Originally posted by 9313juha
View Post
25 Jahre Jubileum "Kuka halavattu teki sedanistani kupeen!?" - Wanhoja muisteloja
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ratissa olis porno sellainen 60-70-lukujen rei'itetty kehän suojus, joka punottiin kiinni muovinyörillä. Niitä oli kaikissa autoissa paksentamassa sen aikaisia luirukehäratteja. Kokonaan kadonnutta kansanperinnettä.Originally posted by nullzwei View PostNousisko tuo ratti vielä nahkamaalilla
Surkea tapaus, kova riesa, vieläpä ulkopuolisille.
Samanlaisia ikuisuusprojekteja (ikinä ei aloiteta) on paaljon ympäri Suomenniemeä.
Oudoksi tuon ämmäläisen kohtalon tekee se, että tarinan mukaan mies on ostanut auton melko uutena."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
Andon autot olivat detaljeiltaan aivan tip top -tasoa aina. Voi sanoa, että hänen vierailuidensa myötä standardit suomalaisissa harrastebemareissa nousivat pari pykälää. Entinen tosi siisti olikin enää melkein siisti.Originally posted by AP535 View PostTässä nuo E28 ja E34 Ahvenistolla:"Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
Comment
-
Kaiden, E9-miehen kirjaimellisesti Jumalan armosta, postauksen jälkeen en malta olla kysymättä muistatteko Andon ekaa, jolla Suomessa vieraili? Se oli erikoisen värinen vaalean turkoosi (turkis 065) E9 pinnavantein. Hän myi auton 15 vuotta sitten ja on nyt ehkä hankkimassa sitä takaisin. Ei pääse Porsche-mies karvoistaan
Kuulemma hänen ensimmäinen autonsa. BBS RA:t on jo hyllyssä odottamassa.
Last edited by 9313juha; 21-09-2015, 10:06."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
Tuo diisselicoupe oli kyllä aikaansa edellä. E24-korinvaihtosirkuksessa sen pystyi lyömään vain 518-kaasari-mallista tehty coupe. Tänään melko huima positiivisesti voisi olla aito E24 suurella viridieselillä.Originally posted by poke View PostMuistaako kukaan korinvaihtoa, jossa aito m635csi kori ja kanta-autona 524td? Liekö vielä jollain liikenteessä?
Itse muistan, että auton omisti joku Juha, kenen sukunimeä muista. Korinvaihdon oli tehnyt Juhalle tilaustyönä Toivasen Arto Nilsiässä. Auto tuli jossain vaiheessa minulle piristeltäväksi. Asensin autoon välijäähdyttimen sekä säätelin pumppua ja ahtoja.
Toissaalta missä lie minun korinvaihtotekeleeni nykyään. Kori 628csi -81 ja kanta-autona 520i -78. kilpi muistaskseni NBM- 846 tjsp. Värinä oli minulta lähtiessä bemarin Daytona violet."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
Ando kommentoi kiittävästi omaa 5-autoa, mutta saatesanoin "Det är för lågt!"
Hienoa oli äijän kalusto, monesti tuli ihmeteltyä. Muistan erääkin kerran kun Stadin keskiviikkokahveilla ihmeteltiin kesäillassa hänen E24 ALPINA:aa jonnekin 22:30 asti (normaalisti kaikki katoaa 21 mennessä) - ja juttua vaan riitti.
Ehkä itse olisin pitänyt tuon BLE:n ihan tuollaisena ja tunkenut talliin kauniita kesäpäiviä varten. Mutta mä olenkin jo tällänen vanhanaikainen jäärä. Ei sillä, nostan hattua kyllä seuraavallekin evoluutiolle joka veti aikoinaan aika hiljaiseksi afterburner -efektillään monilla ratapäivillä.Originally posted by *Kaide View Post
XNF- on vaihtanut kilpeä ja omistaja varsin aktiivinen BTCF:läinen
Auton muistan myös hyvin vuosien varrella kesän Ahveniston ratapäiviltä parkkialueelta, karkeasti 2005-2010. Ne oli niitä vuosia kun kilpailevan kerhon ratapäivillä oli parkissa vielä jotain asiallistakin - ne monet E21-E24-E28... Suomen hienoin autonäyttely.Last edited by Dualfun; 21-09-2015, 10:27.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive '20 mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
F40 128ti '22 individual storm bay metallic w/ dakota perf. magmarot/akzent
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E90 320i LCI ///M-Sport '09, E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Jep. Kaveri kertoi jo vuosia sitten ihmetelleensä miten diesel raksuttaa vaikka äänilähde voi olla vain jeesuscoupe... No, olihan se se.Originally posted by 9313juha View PostTuo diisselicoupe oli kyllä aikaansa edellä. E24-korinvaihtosirkuksessa sen pystyi lyömään vain 518-kaasari-mallista tehty coupe. Tänään melko huima positiivisesti voisi olla aito E24 suurella viridieselillä.
ALPINACS-sivusto on btw "under construction" joten ei pääse tarkistamaan kenen auto ja missä menee.
