25 Jahre Jubileum "Kuka halavattu teki sedanistani kupeen!?" - Wanhoja muisteloja

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw Master
    replied
    Verollinen ovh hinta n.6-700000fim varusteista riippuen. Kuka osti Vebalta ja mihin hintaan? Kuulin tarinaa että jossain satamassa edelleen seisoisi yksi ajamaton?! Voisiko niitä jäänyt yksi myymättä tai ostettu mutta ei otettu käyttöön?

    Leave a comment:


  • 9313juha
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Joo jotain 300tkm ajettuja sai alta kahden kympin... Se sun auto on maltillisillä metreillä, vähän omistajia, pitkä tunnettu historia ja alkuperäiset dokumentit tallessa? Pistät siistiin kuntoon ja täysin toimivaksi, niin eiköhän nyky markkinoilla satkun saa(?). Toki jos se on selkeä projekti niin... Orggis vanteet sulta puuttuu?
    Oisko omistajia ollut Saksassa 3-4? Yksilehtinen Fahrzeugbrief joka tapauksessa. Orggisvanteet on olleet TRX von Fuchs. Noitahan yhä löytyy. Projektina tällä hetkellä on tehdä sellaiset omissa autoissa ajettaviksi 3-osaisina 17" koossa. Varsinaiset vanteet autoon olen aikoinaan lunastanut nimim. maph:n autossa olleet orkkis E28 M5 7,5x16" Style 5 -pyörät. Pilkkua kun nussitaan, niin sellaista lisävarustetta kuin 16" vanteet ei autoon ole tilattu eikä tainnut vielä edes olla saatavana kun autoni maaliskuussa 1985 on valmistunut. Ovat kuitenkin juuri ne sinänsä harvinaista kokoa olevat vanteet, jollaiset ensimmäinen omistaja olisi voinut BMW:ltä autoonsa ostaa ajettuaan ensiasennus-TRX-Michelinit vaihtokuntoon. Linkistä löytyy valmistettujen autojen lisävarusteiden jakauma. Melko yllättävää, että M-aaerodynamiikkapaketti, eli spoilerit, helmat ja kaarien levikkeet on ollut vain 13% koko LHD eurotuotannosta. Autolehtien juttujen perusteella uskoisi aivan muuta kuinka usein juuri sellainen levikereuhake on koeajossa.


    Verhoilu on ehjä ja viikko sitten tuli Saksasta 10 metriä tehtaan vanhaa varastoa mustaa ruutukangasta, eli Polstercode 0186, joka on myös mun 635:n orkkis-kangas. Oli kova rasti löytää se, kovin koko harrasteen ajalta. Ostettiin kaverin M635CSi:hin myös kaikki kauppiaalla ollut 0189 Perle Beige vastaava kangas 5 metriä. Hänelle jäi vielä vihreää eli 0190 Piniengrün kangas jos jollakin on haku päällä. Kuvassa malli mitä ruutua. Ei siis E30-mallisarjassa ja E28 bavarioissa käytetty kukonaskel vaan E24- ja E28-isokoneisten kankaita.




    Originally posted by Bmw Master View Post
    Yksi noista on minun, maksoi uutena n.180000FIM. Halpoja kuin saippua aikoinaan, Suomesta sai samaan rahaan uuden 240 Volvon. Uuden 635:sen sai n.130000FIM Saksassa. Isäni osti uuden Camryn 128000FIM...
    Kuten aiemmin topikissa kirjoitin, oli noita jäänyt erä Veba Auton käteen Hangon vapaavarastoon kun 90-luvun alun lama iski kuin raketti. Mihinkähän hintaan niitä on silloin uutena myyty?
    Last edited by 9313juha; 13-11-2015, 14:00.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by 9313juha View Post
    Herra varjele! Jenkkimallit toki ovat vähän lame, mutta jenkeissä markkinat ovat myös jenkkimarkkinat. En kyllä euromarkkinahintojakaan vastusta jos kirjoittamasi pitää paikkansa. Noitaan myytiin vielä runsas viitesen vuotta sitten Suomessakin kilvissä olevia alle 15.000€.
    Joo jotain 300tkm ajettuja sai alta kahden kympin... Se sun auto on maltillisillä metreillä, vähän omistajia, pitkä tunnettu historia ja alkuperäiset dokumentit tallessa? Pistät siistiin kuntoon ja täysin toimivaksi, niin eiköhän nyky markkinoilla satkun saa(?). Toki jos se on selkeä projekti niin... Orggis vanteet sulta puuttuu?

    Tusina malli http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...&pageNumber=1#



    Originally posted by 9313juha View Post
    7 x 90

    Käytettyjen M5:n pyyntihinnat ovat liikkuneet sitkeästi
    kolmensadantuhannen molemmin puolin. Tuo 180 kmk kuullostaa
    epäilyttävältä.
    Yksi noista on minun, maksoi uutena n.180000FIM. Halpoja kuin saippua aikoinaan, Suomesta sai samaan rahaan uuden 240 Volvon. Uuden 635:sen sai n.130000FIM Saksassa. Isäni osti uuden Camryn 128000FIM...

