Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8974
    • Kellokoski

    Originally posted by nullzwei View Post
    Käyttöautoksi. Kumpi?

    -05 E46 320d hyvillä varusteilla VAI
    -06 E90 320d lähes samoilla...

    Metrit melkein samat, uudempi hieman kalliimpi.

    Jos vastaat niin perustele.
    E90.

    Parempi ajaa ja alusta kestää kilometrejä paremmin.
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Petteri75
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2565
      • Kirkkonummi

      Originally posted by nullzwei View Post
      Käyttöautoksi. Kumpi?

      -05 E46 320d hyvillä varusteilla VAI
      -06 E90 320d lähes samoilla...

      Metrit melkein samat, uudempi hieman kalliimpi.

      Jos vastaat niin perustele.
      E90, siinä on aito erillisjousitettu takapää E46 ns takakelkan sijaan. Rengasvalinnoilla ja typerillä madalluksilla pilaa jokapäiväistä ajettavuutta aivan tarpeeksi, mutta E46:n ohjaustuntuma on hiukan parempi johtuen osittain ns. vanhanaikaisesta ohjaustehostimesta. Omassa ex E46 330iA 01:ssä pystyi lähes aistimaan asteluvun, mihin suuntaan renkaat olivat osoittamassa, (18", Sport settings alusta), tämä F30 M-sport alustalla alkaa olemaan samaa tasoa.
      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

      Comment

      • ///Myhä
        Bimmer Rookie
        • Jan 2008
        • 83
        • Kokkola

        Originally posted by Petteri75 View Post
        E90, siinä on aito erillisjousitettu takapää E46 ns takakelkan sijaan. Rengasvalinnoilla ja typerillä madalluksilla pilaa jokapäiväistä ajettavuutta aivan tarpeeksi, mutta E46:n ohjaustuntuma on hiukan parempi johtuen osittain ns. vanhanaikaisesta ohjaustehostimesta. Omassa ex E46 330iA 01:ssä pystyi lähes aistimaan asteluvun, mihin suuntaan renkaat olivat osoittamassa, (18", Sport settings alusta), tämä F30 M-sport alustalla alkaa olemaan samaa tasoa.
        Tuon ikäisessä e9x on vielä ihan perinteinen tehostin ja tuntuma on hyvä. Ohjaus on myös raskaampi kuin e46 tai e9x sähkötehostimella.
        E30 320iS Diamantschwarz
        K100RS 16v

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7456
          • Oulu

          Originally posted by Petteri75 View Post
          E90, siinä on aito erillisjousitettu takapää E46 ns takakelkan sijaan.
          Mun käsityskyvyn mukaan E46:n takapää on ihan yhtä erillisjousitettu kuin muidenkin bemarien.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • revote
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2013
            • 1886
            • Hollola

            Autonvaihto ei ole vielä ajankohtainen mutta mukava suunnitella etukäteen, seuraavan auton hankinta pitää olla vähän enempi mietitty kuin kaikki tähänastiset ovat olleet.

            Nykyinen on siis sigun mukainen tottero - hyvän näköinen, tilat riittää meille, tehokas, ja ihan kivoilla varusteilla. Ja hyvä ajaa! Joten seuraavalle autolle on kovat odotukset, tiedän että tehoista joutuu seuraavassa tinkimään mutta nuo muut niin varusteita vaan vielä enempi ja kaikki muukin pitää olla kohdallaan.

            Uusi BMW jää laskuista pois koska kun innostuu ruksimaan lisävarusteita niin lompakkoa alkaa ahdistamaan. Opelilla saisi rakennettua ihan kiva kulkineen 45k eur hintaan ja se on ainoa merkki jonka voisin ottaa uutena (hinta/laatu kohdallaan).

            Taitaa käydä jälleen niin että käytetty tulee laitettua, tuolla 40-45k eur hinnalla saa kivoja bemareita ja muitakin merkkejä, hyvillä varusteilla joissa kalleimmat kilsat on jo höylätty pois.

