Pienet autoaiheiset kysymykset IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-11 Opel Astra J kuskinpuolen pyyhkijänsulka jättää taas raitaa.. kuukaus sitte tuo meille hommattiin ja oli huonot sulat, menin varaosaliikkeeseen ja pyysin parhaat sulat mitä rahalla saa. Varaosamyyjä sano että Valeot on ainoot hyvät, joten semmoset hommattiin. Pari viikkoa pyyhki hyvin ja nyt jättää kuskinsulka raitaa, just siitä klipsun kohdalta. Mitäs sitten leikitään? Kalliiks käy jos viidenkympin sulat pitää aina kahden viikon välein uusia
Ja autossahan on rungottomat sulat, rungollisia ei saa
Comment
-
Millaisessa kunnossa tuulilasi? Eihän ole mitään kiveniskemiä tms?Originally posted by Jani_88 View Post-11 Opel Astra J kuskinpuolen pyyhkijänsulka jättää taas raitaa.. kuukaus sitte tuo meille hommattiin ja oli huonot sulat, menin varaosaliikkeeseen ja pyysin parhaat sulat mitä rahalla saa. Varaosamyyjä sano että Valeot on ainoot hyvät, joten semmoset hommattiin. Pari viikkoa pyyhki hyvin ja nyt jättää kuskinsulka raitaa, just siitä klipsun kohdalta. Mitäs sitten leikitään? Kalliiks käy jos viidenkympin sulat pitää aina kahden viikon välein uusia
Ja autossahan on rungottomat sulat, rungollisia ei saa
Comment
-
Vaivaa mieltä. Kuinka nuo esim. kiertokanget valmistetaan, kun siinä kampuran laakerien liitoksessa ei ollut koneistettua pintaa, vaan jollain lailla murrettu/katkaistu erilleen? Juu, tiiän että tuolleen ne saa sopimaan yhteen tarkasti. Mutta millä pirulla ne katkaistaan ja karkaistaanko ne sen jälkeen, vai miten ettei kanki katkea rapsahda poikki niin helposti?Last edited by TuoAntti; 23-09-2016, 19:36.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Ainaki vw:ssä kanki tulee "yhtenä" kappaleena ja ohje käskee laittaa tietystä kohtaa kiinnii ruuvipenkkiin ja napauttaa poikki =tulee kaksi osanen. Sitä en tiiä murtusko väärästäkin kohtaa samalla lailla, muttei taida kuitenkaan voimat kohdistuu siinä suunnassa moottorin käydessä..Originally posted by bemmeri View PostVaivaa mieltä. Kuinka nuo esim. kiertokanget valmistetaan, kun siinä kampuran laakerien liitoksessa ei ollut koneistettua pintaa, vaan jollain lailla murrettu/katkaistu erilleen? Juu, tiiän että tuolleen ne saa sopimaan yhteen tarkasti. Mutta millä pirulla ne katkaistaan ja karkaistaanko ne sen jälkeen, vai miten ettei kanki katkea rapsahda poikki niin helposti?Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
Ok. Ohuin kohtahan nuo sivut on. Tosiaan, ylhäältä alaspäinhän se voima tulee ja kanki paksumpi varresta.Originally posted by [Snowboarder] View PostAinaki vw:ssä kanki tulee "yhtenä" kappaleena ja ohje käskee laittaa tietystä kohtaa kiinnii ruuvipenkkiin ja napauttaa poikki =tulee kaksi osanen. Sitä en tiiä murtusko väärästäkin kohtaa samalla lailla, muttei taida kuitenkaan voimat kohdistuu siinä suunnassa moottorin käydessä..
Tuntuu vaan järjen vastaiselle, että noin haurasta (=kovaa) tavaraa nuo kanget on. Luulin että ovat sitkeitä ominaisuuksiltaan, että kestää paremmin.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Onhan ne sinällään sitkeitä, esim tietyissä diesel moottori malleissa(edelleen kokemus vaan vw) saattaa ahtoputket jäätyä ja kun sulaa, moottori imaisee vedet sisään ja kanki vääntyy sieltä "ohuimmasta" kohasta(ei siis katkea). Toki se katkeaminenkin on mahollista, mutta sillon on voimaa tai väärä kampikulma jne. (yleensä se katkeaminen/lohkosta läpi tuleminen on ongelma oikeasti voimaa haettaessa) ja nää viri kanget oo tehty sit paremmast materiaalista/eri tavalla valmistettu. Ei omakohtasta kokemusta näistä, mut sen käsityksen ainakin saanut.Originally posted by bemmeri View PostOk. Ohuin kohtahan nuo sivut on. Tosiaan, ylhäältä alaspäinhän se voima tulee ja kanki paksumpi varresta.
Tuntuu vaan järjen vastaiselle, että noin haurasta (=kovaa) tavaraa nuo kanget on. Luulin että ovat sitkeitä ominaisuuksiltaan, että kestää paremmin.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
Tarviikos tämän ikäluokan ajokit lisätuikkujen asennukseen can-väylälle tarkotetun releen, vai kelpaako ihan perusreleellä olevat johtosarjat, esim; https://www.erikoistekniikka.fi/ajon...ts/3050120000/ ? Muutamassa puljussa samantyylisiä relejohtosarjoja, mutta can-väylälle :think autona -07 e91?:think
Comment
-
Sintraamalla tehdyt kanget on aika haurasta että varmaan katkeaa vaikka ruuvipenkissä, taotuille (sitkeä) veiveille on kai joku hieno kone jolla ne murretaan niin että liitospinnat ei muovaudu murrettaessa :thinkOriginally posted by bemmeri View PostOk. Ohuin kohtahan nuo sivut on. Tosiaan, ylhäältä alaspäinhän se voima tulee ja kanki paksumpi varresta.
Tuntuu vaan järjen vastaiselle, että noin haurasta (=kovaa) tavaraa nuo kanget on. Luulin että ovat sitkeitä ominaisuuksiltaan, että kestää paremmin.
E: Vai liekkö niin että kaikki taotut on tehty "perinteisesti".Last edited by JJT; 26-09-2016, 18:36.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Mitenkähän tuollaista e39 asennettua jälkiasennus hälytintä uskaltaa lähteä poistamaan. On kaikenmailman kaukokäynnistystä jne muuta turhaa jolla en tee yhtään mitään.
Lisäksi autossa on varsin hyvin toimiva omakin hälytinjärjestelmä.
Vai pitäisikö vain jättää rauhaan kun nyt muuten ei häiritse paitsi a pilareissa on jotkut liiketunnistimet jotka saa kyllä luvan lähteä.
Comment
-
Mikä mahtaa olla S50 pakosarjojen materiaali? Jostakin osunut silmään, että se olisi inconel, mutta pintäneekö paikkaansa? Toisaalla väitetään, että S38 pakosarjat ovat inconelia, mutta muiden ässämoottoreiden pakosarjat eivät.
EDIT: Itse itselleni vastaten: Sarjat ovat ruostumatonta terästä, jotain kuumankestävää laatua. E46 M3 pakoputkiston kehityksestä löytyy melko kattava promoesite, jossa on kerrottu, että: "all metal components in the entire exhaust system are made of high-temperature resistant austenitic stainless steel." Todennäköisesti E36 putkisto on vastaavaa materiaalia. Jos kyseessä olisi inconel, se olisi kyllä muistettu mainita esitteessä. Ilmeisesti S38B38 on ainoa BMW katumoottori, jossa on käytetty inconel -pakosarjaa (McLaren F1 koneen ohella tietysti)
Last edited by Skarpa; 03-10-2016, 12:36.
Comment
Comment