Viikon munakuski III

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Supa
    replied
    Eilen 25.6 noin klo 14:30 Vihdintiellä Petikon kohdalla arvon kanssabemaristi mustalla F30:llä (MMU-xxx) kiilasi hyvinkin törkeästi väkisin eteen kun tie muuttuu valojen jälkeen yksikaistaiseksi.
    Tulit nähtävästi kovaa ylinopeutta vasenta kaistaa koska ekalla peiliin vilkaisulla näin että olit kaukana ja seuraava havainto onkin jo rinnalta kun kaista loppuu.
    Väkisin oli silti ohi päästävä vaikka takana oli hyvin tilaa ja heitit kivet suoraan keulaan

    Aika raukkamaista käytöstä kanssaharrastajalta. Volvo tai Audi kuskilta voi jotain tuon tyylistä odottaa mutta ei bemaristilta.
    Otti sen verran pattiin että ilmoitin kyllä mielipiteeni äänimerkein ja valoin.
    Toivottavasti älysit mikä meni pieleen.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Originally posted by Smistik View Post
    4-tiellä Järvenpään kohdalla on peräkkäin kaksi siltatyömaata. Alussa kaikki ajeli aika mukavasti alle 70 niiden 60-alueiden kohdalla, mutta ilmeisesti *ryhmäpaine??* tai jokin muu syy on nostanut vauhteja. Vaikka toinen silta on aktiivinen ja ukkoja heiluu työmatkaliikenteen aikana jopa 10 molemmin puolin, niin 3/10 autoa vetää 80-100km/h läpi vaikka kaistat on kyllä aika kapeat. Siinä on lisäksi nopeusnäyttötaulu.
    Mun näkemys on, että tienpidon hitaus ja se ettei käytetä työmailla sähköisiä vaihtuvia nopeusrajoituksia rapauttaa porukan moraalia. Kun olet riittävän monta kertaa jarrutellut satasesta tai motarivauhdista siihen 50-60 km/h mateluun useamman kilometrin ajaksi - ilman että työmiehiä on missään tai mitään koneitakaan - porukka ei enää välitä. Eihän sitä voi ajansäästöllä tai sellaisella perustella kun ei hidastakaan, mutta moni kenen kanssa olen puhunut toteaa vain, että se ei ole se pointti. Pointti on, että voi osoittaa omaa kansalaistottelemattomuuttaan huonoina pitämiään määräyksiä vastaan ja jotkut jopa ovat sanoneet, että jos siellä joku ukko kaivurissa onkin, on sille mulkulle oikein että ajan siitä satasta ohi. Eli hommasta laitetaan syyt työmiesten niskoille, vaikka heidän vikansa nopeusrajoitus ei tietenkään ole.

    Tuoreita esimerkkejä näistä huonosti hoidetuista keisseistä löytyy kotinurkiltani parikin. Lintuvaarantiellä Vallikalliossa on ollut varmaan kolme viikkoa älytön monttu keskellä liikennevalo-ohjattua risteystä. En tiedä mitä siellä tehdään ja miksi niin hitaasti, mutta tuo tahmea risteys säteilee isoina jonoina joka suuntaan ja ihmiset ajelevat hermot piukassa miten sattuu. Työmiehiä en ole tuossa kohdassa nähnyt kertaakaan, vaikka olen ajanut siitä edestakaisin kahdeksan kertaa viimeisen kolmen viikon aikana.

    Toinen esimerkki on vasta tien sivuun ilmestynyt 80 km/h rajoitus Turun moottoritielle Kehä I:n ja Nihtisillan väliin länteen mennessä. Lisäkilpi kertoo päällystevaurioista. Toden totta oikeanpuoleisin kaista on ruvella, mutta kahdella muulla on ehjä pinta. Tämä tilanne on ollut nyt vissiin maanantaista, eikä mitään ole tehty. Miksei tuohon laitettu rajoitusta vain oikeanpuoleisimmalle kaistalle?Miksei paria vauriokohtaa ole turattu jo umpeen uudella asfaltilla? Tällaiset jutut eivät kannusta noudattamaan näitä rajoituksia.

