Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [Snowboarder]
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 2193
    • Karstula

    #76
    Onko saksasta tai ruotsissa avk vastaavia sivuja? Tai mistä kannattas kolari/ilkivalta jne autoja kahtoa missä tekniikka ns kunnossa? Lähinnä edullinen e39 m5 josta sais tekniikan ja kaiken tarvittavan moottori swappiin. Tää nyt vielä ajatuksen tasolla mut tahtoo "ehjät" olla vielä hinnoissaan.
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      #77
      Onko tämä hyvää tiivistesilikonia, joka tarttuu myös tiivisteisiin? Esim. kun venttiilikopassa ne puolikuut, yms. paikat johon tarvii lisätä tiivistemassaa vaikka siinä on myös kumi- tai paperitiiviste (esim. öljypohja).

      Vai onko jotain parempaa? Joskus aikasemmin käytin Kent:n siligaskettia, se oli kätevä käyttää kun painepullosta tuli. Ei oo sen tarkempaa tietoa onko kestävää/tarttuvaa tavaraa pitemmällä aikajänteellä kun autot myyty johon sitä oon hölvänny.





      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11160
        • Oulu

        #78
        Originally posted by bemmeri View Post
        Onko tämä hyvää tiivistesilikonia, joka tarttuu myös tiivisteisiin? Esim. kun venttiilikopassa ne puolikuut, yms. paikat johon tarvii lisätä tiivistemassaa vaikka siinä on myös kumi- tai paperitiiviste (esim. öljypohja).

        Vai onko jotain parempaa? Joskus aikasemmin käytin Kent:n siligaskettia, se oli kätevä käyttää kun painepullosta tuli. Ei oo sen tarkempaa tietoa onko kestävää/tarttuvaa tavaraa pitemmällä aikajänteellä kun autot myyty johon sitä oon hölvänny.





        http://www.motonet.fi/fi/tuote/60234...esilikoni-80ml
        Juu on hyvää tavaraa. Tuota minä ainakin käytän. Katso vaan että pinta on täysin puhdas öljystä, koska silloin tuo ei tartu ollenkaan ja tulee vuotamaan siitä kohdasta. Toki sit kun tuo tarttuu kiinni, niin seuraava tiivisteen vaihto on ihan anaalista, kun vanhoja tiivisteen jämiä saa partakoneen terän kanssa raapia pois

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Walker
          Bimmer Rookie
          • Aug 2016
          • 62
          • Turku

          #79
          Originally posted by [Snowboarder] View Post
          Onko saksasta tai ruotsissa avk vastaavia sivuja? Tai mistä kannattas kolari/ilkivalta jne autoja kahtoa missä tekniikka ns kunnossa? Lähinnä edullinen e39 m5 josta sais tekniikan ja kaiken tarvittavan moottori swappiin. Tää nyt vielä ajatuksen tasolla mut tahtoo "ehjät" olla vielä hinnoissaan.
          Jos ymmärsin oikein, niin Ruotsissa vakuutusyhtiöt kieltävät kolariautojen korjaamisen. Näin ainakin overdrivessa ja jossain japaninhilavitkutin-foorumeilla väittivät. Blocketin kautta löysin Nordic Motor Centerin mikä myisi kunnostettuja moottoreita. Valitettavasti en löytänyt , ainakaan kännykällä, M5 moottoreita. Mutta Blocketissa oli mainos M3-moottorista.



          Myy jotain purkuosia ainakin (Ruotsini on todella huonoa)
          Sieltä myös löytyi heidän yhteistyökumppanit ( taitaa olla samanlainen yhteinen välityssivusto purkuosille)


          Toivottavasti autto ees jotenki

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4181

            #80
            Millä helvetillä saan lohkon tasopinnalta mls-tiivisteestä tarttuneen "maalin"(?) pois?

            Oon kokeillu stripperiä, xyleeniä, brakeleeniä, yms, ei vaan ala pehmiimään. En uskalla suihkuttaa noita paksumpaa kerrosta, ettei sylintereihin mene jos siitä alusilille haittaa on. Töpötelly pintaan rätillä ja hetken vaikuttaa ja koittanu hangata. Ei vaan irtoa.

