Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    Originally posted by E39Fin View Post
    Hanki oma autos nelivetona. Siinä sitä eleetöntä etenemistä on tarjolla
    Itellä kanssa joku kiima näitä Allroadeja kohtaan ollut aina. Vanhempikin versio menis, mutta ne ainakaan ei taida olla kovin vähävikaisia. On kuitenkin sellainen autoluokka jossa ei ole vaihtoehtoja kuin allroad/xc70 volvo. Allroadissa ilmajousitus sekä mielenkiintoisemmat moottorivaihtoehdot tekee kyllä autosta vähintäänkin houkuttelevan.
    Originally posted by heifetz View Post
    Ehkä olen outo mutta en arvosta nelivetoista bemaria läheskään niin paljon kuin torsen audia. Kyllä baijerilaisen pitää olla takatuuppari. Audien sisusta tylsyydessään saa jo sydämmen lyönnit hidastumaan. Noh, kesällä sitä kuitekin itkisi bemarin perään.

    Onkohan audilla yhtä luotettavaa konetta kuin M57?
    Originally posted by Tomppa80 View Post
    Nytkin olisi mukava lähteä mökille, mutta takavetoinen auto ei pääse perille. Lopuksi on nimittäin pitkähkö mäki, sitä ei pääse ylös. 4wd autolla helpostikkin. Vituttaa aina kantaa lumihangessa tavaroita 200m. Tiedän, tekosyyhän tämä on, että pitäisi ostaa 4wd auto. Ovat pirut vähäajetut allroadit kovasti hinnoissaan. Ja oston jälkeen menee helposti vielä 2 touhutonnia, että varmasti on joka paikka kunnossa.
    Mulla talvi\työautona tuollanen vm 03 A6 audi quattro ja täytyy sanoa että siinä on kyllä vastinetta rahalle.
    Laatutaso ok, hyvä ajaa ,hiljainen ,lämmin ku mikä ainoa miinus että bensaa menee .
    Ajettukin reilusti ( 350tkm) mutta silti ok peli, eka omistaja ajanut matkaajoa 300 tkm asti..

    Ja eteneminen suorastaan huvittaa ,käytiinkin viime viikolla mökillä makkaran paistossa.
    Bemarilla jos ois menty niin kilsan verran olisi saanut kävellä tai vähintään puoli kilsaa jos ois riskillä mennyt.
    Nyt vaan ajoi pihaan asti ja peruutti sieltä pois niin kuin kesällä.
    Seuraavaksi ykkösautokin saa luvan olla neliveto sen verran hyvä varuste talvella ..no onneksi kesällä siitä on vaan harmia
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • Veeksi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2177
      • Kuopio

      Onko kukaan pohtinut semi-kokoisia, diesel-"maastureita". Pitäis perheen matala E91 325d vaihtaa sellaiseen millä olis vähän helpompi päristellä huonoa mökkitietä ja mahtuis helpommin mukaan lapsi ja koirat (ilman hengenvaarallisia lastauspatentteja). Diesel ja luotettava pitäis olla, koska vaimoke ajaa paljon työmatkaa.

      Lähtökohtaisesti tietysti kiinnostaisi E70 X5. Siinä olis oikeastaan kaikki muut asiat kunnossa, mutta n. 35 000€:n budjetilla saa vain aika isoilla metreillä olevia. Äkkiseltään Saksasta ei tule juur halvemmaks varsinkaan kun joutuu sit asentamaan weberiä/eberiä ja ostamaan isot talvinakit vanteineen. Plus että pitäis saada myytyä sujuvasti tuo entinen alta pois just samaan hetkeen kun saa ajoon uuden.

      E70 koeajon jälkeen käytiin yks 2013 Honda CRV ajamassa. E70:iin verrattuna oli kilometrejä se 150tkm vähemmän ja takuutakin vielä jäljellä. Itseasiassa paremmat varusteetkin . Mutta rengasmeteli ja ajettavuus oli toki ihan toista maata. Siitä huolimatta avovaimo rupes kallistelemaan CRV:n suuntaan nimenomaan käyttökulujen johdosta.

      Ensi lauantaina olis tarkoitus käydä koeajamassa vielä CX60. Tai saapa nähdä antaavatko koeajaa, kun ei heitä ainakaan kiinnosta ottaa yhteyttä Nettiautossa tehdyn yhteydenottopyynnön perusteella .