    Itse ajan vakkarilla nuo kohdat, joten rajoituksia tulee noudatettua. Ja tulen aina ohitetuksi.

    Leave a comment:


  • shmetalman
    replied
    Kehä 1

    Öbaut viikko takaperin alkuillasta ajelin kaaren kohdalla ohi q5 audista, nopeutta tuolla hetkellä oli aika tarkalleen 84/80 alueella. Tästä riemastuneena audiherra päätti lykätä pyttyyn vauhtia ja tietyön tullessa kohdalle nopeuden pudotessa 50km/h ryhmittyi kaveri niin kiinni takapuskuriini että jouduin antamaan vauhtia omalleni ettei tule moikkaamaan apparin penkille äkkijarrutuksen sattuessa. Tätä toistettuani kolmesti ymmärsi herra pidättäytyä kauempana, ihme persläpiä se leipä elättää

    Leave a comment:


  • Samii-
    replied
    Originally posted by Smistik View Post
    4-tiellä Järvenpään kohdalla on peräkkäin kaksi siltatyömaata. Alussa kaikki ajeli aika mukavasti alle 70 niiden 60-alueiden kohdalla, mutta ilmeisesti *ryhmäpaine??* tai jokin muu syy on nostanut vauhteja. Vaikka toinen silta on aktiivinen ja ukkoja heiluu työmatkaliikenteen aikana jopa 10 molemmin puolin, niin 3/10 autoa vetää 80-100km/h läpi vaikka kaistat on kyllä aika kapeat. Siinä on lisäksi nopeusnäyttötaulu.
    Samassa paikkaa oli tänää 8 autoa jääny tutkaa aamupäivällä. Itse ajelen aina 65 siitä läpi ja jos välissä on rekka ennen toista remppaa niin en edes jaksa lähtee turhaa ohittaa rekka ennen toista silta remppaa.

    Leave a comment:


  • Smistik
    replied
    Originally posted by Bullitt View Post
    Se on just tämä, kun motarilla jurnutat 3 kilometriä 50 vauhdilla ihan vaan huomataksesi, että mitään tietyötä ei ollutkaan.
    4-tiellä Järvenpään kohdalla on peräkkäin kaksi siltatyömaata. Alussa kaikki ajeli aika mukavasti alle 70 niiden 60-alueiden kohdalla, mutta ilmeisesti *ryhmäpaine??* tai jokin muu syy on nostanut vauhteja. Vaikka toinen silta on aktiivinen ja ukkoja heiluu työmatkaliikenteen aikana jopa 10 molemmin puolin, niin 3/10 autoa vetää 80-100km/h läpi vaikka kaistat on kyllä aika kapeat. Siinä on lisäksi nopeusnäyttötaulu.

    Leave a comment:


  • ++500Nm
    replied
    Paimion ainoissa liikennevaloissa suoraan menevät + oikealle kääntyvät odotti muutaman sekunnin jalankulkijoita, niin yhdellä äiteellä F30 bemarilla oli niin kova kiire, että piti vasemmalle kääntyvien kaistan kautta (punaista nuolta päin) ohittaa "ne kaikki" neljä autoa.
    Ja seuraava ohitus 100 m päässä kapealla keskuskadulla.
    Koko ajan 30 km/h rajoitus.
    Eipä siinä kenenkään henki vaarantunut, mutta mun mielestä ihan vitun idiootti suoritus 5 sek. aikaa säästääkseen.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Tänään motarilla ajellessani ohitin viiden rekan jonoa lievässä vesi sateessa. Perääni lähti useampi henkilöauto. Mutta sitten koukkasi rekkajonon kakkonen ilmeisesti peiliin katsomatta yllättäen eteeni myös ohittamaan ensimmäistä rekkaa. (Ja oli muuten suomalainen rekka vielä). Siinä sitten riskillä rajumpaa jarrutusta peläten ettei takana tulevat aja konttiin. Ei onneksi käynyt kuinkaan,vain löysät meinasi karata. Ja se sa...nan rekan ohitus kesti sitten monta kilometriä,että jono takana oli myös sitten sen mukainen.

