Z3 näkyykin olevan eri numerolla se vastakappale kun E36. Eli en osaa sanoa onko siihen mahdollista vaihtaa pelkkä mikro mutta epäilen että ei.
E: Esim Genuine parts näyttää hinnaksi 33€ kappale.
Eli max. n. satkulla pärjännee vaikka käy hakemassa paikalliselta marmorilta:think
Kiitos.
Z3 3,0 Coupe -98 E30 325E 4D -85
Originally posted by TNT
Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella
Saako IV koppaisesta (-02 farkku) golffista takaoven pahvin ehjänä irti oven ollessa kiinni ? Ovi on lukossa eikä aukea edes sisäkahvasta vetämällä, lukkonappia vetää jokin kokoajan alaspäin
Saako IV koppaisesta (-02 farkku) golffista takaoven pahvin ehjänä irti oven ollessa kiinni ? Ovi on lukossa eikä aukea edes sisäkahvasta vetämällä, lukkonappia vetää jokin kokoajan alaspäin
Saa sen. Takapenkin istuinosa pois tieltä, jonka jälkeen käsikopelolla etsii ovipahvin alareunasta 2 ruuvinpaikkaa, ne ruuvit löysälle sekä ovenkahvan sisällä olevat 2 ruuvia irti. Sitten vain nykäisy ja nosto ylöspäin niin pahvi on irti.
Tuo lukon jumittuminen on ihan ominaisuus nuissa. Hommaa suorilta kokonaan uusi lukkolaite valmiiksi. Maksaa ebayssa muutaman kympin ja uusimisen jälkeen toimii taas huoletta. Kerran juminut lukko jumii varmasti kohta taas uudestaan ja sama operaatio edessä.
Saa sen. Takapenkin istuinosa pois tieltä, jonka jälkeen käsikopelolla etsii ovipahvin alareunasta 2 ruuvinpaikkaa, ne ruuvit löysälle sekä ovenkahvan sisällä olevat 2 ruuvia irti. Sitten vain nykäisy ja nosto ylöspäin niin pahvi on irti.
Tuo lukon jumittuminen on ihan ominaisuus nuissa. Hommaa suorilta kokonaan uusi lukkolaite valmiiksi. Maksaa ebayssa muutaman kympin ja uusimisen jälkeen toimii taas huoletta. Kerran juminut lukko jumii varmasti kohta taas uudestaan ja sama operaatio edessä.
Istuinosa, kahva ja lasin veivi on irti. Kiitos, eiköhän se siitä lähde.
Mazda 323 1.3 -87. Sammui viime talvena jäälle eikä lähtenyt käyntiin. Ei antanut kipinää ollenkaan. Vaihdettiin ehjä käytetty virranjakaja, tulee kipinä ja käy. Mutta rötää niin vietävästi. Yläkierroksilla toimii hyvin (+4000rpm), alle sen paukuttaa putkessa ja nykii ajossa pirusti. Vinkkejä mistä lähteä seuraavaksi vikaa etsimään?
Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Oisko kellään tietoa mistä saa kaksoiskytkinvaihteistoihin osia? edit: Tarkennetaan että Getragin valmistamaan vaihteistoon yksi synkrorengas hakusessa.
Oisko kellään tietoa mistä saa kaksoiskytkinvaihteistoihin osia? edit: Tarkennetaan että Getragin valmistamaan vaihteistoon yksi synkrorengas hakusessa.
En tiedä minkä merkkisiä laatikoita missäkin käytetään, mutta Alfan manuaalilootaa korjatessa tilasin osia tuolta:
Featured Categories Bearing Kits Bearings Seals Other ABOUT US One Stop Gearbox Shop is an internationally renowned gearbox parts supplier LEARN MORE CONTACT US Got a question? Feel free to contact us with any questions or inquiries, we are happy to answer them. LEARN MORE BMW 1/3 SERIES TYPE 168 GENUINE REAR DIFFERENTIAL BEARINGS &
Niillä on muistaakseni ebayssäkin osia. Sieltä sitten vaan tsekkailemaan että löytyisikö tuurilla oikea osa.
Toinen paikka osien ostolle tuossa Alfan tapauksessa oli Opel -liikkeet. Siellä oli räjäytyskuvissa kaikki tuollaisen umpipaskan M32 laatikon osat.
Eli merkkiliikkeestäkin voi kysäistä, jos sattuisi vaikka tiskin taakse joku auttavainen kaveri.
i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne
Featured Categories Bearing Kits Bearings Seals Other ABOUT US One Stop Gearbox Shop is an internationally renowned gearbox parts supplier LEARN MORE CONTACT US Got a question? Feel free to contact us with any questions or inquiries, we are happy to answer them. LEARN MORE BMW 1/3 SERIES TYPE 168 GENUINE REAR DIFFERENTIAL BEARINGS &
Niillä on muistaakseni ebayssäkin osia. Sieltä sitten vaan tsekkailemaan että löytyisikö tuurilla oikea osa.
Toinen paikka osien ostolle tuossa Alfan tapauksessa oli Opel -liikkeet. Siellä oli räjäytyskuvissa kaikki tuollaisen umpipaskan M32 laatikon osat.
Eli merkkiliikkeestäkin voi kysäistä, jos sattuisi vaikka tiskin taakse joku auttavainen kaveri.