      Mitähän muuta voisi miettiä tuohon hintaluokkaan? Q5:ttä näkyis saavan kanssa, mutta äkkiseltään ne näyttäisi olevan huonosti varusteltuja ja Audin laadusta on sellainen tuntuma, että edes pienet kilometrit ei taitais auttaa. X3:t näkyy tuohon hintaan olevan sikarumia ja yllättävän pieniä tavaratiloiltaan.
      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
      BMW E63 630iA '05

      Comment

      • Pred
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 442
        • E-Pohjanmaa

        Autokuumetta pukkaa... Audi harhailujen jälkeen alkaisi olemaan aika laittaa taas BMW alle. Lasten kuljetusongelmat ratkesi kun ostin rouvalle uuskoppaisen touranin niin nyt itsellä riittää 3-sarjalainen. Nettiautoa selaamalla ei kriteereitä täyttävää juuri löydy, eli diesel+automaatti+x-drive+m-sport. Lähinnä F3x mielessä... :think
        Tesla Model 3 Performance
        EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
        EX: VW Touran 2.0 TDI
        EX: VW R6 Polo GTI
        EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
        EX: BMW E91 325dA M-sport
        EX: BMW E46 320d touring M-sport
        EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
        EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
        EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
        EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH

        Comment

        • mikae34
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 4992
          • Forssa

          Originally posted by Veeksi View Post
          Onko kukaan pohtinut semi-kokoisia, diesel-"maastureita". Pitäis perheen matala E91 325d vaihtaa sellaiseen millä olis vähän helpompi päristellä huonoa mökkitietä ja mahtuis helpommin mukaan lapsi ja koirat (ilman hengenvaarallisia lastauspatentteja). Diesel ja luotettava pitäis olla, koska vaimoke ajaa paljon työmatkaa.

          Lähtökohtaisesti tietysti kiinnostaisi E70 X5. Siinä olis oikeastaan kaikki muut asiat kunnossa, mutta n. 35 000€:n budjetilla saa vain aika isoilla metreillä olevia. Äkkiseltään Saksasta ei tule juur halvemmaks varsinkaan kun joutuu sit asentamaan weberiä/eberiä ja ostamaan isot talvinakit vanteineen. Plus että pitäis saada myytyä sujuvasti tuo entinen alta pois just samaan hetkeen kun saa ajoon uuden.

          E70 koeajon jälkeen käytiin yks 2013 Honda CRV ajamassa. E70:iin verrattuna oli kilometrejä se 150tkm vähemmän ja takuutakin vielä jäljellä. Itseasiassa paremmat varusteetkin . Mutta rengasmeteli ja ajettavuus oli toki ihan toista maata. Siitä huolimatta avovaimo rupes kallistelemaan CRV:n suuntaan nimenomaan käyttökulujen johdosta.

          Ensi lauantaina olis tarkoitus käydä koeajamassa vielä CX60. Tai saapa nähdä antaavatko koeajaa, kun ei heitä ainakaan kiinnosta ottaa yhteyttä Nettiautossa tehdyn yhteydenottopyynnön perusteella .

          Mitähän muuta voisi miettiä tuohon hintaluokkaan? Q5:ttä näkyis saavan kanssa, mutta äkkiseltään ne näyttäisi olevan huonosti varusteltuja ja Audin laadusta on sellainen tuntuma, että edes pienet kilometrit ei taitais auttaa. X3:t näkyy tuohon hintaan olevan sikarumia ja yllättävän pieniä tavaratiloiltaan.
          Toyota Land cruiser ?
          Last edited by mikae34; 03-02-2016, 23:14.
          Auto on liikkumaväline.

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            Ruotsista löytyy muutama X5 asiallisilla kilsoilla jos 3.0D kelpaa :think
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • mikkod
              BTCF Member
              • Aug 2007
              • 5202
              • Stadi

              Originally posted by Veeksi View Post
              Onko kukaan pohtinut semi-kokoisia, diesel-"maastureita". Pitäis perheen matala E91 325d vaihtaa sellaiseen millä olis vähän helpompi päristellä huonoa mökkitietä ja mahtuis helpommin mukaan lapsi ja koirat (ilman hengenvaarallisia lastauspatentteja). Diesel ja luotettava pitäis olla, koska vaimoke ajaa paljon työmatkaa.

              Lähtökohtaisesti tietysti kiinnostaisi E70 X5. Siinä olis oikeastaan kaikki muut asiat kunnossa, mutta n. 35 000€:n budjetilla saa vain aika isoilla metreillä olevia. Äkkiseltään Saksasta ei tule juur halvemmaks varsinkaan kun joutuu sit asentamaan weberiä/eberiä ja ostamaan isot talvinakit vanteineen. Plus että pitäis saada myytyä sujuvasti tuo entinen alta pois just samaan hetkeen kun saa ajoon uuden.