    Lopulta pääsin ohi. Soitin vähän torvea "tervehdykseksi" ohjaamon kohdalla,niin johan rupesi kaukovilkut vilkkumaan ja sumutorvi soimaan. Ilmeisesti heppu ei tajunnut vieläkään kuinka lähellä oli aiheuttaa isomman ketjukolarin. Helvetin kusipää. Kaikille ne rekkakortteja myöntääkin. Tälle hepulle tuo munakuski-palkinto olisi kyllä kohdillaan.

    PS. Tänään katselin autokamerasta tapahtuman. Ja oli melko hurjan näköinen tilanne. Taaksepäin olisi vielä kamera pitänyt olla,niin olisi nähnyt kuinka lähellä siellä oli rytinät. Onneksi oli takanani tullut Audi Q5:n kuski hereillä,niin ei tullut perään.
    Last edited by Heguli 31; 02-06-2017, 14:12.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Originally posted by schwarze View Post
    Täähän on pojalle jo triviaa autoleikeistä ja kummelisarjoista, mutta avataan nyt iskällekin
    Juu Kummelit on katsottu jo silloin 20 v sitten. Tässä oli sellaista jatkettua huumoria...

    Leave a comment:


  • Bullitt
    replied
    Originally posted by Iemel View Post
    Tietyömailla työskennelleenä ihmettelen samaa, se on aika ikävää kun autoja viuhuu 1,5m päästä 80km/h ohitse, ja välillä ainoa "turvalaite" välissä on se muovinen lamellitötsä.
    Pitemmän päälle todella stressaavaa kun pitäisi koittaa jotain tehdäkin, ja ihmiset tuuttaavat minäminä-asenteella työmaan läpi nilkka suorana.

    Mutta se tietyömerkki on myös kokenut inflaation ja siitä saa työmaat välillä syyttää kyllä itseään.
    Jos se merkki pitää jonkun aivan mitättömän kuokkimisen takia laittaa pystyyn 50-rajoituksen kera, ja jättää se sinne pariksi viikoksi vaikka ei mitään tehdä, niin onhan se varma ettei se jaksa autoilijoita kiinnostaa.

    Onneksi tuohon on tekeillä muutos jossa tietyömerkkiä käytettäisiin ainoastaan mikäli tiellä työskentelee henkilöitä, ja muina aikoina voitaisiin käyttää muu vaara-, irtokiviä-, kiertotie- tai muuta vastaavaa merkkiä.
    Se on just tämä, kun motarilla jurnutat 3 kilometriä 50 vauhdilla ihan vaan huomataksesi, että mitään tietyötä ei ollutkaan.

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by hietase View Post
    Sitäkin on vähän hankala selittää pikkupojalle
    Täähän on pojalle jo triviaa autoleikeistä ja kummelisarjoista, mutta avataan nyt iskällekin

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Originally posted by Nordman View Post
    Auto sivuun vaan ja revit pään irti.
    Sitäkin on vähän hankala selittää pikkupojalle

    Leave a comment:


  • Nordman
    replied
    Auto sivuun vaan ja revit pään irti.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Originally posted by andhu View Post
    Tuntuu olevan kyseisellä tiellä aika tavallista, etenkin velivenäläisten tyyli on se, että heti kun ohi pääsee niin kaistan vaihto, mutta osaa ne suomalaisetkin.
    Tehnyt itse saman tempun takasin monet kerrat ihan vain sen takia, että tietää miltä tuntuu, kun rapakelillä pamahtaa tuulilasille paskaa sen verran ettei pyhkijöistä ole apua.
    Itse jätän näihin suosiolla reilummin etäisyyttä tai joskus ohitan ja poljen reippaammin kauas. Yleensä jättäydyn, koska ei todellakaan kiinnosta joutua kenenkään rattiraivoisen koston kohteeksi.

