Liekkö sakkojen pelkoa, kun ei se ohittaminenkaan lain mukaan suo oikeutta ajaa ylinopeutta? :think
Viikon munakuski III
Collapse
X
-
Originally posted by brainsurgery View PostSiellähän ne on tutkat aina ohituskaistan päässä lisäämässä liikenneturvallisuutta.
kohta joku keksii, että munakuski. Jättäkää se turvaväli edelliseen. 80km/h kuivalla asfaltilla 44m on se mitä liikenneturva ja poliisi sanoo. siihen mahtuu hyvin pikkunen bemari.Last edited by poke; 13-07-2017, 14:06.Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Juuri viikko sitten pystytetyt aidat pihalla ja nyt mamu nainen "jyräsi" yli, myös jonkun polkupyörä sai vähän kyytiä, ei onneksi mitään vakavaa, kun aitaa vähän laittaa uuteen ryhtiin, myös polkupyörässä ei näkynyt mitään ja syy oli, kun ei jaksanut kävellä 20 metriä, hakemaan jotain pussia
Jos näkee harmaan sedan skeidan(skoda) Helsingissä, jossa valkoista apparin etupyörässä, apparin etulokarissa, takapuskurissa mustassa listassa valkoista, niin kannattaa varoa, kun ajaminen on muutenkin haparoa ja voin kuvitella miten avaavat ovet parkkipaikoilla.
PS, mistähän murolaatikosta on saanut kortin, jos peruuttaminen ei onnistu, että aitoja pitää kaadella, kun ei osaa peruuttaa...Ei juma lisää näitä
Olisi pitänyt kuvata se, nyt voisi jälkeenpäin nauraa lisääLast edited by MikeDry; 13-07-2017, 18:23.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View PostLiekkö sakkojen pelkoa, kun ei se ohittaminenkaan lain mukaan suo oikeutta ajaa ylinopeutta? :think
Jos taas edellä menevä ajaa 80-90 niin siitä pääsee melko nopeasti eelle erittäin pienellä ylinopeudella tai just sitä satasta.
Ja mielestäni poliisin pitäisi ymmärtää ohitus tilanteessa syntyvän pienen ylinopeuden kunhan se muuten tapahtuu turvallisesti ja on aiheellinen esim. rekan ohituksessa.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by Matuh View PostJaa niinkö se oli että loppuu puhti autosta ku tulee imusta pois
No joo kyllä minä yleensä aika reippaasti päästän menemään kun ohitan. Aika hyvin pääsee tollon n. 5aikaa aamusta ohittelemaan jos tarvii. Mutta silti tuo kulttuuri o hieno
Vaikka olenkin sitä mieltä että rekat, peräkärryt ja asuntovaunut voisivat kulkea satasta niin silti ärsyttää suunnattomasti kun ajaa satasta ja joku menee helevetin lujaa kärryn kans edelleE30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Kyllä perus-Suomipenan kärrynlastaustaidoilla on ihan hyvä ettei peräkärryn kanssa saa kovempaa ajaa.
Toisaalta sitten jos jarrutontakin ajaakseen olisi käytävä kurssit ja kokeet niin sit voisi nostaakin.-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by poke View Postjoo tästä on kokemusta. kerran sain sakon ja sen jälkeen ajelen ohituskaistat vakkarilla ja poukkoilen muualla pieniin väleihin. liikenne turvallisuus parani kertaheitolla.
kohta joku keksii, että munakuski. Jättäkää se turvaväli edelliseen. 80km/h kuivalla asfaltilla 44m on se mitä liikenneturva ja poliisi sanoo. siihen mahtuu hyvin pikkunen bemari.
Monet ei vain tajua sitä että satasen vauhdissa auto kulkee melkein 30 metriä sekunnissa. Keskiverto ihmisen reaktioaika on jotain sekunnin luokkaa. Tähän päälle vielä toinen sekunti kun se jalka menee jarrulle, plus se missä ajassa auto pysähtyy 100-0 km/h.
Eli kyllä se turvavälin pitäisi olla metreissä yhtä paljon kuin on nopeutta kilometreissä. Ja joo tiedän että se edellä menevä auto ei pysähdy niinku seinään mutta se aloittaa jarruttamisen siis 1-2 sekuntia aijemmin ja mikäli sillä on lyhempi jarrutusmatka niin väli käy aika pieneksi.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostKyllä 44 metriä on aivan liian pieni turvaväli 80 kilsan nopeudessakin.
Monet ei vain tajua sitä että satasen vauhdissa auto kulkee melkein 30 metriä sekunnissa. Keskiverto ihmisen reaktioaika on jotain sekunnin luokkaa. Tähän päälle vielä toinen sekunti kun se jalka menee jarrulle, plus se missä ajassa auto pysähtyy 100-0 km/h.