              E70 koeajon jälkeen käytiin yks 2013 Honda CRV ajamassa. E70:iin verrattuna oli kilometrejä se 150tkm vähemmän ja takuutakin vielä jäljellä. Itseasiassa paremmat varusteetkin . Mutta rengasmeteli ja ajettavuus oli toki ihan toista maata. Siitä huolimatta avovaimo rupes kallistelemaan CRV:n suuntaan nimenomaan käyttökulujen johdosta.

              Ensi lauantaina olis tarkoitus käydä koeajamassa vielä CX60. Tai saapa nähdä antaavatko koeajaa, kun ei heitä ainakaan kiinnosta ottaa yhteyttä Nettiautossa tehdyn yhteydenottopyynnön perusteella .

              Mitähän muuta voisi miettiä tuohon hintaluokkaan? Q5:ttä näkyis saavan kanssa, mutta äkkiseltään ne näyttäisi olevan huonosti varusteltuja ja Audin laadusta on sellainen tuntuma, että edes pienet kilometrit ei taitais auttaa. X3:t näkyy tuohon hintaan olevan sikarumia ja yllättävän pieniä tavaratiloiltaan.
              X5 suosittelen
              Helkama S3000
              Myydään kutosen alustaosia
              This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

              Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17844
                • PKS

                Kyllähän siihen 35ke saa aika asiallisen ja kohtuullisesti ajetun E70 X5 3l dieselinä. Kai sillä mieluummin ajelisi kun nirhaisi ranteita auki CRV:n ratissa.. Löytääkö semmosta edes marketin parkkipaikalta?
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                ½
                G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • E39Fin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2013
                  • 1761
                  • HKI/Orimattila

                  Originally posted by Dualfun View Post
                  Kyllähän siihen 35ke saa aika asiallisen ja kohtuullisesti ajetun E70 X5 3l dieselinä. Kai sillä mieluummin ajelisi kun nirhaisi ranteita auki CRV:n ratissa.. Löytääkö semmosta edes marketin parkkipaikalta?
                  Johan sillä saa Suomesta valita värin ja varusteet aika hyvinkin
                  Tuttu vaihtoi 2013 CR-V:stä 460tkm ajettuun 2002 Bemun X5.
                  Kuulemma CR-V vähän arvaamaton ajaa talvisin kun taas bemaria vie helposti kädettömämpikin pienessä luisussa.

                  Bemareissa vaan jätät touhutonnin jos muutamankin taskuun. X5 on kuitenkin aivan eri maata noiden Q5/XC60/CR-V "pikku"maastureiden kanssa. Se on iso ja oikeasti tilava ja mukava sekä 3-litrasella diisselillä erittäin mukavasti väännöllä liikkuva sekä pääosin luotettava.
                  Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                  E39 523iA Oxfordgreen

                  Comment

                  • heifetz
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2015
                    • 429
                    • Finland

                    Originally posted by E39Fin View Post
                    Johan sillä saa Suomesta valita värin ja varusteet aika hyvinkin
                    Tuttu vaihtoi 2013 CR-V:stä 460tkm ajettuun 2002 Bemun X5.
                    Kuulemma CR-V vähän arvaamaton ajaa talvisin kun taas bemaria vie helposti kädettömämpikin pienessä luisussa.

                    Bemareissa vaan jätät touhutonnin jos muutamankin taskuun. X5 on kuitenkin aivan eri maata noiden Q5/XC60/CR-V "pikku"maastureiden kanssa. Se on iso ja oikeasti tilava ja mukava sekä 3-litrasella diisselillä erittäin mukavasti väännöllä liikkuva sekä pääosin luotettava.
                    Tässähän alkaa X5 kuume nousta :think
                    Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
                    Ex. E81 118d LCI Bluewater

                    Comment

                    • Veeksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2177
                      • Kuopio

                      Se on tietysti, että mikä on kohtuullisesti ajettu X5. Oma Nettiauto ei ainakaan 35 000€:n montaa alle 150tkm ajettua näytä . Kuopion Laakkosella mitä käytiin ajamassa, niin oli 170tkm ajettu ja selvästi jo vähän kulahtanut (hinta jotain 38 000€).