    Viime kesänä mökkimatkalla Lahden ja Heinolan välillä ajoin vakkarilla 125 km/h todellista nopeutta. Takaa lappoi koko ajan autoa ohi ihan jonossa ja omalla kaistalla alkoi karavaanari lähestyä perä edellä. Otin vakkarin pois ja katsoin hieman reilumman välin johon asiallisesti vilkuttaen aloin vaihtaa kaistaa. Lopputulos oli se, että takaa ohituskaistaa pitkin tullut Avensis-kuski (joka siis oli ihan etäällä kun aloitin vilkutuksen ja kaistanvaihdon, eikä ajanut kovin paljon kovempaa kuin minä) kiihdytti ja tunki torvea soittaen ja keskaria esitellen vasemmalle rinnalle, ollen osin pientareella ja osin kaistalla. Kun tajusin ääliön tempauksen vedin aika nopeasti takaisin omalle kaistalleni. Seuraavaksi sankari tekee nopeita koukkauksia oikealle kuin kiilatakseen meitä, autojen väliin jäi ehkä puoli metriä. Kun koukkauksia ja kiilausuhkailua oli jatkunut puolisen tusinaa kertaa, äijä jatkoi menoaan. Oli hippusen vaikea selittää takapenkillä havahtuneelle yhdeksän vuotiaalle mistä oli kyse.

    Tuolloin päätin, että seuraavan vastaavanlaisen tilanteen osuessa kohdalle soitan saman tien hätäkeskukseen ja ilmiannan rattijuoppoepäillyn rekisterinumeron ja sijainnin kera.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by kapupetri View Post
    Täytyy ilmottautua munakuskiksi.

    Minua korpeaa kun tyhjällä tiellä ohitetaan ja liitytään heti toisen eteen niin että vesi ja muu rapa raiskaa ohitettua.
    Viime viikonloppuna oli suunta Porvoo ja nopeutena motarilla reilu 120km/h ja kelit oli mitä oli. Näin tietysti kävi kun vanhemman herrasväen suosima saksalalainen premium ohitti ja liittyi tietysti heti nokan eteen. Tästä provosoituneena ja ehkä vaimokin vähän yllytti "kostamaan" eli ohitin tämän kuljettajan ja roiskin paskan samalla tavalla hänen "niskaansa". Kyllähän se siitä riemastui ja yritti toistaa aloittamaansa kierrettä, mutta ajoin edessä olevan audin perseeseen sen verran kiinni, ettei päässyt uudestaan väliin.

    Typerästi tehty, mutta en kyllä nyt oikein osaa katuakkaan.
    Ihan hyvin tehty, pakko näitä on jonkun tuolla opettaa kun eivät itse tajua.

    Leave a comment:


  • andhu
    replied
    Originally posted by kapupetri View Post
    Täytyy ilmottautua munakuskiksi.

    Minua korpeaa kun tyhjällä tiellä ohitetaan ja liitytään heti toisen eteen niin että vesi ja muu rapa raiskaa ohitettua.
    Viime viikonloppuna oli suunta Porvoo ja nopeutena motarilla reilu 120km/h ja kelit oli mitä oli. Näin tietysti kävi kun vanhemman herrasväen suosima saksalalainen premium ohitti ja liittyi tietysti heti nokan eteen. Tästä provosoituneena ja ehkä vaimokin vähän yllytti "kostamaan" eli ohitin tämän kuljettajan ja roiskin paskan samalla tavalla hänen "niskaansa". Kyllähän se siitä riemastui ja yritti toistaa aloittamaansa kierrettä, mutta ajoin edessä olevan audin perseeseen sen verran kiinni, ettei päässyt uudestaan väliin.

    Typerästi tehty, mutta en kyllä nyt oikein osaa katuakkaan.

    Tuntuu olevan kyseisellä tiellä aika tavallista, etenkin velivenäläisten tyyli on se, että heti kun ohi pääsee niin kaistan vaihto, mutta osaa ne suomalaisetkin.
    Tehnyt itse saman tempun takasin monet kerrat ihan vain sen takia, että tietää miltä tuntuu, kun rapakelillä pamahtaa tuulilasille paskaa sen verran ettei pyhkijöistä ole apua.

    Leave a comment:

Working...
X