            Mutta kysymys kuuluu että millaisen diesel-farkun sillä hintaa saa Saksan maalta, 5-sarja ja nelikkona? Kaikkine kuluineen siis noin 40-45k eur, olisko heittää jotain esimerkkejä?
            | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6327
              • P-Pohjanmaa

              Originally posted by revote View Post
              Mutta kysymys kuuluu että millaisen diesel-farkun sillä hintaa saa Saksan maalta, 5-sarja ja nelikkona? Kaikkine kuluineen siis noin 40-45k eur, olisko heittää jotain esimerkkejä?
              Eiköhän tuolla 530 tai jopa 535d saa ja nelikkona kun tinkii kilometreistä.
              Jos ajatellaan että auto max 4-5 vuotta vanha ja ajettu matkaa se 30-50 tkm vuodessa matkaa niin siinä on vielä kelpo peli tänne pohjolaan.
              Uutenahan tuommoinen hyvillä hiluilla maksaa täällä Suomessa 120t€ joten kalleimmat kilsat on jo ajettu
              Voin itsekin suositella viacar:ia
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • Tomppa80
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 2088
                • Raahe

                Monet tuota Viacar liikettä kehunut. Saattaisi pian itsekkin olla kiinnostunut. Liekko lähtevät Volvoa edes hakemaan, kun saksalaisia näyttää olevan myynnissä. Tokihan sitä voisi ehdottaa.
                Mercedes Benz E -07
                BMW 523i -96
                Volvo v70t5 -99
                Harley Davidson Electra Glide -00
                Solifer SM -75

                Comment

                • Cruor
                  Newbiemmer
                  • Jan 2016
                  • 2
                  • Kalajoki

                  Eli hankinnassa olis taas vuosien tauon jälkeen bemari hinnaltaan max 3000€. e39 523 ylöspäin, eli vitos ja seiska sarja hakusessa mutta mikä ja millä moottorilla kannattaa hankkia? Tyyppivikoja yms? Isot moottorit kiinnostaa vahvasti mut pienempikin käy jos taas muuten hyvä.
                  Last edited by Cruor; 10-01-2016, 13:47.

                  Comment

                  • revote
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2013
                    • 1886
                    • Hollola

                    Originally posted by veku View Post
                    Eiköhän tuolla 530 tai jopa 535d saa ja nelikkona kun tinkii kilometreistä.
                    Jos ajatellaan että auto max 4-5 vuotta vanha ja ajettu matkaa se 30-50 tkm vuodessa matkaa niin siinä on vielä kelpo peli tänne pohjolaan.
                    Eli mittarissa on se 200tkm ja minä pääsen sitä heti korjaamaan isolla rahalla

                    Ennemmin ostan tuolla rahalla jo sen ihan uuden Insignian, "kaikilla varusteilla".
                    | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                    Comment

                    • öpel
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 253
                      • ??????

                      Originally posted by Cruor View Post
                      Eli hankinnassa olis taas vuosien tauon jälkeen bemari hinnaltaan max 3000€. e39 523 ylöspäin, eli vitos ja seiska sarja hakusessa mutta mikä ja millä moottorilla kannattaa hankkia? Tyyppivikoja yms? Isot moottorit kiinnostaa vahvasti mut pienempikin käy jos taas muuten hyvä.
                      E39 on kaikinpuolin hyvin tehty auto ja 6-pyttynen bensakone on luotettava, mutta katselisin teknistä facelift mallia, eli 8/98 uudemmat ovat M52TU/M54 koneilla joissa tuplavanos vääntää todella mukavasti alhaalta ja ovat tekniikaltaan ikiliikkujia.

                      Moottorin koon sitten saa itse päättää lompakon perusteella, 523i käsivalinteisena riittää oikein pirteään etenemiseen, automaatti on hidas. Hyväkuntoinen 530i on monen tavoite, joten niistä pyydetään enempi.

