On kyllä pilkunnussimista jos 20-30ke auton ostossa parin satkun ero veroissa merkkaa mitään :think
Pelkästään tuollainen N62 valvetronic tai N54 suuttimet/hpf viat maksaa helposti tonneja
Juuri näin. Itse en ole ikinä välittänyt tai ottanut selvää käyttömaksuista, veroista tai vakuutuksien määristä, kun olen autoa hankkinut.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Kirjoitinkin jo edellisellä sivulla tuosta, että miksi vierastan mersun airmatic:ia.
Olen nähnyt niin monen tutun tappelevan niiden kanssa ja varsinkin, kun talven pakkaset tulee päälle.
Ja eikös W211 ole sähkövikaisin E-sarjalainen kautta aikain?
En tiedä sitten, että miten facelift mallit, mutta alkupäässä tuntuu olevan monenlaista häikkää.
Airmatic on kyllä todella mukava, kun on vain kunnossa.
ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Jarrujen elektroniikka ongelmat, boksi vikaa (montakohan niitäkin bokseja nyt oli?) ja sitten ne perinteiset anturi jumpat, joita toki on kaikissa nykyään. :think
Siinä nyt jotain mitä tuli mieleen...
ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Jarrujen elektroniikka ongelmat, boksi vikaa (montakohan niitäkin bokseja nyt oli?) ja sitten ne perinteiset anturi jumpat, joita toki on kaikissa nykyään. :think
Siinä nyt jotain mitä tuli mieleen...
Prefaceliftissä (vm. 03-06) oli ongelmia SBC -jarrujen kanssa, mutta nämäkin aika edullisia nykypäivänä korjata. Ja faceliftissä ei näitä jarruja enää ole. W/S211 facelift on autona melko luotettava.
On kai tämä hommaa. Nykyinen w203 taitaa jäädä vaimolle, että pääsee lasten kanssa liikkeelle. Nyt sitte se kysymys: Millä se halvin, rehellinen f11-520d alle 200tkm. ajettu irtoaa saksasta suomen kilpiin.?
Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Prefaceliftissä (vm. 03-06) oli ongelmia SBC -jarrujen kanssa, mutta nämäkin aika edullisia nykypäivänä korjata. Ja faceliftissä ei näitä jarruja enää ole. W/S211 facelift on autona melko luotettava.
Niin joo niinhän se tais mennäkki, et siinä W210:ssä ei vielä ollu sitä kompuraa. Mites olis vaihtoehtona C32? Se on tietysti pienempi autona. Toisaalta sekin on ilman ilmajousitusta, vähillä sähkövermeillä, Japanissa ruosteettomana aika usein tarjolla ja verotkaan ei päätä huimaa. Hintaluokan pitäs osua aika samoihin ku W210:ssä, mutta varmasti ketterämpi pyöritellä ja liikkuu rivakammin.
S211 karkaa AMG:nä aika hintavaks. Viisaammat tosin puhu, että siinä sais näppärämpi kaveri läppärin kanssa autettua SBC-jarrujen ongelmien kanssa. Kaikenmaailman sähköhimmeleitähän niissä jo alkaa olemaan ja ilmajousitus joko toimii tai ei toimi ja sitä mukaa sit joutuu korjaamaan. Itsekin ostin vanhan W220 ässän ilmajousituksella pelkästään kesäkäyttöön ja jätin yksinkertaisen mondeon talviautoks. Nimenomaan sähkövikojen ja ilmajousituksen pelossa. Ilmajousituksessa Arnottsin pumppu jenkeistä alta 300€ + rahti ja tulli. Et ei nuo ihan mahdottomia oo ja varmasti E55:sen tolppakin jotain maksaa, kun ei mikää motonetin 75€ iskari sinne mene.
Niin joo niinhän se tais mennäkki, et siinä W210:ssä ei vielä ollu sitä kompuraa. Mites olis vaihtoehtona C32? Se on tietysti pienempi autona. Toisaalta sekin on ilman ilmajousitusta, vähillä sähkövermeillä, Japanissa ruosteettomana aika usein tarjolla ja verotkaan ei päätä huimaa. Hintaluokan pitäs osua aika samoihin ku W210:ssä, mutta varmasti ketterämpi pyöritellä ja liikkuu rivakammin.
