Onko saksasta tai ruotsissa avk vastaavia sivuja? Tai mistä kannattas kolari/ilkivalta jne autoja kahtoa missä tekniikka ns kunnossa? Lähinnä edullinen e39 m5 josta sais tekniikan ja kaiken tarvittavan moottori swappiin. Tää nyt vielä ajatuksen tasolla mut tahtoo "ehjät" olla vielä hinnoissaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pienet autoaiheiset kysymykset IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onko tämä hyvää tiivistesilikonia, joka tarttuu myös tiivisteisiin? Esim. kun venttiilikopassa ne puolikuut, yms. paikat johon tarvii lisätä tiivistemassaa vaikka siinä on myös kumi- tai paperitiiviste (esim. öljypohja).
Vai onko jotain parempaa? Joskus aikasemmin käytin Kent:n siligaskettia, se oli kätevä käyttää kun painepullosta tuli. Ei oo sen tarkempaa tietoa onko kestävää/tarttuvaa tavaraa pitemmällä aikajänteellä kun autot myyty johon sitä oon hölvänny.
EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostOnko tämä hyvää tiivistesilikonia, joka tarttuu myös tiivisteisiin? Esim. kun venttiilikopassa ne puolikuut, yms. paikat johon tarvii lisätä tiivistemassaa vaikka siinä on myös kumi- tai paperitiiviste (esim. öljypohja).
Vai onko jotain parempaa? Joskus aikasemmin käytin Kent:n siligaskettia, se oli kätevä käyttää kun painepullosta tuli. Ei oo sen tarkempaa tietoa onko kestävää/tarttuvaa tavaraa pitemmällä aikajänteellä kun autot myyty johon sitä oon hölvänny.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/60234...esilikoni-80ml
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by [Snowboarder] View PostOnko saksasta tai ruotsissa avk vastaavia sivuja? Tai mistä kannattas kolari/ilkivalta jne autoja kahtoa missä tekniikka ns kunnossa? Lähinnä edullinen e39 m5 josta sais tekniikan ja kaiken tarvittavan moottori swappiin. Tää nyt vielä ajatuksen tasolla mut tahtoo "ehjät" olla vielä hinnoissaan.
Myy jotain purkuosia ainakin (Ruotsini on todella huonoa)
Sieltä myös löytyi heidän yhteistyökumppanit ( taitaa olla samanlainen yhteinen välityssivusto purkuosille)
Toivottavasti autto ees jotenki
Comment
-
-
Millä helvetillä saan lohkon tasopinnalta mls-tiivisteestä tarttuneen "maalin"(?) pois?
Oon kokeillu stripperiä, xyleeniä, brakeleeniä, yms, ei vaan ala pehmiimään. En uskalla suihkuttaa noita paksumpaa kerrosta, ettei sylintereihin mene jos siitä alusilille haittaa on. Töpötelly pintaan rätillä ja hetken vaikuttaa ja koittanu hangata. Ei vaan irtoa.
EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostMillä helvetillä saan lohkon tasopinnalta mls-tiivisteestä tarttuneen "maalin"(?) pois?
Oon kokeillu stripperiä, xyleeniä, brakeleeniä, yms, ei vaan ala pehmiimään. En uskalla suihkuttaa noita paksumpaa kerrosta, ettei sylintereihin mene jos siitä alusilille haittaa on. Töpötelly pintaan rätillä ja hetken vaikuttaa ja koittanu hangata. Ei vaan irtoa.
Last edited by Pazi88; 13-10-2016, 13:02.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostKuvan perusteella tuo on jo ihan hyvä. Ei muuta kuin takas läjään. Itse oon mattoveiten terällä rapannu irti mitä lähtee ja tinneri/brakeclean jne. putsaus ja hyvä on. Aina siihen jotain värjäymää taikka hapettumaa jää, muttei ne tiivisteen pitävyyteen vaikuta. Okei tässäkin maalaisjärkeä mukaan, et jos vaikka sylinterin liekkirenkaan kohdalla on joku hapeuttunut kolo niin se ei tule enään pitämään. Mut pienet hapettumat vesiaukkojen ympärillä ei haittaa. Toki jos täydellisen haluaa, niin sit pitää viedä lohko koneistamolle, että ottavat siivun pois. alusil/nikasil lohkon kanssa kyllä välttäsin tätä ellei ole aivan pakko.
