Viikon munakuski III

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 33d
    replied
    Eilen Juvan kohdilla noin seiskan aikoihin illalla:

    Tuplakeltaiset viivat ylikulkuteiden kohdalla maantiellä, en muista oliko 100 vai 80 alue mutta cruisella ajelin sallittua nopeutta. Huomaan jo kaukaa että siinä olemattomalla pientareella seisoo auto. Onneksi katson autoa yhä ja huomaan että laittaa vilkun päälle, ajattelen että varmasti odottaa että minä ja takana tuleva Audi ohitetaan hänet. No sankari lähtee kuitenkin liikkeelle, ollaan jo niin lähellä ettei olisi kerennyt meidän vauhtiin päästä enää ilman että oltaisiin hieman jarruteltu.

    Mutta kun ei edes tätä koittanut vaan päätti vetää keskellä maantietä ja tuplakeltaisilla u-käännöksen Jarrut pohjaan ja kun mentiin ohi niin tämän idiootin auton perä oli vielä ihan hieman väärällä kaistalla ja vauhtia minulla ainakin 60. Onneksi perässä tulevalla Audilla oli kunnon turvaväli, oltiin tultu samaa vauhtia ja matkaa pidemmän aikaa. Jos olisi ollut joku ohitusta kärkkyvä meidän välissä niin konttiin olisi tullut.

    Kyseessä oli violetti V50 Volvo, hieman likainen taisi olla ja ehkä jotain tarvikevannetta alla. Kuskista kerkesin nähdä sen verran että uuvelon oloinen silmälasipää siinä sohlasi, en tiedä oliko nainen vai mies ja minkä ikäinen kun siinä vilkaisulta niin hönöltä näytti.

    Monttu auki ajelin sitten seuraavat puolituntia ja näytti Audissakin väki olevan todella ihmeissään. Kirosin ettei rekkarista mitään ehtinyt jäädä mieleen, ja kun tästä hommasta tokeni sitten seuraavalla stopilla niin jälkiviisaana itselleni kirosin etten silti soittanut poliisille kun malli sekä väri autosta oli tiedossa.

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Ajelinpa tässä tallille tuolla japanilaisella käyttiksellä kun puskuriin hiipii kinni joku sunny/ka/wokkipannu kokoluokan vessa hiilostamaan. Ajelin ihan rauhakseen 50@50 tässä taajamassa niiku kunnon kansalisen kuuluukin ja mietin, että näinhän se on: pitä pienempi moottori niin sitä lähempänä ajetaan. No sitten alko jo valoja vilkuttelemaan... mitä että wtf? Jalka kaasulta ja 40 vauhdiksi. Täyty ihan ruveta katselemaan mittareita, että onko mulla joku ongelma autossa? kaikki ok joten ei hätiä. Kai sillä oli niin vitun kiire, että olisi pitänyt ajaa tien sivuun?
    Vittu, mikä tolppa!

    Leave a comment:


  • kapupetri
    replied
    minä myös kohdannut tuota liityttäessä blokkaavaa pakua. keksiikö joku siihen mitään järkisyytä? mä veikkaisin aamuraivoa, mut mistä näitä tietää...

    Leave a comment:


  • 33d
    replied
    Ok. Pari kertaa kehillä naapurit blokkailleet vasenta kaistaa ajamalla siinä alinopeutta. Ei olleet työpakuilla liikenteessä kylläkään.

    Tottakai tätä suomalaisetkin tekee mutta toisella kertaa kaverit teki ihan tahallaan ja vielä heittelivät röökintumpit ja kahvimukit pihalle kun Laakkosen paku tuli perään roikkumaan. Sellainen musta lintta C5 A6 Audi. Kaks nutipäätä just ja just näky kun oli penkit melkeen makuuasennossa.

    Leave a comment:


  • Juhi
    replied
    Originally posted by 33d View Post
    Tähän on pakko kysyä että oliko mahdollisesti naapurimaan kilvissä oleva auto?
    Kotimaisilla kilvillä oli ko. auto.

    Leave a comment:


  • 33d
    replied
    Originally posted by Juhi View Post
    Juvanmalmin liittymä Kehä 3 itään. Kaunis kesäinen lauantai-ilta ja mieli hyvä.