Comment
-
BLEn rakennutti vanha luokkatoverini faijaltaan ostamaansa autoon. Auto oli siis perheessä uudesta asti.Originally posted by Dualfun View Post
Ehkä itse olisin pitänyt tuon BLE:n ihan tuollaisena ja tunkenut talliin kauniita kesäpäiviä varten. Mutta mä olenkin jo tällänen vanhanaikainen jäärä. Ei sillä, nostan hattua kyllä seuraavallekin evoluutiolle joka veti aikoinaan aika hiljaiseksi afterburner -efektillään monilla ratapäivillä.
Muistaakseni se varastettiin kaksi tai kolme kertaa. Yhden keikan jälkeen löytyi Tuusulasta ilman sisustaa ja takasiipeä.
Auto kasattiin Viiskulmassa Jacekin tallilla mutta suurimman osan töistä taisi tehdä pitkän linja Opel-harrastaja (
).
Kaverini ajoi autolla sen valmistumisen jälkeen jonkun aikaa mutta pisti sen sitten kiertoon. Käsittääkseni hänen ja Valtin välissä oli parikin omistajaa...
Minä myös olisin pitänyt auton tuollaisenaan, kilpurin olisi voinut rakentaa johonkin tyhjään runkoon.E9, E21, E46/5, G01
Comment
-
Kun rakentaa kilpurin valmiista hyvästä, ei tarvitse ensin korjata jokaista kulunutta osaa. Kuvassa se aikoinaan Suomen yksi harvoista M635 CSi -malliesta, josta tehtiin harrastekilpuri biturbo-M30-tekniikalla reilut kymmenen vuotta sitten. Auto on asiallisesti varastoitu Uudellamaalla ja kertaalleen kajahtanut (?) viritekniikka alkaa olla uudelleen osien puolesta hankittuna. Tämän puhvelisustus tuli mun Japanista tuotuun valkoiseen.Originally posted by *Kaide View PostMinä myös olisin pitänyt auton tuollaisenaan, kilpurin olisi voinut rakentaa johonkin tyhjään runkoon."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
Törmäsin omistajaan kerran, kun oli tutkimassa yksilön kattoluukkua. Kyselin luopumisesta; ilmoitti ykskantaan mieluummin vievänsä paaliin kuin antavansa kenellekään kunnostettavaksi. Ei tullut siis minusta E24 M635 omistajaa vieläkäänOriginally posted by jussi_r View PostTähän kohtaan on hyvä heittää viittaus BMW-kerhon tallin pihaan hylättyyn alkuperäiseen M635CSi:hin, josta on tullut melkoinen riesa kerholle:
http://www.bmwclub.fi/index.php/foru...lainen-hvp-355
.
Tähän kohtaan sopii suomalainen uusi sanonta mukailtuna, jonka sisältö on, että kateus voittaa kiimankin
.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Onko tosiaan niin ettei rahallakaan lähdeOriginally posted by Laku View PostTörmäsin omistajaan kerran, kun oli tutkimassa yksilön kattoluukkua. Kyselin luopumisesta; ilmoitti ykskantaan mieluummin vievänsä paaliin kuin antavansa kenellekään kunnostettavaksi. Ei tullut siis minusta E24 M635 omistajaa vieläkään
.
Tähän kohtaan sopii suomalainen uusi sanonta mukailtuna, jonka sisältö on, että kateus voittaa kiimankin
.
Huutava vääryys, että tuollainen auto tarkoituksella mätänee.
Loistava topikki, mielenkiintoisinta luettavaa pitkään aikaan, jokainen tarina on tullut tarkasti luettua ja seurattua alusta asti. Toivottavasti tämä jatkuu aktiivisena vielä pitkään.
Kv:t ja tv:t on lähellä mun sydäntä
Omasta romukokoelmasta löytyy timantinmustat kv m535i/525 -85 SIK-417 ja 528i -82 hartgen h5 tekniikalla RIF-477.
-NO FARMS NO FOOD-
M5 -93 Diamantschwarz
525i -86 Diamantschwarz
528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
X5 3.0d -05 Titansilber metallic
Comment
-
Kaverilla tosiaan tämä M635 CSi ja käsittääkseni moottorinohjausta vaille valmis paketti. Aloitti rakentamisen silloin kun rahaa oli, sitten hiukan huonoja bisneksiä ja kaikki meni.. Porscheja oli 996 turbo ja Cayenne turbo. Kaikki muu meni mut tämä jäi talteen ja nyt pikkuhiljaa taas nousemassa pohjalta. Bemarista ei taida luopua koskaan.Originally posted by 9313juha View PostKun rakentaa kilpurin valmiista hyvästä, ei tarvitse ensin korjata jokaista kulunutta osaa. Kuvassa se aikoinaan Suomen yksi harvoista M635 CSi -malliesta, josta tehtiin harrastekilpuri biturbo-M30-tekniikalla reilut kymmenen vuotta sitten. Auto on asiallisesti varastoitu Uudellamaalla ja kertaalleen kajahtanut (?) viritekniikka alkaa olla uudelleen osien puolesta hankittuna. Tämän puhvelisustus tuli mun Japanista tuotuun valkoiseen.

Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment









Comment