            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11160
              • Oulu

              #81
              Originally posted by bemmeri View Post
              Millä helvetillä saan lohkon tasopinnalta mls-tiivisteestä tarttuneen "maalin"(?) pois?

              Oon kokeillu stripperiä, xyleeniä, brakeleeniä, yms, ei vaan ala pehmiimään. En uskalla suihkuttaa noita paksumpaa kerrosta, ettei sylintereihin mene jos siitä alusilille haittaa on. Töpötelly pintaan rätillä ja hetken vaikuttaa ja koittanu hangata. Ei vaan irtoa.

              Kuvan perusteella tuo on jo ihan hyvä. Ei muuta kuin takas läjään. Itse oon mattoveiten terällä rapannu irti mitä lähtee ja tinneri/brakeclean jne. putsaus ja hyvä on. Aina siihen jotain värjäymää taikka hapettumaa jää, muttei ne tiivisteen pitävyyteen vaikuta. Okei tässäkin maalaisjärkeä mukaan, et jos vaikka sylinterin liekkirenkaan kohdalla on joku hapeuttunut kolo niin se ei tule enään pitämään. Mut pienet hapettumat vesiaukkojen ympärillä ei haittaa. Toki jos täydellisen haluaa, niin sit pitää viedä lohko koneistamolle, että ottavat siivun pois. alusil/nikasil lohkon kanssa kyllä välttäsin tätä ellei ole aivan pakko.
              Last edited by Pazi88; 13-10-2016, 13:02.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4181

                #82
                Originally posted by Pazi88 View Post
                Kuvan perusteella tuo on jo ihan hyvä. Ei muuta kuin takas läjään. Itse oon mattoveiten terällä rapannu irti mitä lähtee ja tinneri/brakeclean jne. putsaus ja hyvä on. Aina siihen jotain värjäymää taikka hapettumaa jää, muttei ne tiivisteen pitävyyteen vaikuta. Okei tässäkin maalaisjärkeä mukaan, et jos vaikka sylinterin liekkirenkaan kohdalla on joku hapeuttunut kolo niin se ei tule enään pitämään. Mut pienet hapettumat vesiaukkojen ympärillä ei haittaa. Toki jos täydellisen haluaa, niin sit pitää viedä lohko koneistamolle, että ottavat siivun pois. alusil/nikasil lohkon kanssa kyllä välttäsin tätä ellei ole aivan pakko.
                Ei voi enää lohkosta raapasta pois kun kannentiivisteet tilasin pari viikkoo sitten. Jos lohkosta nappais siivun, niin pitäis laittaa ne "ylikoon" kannen tiivisteet, +0.3mm.

                Joo, eipä nuo tummat kohdat sormeen tunnu, eli jääköön siihen.
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  #83
                  No jatketaas typeriä kysymyksiä.

                  Pitääkö toinen liuska (alempi) voidella öljyllä, vai kokonaan kuivana kun mittaa plastigagella välystä, runko- ja kk-laakerit?

                  TISsissä sanotaan että öljyä liuska (lohkon puoli) ja sitten kun ollaan runkopukkeja laittamassa kiinni mittausta varten niin sanotaan että "öljystä vapaa kampiakseli" (ilmeisesti tarkoitetaan sitä runkopukin puolta jolta mitataan). Mitä nyt järkeilin, niin tuolla haetaan sitä että akselia ei tarvii enää nostaa pois, jos mittaus ok. Mutta miten se käytännössä menee, kun parissa paikassa sanottiin, että kuivana mitataan välykset? :think

                  Ostin tuon vihreän langan.



                  Aikaisemmin ostin suomesta, mutta oli jotain ruskeita lankoja ja sopii myös isommalle välykselle kuin tuo vihreä.


                  Tarviiko tuon vihreän kanssa käyttää noita "rasvoja" jotka pitää langan paikoillaan, yms.?
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • Oxtar_
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2011
                    • 314
                    • Hämeenlinna

                    #84
                    Originally posted by bemmeri View Post
                    Ei voi enää lohkosta raapasta pois kun kannentiivisteet tilasin pari viikkoo sitten. Jos lohkosta nappais siivun, niin pitäis laittaa ne "ylikoon" kannen tiivisteet, +0.3mm.

                    Joo, eipä nuo tummat kohdat sormeen tunnu, eli jääköön siihen.


