Hmm... montakohan valkoista E21 323iA:ta Suomessa on koskaan ollutkaan. Kaveri osti valkoisen E21 323iA:n jostain päin keskistä Suomea tämän vuosituhannen alussa. Autossa oli sporttipenkit ilmeisesti jostain japanilaisesta kulkineesta, valkoiseksi maalatut peilit ja valkoiset 13" ristikkopuola-alut ("Mahle BBS:t") Tuo auto on aikalailla viimeisiä valmistettuja automaatti 323:sia, kun vin-decoderi taisi tunnistaa enää vain puolenkymmentä viniä tuon jälkeen. Tallessa tämä auto on, vaikkakaan kunto ei ollut kovin mairitteleva edes tuolloin.
Eipähän niitä hurjia määriä ole tänne tullut,siis juurikin valkoisena automaattina.Taisi olla aikanaan jo tuommoiset vanteet siinä,mutta luulisin että oisi 14"kokoset kuitenkin ollut.:think Luulenpa vahvasti että sama auto kyseessä. Vinkkaahan kaverillesi että voisin olla kiinnostunut siitä,jos siitä on muutakin jäljellä kuin paperit.
Useimmat taisivat olla F1-kisojen esiluokkana ajetun Pro Car seriesin ex-kilpureita. Sivilimallit rakennettiin juuri tuon luokan kilpureiden luokittelua varten. Aidoista sai tehdä kloonin eli replican ja Sauber taisi joitakin tehdä? 2000-luvun taitteessa Super Saloonissa ajanut tamperelaisen Olli Virtasen putkirunkoinen auto oli sellaisesta kloonista Ruotsissa vielä tehty replika. Oli letukan veekasilla kun tuli Suomeen, mutta Virtanen kisasi F1-kisoista peräisin olevalla M10-lohkoisella koneella. Muistaakseni kone oli Mecatron, joka jatkokehitteli Brabhamin käyttämiä koneita niiden F1-kauden päätyttyä.
Tuttu auto ja tuttu kone tuo Virtasen Ollin M1. Olen säätänyt sen Autronic ECUn dynolla vuosia sitten...
-Jean Niemi / Sporttiauto, 02-5332686
Autronic, Ecumaster, EMtron, Link ja ViPEC -moottorinohjausten maahantuonti, myynti ja asennukset. Säädöt 4-vetodynolla. Moottorien tasapainotukset.
Vanhoja kopioita löysin muuttolaatikosta.... Ennen vanhaan auton arvosta putosi 49 prosenttia kun sen "konepeitto, etupelti, etusäleikkö, etuhiekkapelti, etulokasuoja ja etupuskuri ovat lommoutuneet vaikeasti."
Vanhoja kopioita löysin muuttolaatikosta.... Ennen vanhaan auton arvosta putosi 49 prosenttia kun sen "konepeitto, etupelti, etusäleikkö, etuhiekkapelti, etulokasuoja ja etupuskuri ovat lommoutuneet vaikeasti."
Kun pikkumersut olivat uusia, oli suomalisilla metsästäjillä tapana metsästää peuraa sellaisella Saksanmaalla. Kun kaato saatiin, voitiin auto laittaa kohti kotimaata.
"Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Mutta laskepa vähän. CIF-hinta 4.851,- ja markkinahinta 13.990,-. Muistaakseni autovero oli tulloin 60% CIF:sta. Jäikö tuosta katetta?
Perkules kun tuosta Urpialasta on niin vähän juttua, nettikin melkein tyhjillään. Sen muistan että Tuiskun autoja oli useita kertoja, pitkiä toveja pohjanmaalaisilla hovisepillä laitettavana.
Perkules kun tuosta Urpialasta on niin vähän juttua, nettikin melkein tyhjillään. Sen muistan että Tuiskun autoja oli useita kertoja, pitkiä toveja pohjanmaalaisilla hovisepillä laitettavana.
Jaa että tästä Autosta fordiin siirtyneestäkö?? Ei kyllä liikaa tietoa ole, kuten muistakaan saman aikakauden äijistä. Ei ne vaan nettiin tietoa laita ketkä tietävät, ennen kun juteltiin naamatusten ja liioiteltiin niin hitosti, nyt jos on interwebissä heti käry käy jos kusetat. Internet pitäisi räjäyttää :-)
Soittaako kellään uvr-333 kelloja? Lienekkö vielä elossa? Lähtöjään 320i, johon myöhemmin vaihtui tekniikka moneen kertaan.
Useampi eta taisi keulalla käydä, välillä 2.5 hiluilla. Akselitkin vaihtui ja katsurit ihmetteli levyjarruja 320:ssä. Kattoluukullista kattoakaan ei tainnut tehtaalla olla tässä, mutta toki sen sai saksantuonti kopasta. Tuntomerkkeinä jäätävä aavikkovälitys, alpinweiss valkoinen sinisellä helmiäisellä ja joku oldschool korisetti. Aikoinaan tässä autossa soi musiikkikin aikalailla yökerhomeininkiin, kaverit opetteli polttamaan kumia ja saattoipa useita ajokorttejakin tämä viedä, joskus aika isoinkin sanktioin. Toki hifien kanssa sisustakin oli nähnyt parhaat päivänsä. Edessä oli jotkun golffin(?) erikoiset sportit. Tämä, varsin kovalla käytöllä ollut yksilö sai minut harrastuksen pariin aikoinaan. Ensimmäisessä yka-miitissäkin tämän kyydissä käynyt aikoinaan. Auto meni jonnekkin keski-pohjanmaalle.
Tämän auton loppuaikoina samassa tallissa seisoi myös liki täydellisellä varusteöistalla oleva 325iS ameriikan e30. Historianaan Paula Koivuniemi. Tähän tuli tuttuni aikana m-tekki 2 korisetti, muuten pysyi hyvin alkuperäisenä. Myöhemmin meni rollille? turkuun ja koki pyhäinhäväistyksen tekniikanvaihdolla. M20 ja automaatti vaihtui m30 manuaalina. Tämä oli silloiseltaan ostohinnaltaan todella halpa ja harmittaa ettei itse tullut pelastettua.
Edit: uvr näytti viimeisien trafin tietojen mukaan olevan joensuussa. Viimeisin katsastus 2007. Sattuukos joku tietämään vieläkö se jossain navetan takana makaa?
Tuli tuossa vielä mieleen että cabriota kunnostessani ostin kokonaisen airbag sarjan e30 kaikkine osineen. Myyjä kertoi sen olevan peräisin e30 m3 cabriosta....kuka hullu semmosesta purkaa järjestelmän pois
Lauantain miitissä kuulin, että ylläkirjoittamani toimi kimmokkeena, auto löytyi Jukilta yhä ja kaupat Turkuun on sovittu. Loistavaa! Miettikää kuinla paljon muka kaikkien tiedossa olevaa, mutta jo kertaallen unohdettua kalustoa maassa on. Muistosi voi tuntua vähäpätöiseltä, mutta kirjoita se silti muiden luettavaksi.
e28 535i Touring
e28 m535i + s38
e34 535i --> ?
Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi
Comment