S211 karkaa AMG:nä aika hintavaks. Viisaammat tosin puhu, että siinä sais näppärämpi kaveri läppärin kanssa autettua SBC-jarrujen ongelmien kanssa. Kaikenmaailman sähköhimmeleitähän niissä jo alkaa olemaan ja ilmajousitus joko toimii tai ei toimi ja sitä mukaa sit joutuu korjaamaan. Itsekin ostin vanhan W220 ässän ilmajousituksella pelkästään kesäkäyttöön ja jätin yksinkertaisen mondeon talviautoks. Nimenomaan sähkövikojen ja ilmajousituksen pelossa. Ilmajousituksessa Arnottsin pumppu jenkeistä alta 300€ + rahti ja tulli. Et ei nuo ihan mahdottomia oo ja varmasti E55:sen tolppakin jotain maksaa, kun ei mikää motonetin 75€ iskari sinne mene. http://www.ebay.com/itm/FRONT-AIR-SU...JWdGWl&vxp=mtr
Niin minähän en sitä W210 AMG:ta ollut alunperin ostamassa, mutta vastaan silti.
C32 AMG on ihan hieno auto kyllä myöskin. Samaten C55 AMG joka on siis samaa 203 -koppaa. Löytyy vielä tähän koppaan C30 AMG joka tosin on diesel.
Ja se on totta, että 211 AMG on melko arvokas, varsinkin hyväkuntoisena vähillä metreillä.
Tarkoitatko SBC -jarrujen laskurin nollausta? Siinäkin on sitten omat riskinsä.
Niin minähän en sitä W210 AMG:ta ollut alunperin ostamassa, mutta vastaan silti.
C32 AMG on ihan hieno auto kyllä myöskin. Samaten C55 AMG joka on siis samaa 203 -koppaa. Löytyy vielä tähän koppaan C30 AMG joka tosin on diesel.
Ja se on totta, että 211 AMG on melko arvokas, varsinkin hyväkuntoisena vähillä metreillä.
Tarkoitatko SBC -jarrujen laskurin nollausta? Siinäkin on sitten omat riskinsä.
Juu tiesin et lainaan "väärää henkilöä" E55:sta kysyjäkin kyllä varmasti lukee ketjua, niin ei kai tuolla pahemmin väliä.
En tarkemmin ole perehtynyt noihin SBC-jarruihin. Kysäsin vaan paremmin tietäviltä et eiks niissä ollu jotain ongelmia alkupäässä. Vastaukseksi sain että yksi tunnustettu mersuguru kyllä sorttaa asian eikä niistä tarvitse stressata. En kysellyt sen enempää, koska luotto vastaajaan oli niin kova
Itse kävin mersun ostoprosessissa läpi ehdokkaat C32, S500(W220) ja E500 211. C32 houkutteli koska on aika perusauto konetta ja laatikkoa lukuunottamatta. Perheen kuskaamiseen kuitenkin pieni. S500 on halpa, mutta sähköongelmien ja ilmajousituksen kanssa jonkun starin omistajan kanssa on hyvä olla väleissä. E500:sta jäi mielikuva että sähköjen kanssa tarvitsisi vähemmän tapella kuin W220:ssä. En jaksanut sähköistä ja ilmajousituksesta loppujen lopuksi pahemmin kuitenkaan stressata. Jos koreilla on päästy 300-700tkm, niin ei ne puolta vuotta putkeen voi pajallakaan olla. Sen verran kuitenkin itsekin jännään etten ässääkään talvikäyttöön suunnitellut.
Eikös nuo mersun AMG:t ole vähän niinkuin wannabe motorsporteja verrattuna Bmw:n M-sarjaan...
Käsittääkseni ainakaan C32:ssa ei saa luistonesto/ajovakausjärjestelmää kokonaan pois ja lukkoperäkin on lisävaruste... miten tuommosella sitten poltat kumia ja vedät kaffa edellä komiasti...?? :think luulis että nuo AMG:t on just vähän niinku tehty sellaseen, aivan kuten äMmätkin...
Onkohan kaikki AMG:t samanlaisia??
Comment