memebuy23buy

Viikon munakuski III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tenox
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1732

    Liekkö sakkojen pelkoa, kun ei se ohittaminenkaan lain mukaan suo oikeutta ajaa ylinopeutta? :think
    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

    Comment

    • brainsurgery
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1355
      • Helsinki

      Siellähän ne on tutkat aina ohituskaistan päässä lisäämässä liikenneturvallisuutta.

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3128

        Originally posted by brainsurgery View Post
        Siellähän ne on tutkat aina ohituskaistan päässä lisäämässä liikenneturvallisuutta.
        joo tästä on kokemusta. kerran sain sakon ja sen jälkeen ajelen ohituskaistat vakkarilla ja poukkoilen muualla pieniin väleihin. liikenne turvallisuus parani kertaheitolla.

        kohta joku keksii, että munakuski. Jättäkää se turvaväli edelliseen. 80km/h kuivalla asfaltilla 44m on se mitä liikenneturva ja poliisi sanoo. siihen mahtuu hyvin pikkunen bemari.
        Last edited by poke; 13-07-2017, 14:06.
        Kulkineet/projektit:

        M2 F87
        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6239
          • Helsinki



          Juuri viikko sitten pystytetyt aidat pihalla ja nyt mamu nainen "jyräsi" yli, myös jonkun polkupyörä sai vähän kyytiä, ei onneksi mitään vakavaa, kun aitaa vähän laittaa uuteen ryhtiin, myös polkupyörässä ei näkynyt mitään ja syy oli, kun ei jaksanut kävellä 20 metriä, hakemaan jotain pussia
          Jos näkee harmaan sedan skeidan(skoda) Helsingissä, jossa valkoista apparin etupyörässä, apparin etulokarissa, takapuskurissa mustassa listassa valkoista, niin kannattaa varoa, kun ajaminen on muutenkin haparoa ja voin kuvitella miten avaavat ovet parkkipaikoilla.

          PS, mistähän murolaatikosta on saanut kortin, jos peruuttaminen ei onnistu, että aitoja pitää kaadella, kun ei osaa peruuttaa...Ei juma lisää näitä
          Olisi pitänyt kuvata se, nyt voisi jälkeenpäin nauraa lisää
          Last edited by MikeDry; 13-07-2017, 18:23.
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • GOOFY
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 4139
            • .

            Originally posted by Tenox View Post
            Liekkö sakkojen pelkoa, kun ei se ohittaminenkaan lain mukaan suo oikeutta ajaa ylinopeutta? :think
            Jos edellä menevä ajaa vaikka 95 satasen alueella ja ajettava matka on semmonen 20-30 kilsaa niin ei siitä vaikuta mennä eelle kun ei siinä ajallisesti säästä yhtään mitään.

            Jos taas edellä menevä ajaa 80-90 niin siitä pääsee melko nopeasti eelle erittäin pienellä ylinopeudella tai just sitä satasta.

            Ja mielestäni poliisin pitäisi ymmärtää ohitus tilanteessa syntyvän pienen ylinopeuden kunhan se muuten tapahtuu turvallisesti ja on aiheellinen esim. rekan ohituksessa.
            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

            Comment

            • GOOFY
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 4139
              • .

              Originally posted by Matuh View Post
              Jaa niinkö se oli että loppuu puhti autosta ku tulee imusta pois
              No joo kyllä minä yleensä aika reippaasti päästän menemään kun ohitan. Aika hyvin pääsee tollon n. 5aikaa aamusta ohittelemaan jos tarvii. Mutta silti tuo kulttuuri o hieno
              Hymiö unohtu välistä mutta eipä me tuota varmasti voida sanoa kun myytinmurtajat eivät ole tuota testanneet

              Vaikka olenkin sitä mieltä että rekat, peräkärryt ja asuntovaunut voisivat kulkea satasta niin silti ärsyttää suunnattomasti kun ajaa satasta ja joku menee helevetin lujaa kärryn kans edelle
              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

              Comment

              • GameOver
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3030
                • Sjundeå

                Kyllä perus-Suomipenan kärrynlastaustaidoilla on ihan hyvä ettei peräkärryn kanssa saa kovempaa ajaa.

