Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #61
    Originally posted by kihe View Post
    Liuottimista ksyleeni tuntuu purevan parhaiten liimatahroihin kun sinne asti pääsee. Alkuun vaikka keraamisen lieden raaputtimella (mallia partahöylän terä)
    Nimenomaa sitte ku sinne asti pääsee, tiukassa ja ihan pieniä slaisseja lähtee.
    Originally posted by j-a View Post
    Revit pois sen mikä lähtee, ja liimajämät tuolla:
    http://valetpro.eu/citrus-tar-and-glue-remover.html
    Aattelin juuri että olisko joku mikä liuottas tota tarraa mikä helpottas sen itsensä irroittamista.

    Kiitos vinkeistä kummallekkin
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Mikiis
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2013
      • 906
      • Oulu

      #62
      Et kuumailmapuhallinta ole kokeillut tuon tarran irroittamiseen? Ei tarvis liimajämien kans taistella.
      F11 530d -11
      E91 -06 320d
      x2 Tuikut
      Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

      Comment

      • la55e
        Bimmer Rookie
        • Sep 2014
        • 39
        • oulu

        #63
        Mikähän on vm.-90 190 mersussa vikana kun kylmänä käynnistyy huonosti ja alkaa toimia kunnolla vasta kun lämpiää.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16462
          • Asikkala

          #64
          Originally posted by la55e View Post
          Mikähän on vm.-90 190 mersussa vikana kun kylmänä käynnistyy huonosti ja alkaa toimia kunnolla vasta kun lämpiää.
          Jaa-a :think Jotakin vikaahan siinä on.



















          Bensa vai dieseli ???????????

          Comment

          • Jani_88
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2010
            • 367
            • jkl

            #65
            -11 Opel Astra J kuskinpuolen pyyhkijänsulka jättää taas raitaa.. kuukaus sitte tuo meille hommattiin ja oli huonot sulat, menin varaosaliikkeeseen ja pyysin parhaat sulat mitä rahalla saa. Varaosamyyjä sano että Valeot on ainoot hyvät, joten semmoset hommattiin. Pari viikkoa pyyhki hyvin ja nyt jättää kuskinsulka raitaa, just siitä klipsun kohdalta. Mitäs sitten leikitään? Kalliiks käy jos viidenkympin sulat pitää aina kahden viikon välein uusia

            Ja autossahan on rungottomat sulat, rungollisia ei saa

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #66
              Originally posted by Jani_88 View Post
              -11 Opel Astra J kuskinpuolen pyyhkijänsulka jättää taas raitaa.. kuukaus sitte tuo meille hommattiin ja oli huonot sulat, menin varaosaliikkeeseen ja pyysin parhaat sulat mitä rahalla saa. Varaosamyyjä sano että Valeot on ainoot hyvät, joten semmoset hommattiin. Pari viikkoa pyyhki hyvin ja nyt jättää kuskinsulka raitaa, just siitä klipsun kohdalta. Mitäs sitten leikitään? Kalliiks käy jos viidenkympin sulat pitää aina kahden viikon välein uusia

              Ja autossahan on rungottomat sulat, rungollisia ei saa
              Millaisessa kunnossa tuulilasi? Eihän ole mitään kiveniskemiä tms?

              Comment

              • Jani_88
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2010
                • 367
                • jkl

                #67
                No kun ei ole, lasi on hyvässä kunnossa. Ei luulis vielä lasinpyyhkimen varrenkaan olevan niin väsynyt ettei jaksais painaa sulkaa lasia vasten, silmäillessä kyllä painautuu hyvin lasia vasten :think:.

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  #68
                  Vaivaa mieltä. Kuinka nuo esim. kiertokanget valmistetaan, kun siinä kampuran laakerien liitoksessa ei ollut koneistettua pintaa, vaan jollain lailla murrettu/katkaistu erilleen? Juu, tiiän että tuolleen ne saa sopimaan yhteen tarkasti. Mutta millä pirulla ne katkaistaan ja karkaistaanko ne sen jälkeen, vai miten ettei kanki katkea rapsahda poikki niin helposti?
                  Last edited by bemmeri; 23-09-2016, 19:36.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • [Snowboarder]
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 2188
                    • Karstula

                    #69
                    Originally posted by bemmeri View Post
                    Vaivaa mieltä. Kuinka nuo esim. kiertokanget valmistetaan, kun siinä kampuran laakerien liitoksessa ei ollut koneistettua pintaa, vaan jollain lailla murrettu/katkaistu erilleen? Juu, tiiän että tuolleen ne saa sopimaan yhteen tarkasti. Mutta millä pirulla ne katkaistaan ja karkaistaanko ne sen jälkeen, vai miten ettei kanki katkea rapsahda poikki niin helposti?
                    Ainaki vw:ssä kanki tulee "yhtenä" kappaleena ja ohje käskee laittaa tietystä kohtaa kiinnii ruuvipenkkiin ja napauttaa poikki =tulee kaksi osanen. Sitä en tiiä murtusko väärästäkin kohtaa samalla lailla, muttei taida kuitenkaan voimat kohdistuu siinä suunnassa moottorin käydessä..
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      #70
                      Originally posted by [Snowboarder] View Post
                      Ainaki vw:ssä kanki tulee "yhtenä" kappaleena ja ohje käskee laittaa tietystä kohtaa kiinnii ruuvipenkkiin ja napauttaa poikki =tulee kaksi osanen. Sitä en tiiä murtusko väärästäkin kohtaa samalla lailla, muttei taida kuitenkaan voimat kohdistuu siinä suunnassa moottorin käydessä..
                      Ok. Ohuin kohtahan nuo sivut on. Tosiaan, ylhäältä alaspäinhän se voima tulee ja kanki paksumpi varresta.
                      Tuntuu vaan järjen vastaiselle, että noin haurasta (=kovaa) tavaraa nuo kanget on. Luulin että ovat sitkeitä ominaisuuksiltaan, että kestää paremmin.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • [Snowboarder]
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 2188
                        • Karstula