                      Perus yhdellä ahtimella oleva 3-litrainen kyllä kelpaa. Mutta just tuo touhutonnien määrä mietyttää. Oma '05 E60 530da vei huoltoihin/korjauksiin n. 1000€ joka ikinen kuukausi. Se oli aivan kauheaa. Vaikka se oli vain 130tkm ajettu. Toisaalta tuo E91 325d (3.0) on ollut 125 - 260tkm ajettuna todella huoleton. Moottoriin ei ole mennyt kuin hehkut ja egr-termari. Mutta sitten taas 200tkm ajettuna on alkanut olla muuta pientä, kuten alustan uusimista, jarrujen uusimista, takakontin johtosarjaa ja noi kaikki on ollut jo rasakan hintaisia huoltoja jo 3-sarjalaiseen. Vois kuvitella että X5:ssä nuo "kuluvat" osat on viel kalliimpia. Siinä mielessä ei hirveän mielellään mitään lähelle 200tkm ajettua ostais.
                      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                      BMW E63 630iA '05

                      Comment

                      • mikkod
                        BTCF Member
                        • Aug 2007
                        • 5202
                        • Stadi

                        Originally posted by Veeksi View Post
                        Se on tietysti, että mikä on kohtuullisesti ajettu X5. Oma Nettiauto ei ainakaan 35 000€:n montaa alle 150tkm ajettua näytä . Kuopion Laakkosella mitä käytiin ajamassa, niin oli 170tkm ajettu ja selvästi jo vähän kulahtanut (hinta jotain 38 000€).

                        Perus yhdellä ahtimella oleva 3-litrainen kyllä kelpaa. Mutta just tuo touhutonnien määrä mietyttää. Oma '05 E60 530da vei huoltoihin/korjauksiin n. 1000€ joka ikinen kuukausi. Se oli aivan kauheaa. Vaikka se oli vain 130tkm ajettu. Toisaalta tuo E91 325d (3.0) on ollut 125 - 260tkm ajettuna todella huoleton. Moottoriin ei ole mennyt kuin hehkut ja egr-termari. Mutta sitten taas 200tkm ajettuna on alkanut olla muuta pientä, kuten alustan uusimista, jarrujen uusimista, takakontin johtosarjaa ja noi kaikki on ollut jo rasakan hintaisia huoltoja jo 3-sarjalaiseen. Vois kuvitella että X5:ssä nuo "kuluvat" osat on viel kalliimpia. Siinä mielessä ei hirveän mielellään mitään lähelle 200tkm ajettua ostais.
                        Meidän X5 tuli meille 100tkm ajettuna. Nyt n175tkm.
                        Tehty normaalit huollot. Ja niiden päälle:
                        Jarrut - levyt ja palat
                        Hehkut ja rele
                        Imusarjan läpät
                        Jouset vaihdettu (etujousi poikki)
                        Kuskinpenkin istuisosan pehmuste.
                        21" vanteet ja renkaat
                        CIC (tallissa vielä L7 ja combox asennusta odottamassa)
                        EDIT: DPF pois ja tuikun softa koneeseen

                        Nyt on jotain väljään alustassa, mutta pienellä on päästy.
                        Kuten huomaa niin tuossa listassa on paljon sellaista mitä EI olisi tarvinnut tehdä.
                        Last edited by mikkod; 04-02-2016, 14:34.
                        Helkama S3000
                        Myydään kutosen alustaosia
                        This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                        Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski



                          Esim tuosta, kuluineen n.30ke kilvissä jos oikein veikkaan.
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • heifetz
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2015
                            • 429
                            • Finland

                            Originally posted by _nixu_ View Post
                            http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_....htm?ca=11&w=2

                            Esim tuosta, kuluineen n.30ke kilvissä jos oikein veikkaan.
                            Jo on pienet kilsat vuosimalli huomioon ottaen..
                            Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
                            Ex. E81 118d LCI Bluewater

                            Comment

                            • kimmon
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1461
                              • Tuusulantien päässä...

                              Originally posted by heifetz View Post
                              Jo on pienet kilsat vuosimalli huomioon ottaen..
                              Mil=10km, eli tuolla on ajettu 123tkm
                              Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                              Comment

                              • H3nu
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 252
                                • Hämeenlinna

                                Autokuume taas nostaa päätään ja helpotusta pitäisi saada. Oon mahdollisesti päätymässä vaihtaan auton ja prätkän yhteen autoon jolloin budjetti ois noin 28ke. Vaihtoehdoiks on nyt jäänyt e91 335i/335d m-sport lci, e61 535d m-sport lci tai F11 530d. Jokaisessa omat hyvät puolensa. Jotenkin tykkään e91 kompaktista koosta ja sporttisuudesta, mutta toisaalta on toi e61 paljon hiljaisempi ja mukavampi pidemmällä matkalla. F11 taas ois mielenkiintoinen, koska semmosta ei vielä ole ollut, enkä edes kyllä edes koskaan ajanut. Budjetti vaan ei riitä F11 kohdalla kahteen ahtimeen eikä m-sporttiin..
                                BMW F82 M4 -16
                                BMW F20 116d M-sport -14
                                Aprilia Dorsoduro 900 -20
                                Sea-Doo RXP300RS -16

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