                    Eikö lähde edes wurtin tiivisteen ja maalinpoistolla?

                    E39 540iA Oxfordgrün

                    ex:
                    E39 528iA
                    E53 3.0dA
                    E34 530iA
                    E34 525i

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      #85
                      Originally posted by Oxtar_ View Post
                      Eikö lähde edes wurtin tiivisteen ja maalinpoistolla?

                      https://www.karkkainen.com/tuotekuva...5989526796.jpg
                      Tällä koitin: http://tuotteet.etra.fi/fi/g20757011...liimanpoistaja
                      Luulisin että aika lailla samaa tavaraa ovat keskenään.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11160
                        • Oulu

                        #86
                        Originally posted by bemmeri View Post
                        No jatketaas typeriä kysymyksiä.

                        Pitääkö toinen liuska (alempi) voidella öljyllä, vai kokonaan kuivana kun mittaa plastigagella välystä, runko- ja kk-laakerit?

                        TISsissä sanotaan että öljyä liuska (lohkon puoli) ja sitten kun ollaan runkopukkeja laittamassa kiinni mittausta varten niin sanotaan että "öljystä vapaa kampiakseli" (ilmeisesti tarkoitetaan sitä runkopukin puolta jolta mitataan). Mitä nyt järkeilin, niin tuolla haetaan sitä että akselia ei tarvii enää nostaa pois, jos mittaus ok. Mutta miten se käytännössä menee, kun parissa paikassa sanottiin, että kuivana mitataan välykset? :think

                        Ostin tuon vihreän langan.



                        Aikaisemmin ostin suomesta, mutta oli jotain ruskeita lankoja ja sopii myös isommalle välykselle kuin tuo vihreä.


                        Tarviiko tuon vihreän kanssa käyttää noita "rasvoja" jotka pitää langan paikoillaan, yms.?
                        Kuivana mittaus ja laakeripintoihin öljyä ennen lopullista asennusta jos välykset oli ok.

                        Eri moottori, mut tuolla mun videolla näkyy miten homma tehdään: https://youtu.be/C4m6hWTCYdY

                        Toki muitakin tapoja voi olla, joilla saadaan onnistunut lopputulos, mut noin on ainakin toiminut.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          #87
                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Kuivana mittaus ja laakeripintoihin öljyä ennen lopullista asennusta jos välykset oli ok.

                          Eri moottori, mut tuolla mun videolla näkyy miten homma tehdään: https://youtu.be/C4m6hWTCYdY

                          Toki muitakin tapoja voi olla, joilla saadaan onnistunut lopputulos, mut noin on ainakin toiminut.
                          Tuossa videolla laitoit ruuvilukitetta, niin näytti vihreälle Locktitelle?
                          Lähteekö nuo ilman lämmitystä auki jos, tai siis kun tarvii purkaa?


                          Töissä käytetään molempia, niin sinisellä vedetään yleensä mitä saattaa joutua aukomaan ja vihreällä sitten "pysyvät" pultit. Mietin kumpaako ostais, tai lainaisi jämä purkin töistä? Vauhtipyörälle, öljyruiskuille, yms. mihin voisi laittaa. :think
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • Tomba87
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 4030
                            • Imatra

                            #88
                            Kannattaako Hella -merkkistä nokka-akselin asentoanturia ostaa vai suosiolla orkkis (vdo/siemens)?
                            Luukku auki ja risut kyytiin

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14499
                              • Oulu

                              #89
                              Originally posted by Tomba87 View Post
                              Kannattaako Hella -merkkistä nokka-akselin asentoanturia ostaa vai suosiolla orkkis (vdo/siemens)?
                              Hella:n anturi on kaiketi toimineet mainiosti. Yhdessä omassakin M52:ssa oli kampuran tunnistin vaihdettu ja hella.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • Tomba87
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 4030
                                • Imatra

                                #90
                                Originally posted by zener View Post
                                Hella:n anturi on kaiketi toimineet mainiosti. Yhdessä omassakin M52:ssa oli kampuran tunnistin vaihdettu ja hella.
                                Ok. Kysyn vielä paikallisesta varaosaputkasta hinnan, eiköhän sielläkin hellaa tarjota.
                                Luukku auki ja risut kyytiin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