                        #71
                        Originally posted by bemmeri View Post
                        Ok. Ohuin kohtahan nuo sivut on. Tosiaan, ylhäältä alaspäinhän se voima tulee ja kanki paksumpi varresta.
                        Tuntuu vaan järjen vastaiselle, että noin haurasta (=kovaa) tavaraa nuo kanget on. Luulin että ovat sitkeitä ominaisuuksiltaan, että kestää paremmin.
                        Onhan ne sinällään sitkeitä, esim tietyissä diesel moottori malleissa(edelleen kokemus vaan vw) saattaa ahtoputket jäätyä ja kun sulaa, moottori imaisee vedet sisään ja kanki vääntyy sieltä "ohuimmasta" kohasta(ei siis katkea). Toki se katkeaminenkin on mahollista, mutta sillon on voimaa tai väärä kampikulma jne. (yleensä se katkeaminen/lohkosta läpi tuleminen on ongelma oikeasti voimaa haettaessa) ja nää viri kanget oo tehty sit paremmast materiaalista/eri tavalla valmistettu. Ei omakohtasta kokemusta näistä, mut sen käsityksen ainakin saanut.
                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                        Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                        Comment

                        • soukkadyydd
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2016
                          • 92
                          • Seinäjoki

                          #72
                          Tarviikos tämän ikäluokan ajokit lisätuikkujen asennukseen can-väylälle tarkotetun releen, vai kelpaako ihan perusreleellä olevat johtosarjat, esim; https://www.erikoistekniikka.fi/ajon...ts/3050120000/ ? Muutamassa puljussa samantyylisiä relejohtosarjoja, mutta can-väylälle :think autona -07 e91?:think

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            #73
                            Originally posted by bemmeri View Post
                            Ok. Ohuin kohtahan nuo sivut on. Tosiaan, ylhäältä alaspäinhän se voima tulee ja kanki paksumpi varresta.
                            Tuntuu vaan järjen vastaiselle, että noin haurasta (=kovaa) tavaraa nuo kanget on. Luulin että ovat sitkeitä ominaisuuksiltaan, että kestää paremmin.
                            Sintraamalla tehdyt kanget on aika haurasta että varmaan katkeaa vaikka ruuvipenkissä, taotuille (sitkeä) veiveille on kai joku hieno kone jolla ne murretaan niin että liitospinnat ei muovaudu murrettaessa :think
                            E: Vai liekkö niin että kaikki taotut on tehty "perinteisesti".
                            Last edited by JJT; 26-09-2016, 18:36.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • Oxtar_
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2011
                              • 314
                              • Hämeenlinna

                              #74
                              Mitenkähän tuollaista e39 asennettua jälkiasennus hälytintä uskaltaa lähteä poistamaan. On kaikenmailman kaukokäynnistystä jne muuta turhaa jolla en tee yhtään mitään.

                              Lisäksi autossa on varsin hyvin toimiva omakin hälytinjärjestelmä.

                              Vai pitäisikö vain jättää rauhaan kun nyt muuten ei häiritse paitsi a pilareissa on jotkut liiketunnistimet jotka saa kyllä luvan lähteä.
                              E39 540iA Oxfordgrün

                              ex:
                              E39 528iA
                              E53 3.0dA
                              E34 530iA
                              E34 525i

                              Comment

                              • Skarpa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 3408
                                • Kotka

                                #75
                                Mikä mahtaa olla S50 pakosarjojen materiaali? Jostakin osunut silmään, että se olisi inconel, mutta pintäneekö paikkaansa? Toisaalla väitetään, että S38 pakosarjat ovat inconelia, mutta muiden ässämoottoreiden pakosarjat eivät.

                                EDIT: Itse itselleni vastaten: Sarjat ovat ruostumatonta terästä, jotain kuumankestävää laatua. E46 M3 pakoputkiston kehityksestä löytyy melko kattava promoesite, jossa on kerrottu, että: "all metal components in the entire exhaust system are made of high-temperature resistant austenitic stainless steel." Todennäköisesti E36 putkisto on vastaavaa materiaalia. Jos kyseessä olisi inconel, se olisi kyllä muistettu mainita esitteessä. Ilmeisesti S38B38 on ainoa BMW katumoottori, jossa on käytetty inconel -pakosarjaa (McLaren F1 koneen ohella tietysti)

                                Last edited by Skarpa; 03-10-2016, 12:36.
                                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                                E30 Armo "330i"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