Joo, eipä nuo tummat kohdat sormeen tunnu, eli jääköön siihen.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
No jatketaas typeriä kysymyksiä.
Pitääkö toinen liuska (alempi) voidella öljyllä, vai kokonaan kuivana kun mittaa plastigagella välystä, runko- ja kk-laakerit?
TISsissä sanotaan että öljyä liuska (lohkon puoli) ja sitten kun ollaan runkopukkeja laittamassa kiinni mittausta varten niin sanotaan että "öljystä vapaa kampiakseli" (ilmeisesti tarkoitetaan sitä runkopukin puolta jolta mitataan). Mitä nyt järkeilin, niin tuolla haetaan sitä että akselia ei tarvii enää nostaa pois, jos mittaus ok. Mutta miten se käytännössä menee, kun parissa paikassa sanottiin, että kuivana mitataan välykset? :think
Ostin tuon vihreän langan.
Aikaisemmin ostin suomesta, mutta oli jotain ruskeita lankoja ja sopii myös isommalle välykselle kuin tuo vihreä.
Tarviiko tuon vihreän kanssa käyttää noita "rasvoja" jotka pitää langan paikoillaan, yms.?EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostEi voi enää lohkosta raapasta pois kun kannentiivisteet tilasin pari viikkoo sitten. Jos lohkosta nappais siivun, niin pitäis laittaa ne "ylikoon" kannen tiivisteet, +0.3mm.
Joo, eipä nuo tummat kohdat sormeen tunnu, eli jääköön siihen.
Eikö lähde edes wurtin tiivisteen ja maalinpoistolla?
Comment
-
-
Originally posted by Oxtar_ View PostEikö lähde edes wurtin tiivisteen ja maalinpoistolla?
https://www.karkkainen.com/tuotekuva...5989526796.jpg
Luulisin että aika lailla samaa tavaraa ovat keskenään.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostNo jatketaas typeriä kysymyksiä.
Pitääkö toinen liuska (alempi) voidella öljyllä, vai kokonaan kuivana kun mittaa plastigagella välystä, runko- ja kk-laakerit?
TISsissä sanotaan että öljyä liuska (lohkon puoli) ja sitten kun ollaan runkopukkeja laittamassa kiinni mittausta varten niin sanotaan että "öljystä vapaa kampiakseli" (ilmeisesti tarkoitetaan sitä runkopukin puolta jolta mitataan). Mitä nyt järkeilin, niin tuolla haetaan sitä että akselia ei tarvii enää nostaa pois, jos mittaus ok. Mutta miten se käytännössä menee, kun parissa paikassa sanottiin, että kuivana mitataan välykset? :think
Ostin tuon vihreän langan.
Aikaisemmin ostin suomesta, mutta oli jotain ruskeita lankoja ja sopii myös isommalle välykselle kuin tuo vihreä.
Tarviiko tuon vihreän kanssa käyttää noita "rasvoja" jotka pitää langan paikoillaan, yms.?
Eri moottori, mut tuolla mun videolla näkyy miten homma tehdään: https://youtu.be/C4m6hWTCYdY
Toki muitakin tapoja voi olla, joilla saadaan onnistunut lopputulos, mut noin on ainakin toiminut.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostKuivana mittaus ja laakeripintoihin öljyä ennen lopullista asennusta jos välykset oli ok.
Eri moottori, mut tuolla mun videolla näkyy miten homma tehdään: https://youtu.be/C4m6hWTCYdY
Toki muitakin tapoja voi olla, joilla saadaan onnistunut lopputulos, mut noin on ainakin toiminut.
Lähteekö nuo ilman lämmitystä auki jos, tai siis kun tarvii purkaa?
Töissä käytetään molempia, niin sinisellä vedetään yleensä mitä saattaa joutua aukomaan ja vihreällä sitten "pysyvät" pultit. Mietin kumpaako ostais, tai lainaisi jämä purkin töistä? Vauhtipyörälle, öljyruiskuille, yms. mihin voisi laittaa. :thinkEVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by Tomba87 View PostKannattaako Hella -merkkistä nokka-akselin asentoanturia ostaa vai suosiolla orkkis (vdo/siemens)?
Comment
-
Comment