Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • revote
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2013
    • 1886
    • Hollola

    Jaa enpä hoksinutkaan että tuo on nelipaikkainen Hyvä kun huomautit
    | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

    Comment

    • ///Jone
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2009
      • 1281
      • HKI

      Originally posted by revote View Post
      Ei huono vaihtoehto
      F10, XC60 ja W212 on hyvin erilaisia. F10 sporttinen ja loput leppoisia hidasteita, siinä on eka valintaikkuna
      ______________________
      Nykyinen:
      Model 3

      BMW:t vuodesta 2009:
      i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

      Comment

      • Kanerv4
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 976
        • Tampere

        Originally posted by ///Jone View Post
        F10, XC60 ja W212 on hyvin erilaisia. F10 sporttinen ja loput leppoisia hidasteita, siinä on eka valintaikkuna
        Kaikki noi omistaneena niin tuo xc60 ei ole millään lailla samalla viivalla kun on suv pohjainen. Pikemminkin vertaisin tuota x3 malliin ja siinä ainakin tuo volvo vetää pidemmän korren. F10 Ja W212 korisen vertailu on aika loputon kierre, molemmissa hyvät puolensa sekä kumpiakin saa semmoisilla varusteilla ja koneella että oksat pois.

        Comment

        • mikkis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1900
          • Vantaa

          Originally posted by E39Fin View Post
          Vaihdelaatikon toiminta bemariin nähden ihan eri vuosikymmeneltä, nimittäin bmw on siinä vaiheessa henkilöauton ohi kun samantehonen mersu arpoo vaihdetta
          Tämän allekirjoitan täysin! olin jo clk mersuun sortumassa mutta tuo laatikon hitaus sai mut toisiin ajatuksiin, nyt ajetaan e92:sella tosin vieläpä manuaalina. Tosiaan tuo mesen laatikko verrattuna bemarin automaattiin aivan aatamin aikainen sekä ennen muuta järkyttävän hidas!

          Comment

          • nappe74
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 2846
            • South Carelia

            Hyi helevetti tätä motorsport kuumetta... ja keskellä talvea...

            Mikä hitto siinä on kun nykynen ei koskaan riitä...

            E60 ---> E39 ...onko järkee vai eiiiiiii...
            G30 530e xDrive A M-Sport -20

            ex-Bimmerit:
            F10 525dA xDrive M-Sport -13
            E21 316 -80
            E91 330xdA M-Sport -06
            E53 X5 3.0iA Sport -04
            E91 335xiA M-Sport -08
            E60 530iA M-Sport -06
            E36 320i Cabriolet M-Sport -96
            E91 320d -06
            E39 530iAT M-Sport -01
            E36 328iA -96
            E39 528iA -96
            E36 325i -92

            Comment

            • _Rontti
              BTCF Member
              • Sep 2008
              • 1192
              • Raahe

              Originally posted by nappe74 View Post
              Hyi helevetti tätä motorsport kuumetta... ja keskellä talvea...

              Mikä hitto siinä on kun nykynen ei koskaan riitä...

              E60 ---> E39 ...onko järkee vai eiiiiiii...
              Ite vaihdoin e60 535d ---> e39 M5. Tämä kyllä oli pitkään harkittu päätös, ja en kadu. Harraste autoksi tuli toi m5, ja käyttis nyt e39 528i, kun kilometrejä tulee nykyään se 10tkm vuodessa tolla 528:llaki vaan ajettua. M5 vaan sitte kesäkäytössä.

              Toki n. Max. Vuoden kahden sisään ajot lisääntyy, niin käyttöautoksi tulee f10 530d tai 535d, kun sopiva löytyy.
              -Raahe connection-
              E39 LeMans BlueM5
              E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
              E39 523i Montrealblau
              E34 DiamantSchwartz 535i
              Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

              Comment

              • nappe74
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 2846
                • South Carelia

                Originally posted by _Rontti View Post
                Ite vaihdoin e60 535d ---> e39 M5. Tämä kyllä oli pitkään harkittu päätös, ja en kadu. Harraste autoksi tuli toi m5, ja käyttis nyt e39 528i, kun kilometrejä tulee nykyään se 10tkm vuodessa tolla 528:llaki vaan ajettua. M5 vaan sitte kesäkäytössä.