                Toisaalta sitten jos jarrutontakin ajaakseen olisi käytävä kurssit ja kokeet niin sit voisi nostaakin.
                -25 Toyota Proace City Verso
                -23 Nissan Leaf

                ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                Comment

                • GOOFY
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 4139
                  • .

                  Originally posted by poke View Post
                  joo tästä on kokemusta. kerran sain sakon ja sen jälkeen ajelen ohituskaistat vakkarilla ja poukkoilen muualla pieniin väleihin. liikenne turvallisuus parani kertaheitolla.

                  kohta joku keksii, että munakuski. Jättäkää se turvaväli edelliseen. 80km/h kuivalla asfaltilla 44m on se mitä liikenneturva ja poliisi sanoo. siihen mahtuu hyvin pikkunen bemari.
                  Kyllä 44 metriä on aivan liian pieni turvaväli 80 kilsan nopeudessakin.

                  Monet ei vain tajua sitä että satasen vauhdissa auto kulkee melkein 30 metriä sekunnissa. Keskiverto ihmisen reaktioaika on jotain sekunnin luokkaa. Tähän päälle vielä toinen sekunti kun se jalka menee jarrulle, plus se missä ajassa auto pysähtyy 100-0 km/h.

                  Eli kyllä se turvavälin pitäisi olla metreissä yhtä paljon kuin on nopeutta kilometreissä. Ja joo tiedän että se edellä menevä auto ei pysähdy niinku seinään mutta se aloittaa jarruttamisen siis 1-2 sekuntia aijemmin ja mikäli sillä on lyhempi jarrutusmatka niin väli käy aika pieneksi.
                  E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                  Comment

                  • poke
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 3128

                    Originally posted by GOOFY View Post
                    Kyllä 44 metriä on aivan liian pieni turvaväli 80 kilsan nopeudessakin.

                    Monet ei vain tajua sitä että satasen vauhdissa auto kulkee melkein 30 metriä sekunnissa. Keskiverto ihmisen reaktioaika on jotain sekunnin luokkaa. Tähän päälle vielä toinen sekunti kun se jalka menee jarrulle, plus se missä ajassa auto pysähtyy 100-0 km/h.

                    Eli kyllä se turvavälin pitäisi olla metreissä yhtä paljon kuin on nopeutta kilometreissä. Ja joo tiedän että se edellä menevä auto ei pysähdy niinku seinään mutta se aloittaa jarruttamisen siis 1-2 sekuntia aijemmin ja mikäli sillä on lyhempi jarrutusmatka niin väli käy aika pieneksi.
                    samaa mieltä tästä. esitin vain tuon poliisin näkemyksen asiaan. alle tuon turvavälin voivat alkaa sakotella. harmi kun eivät valvo turvaväliä juurikaan. kyllä tässä olis kassavirtaa valtiolle kun vaan alkaisivat valvoa. mulla ainakin on jokapäivä joku perskärpänen niin lähellä, ettei kilpikään enää näy peilistä.
                    Kulkineet/projektit:

                    M2 F87
                    530iA E39
                    635 CSi E24
                    518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                    Comment

                    • brainsurgery
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1355
                      • Helsinki

                      Originally posted by poke View Post
                      samaa mieltä tästä. esitin vain tuon poliisin näkemyksen asiaan. alle tuon turvavälin voivat alkaa sakotella. harmi kun eivät valvo turvaväliä juurikaan. kyllä tässä olis kassavirtaa valtiolle kun vaan alkaisivat valvoa. mulla ainakin on jokapäivä joku perskärpänen niin lähellä, ettei kilpikään enää näy peilistä.
                      Nokun se on niin vaikeaa ja työlästä.

                      Paljon helpompi vain lukea tutkasta lukema ja kirjoittaa sakkolappu taulukon mukaan.

                      Comment

                      • ZNI
                        BTCF Member
                        • Jan 2011
                        • 802
                        • Kontiolahti

                        Originally posted by poke View Post
                        Jättäkää se turvaväli edelliseen. 80km/h kuivalla asfaltilla 44m on se mitä liikenneturva ja poliisi sanoo. siihen mahtuu hyvin pikkunen bemari.
                        Liikenneturva sanoo kyllä, että:

                        "Taajamissa etäisyyden on oltava metreinä vähintään puolet käytetystä ajonopeudesta (esim. 40 km/h = 20 m turvaväli). Maantiellä hyvissä oloissa etäisyyden pitää olla metreinä sama kuin ajonopeus (esim. 80 km/h = 80 m). Nämä mitat ovat riittävät hyvissä ajo-olosuhteissa, eli märällä tai liukkaalla tienpinnalla turvavälin on oltava pidempi."