    Kaksi pakettiautoa ajaa oikeaa kaistaa ja arvioin näiden välimatkan olevan sopiva, johon voi liittyä. Vasen kaista on autio. Rampilla keula kohti itää ja kiihdytän avaamattomalla M20:llä varustetulla kulkuneuvolla lähelle suurinta sallittua ja laitan vilkun päälle.

    Taempana ajava pakettiauto kiihdyttää edelläajavaan olevan välin umpeen, kun olen juuri liittymässä kehälle ja blokkaa minut rampille. Arvaamattomasti kiihdyttelevä pakettiauto ei ohita edelläajavaa, vaan jää ajamaan tämän perään.

    Outoja harrastuksia ihmisillä.
    Tähän on pakko kysyä että oliko mahdollisesti naapurimaan kilvissä oleva auto?

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by GameOver View Post
    Kyllä perus-Suomipenan kärrynlastaustaidoilla on ihan hyvä ettei peräkärryn kanssa saa kovempaa ajaa.

    Toisaalta sitten jos jarrutontakin ajaakseen olisi käytävä kurssit ja kokeet niin sit voisi nostaakin.
    Oletan että puhe on perävaunun vedon ylimmästä nopeudesta 80kmh nostamisesta 100kmh ?.

    Ongelma on että kärryjen laakerit ei ole suunniteltu painot päällä ajettavaksi enempää kuin 80kmh. Tai näin ainakin minulle yksi puolituttu kertoili Kraazilta aikoinaan.

    Leave a comment:


  • Juhi
    replied
    Juvanmalmin liittymä Kehä 3 itään. Kaunis kesäinen lauantai-ilta ja mieli hyvä.

    Kaksi pakettiautoa ajaa oikeaa kaistaa ja arvioin näiden välimatkan olevan sopiva, johon voi liittyä. Vasen kaista on autio. Rampilla keula kohti itää ja kiihdytän avaamattomalla M20:llä varustetulla kulkuneuvolla lähelle suurinta sallittua ja laitan vilkun päälle.

    Taempana ajava pakettiauto kiihdyttää edelläajavaan olevan välin umpeen, kun olen juuri liittymässä kehälle ja blokkaa minut rampille. Arvaamattomasti kiihdyttelevä pakettiauto ei ohita edelläajavaa, vaan jää ajamaan tämän perään.

    Outoja harrastuksia ihmisillä.

    Leave a comment:


  • ZNI
    replied
    Originally posted by poke View Post
    Jättäkää se turvaväli edelliseen. 80km/h kuivalla asfaltilla 44m on se mitä liikenneturva ja poliisi sanoo. siihen mahtuu hyvin pikkunen bemari.
    Liikenneturva sanoo kyllä, että:

    "Taajamissa etäisyyden on oltava metreinä vähintään puolet käytetystä ajonopeudesta (esim. 40 km/h = 20 m turvaväli). Maantiellä hyvissä oloissa etäisyyden pitää olla metreinä sama kuin ajonopeus (esim. 80 km/h = 80 m). Nämä mitat ovat riittävät hyvissä ajo-olosuhteissa, eli märällä tai liukkaalla tienpinnalla turvavälin on oltava pidempi."


    (Lähde: https://www.liikenneturva.fi/fi/kysy...ikea-turvavali)

    Se on sitten eri asia, miten lähellä edessä ajavaa "pitää" ajaa, että siitä jaksaa poliisit sakottaa

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by poke View Post
    samaa mieltä tästä. esitin vain tuon poliisin näkemyksen asiaan. alle tuon turvavälin voivat alkaa sakotella. harmi kun eivät valvo turvaväliä juurikaan. kyllä tässä olis kassavirtaa valtiolle kun vaan alkaisivat valvoa. mulla ainakin on jokapäivä joku perskärpänen niin lähellä, ettei kilpikään enää näy peilistä.
    Nokun se on niin vaikeaa ja työlästä.

    Paljon helpompi vain lukea tutkasta lukema ja kirjoittaa sakkolappu taulukon mukaan.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Kyllä 44 metriä on aivan liian pieni turvaväli 80 kilsan nopeudessakin.