Eli kyllä se turvavälin pitäisi olla metreissä yhtä paljon kuin on nopeutta kilometreissä. Ja joo tiedän että se edellä menevä auto ei pysähdy niinku seinään mutta se aloittaa jarruttamisen siis 1-2 sekuntia aijemmin ja mikäli sillä on lyhempi jarrutusmatka niin väli käy aika pieneksi.Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View Postsamaa mieltä tästä. esitin vain tuon poliisin näkemyksen asiaan. alle tuon turvavälin voivat alkaa sakotella. harmi kun eivät valvo turvaväliä juurikaan. kyllä tässä olis kassavirtaa valtiolle kun vaan alkaisivat valvoa. mulla ainakin on jokapäivä joku perskärpänen niin lähellä, ettei kilpikään enää näy peilistä.
Paljon helpompi vain lukea tutkasta lukema ja kirjoittaa sakkolappu taulukon mukaan.
Comment
-
-
Originally posted by poke View PostJättäkää se turvaväli edelliseen. 80km/h kuivalla asfaltilla 44m on se mitä liikenneturva ja poliisi sanoo. siihen mahtuu hyvin pikkunen bemari.
"Taajamissa etäisyyden on oltava metreinä vähintään puolet käytetystä ajonopeudesta (esim. 40 km/h = 20 m turvaväli). Maantiellä hyvissä oloissa etäisyyden pitää olla metreinä sama kuin ajonopeus (esim. 80 km/h = 80 m). Nämä mitat ovat riittävät hyvissä ajo-olosuhteissa, eli märällä tai liukkaalla tienpinnalla turvavälin on oltava pidempi."
(Lähde: https://www.liikenneturva.fi/fi/kysy...ikea-turvavali)
Se on sitten eri asia, miten lähellä edessä ajavaa "pitää" ajaa, että siitä jaksaa poliisit sakottaaE39 528i ///M-sport
E30 "316"
E38 740iA
E34 M5
ex.
E34 525iA touring
E34 525i
E30 316
Originally posted by beemerssanoo nainen joka ajaa e30:llä
Comment
-
-
Juvanmalmin liittymä Kehä 3 itään. Kaunis kesäinen lauantai-ilta ja mieli hyvä.
Kaksi pakettiautoa ajaa oikeaa kaistaa ja arvioin näiden välimatkan olevan sopiva, johon voi liittyä. Vasen kaista on autio. Rampilla keula kohti itää ja kiihdytän avaamattomalla M20:llä varustetulla kulkuneuvolla lähelle suurinta sallittua ja laitan vilkun päälle.
Taempana ajava pakettiauto kiihdyttää edelläajavaan olevan välin umpeen, kun olen juuri liittymässä kehälle ja blokkaa minut rampille. Arvaamattomasti kiihdyttelevä pakettiauto ei ohita edelläajavaa, vaan jää ajamaan tämän perään.
Outoja harrastuksia ihmisillä.Harraste: E30 325i M-Tech II -90
Käyttis: G31 540i xDrive -18
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostKyllä perus-Suomipenan kärrynlastaustaidoilla on ihan hyvä ettei peräkärryn kanssa saa kovempaa ajaa.
Toisaalta sitten jos jarrutontakin ajaakseen olisi käytävä kurssit ja kokeet niin sit voisi nostaakin.
Ongelma on että kärryjen laakerit ei ole suunniteltu painot päällä ajettavaksi enempää kuin 80kmh. Tai näin ainakin minulle yksi puolituttu kertoili Kraazilta aikoinaan.
Comment
-
-
Originally posted by Juhi View PostJuvanmalmin liittymä Kehä 3 itään. Kaunis kesäinen lauantai-ilta ja mieli hyvä.
Kaksi pakettiautoa ajaa oikeaa kaistaa ja arvioin näiden välimatkan olevan sopiva, johon voi liittyä. Vasen kaista on autio. Rampilla keula kohti itää ja kiihdytän avaamattomalla M20:llä varustetulla kulkuneuvolla lähelle suurinta sallittua ja laitan vilkun päälle.
Taempana ajava pakettiauto kiihdyttää edelläajavaan olevan välin umpeen, kun olen juuri liittymässä kehälle ja blokkaa minut rampille. Arvaamattomasti kiihdyttelevä pakettiauto ei ohita edelläajavaa, vaan jää ajamaan tämän perään.
Outoja harrastuksia ihmisillä.
Comment
-
-
Originally posted by 33d View PostTähän on pakko kysyä että oliko mahdollisesti naapurimaan kilvissä oleva auto?Harraste: E30 325i M-Tech II -90
Käyttis: G31 540i xDrive -18
Comment
-
Comment