                Toki n. Max. Vuoden kahden sisään ajot lisääntyy, niin käyttöautoksi tulee f10 530d tai 535d, kun sopiva löytyy.
                Itsellä elämäntilanne siinä mallilla että ämmä tulisi ainoaksi ympärivuotiseksi käyttöautoksi... Monen mielestä varmaan syntiä sellainen mutta kaipa se toimisi talvellakin... Ollut vaan pitkään haaveena joskus omistaa M5 eikä E60 M5 ole valitettavasti vaihtoehto, ainakaan tällä hetkellä.
                G30 530e xDrive A M-Sport -20

                ex-Bimmerit:
                F10 525dA xDrive M-Sport -13
                E21 316 -80
                E91 330xdA M-Sport -06
                E53 X5 3.0iA Sport -04
                E91 335xiA M-Sport -08
                E60 530iA M-Sport -06
                E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                E91 320d -06
                E39 530iAT M-Sport -01
                E36 328iA -96
                E39 528iA -96
                E36 325i -92

                Comment

                • _Rontti
                  BTCF Member
                  • Sep 2008
                  • 1192
                  • Raahe

                  Originally posted by nappe74 View Post
                  Itsellä elämäntilanne siinä mallilla että ämmä tulisi ainoaksi ympärivuotiseksi käyttöautoksi... Monen mielestä varmaan syntiä sellainen mutta kaipa se toimisi talvellakin... Ollut vaan pitkään haaveena joskus omistaa M5 eikä E60 M5 ole valitettavasti vaihtoehto, ainakaan tällä hetkellä.
                  Mikäpä ettei kävis käyttöautoksi ympärivuotisee käyttöön. Lämpiää hyvin ja mukava autohan seon ajella, todella loistavalla moottorilla!
                  -Raahe connection-
                  E39 LeMans BlueM5
                  E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                  E39 523i Montrealblau
                  E34 DiamantSchwartz 535i
                  Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                  Comment

                  • Smistik
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 1130
                    • Kanta-Häme

                    Bemarihan se olla pitää, mutta mutta ulkomailla viime viikolla valoissa ajeli MB C63 AMG. Ai että sitä V8:n jytkettä Melkein ottaisin ennemmin kuin 335i:n...
                    ex E91 320d käsiaskilla
                    ex E46 330dat
                    japski
                    ranu

                    ex E30 316i 4d

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11687
                      • Kouvola

                      Originally posted by nappe74 View Post
                      Hyi helevetti tätä motorsport kuumetta... ja keskellä talvea...

                      Mikä hitto siinä on kun nykynen ei koskaan riitä...

                      E60 ---> E39 ...onko järkee vai eiiiiiii...
                      Jos raavituttaa vaihtaa vanhempaan, niin miksei E60 545iA? Tai jos ei ole perhettä tms. kuljetustarvetta, niin miksei E63 645Ci? Tehoja on paperilla vähemmän, mutta käytännön suorituskyky on samaa luokkaa esim. 0-100km/h ajoissa taitaa E39 M5:n ja 645:n välillä olla 0,1s. Nykyaikainen automaattilaatikko ja moottoritekniikka pitää kulutuksen maltillisena, että matkassa 645:lla pääsee helposti 8l/100km kulutuksiin, kun M5 vie sen 10l vähintään ajossa ku ajossa. Käyttö- ja ylläpitokustannukset on toki myös edullisemmat näissä N62 moottorisissa. Toki Vanos, jakopää ja laakerirempat tulee myös N62:ssa joskus eteen, mutta ei lähimainkaan samoilla kilometreillä mitä S62:ssa. Toki on siinä E39 M5:ssakin omat viehätyksensä! Järkeä on vaikka missä, kun osaa vaan perustella ne valinnat itselle

                      Comment

                      • nappe74
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 2846
                        • South Carelia

                        Originally posted by _Rontti View Post
                        Mikäpä ettei kävis käyttöautoksi ympärivuotisee käyttöön. Lämpiää hyvin ja mukava autohan seon ajella, todella loistavalla moottorilla!
                        Niin, eiköhän se lämmintä puhalla kabiiniin siinä missä muutkin autot... ainut vaan että harvassa taitaa olla valmiina moottorinlämmitintä, ei raaskis talvea käynnistellä raakana !!
                        Moottori on varmaan mahtava !! Koskaan en ole edes istunut M5:n kyydissä niin ei ole oikein realistista käsitystä kyseisestä autosta...

                        Originally posted by Esko View Post
                        Jos raavituttaa vaihtaa vanhempaan, niin miksei E60 545iA? Tai jos ei ole perhettä tms. kuljetustarvetta, niin miksei E63 645Ci? Tehoja on paperilla vähemmän, mutta käytännön suorituskyky on samaa luokkaa esim. 0-100km/h ajoissa taitaa E39 M5:n ja 645:n välillä olla 0,1s. Nykyaikainen automaattilaatikko ja moottoritekniikka pitää kulutuksen maltillisena, että matkassa 645:lla pääsee helposti 8l/100km kulutuksiin, kun M5 vie sen 10l vähintään ajossa ku ajossa. Käyttö- ja ylläpitokustannukset on toki myös edullisemmat näissä N62 moottorisissa. Toki Vanos, jakopää ja laakerirempat tulee myös N62:ssa joskus eteen, mutta ei lähimainkaan samoilla kilometreillä mitä S62:ssa. Toki on siinä E39 M5:ssakin omat viehätyksensä! Järkeä on vaikka missä, kun osaa vaan perustella ne valinnat itselle
                        2 lasta ja vaimo niin coupet karsiutuu heti pois... :think
                        Miksei tietty tuo 545 mutta tarkoitus olisi pysyä samassa hintaluokassa... ja M5 on aitoa motorsporttia, sitä kuitenkin haetaan...
                        E39 autona on todella hieno ja hyvä peli, siksi se ei niinkään mietitytä vaan lähinnä järkevyys koputtaa takaraivossa että onko mieltä vaihtaa vanhempaan... mutta kuten monesti todettu, nämä ovat niitä tunneasioita joilla ei ole järjen kanssa mitään tekemistä... eikä kai pidäkään olla !!
                        G30 530e xDrive A M-Sport -20