    Leave a comment:


  • 9313juha
    replied
    Lähdinpä netin syövereistä etsimään mitä aikoinaan omasta Mfemmasta tuli kirjoiteltua sen aikaiseen autohullujen sosiaaliseen mediaan, eli sfnetin nyyssiryhmiin. Osuipa sitten silmiin Suomen BMW kerhon silloisen jäserekisterin hoitajan teksti lokakuulta 1997. Siinä on paljon mielenkiintoista lukumäärätietoa. E28 M535i-mallien määrää tässä topikissa aiemminkin aprikoitiinkin. Voidaan olettaa, ettei vuoden -96 luvussa ole vielä sen ajan autoveroilla montaakaan jälkituotua ja autoverotettua mukana vaikka niitä tax freena jo maahan virtasikin. Teksti perustuu Trafilta (silloiselsta AKE:lta) ostettuihin ajoneuvorekisteröintitilastoihin, joita BMW-kerho muutaman välein osti Suomen BMW-kannasta. Kirjoitetut raportit esiteltiin aina Bemaristi-lehdessä erittäin mielenkiintoisin havainnoin höystettyinä.

    Sfnet.harrastus.autot 8.10. 1997:
    "E34 M5 (89-96) -malleja löytyy Suomesta virallisesti kilpien välistä 18
    kappaletta (4 x 89, 7 x 90, 6 x 91 ja 1 x 93). Niitä tehtiin monen eri
    tehoisia, kaikki kuitenkin yli 300 hv. Polleja tapasi tulla lisää vuosi
    vuodelta kun pannun koko pikkuhiljaa kasvoi. Viimeisimmät taisivat
    peräti olla 3,8-litraisia.

    Käytettyjen M5:n pyyntihinnat ovat liikkuneet sitkeästi
    kolmensadantuhannen molemmin puolin. Tuo 180 kmk kuullostaa
    epäilyttävältä.

    M5 Touringeja ei virallisesti ole kilvitetty Suomeen yhtään. Sensijaan
    löytyy ainakin yksi 520i Touring, johon on vaihdettu Saksasta tuotu
    M5-tekniikka.

    E28-sarjan viimeisinä elinvuosina 80-luvun puolivälissä tehtyjä M5:ia
    286-hepoisella 3,5-litraisella koneella ei Suomen kilpiin asti päätynyt
    yhtään alkuperäistä yksilöä. Sensijaan noita M-technic -varusteltuja E28
    M535i-malleja löytyy 26 yksilöä. Näissähän oli se tavallinen 3,5-
    litrainen M30 "massatuotanto"-kuutonen ja 218 pollea eli kyseessä ei
    varustelua lukuunottamatta ollut todellinen Motorsport-auto.

    286 hv:n M-moottoria löytyy Suomesta malleista M635CSi, joita kilvissä
    on kuusi exemplaaria.

    Nämä viime marraskuun tilanteen mukaan, mutta tuskinpa suuria muutoksia
    on ehtinyt tapahtua. Ehkä jokunen muuttoauto vielä -96 lopussa vanhojen
    tuontisääntöjen puitteissa?"
    Last edited by 9313juha; 13-11-2015, 11:53.

    Leave a comment:


  • 9313juha
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Jenkkimallit on jenkkimalleja.

    Hyvä euro lhd maksaa yli 100ke, rhd n.+50ke.
    Herra varjele! Jenkkimallit toki ovat vähän lame, mutta jenkeissä markkinat ovat myös jenkkimarkkinat. En kyllä euromarkkinahintojakaan vastusta jos kirjoittamasi pitää paikkansa. Noitahan myytiin vielä runsas viitesen vuotta sitten Suomessakin kilvissä olevia alle 15.000€.
    Last edited by 9313juha; 13-11-2015, 12:09.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Jenkkimallit on jenkkimalleja.

    Hyvä euro lhd maksaa yli 100ke, rhd n.+50ke.

    Leave a comment:


  • 9313juha
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Kuulin luotettavalta tietolähteeltä, että se ei oikeasti ollut edes mätä. Noiden hinnat on nykyään niin pilvissä, että ihan sama vaikka olisi pohja puuttunut niin olisi kannattanut säästää.


    http://retrorides.proboards.com/thread/119596

    Rehellisesti sanoen en ole paljoakaan enään hintoja seurannut. Jenkkiforumilla Facebookissa oli sikäläisten mallien hintojen noususta. Koski eneimmäkseen 1, 2 ja 3 kuntoluokkien autoja, joiden hinnat melko jyrkällä kurvilla ylös 4 luokan käyrä oli maltillisesti vaakasuorasta poikkeava.