Tuttu liike myös, kun M32 laatikoita on useampia tullut korjattua ja heiltä laakerit tilailen. Getragin loota sekin on, mutta ei tunnu heiltä löytyvän kaksoiskytkinlaatikoihin osia. Merkkiliikkeellä (Mitsubishi) ei ole edes oikeita räjäytyskuvia noihin, eikä heiltä saa kuin uutta laatikkoa hintaan 15000€.
M47N2 320d ahdot hävisi taas. Viimeks meni turbo 150tkm sitten. Nyt ei vihellä, ei savuta, käy tasaisesti. Kiertää vaan sen ihan max 3000rpm. Irrotin maffin johdon, ei vaikuta mitenkään kulkuun käy yhtä hyvin tai siis huonosti. Haenko uuden maffin, pitääkö koodata? :think
ex E91 320d käsiaskilla ex E46 330dat japski ranu ex E30 316i 4d
M47N2 320d ahdot hävisi taas. Viimeks meni turbo 150tkm sitten. Nyt ei vihellä, ei savuta, käy tasaisesti. Kiertää vaan sen ihan max 3000rpm. Irrotin maffin johdon, ei vaikuta mitenkään kulkuun käy yhtä hyvin tai siis huonosti. Haenko uuden maffin, pitääkö koodata? :think
Ei ole nyt bemarin alusta kyseessä, mutta suht samaa rautaahan nuo tuppaavat olemaan.
Eli rupesin vaihtamaan isäukon MK3 focukseen eteen alapalloniveltä "vartin homma"-asenteella (vaikka useinhan noiden alustojen kanssa joutuu taistelemaan tuntikaupalla). Kaikki sujui alkuun nätisti: alapallo irti, alatukivarsi irti, alapallon niittien porailu pylväsporalla (oli vielä tehdasosa), uusi alapallo kiinni pulteilla.
Sitten alkoikin hankaluudet: takaisinpäin asentaessa saan laitettua joko alapallon olka-akseliin TAI alatukivarren pitkittäisen pultin (lähimpänä keulaa) kohdilleen. Tuntuu että tarvis 1-2cm pelivaraa sisäänpäin, että saisi molemmat nätisti paikalleen, mutta vetari hannaa vastaan, ulospäin se kyllä joustaa nivelestään. Meinaa ymmärrys loppua kesken, kun tukivarsi tuli vanhalla alapallolla niin nätisti irti eikä kanittanut mistään kohtaa vastaan. Pultitkin sai avaamisen jälkeen käsin pyöriteltyä pois. :think Mistä ihmeestä moinen tilanpuute on voinut syntyä uuden alapallon kanssa?
On kokeiltu tunkata iskaria sisäänpäin ym. Seuraavaksi tuli mieleen, että auttaako jos vetarin irrottaa navasta? Luulisi vaan että yhtä vänkääminen siinä olisi sitten pujottaa takaisin paikoilleen. Toinen mikä tuli mieleen on, että irrottaa iskarin alapään olka-akselista, ja saa näin vaihdettua sitä ahdistavaa kohtaa ylöspäin ja hieman lisää pelivaraa? Oli miten oli, en haluaisi jättää tuonne ylipäätään minkäänlaista ylimääräistä jännitystä osien välille, porsii sitten vielä iskari tms.
Ei ole nyt bemarin alusta kyseessä, mutta suht samaa rautaahan nuo tuppaavat olemaan.
Eli rupesin vaihtamaan isäukon MK3 focukseen eteen alapalloniveltä "vartin homma"-asenteella (vaikka useinhan noiden alustojen kanssa joutuu taistelemaan tuntikaupalla). Kaikki sujui alkuun nätisti: alapallo irti, alatukivarsi irti, alapallon niittien porailu pylväsporalla (oli vielä tehdasosa), uusi alapallo kiinni pulteilla.
Sitten alkoikin hankaluudet: takaisinpäin asentaessa saan laitettua joko alapallon olka-akseliin TAI alatukivarren pitkittäisen pultin (lähimpänä keulaa) kohdilleen. Tuntuu että tarvis 1-2cm pelivaraa sisäänpäin, että saisi molemmat nätisti paikalleen, mutta vetari hannaa vastaan, ulospäin se kyllä joustaa nivelestään. Meinaa ymmärrys loppua kesken, kun tukivarsi tuli vanhalla alapallolla niin nätisti irti eikä kanittanut mistään kohtaa vastaan. Pultitkin sai avaamisen jälkeen käsin pyöriteltyä pois. :think Mistä ihmeestä moinen tilanpuute on voinut syntyä uuden alapallon kanssa?
On kokeiltu tunkata iskaria sisäänpäin ym. Seuraavaksi tuli mieleen, että auttaako jos vetarin irrottaa navasta? Luulisi vaan että yhtä vänkääminen siinä olisi sitten pujottaa takaisin paikoilleen. Toinen mikä tuli mieleen on, että irrottaa iskarin alapään olka-akselista, ja saa näin vaihdettua sitä ahdistavaa kohtaa ylöspäin ja hieman lisää pelivaraa? Oli miten oli, en haluaisi jättää tuonne ylipäätään minkäänlaista ylimääräistä jännitystä osien välille, porsii sitten vielä iskari tms.
Eihän vetari ole päässyt purkautumaan? Jos vetaria vetää liikaa, sisäpään murroksesta kuulat lähtee helposti paikoiltaan, kun ne pääsee vapaasti purkaantumaan.
Comment