorinohjauksen muutokset, iDrive / CCC / CIC muutokset ja vastaavat eivät ole auton seuraavien omistajien kannalta aina pelkästään positiivisia asioita. Aina ajatellaan negatiivisesti pelkkiä ulkonäkömuutoksia. Ne taas harvoin aiheuttavat auton huolto-ohjelman seuraamiseen sekä tehtaan määrittelemään ylläpidon tarpeeseen muutoksia. Tai mitä tietyillä muutoksilla on vaikutusta osien käyttöikään ja elinkaareen.

    Itse pidän autoista, joissa on myös tekniikkapuoleen panostettu. Mutta kaikki auton seuraavat omistajat eivät välttämättä arvosta näitä. Aivan sama asia, kuin kaikki eivät pidä ulkoasun muutoksista. Itse palaan tähän aiheeseen sen vuoksi, koska kyseessä on Tuning Club. Minulle Tuning sana tarkoitti alunperin nimenomaan auton virittämistä ja sen lisäksi ulkonäköön ja ajo-ominaisuuksiin liittyviä parannuksia. Aikoinaan Styling sanaakin käytettiin, kun puhuttiin pelkistä kosmeettisista ulkoasun muutoksista.

    BMW Tuning Club of Finland nimi ei ole koskaan viitannut lasikuitupuskureihin tai goatsetuningiin, vaikka molempia on vuosien varrella nähty näilläkin sivuilla. Eikä lasikuidussakaan ole mitään vikaa, jos sitä osaa käyttää oikein oikeassa paikassa. Alkuperäisissä BMW Tuning Club of Finland säännöissä kuitenkin lukee, että tämä kerho ei ole tarkoitettu alkuperäisyyttä arvostaville, vaan sitä varten on toinen kotimainen BMW-kerho. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että jokainen auto olisi tarkoitus raiskata pilalle, vaan rakentaa voi myös hyvällä maulla. Joskus sen hyvän maun kehittyminen ottaa vain aikansa, mutta eipä hyvät viinitkään kypsy hetkessä..
    Last edited by Juhis; 12-11-2015, 05:12.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by Kuqi View Post
    . Jos ei kestä rakenneltuja/laitettuja autoja vaan pitää vaan olla niitä alkuperäisessä kunnossa olevia DDR:n aikaisia laitteita niin ehkä kannattaisi miettiä että onko oikeassa seurassa.
    Hyvä että nuita tuunaajiakin riittää. Mullaki olis ollu liian helppo vaan ajaa alpinalla auringon laskuun nilkka suorana.
    Nyt siihen orkkiskuntoon saattamiseen on vierähtänyt hiukan aikaa ja vaivaa ja saatanasti rahhaa!

    Eikä tämä ainutlaatuinen tapaus ole missään nimessä.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by 9313juha View Post
    Hyvä neuvo saksalaisten autojen harrastamiseen on:
    Leben und leben lassen. Vapaasti kääntäen: anna kaikkien kukkien kukkia vaan.

    Jokainen laikkatuunari on mahdollinen ensi vuosikymmenen orkkisorava.
    Harvasta hipsteristä koskaan tulee museoautomiestä. Kyllä rakkaus lajiin riittää ja katsoaan mies eikä nuttu. Mieleltään mulkku ei muuksi muutu oli sitten museoauton tai tuuningrassin ratissa.
    Näinpä.

    Leave a comment:


  • 9313juha
    replied
    Hyvä neuvo saksalaisten autojen harrastamiseen on:
    Leben und leben lassen. Vapaasti kääntäen: anna kaikkien kukkien kukkia vaan.

    Jokainen laikkatuunari on mahdollinen ensi vuosikymmenen orkkisorava.
    Harvasta hipsteristä koskaan tulee museoautomiestä. Kyllä rakkaus lajiin riittää ja katsoaan mies eikä nuttu. Mieleltään mulkku ei muuksi muutu oli sitten museoauton tai tuuningrassin ratissa.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Originally posted by Kuqi View Post
    Jos ei kestä rakenneltuja/laitettuja autoja vaan pitää vaan olla niitä alkuperäisessä kunnossa olevia DDR:n aikaisia laitteita niin ehkä kannattaisi miettiä että onko oikeassa seurassa.
    Ja sama näin kin päin, eli jos niistä alku peräisistä laitteista on suola kurkku purkkien ja katkaisu laikkojen avulla tehty oman näköisiä dee dee ärrän aikaisia vauhti vaunuja eikä niitä kukaan muu viitsi katsella niin kannattaa miettiä onko tältä planeetalta.

    Ja sitten tietenkin voi suoda pienen hetken sellaiselle alku peräis harrastajalle jolla ei äly riitä pilaam... eeeh tuunaamaan autoaan vaikkapa tonneja moottoriin heittäen.

    Just kävin upeassa auto tallissa missä oli muutama helmi/projekti BMW, hevos voima kilpailussa hävisin kolmi numeroisesti, eikä ensimmäinen merkitsevä ollut ykkönen. Silti ei yhtään hävettänyt keskustella keskenämme emmekä todellakaan kokeneet olevamme väärässä seurassa.

    Last edited by nullzwei; 11-11-2015, 20:30.

    Leave a comment:


  • Juhis
    replied
    Sama mieltä Kuqin kanssa.

    Leave a comment:

Working...
X