Originally posted by Juuzmo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pienet autoaiheiset kysymykset IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by hietase View PostSanokaapa mitkä ovat vaihtoehdot ja missä todennäköisyysjärjestyksessä syyksi, kun VW 1,9 tdi:n paisuntasäiliössä oli reilusti öljyä.
Lohko halki?
Kansi halki?
Kannentiiviste?
Turbo?
Öljynlauhdutin?
Joku muu?
Kannentiivisteelle isoin veikkaus.
Jos sinulla on älytön tuuri, on lämmönvaihdin sotkenut öljyt ja vedet. Sehän on kohtuu yleistäkin 2.5tdi pumppusuutin koneessa mutta ei 1.9 koska siinä se on erilainenLast edited by Urpo_rotta; 06-02-2018, 21:38.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Olisi tutulla e46 jääratarassina.
Ews kiukkuaa.
Milläs tavalla saa ews:n ohitettua tai toisen boksin koodattua? Löytyy toisesta autosta toimiva boksi. Jos sen pystyy jollain koodaamaan autoon?Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by hietase View PostSanokaapa mitkä ovat vaihtoehdot ja missä todennäköisyysjärjestyksessä syyksi, kun VW 1,9 tdi:n paisuntasäiliössä oli reilusti öljyä.
Lohko halki?
Kansi halki?
Kannentiiviste?
Turbo?
Öljynlauhdutin?
Joku muu?“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
-
Originally posted by hietase View PostSanokaapa mitkä ovat vaihtoehdot ja missä todennäköisyysjärjestyksessä syyksi, kun VW 1,9 tdi:n paisuntasäiliössä oli reilusti öljyä.
Lohko halki?
Kansi halki?
Kannentiiviste?
Turbo?
Öljynlauhdutin?
Joku muu?
Auto siis ajettiin korjaamolle vianmääritykseen. Varsinaista vikaa ei koskaan työkaverilleni (nainen) koskaan sanottu, kerrottiin vain että ”pitää laittaa vaihtomoottori 4500 euroa, tätä ei kannata korjata”. Vianmäärityksestä veloitettiin 150 €, mutta kun älyttömän hintaiseen urakkaan ei suostuttu, ei autolle tehty enää mitään. Se jäi siis korjaamon pihaan työkaverin sanoin osin purettuna, eli ajokelvottomana.
Omaan nenään koko homma haiskahti ja pahasti. -08 Golf 260 tkm ajettuna ja säännöllisesti huollettuna.
Comment
-
-
Onko jotain helppo käyttöistä ohjelmaa jolla voi laskea tai visuaalisesti vertailla kaasun virtausta putkessa/mutkassa. Oon tätä aikaisemminkin googletellut, mutta en löytänyt vastausta.
Onko virtausteknisesti paras ns. mandrel bend taivutus vai semmoinen joka suurella säteellä ulkokehältä ja sisältä pieni ärrä, mutta terävä pois?
Joo, mutu ja yleinen mielipide on että mahdollisimman loiva kurvi, mutta miten on?
En löytänyt parempia esimerkkejä. Mutta tuota alinta tyyppiä näyttää olevan monella merkillä esim imupuolella kurvi juuri ennen kaasuläppää, vaikka tilaa olisi ollut tehdä suuremmalla R:llä oleva mutka.
Kaasuläpän/imusarjan saa tuolla alemmalla mallilla lähemmäksi kurvia ja turbulenssista kenties vähemmän vaivaa kuin että loivan kurvin jälkeen putkea olisi ja siihen muodostuu turbulenssia merkittävästi enemmän jo ennen kaasuläppää. Kaasuläpän jälkeen turbulenssilla ei kai niin väliä, kun ns. vapaaseen tilaan virtaa (imusarjan "kammio")
EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostOnko jotain helppo käyttöistä ohjelmaa jolla voi laskea tai visuaalisesti vertailla kaasun virtausta putkessa/mutkassa. Oon tätä aikaisemminkin googletellut, mutta en löytänyt vastausta.
Onko virtausteknisesti paras ns. mandrel bend taivutus vai semmoinen joka suurella säteellä ulkokehältä ja sisältä pieni ärrä, mutta terävä pois?
Joo, mutu ja yleinen mielipide on että mahdollisimman loiva kurvi, mutta miten on?
En löytänyt parempia esimerkkejä. Mutta tuota alinta tyyppiä näyttää olevan monella merkillä esim imupuolella kurvi juuri ennen kaasuläppää, vaikka tilaa olisi ollut tehdä suuremmalla R:llä oleva mutka.
Kaasuläpän/imusarjan saa tuolla alemmalla mallilla lähemmäksi kurvia ja turbulenssista kenties vähemmän vaivaa kuin että loivan kurvin jälkeen putkea olisi ja siihen muodostuu turbulenssia merkittävästi enemmän jo ennen kaasuläppää. Kaasuläpän jälkeen turbulenssilla ei kai niin väliä, kun ns. vapaaseen tilaan virtaa (imusarjan "kammio")
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostJos pelkkää putkea ja virtausvastusta katsotaan, niin kyllä mahdollisimman loiva käyrä vastustaa vähiten, mutta auton imuasetelmassa on paljon muitakin elementtejä niin, että pelkän putken mallinnus ei välttämättä kerro vielä paljon. Kaasuläppä akseleineen itsessään aiheuttaa virtaukseen niin ison poikkeaman, että sitä ei voi ajatella suorana putkena. Tarkempi vrtausmallinnus on sen verran monimutkainen ala, että siihen ei oikein tahdo olla simppeleitä helppokäyttöisiä ilmaisia työkaluja.
Jos kärjistää ajatuksen, niin virtausteknisesti paskempi ratkaisu, mutta vähemmän aikaa/tilavuutta/pinta-alaa vs. parempi virtaus jossa enemmän noita edellä mainittuja jotka vaikuttaa pyörteilyyn, yms.
Tuskin on mitään havaittavaa vaikutusta normaalikoneissa ja alkuperäinen toiminee hyvin. Mutta kunhan pohtii typeriä.Last edited by bemmeri; 10-02-2018, 21:15.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bmw89 View PostOnko nykyään kylkipakoputki laillinen?
Esim. e30 koriin oikealle puolen oven taakse
Vasemmalle puolelle kyllä saa laittaa täysin varmasti.sigpic
E82 n55
Comment
-
-
Originally posted by Kaimu View PostEnnenmuinoin oli kummallekin puolelle laillinen, jollei haitannut jalankulkijoita ja kulman täytyi olla 45°alaspäin.
Vasemmalle puolelle kyllä saa laittaa täysin varmasti.
En kyllä tiedä onko taas muutettu.
Comment
-
-
Miltä sivulta Bilteman lisäksi saisi selville auton runkonumeron rekisteritunnuksella? Bilteman sivu kun ei älyä lyhyitä rekisteritunnuksia esim. NFL-31.E39 540iA M-Sport Imolarot II
E36 323i touring
Volvo V70 2.4D mk3
Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
Honda Civic 1.4 4d ES
Chevy Caprice Classic
ex:
E32 730iA
E39 528i Calypsorot metallic
E36 325i x2
Comment
-
Comment