                      3 tonnin budjetilla ei kannata liian paljon toivoa, halvalla ei saa hyvää ja kyllä nämäkin autot saa ajettua loppuun ja paalauskuntoon. Tuolla rahamäärällä itse etsisin mahdollisimman hyväkuntoisen.

                      Sama tarkistuslista kuin kaikille autoille, katsoo että kori ei kuki, nesteet pysyy omissa paikoissaan, kaikki laitteet toimii, kone käy ääneti ja ajossa ei kolise, tärise tai puolla.

                      Oma 523i suomi-bemu lähestyy 300tkm hyvin pienin remontein, alustan puslia on joutunut vaihtamaan sekä laturi ja ilmastoinnin kompressori vaihdettu.
                      BMW 523i E39 MY1999

                      Comment

                      • khor
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2010
                        • 572
                        • Oulu

                        Kuinkahan syvälle paskaan kätensä työntäis tällasen kanssa? :think

                        E36 328i Cabriolet M-Sport -96
                        E39 530iA M-Sport -01
                        E36 318i Touring -96

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8974
                          • Kellokoski

                          Originally posted by revote View Post
                          Eli mittarissa on se 200tkm ja minä pääsen sitä heti korjaamaan isolla rahalla

                          Ennemmin ostan tuolla rahalla jo sen ihan uuden Insignian, "kaikilla varusteilla".


                          Tuossa heti alkuun yksi, varmaan tilauksesta sitten saat sellaisen kun tahdot

                          Toki vanhoja romuja ne on, eli jos et halua pettyä niin osta vaan se opel, ehkä ne ei ocf:llä edes postaile niin ilkeitä kommenttejakaan
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • revote
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2013
                            • 1886
                            • Hollola

                            Originally posted by _nixu_ View Post
                            http://www.nettiauto.com/bmw/535/7726299#yritys=viacar

                            Tuossa heti alkuun yksi, varmaan tilauksesta sitten saat sellaisen kun tahdot

                            Toki vanhoja romuja ne on, eli jos et halua pettyä niin osta vaan se opel, ehkä ne ei ocf:llä edes postaile niin ilkeitä kommenttejakaan
                            Tai uudenkarhea Volvo, XC60 esim

                            Edit: eihän 120tkm ja vm. 2011-2012 vanha romu ole mutta eipä ole varusteluettelokaan pitkä. Ja koska sen pitäisi olla pitkä niin hinta nousee, tai sit mittarissa on enempi kilometrejä.
                            Last edited by revote; 10-01-2016, 18:47.
                            | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7456
                              • Oulu

                              Originally posted by khor View Post
                              Kuinkahan syvälle paskaan kätensä työntäis tällasen kanssa? :think

                              http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/se/7666196
                              Mitään en näistä tajua, mutta on kyllä hienossa kunnossa jos oikeasti näyttää tuolta mitä kuvissa. Tästähän tulee melkein mersukuume...

                              Hinta tullut kohtuu paljon alaspäin muutaman viikon aikana: http://www.nettiauto.com/bmw/335/7520174
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • veku
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6327
                                • P-Pohjanmaa

                                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                                Mitään en näistä tajua, mutta on kyllä hienossa kunnossa jos oikeasti näyttää tuolta mitä kuvissa. Tästähän tulee melkein mersukuume...

                                Hinta tullut kohtuu paljon alaspäin muutaman viikon aikana: http://www.nettiauto.com/bmw/335/7520174
                                On nuo kolmoset vaan suhteettoman kalliita jos vrt 5-7 sarja, vaikka näinhän tuo on ollut jo pitkään.

                                Saman ikäinen E46 maksaa melkein tuplat kuin saman ikäinen E39
                                F11 M550D
                                E39 M5
                                F26 3.0 Da M-Sport
                                E61 535D M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