                        (Lähde: https://www.liikenneturva.fi/fi/kysy...ikea-turvavali)

                        Se on sitten eri asia, miten lähellä edessä ajavaa "pitää" ajaa, että siitä jaksaa poliisit sakottaa
                        E39 528i ///M-sport
                        E30 "316"
                        E38 740iA
                        E34 M5


                        ex.

                        E34 525iA touring
                        E34 525i
                        E30 316


                        Originally posted by beemers
                        sanoo nainen joka ajaa e30:llä
                        Kuvia kaikennäköisistä pirsseistä http://zni.kuvat.fi

                        Comment

                        • Juhi
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2009
                          • 147
                          • Espoo

                          Juvanmalmin liittymä Kehä 3 itään. Kaunis kesäinen lauantai-ilta ja mieli hyvä.

                          Kaksi pakettiautoa ajaa oikeaa kaistaa ja arvioin näiden välimatkan olevan sopiva, johon voi liittyä. Vasen kaista on autio. Rampilla keula kohti itää ja kiihdytän avaamattomalla M20:llä varustetulla kulkuneuvolla lähelle suurinta sallittua ja laitan vilkun päälle.

                          Taempana ajava pakettiauto kiihdyttää edelläajavaan olevan välin umpeen, kun olen juuri liittymässä kehälle ja blokkaa minut rampille. Arvaamattomasti kiihdyttelevä pakettiauto ei ohita edelläajavaa, vaan jää ajamaan tämän perään.

                          Outoja harrastuksia ihmisillä.
                          Harraste: E30 325i M-Tech II -90
                          Käyttis: G31 540i xDrive -18

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            Originally posted by GameOver View Post
                            Kyllä perus-Suomipenan kärrynlastaustaidoilla on ihan hyvä ettei peräkärryn kanssa saa kovempaa ajaa.

                            Toisaalta sitten jos jarrutontakin ajaakseen olisi käytävä kurssit ja kokeet niin sit voisi nostaakin.
                            Oletan että puhe on perävaunun vedon ylimmästä nopeudesta 80kmh nostamisesta 100kmh ?.

                            Ongelma on että kärryjen laakerit ei ole suunniteltu painot päällä ajettavaksi enempää kuin 80kmh. Tai näin ainakin minulle yksi puolituttu kertoili Kraazilta aikoinaan.

                            Comment

                            • 33d
                              BTCF Member
                              • Sep 2013
                              • 458
                              • Finland

                              Originally posted by Juhi View Post
                              Juvanmalmin liittymä Kehä 3 itään. Kaunis kesäinen lauantai-ilta ja mieli hyvä.

                              Kaksi pakettiautoa ajaa oikeaa kaistaa ja arvioin näiden välimatkan olevan sopiva, johon voi liittyä. Vasen kaista on autio. Rampilla keula kohti itää ja kiihdytän avaamattomalla M20:llä varustetulla kulkuneuvolla lähelle suurinta sallittua ja laitan vilkun päälle.

                              Taempana ajava pakettiauto kiihdyttää edelläajavaan olevan välin umpeen, kun olen juuri liittymässä kehälle ja blokkaa minut rampille. Arvaamattomasti kiihdyttelevä pakettiauto ei ohita edelläajavaa, vaan jää ajamaan tämän perään.

                              Outoja harrastuksia ihmisillä.
                              Tähän on pakko kysyä että oliko mahdollisesti naapurimaan kilvissä oleva auto?

                              Comment

                              • Juhi
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2009
                                • 147
                                • Espoo

                                Originally posted by 33d View Post
                                Tähän on pakko kysyä että oliko mahdollisesti naapurimaan kilvissä oleva auto?
                                Kotimaisilla kilvillä oli ko. auto.
                                Harraste: E30 325i M-Tech II -90
                                Käyttis: G31 540i xDrive -18

                                Comment

                                Working...
                                X