    Monet ei vain tajua sitä että satasen vauhdissa auto kulkee melkein 30 metriä sekunnissa. Keskiverto ihmisen reaktioaika on jotain sekunnin luokkaa. Tähän päälle vielä toinen sekunti kun se jalka menee jarrulle, plus se missä ajassa auto pysähtyy 100-0 km/h.

    Eli kyllä se turvavälin pitäisi olla metreissä yhtä paljon kuin on nopeutta kilometreissä. Ja joo tiedän että se edellä menevä auto ei pysähdy niinku seinään mutta se aloittaa jarruttamisen siis 1-2 sekuntia aijemmin ja mikäli sillä on lyhempi jarrutusmatka niin väli käy aika pieneksi.
    samaa mieltä tästä. esitin vain tuon poliisin näkemyksen asiaan. alle tuon turvavälin voivat alkaa sakotella. harmi kun eivät valvo turvaväliä juurikaan. kyllä tässä olis kassavirtaa valtiolle kun vaan alkaisivat valvoa. mulla ainakin on jokapäivä joku perskärpänen niin lähellä, ettei kilpikään enää näy peilistä.

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by poke View Post
    joo tästä on kokemusta. kerran sain sakon ja sen jälkeen ajelen ohituskaistat vakkarilla ja poukkoilen muualla pieniin väleihin. liikenne turvallisuus parani kertaheitolla.

    kohta joku keksii, että munakuski. Jättäkää se turvaväli edelliseen. 80km/h kuivalla asfaltilla 44m on se mitä liikenneturva ja poliisi sanoo. siihen mahtuu hyvin pikkunen bemari.
    Kyllä 44 metriä on aivan liian pieni turvaväli 80 kilsan nopeudessakin.

    Monet ei vain tajua sitä että satasen vauhdissa auto kulkee melkein 30 metriä sekunnissa. Keskiverto ihmisen reaktioaika on jotain sekunnin luokkaa. Tähän päälle vielä toinen sekunti kun se jalka menee jarrulle, plus se missä ajassa auto pysähtyy 100-0 km/h.

    Eli kyllä se turvavälin pitäisi olla metreissä yhtä paljon kuin on nopeutta kilometreissä. Ja joo tiedän että se edellä menevä auto ei pysähdy niinku seinään mutta se aloittaa jarruttamisen siis 1-2 sekuntia aijemmin ja mikäli sillä on lyhempi jarrutusmatka niin väli käy aika pieneksi.

    Leave a comment:


  • GameOver
    replied
    Kyllä perus-Suomipenan kärrynlastaustaidoilla on ihan hyvä ettei peräkärryn kanssa saa kovempaa ajaa.

    Toisaalta sitten jos jarrutontakin ajaakseen olisi käytävä kurssit ja kokeet niin sit voisi nostaakin.

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    Jaa niinkö se oli että loppuu puhti autosta ku tulee imusta pois
    No joo kyllä minä yleensä aika reippaasti päästän menemään kun ohitan. Aika hyvin pääsee tollon n. 5aikaa aamusta ohittelemaan jos tarvii. Mutta silti tuo kulttuuri o hieno
    Hymiö unohtu välistä mutta eipä me tuota varmasti voida sanoa kun myytinmurtajat eivät ole tuota testanneet

    Vaikka olenkin sitä mieltä että rekat, peräkärryt ja asuntovaunut voisivat kulkea satasta niin silti ärsyttää suunnattomasti kun ajaa satasta ja joku menee helevetin lujaa kärryn kans edelle

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by Tenox View Post
    Liekkö sakkojen pelkoa, kun ei se ohittaminenkaan lain mukaan suo oikeutta ajaa ylinopeutta? :think
    Jos edellä menevä ajaa vaikka 95 satasen alueella ja ajettava matka on semmonen 20-30 kilsaa niin ei siitä vaikuta mennä eelle kun ei siinä ajallisesti säästä yhtään mitään.

    Jos taas edellä menevä ajaa 80-90 niin siitä pääsee melko nopeasti eelle erittäin pienellä ylinopeudella tai just sitä satasta.

    Ja mielestäni poliisin pitäisi ymmärtää ohitus tilanteessa syntyvän pienen ylinopeuden kunhan se muuten tapahtuu turvallisesti ja on aiheellinen esim. rekan ohituksessa.

    Leave a comment:

Working...
X