    Mikähän tuon mun vehkeen eurooppalainen hintataso mahtaisi olla liikenteeseen palautettuna ja nokkaketju vaihdettuna? Kangassisutus, sähköluukku, takaniskatuet + rollo ja joku yläpään Bavaria Electorinic II -soitin BC II -ajotietokone vikksellä.

    Linkistä kannattaa kaikkien peltitöistä kiinnostuneiden katsoa mallia miten tosiseppä tekee.
    Last edited by 9313juha; 13-11-2015, 13:55.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    hieman vanhempi "tieto"lähde



    Bmw m5 turbo
    Årsmodell: 1987
    Holset HX55 (LDS turbo) MSnS wg tial 46mm Cooler (Scania) Bosch 044 Siemens 630cc@3bar comitec 3.5mm topplocks packning arp pinnbultar effekt 564hv ja 680nm @ 1 bar boost (hjular) å har bänk papren
    bilder finns om intresse finns
    bilen e i finland
    marcus prest
    Last edited by nullzwei; 13-11-2015, 11:53.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by samulis View Post
    S

    Jos kyseessä on veljesten UK:sta uittama auto niin se M5 kävi Rännälillä joka tuomitsi auton läpilahoks ja muistaakseni päätyi purkuun.
    Originally posted by 928 GTS View Post
    Ai perhana. Ovat siis purkaneet myös muuta kun nepoja. Sinäänsä ei yllätä, että UK autot päätyy paaliin.
    Kuulin luotettavalta tietolähteeltä, että se ei oikeasti ollut edes mätä. Noiden hinnat on nykyään niin pilvissä, että ihan sama vaikka olisi pohja puuttunut niin olisi kannattanut säästää.


    Well I decided it was time to stop making excuses and get on with my Next project It belongs to a long term friend of mine Brian, he is also into Classic BM's and over the years has had a varie

    Leave a comment:


  • 928 GTS
    replied
    Originally posted by samulis View Post
    Jos kyseessä on veljesten UK:sta uittama auto niin se M5 kävi Rännälillä joka tuomitsi auton läpilahoks ja muistaakseni päätyi purkuun.
    Ai perhana. Ovat siis purkaneet myös muuta kun nepoja. Sinäänsä ei yllätä, että UK autot päätyy paaliin.

    Leave a comment:


  • samulis
    replied
    Sopivasti ohi aiheen. Olin vuos puoltoista sitten juopottelemassa kihlajaisia ja paikalla oli brittivahvistus jonka eno/setä/kissa/kiima oli ollu rakentamassa/kokoamassa noita Lotus Omegoita (Vauxhall) UKssa ja tarinan mukaan jokaisen auton kuskin lattiaan maton alle olis kirjoteltu brittiläistä kuivaa huumoria.

    Originally posted by 928 GTS View Post
    En muista vaikka sen olen joskus kuullut. Omistajan tuntien epäilen ettei kyseessä ole sama yksilö.
    Jos kyseessä on veljesten UK:sta uittama auto niin se M5 kävi Rännälillä joka tuomitsi auton läpilahoks ja muistaakseni päätyi purkuun.
    Last edited by samulis; 12-11-2015, 22:24.

    Leave a comment:


  • samulis
    replied
    Oho, tuli tuplattua
    Last edited by samulis; 12-11-2015, 22:16. Reason: sopii poistaa, tupla

    Leave a comment:


  • 9313juha
    replied
    Originally posted by jani View Post
    Satuinpa istumaan junassa "Ruottalaisen" kanssa kun hän oli menossa hakemaan satamasta ko. yksilöä. Hänellähän oli jo tuolloin yksi Lotus Omega tallissa ja nyt oli kuulema tulossa täydellinen yksilö omistukseen.
    Ai saatana! On siinä satamassa pahasti synkrot syrämessä rusahtanu kun on loppusuoralla latonut aina vaan suurempaa fiilistä pesään. Luin silloin omistajan oman kertomuksen netistä tuoreeltaan kuvien kanssa ja järkytys ja epätodellinen olo välittyi putknäyttöpäätteen läpi aitona.
    Last edited by 9313juha; 13-11-2015, 10:28.

    Leave a comment:


  • Boiga
    replied
    Olen myös nähnyt projekti kuvia tuosta sekä tarinaa mutta eipä sekään toki todista mitään ocf:llä oli muistaakseni kun kuin/näin

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by Rocla View Post
    Minun tietääkseni kori on kokenut Jeesuksen pääsiäisen viime vuonna.

    K.T. niminen henkilö siitä laittoi ehkä kuvia nettiin, mutta otti pois ne näkyviltä kun ei mennyt joku nettikirjoittelu ja yhdistystoiminta mieliksi tai jotain yhtä suppeata.

    Ehkä muistaakseni.
    OHOH... täytyypä käydä jututtamassa omistajaa lähitulevaisuudessa.

    Leave a comment:

Working...
X