                        ex-Bimmerit:
                        F10 525dA xDrive M-Sport -13
                        E21 316 -80
                        E91 330xdA M-Sport -06
                        E53 X5 3.0iA Sport -04
                        E91 335xiA M-Sport -08
                        E60 530iA M-Sport -06
                        E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                        E91 320d -06
                        E39 530iAT M-Sport -01
                        E36 328iA -96
                        E39 528iA -96
                        E36 325i -92

                        Comment

                        • _Rontti
                          BTCF Member
                          • Sep 2008
                          • 1192
                          • Raahe

                          Originally posted by nappe74 View Post
                          Niin, eiköhän se lämmintä puhalla kabiiniin siinä missä muutkin autot... ainut vaan että harvassa taitaa olla valmiina moottorinlämmitintä, ei raaskis talvea käynnistellä raakana !!
                          Moottori on varmaan mahtava !! Koskaan en ole edes istunut M5:n kyydissä niin ei ole oikein realistista käsitystä kyseisestä autosta...



                          2 lasta ja vaimo niin coupet karsiutuu heti pois... :think
                          Miksei tietty tuo 545 mutta tarkoitus olisi pysyä samassa hintaluokassa... ja M5 on aitoa motorsporttia, sitä kuitenkin haetaan...
                          E39 autona on todella hieno ja hyvä peli, siksi se ei niinkään mietitytä vaan lähinnä järkevyys koputtaa takaraivossa että onko mieltä vaihtaa vanhempaan... mutta kuten monesti todettu, nämä ovat niitä tunneasioita joilla ei ole järjen kanssa mitään tekemistä... eikä kai pidäkään olla !!

                          Eipähän se paha ole laittaa lämmitintä tuohon m5 mosan kylkeen! M60/M62 säteilijät sinne kylkeen nenee ja lämpiää aika hyvin kyllä. Tosinn saahan sinne vaikka tollasen tt-thermo letkulämmittimen.
                          Kannattaa käydä ajamassa tuota m5, jos mahdollista nii foorumilaiselta vaikka. Tai autoliikkeessä käyt ajamassa
                          -Raahe connection-
                          E39 LeMans BlueM5
                          E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                          E39 523i Montrealblau
                          E34 DiamantSchwartz 535i
                          Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                          Comment

                          • nappe74
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 2846
                            • South Carelia

                            Originally posted by _Rontti View Post
                            Eipähän se paha ole laittaa lämmitintä tuohon m5 mosan kylkeen! M60/M62 säteilijät sinne kylkeen nenee ja lämpiää aika hyvin kyllä. Tosinn saahan sinne vaikka tollasen tt-thermo letkulämmittimen.
                            Kannattaa käydä ajamassa tuota m5, jos mahdollista nii foorumilaiselta vaikka. Tai autoliikkeessä käyt ajamassa
                            Nii pitäis käydä koittaa... ei vaan näin talviliukkailla saa oikeaa tuntumaa... paitsi tietty äänistä !!
                            G30 530e xDrive A M-Sport -20

                            ex-Bimmerit:
                            F10 525dA xDrive M-Sport -13
                            E21 316 -80
                            E91 330xdA M-Sport -06
                            E53 X5 3.0iA Sport -04
                            E91 335xiA M-Sport -08
                            E60 530iA M-Sport -06
                            E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                            E91 320d -06
                            E39 530iAT M-Sport -01
                            E36 328iA -96
                            E39 528iA -96
                            E36 325i -92

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6325
                              • P-Pohjanmaa

                              [QUOTE=nappe74;3680953]
                              Originally posted by nappe74 View Post
                              Nii pitäis käydä koittaa... ei vaan näin talviliukkailla saa oikeaa tuntumaa... paitsi tietty äänistä !!
                              Vakioputkistolla tuo lähes samanlainen kuin 535\540..

                              Kuiskaavan hiljainen mutta ripeä tarvittaessa
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • Juhaska
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2007
                                • 3986
                                • Suomi

                                Luulisi ÄMMÄN olevan mukavampi talviliukkaillakin, kuin 535/540i bemarien, kun lukkokin löytyy jo tehtaalta tullessa..? :think
                                ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