Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1841
    • Karjaa

    Originally posted by jr66 View Post
    Eikö niitä voi alkuperäisenä tilata ?
    No sitten niitä saa kohta taas vaihtaa, eli alkuperäinen ongelma poistuu vain väliaikaisesti. Niin kuin täällä on jo monesti todettukin niin näköjään X8R:ltä voi tulla vähän mitä sattuu, olisit vaan suoraan suosiolla tilannut sen Beisanin satsin.

    Edit. Vai saikos noita tiivisteitä edes marmorilta irrallisena? Oli miten oli, Beisania laittamalla ongelma on omakohtaisen kokemuksenkin perusteella historiaa.
    Last edited by Wespa; 14-03-2018, 15:01. Reason: Lisäys
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • Tojopa
      BTCF Member
      • Mar 2004
      • 1592
      • Kuopio

      Onkohan kuinka työläs kilvittää Suomeen tuollainen M-B CE 300, johon vaihdettu V8-kone, jos auto on ollut ainakin Virossa kilvissä? Eli siis tämä https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/9474893

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        Originally posted by Tojopa View Post
        Onkohan kuinka työläs kilvittää Suomeen tuollainen M-B CE 300, johon vaihdettu V8-kone, jos auto on ollut ainakin Virossa kilvissä? Eli siis tämä https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/9474893
        En tiedä miten mersujen kanssa menee, että onko w124 coupe samaa "mallisarjaa" w124 sedanin kanssa trafin tiedoissa. Vai onko eri mallisarjaa kuten e36 328i vs. e36 M3, yms. esimerkit. :think
        Jos sedani ja coupe on trafin tiedoissa samaa mallisarjaa, niin sitten ei pitäisi olla ongelmaa, kun onhan tuolla esim. w124 e500.

        Helpoimmalla tuo selviää kun käy lähimmällä konttorilla ja inssi kyllä näkee nopeasti tietokoneeltaan mitkä ovat trafin mielestä samaa mallisarjaa ja miten isot/tehokkaat moottorit on mahdollista laittaa ilman poikkeuslupia.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • Roisto
          BTCF Member
          • Nov 2010
          • 2542
          • Kajaani

          Originally posted by jr66 View Post
          Eikö niitä voi alkuperäisenä tilata ?
          Hieno vastakysymys, kiitos tästä.

          Originally posted by Wespa View Post
          No sitten niitä saa kohta taas vaihtaa, eli alkuperäinen ongelma poistuu vain väliaikaisesti. Niin kuin täällä on jo monesti todettukin niin näköjään X8R:ltä voi tulla vähän mitä sattuu, olisit vaan suoraan suosiolla tilannut sen Beisanin satsin.

          Edit. Vai saikos noita tiivisteitä edes marmorilta irrallisena? Oli miten oli, Beisania laittamalla ongelma on omakohtaisen kokemuksenkin perusteella historiaa.

          Ainakin nuo vanos-BMW:n ja Beisanin tiivarit näyttää edes samanvärisiltä että laitetaan ne sitten kun touhutaan, en kyllä 60 dollaria rupea enää maksamaan muutamasta kuminpalasesta. Sitten jos tulee joskus taas ajankohtaiseksi niin kokeillaan sitä Beisania.
          2001 E39 525iA
          1992 E34 "540i/5"

          Comment

          • Cunttory
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1772
            • Kuopio

            Originally posted by Tojopa View Post
            Onkohan kuinka työläs kilvittää Suomeen tuollainen M-B CE 300, johon vaihdettu V8-kone, jos auto on ollut ainakin Virossa kilvissä? Eli siis tämä https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/9474893
            Jos sedan ei kelpaa verrokiksi, niin menee ainakin tehon puolesta yli 20% vrt. tehokkain bensa 2d. Enemmän mietityttää miten paljon tuonne on oikeesti vaihdettu osaa, että meneekö kriittisen 49,9% rajoihin, jos jostakin syystä niitä alettaisiin tarkastamaan.
            Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              Iskutilavuus siinä se ongelma on jos ei sedani käy. Joskus tuota ohimennen mietin, kun oli viimeksi myynnissä.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • Bansku
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2011
                • 1493
                • Savo

                Originally posted by Tojopa View Post
                Onkohan kuinka työläs kilvittää Suomeen tuollainen M-B CE 300, johon vaihdettu V8-kone, jos auto on ollut ainakin Virossa kilvissä? Eli siis tämä https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/9474893
                Käypäset paperit vaan tekee ja hommailee ja vie konttorille, sedani käy verrokiksi, aivan kuten vaikka esim. E34 sedani ja e34 toukka. Eihän tämä ole humppaa kummempaa. Ja jos tosiaan tekniikka jo otettu w124 korisesta niin mikä estää vertaamasta siihen autoon josta tekniikka kaikkineen apulaitteineen ja jarruineen otettu. Selviää vielä vähemmällä paperilla

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  Originally posted by Bansku View Post
                  sedani käy verrokiksi, aivan kuten vaikka esim. E34 sedani ja e34 toukka. a
                  Onko kokemusta, vai mututietoa perustuen tuohon e34 esimerkkiin?


                  Tuossa on aika vanha keskustelu asiasta. Luin tuon aikanaan kun tuon viron w124 myynti-ilmon pongasin. En jaksanut edes konttorille mennä varmistamaan, kun arvelin että tuskin trafin tulkinta on muuttunut mallisarjojen ja näiden eroavaisuuksien vuoksi.
                  No, jos siinä ois ollu manuaaliswappi vielä, niin olisin vaivautunut konttorilta asiaa varmistamaan..

                  Originally posted by Mersuforum keskustelu
                  Jep, ja tekniikanvaihto onnistuu samanlaiseen mottiin joka tuossa 500E mallissakin, sillä edellytyksellä että muutat auton alustaltaan ja jarrunosiltaan vastmaan täysin tuota 500E mallia. tämä siis mahdollista jos sinulla on itselläkin sedan, coupe ja sedania ei ainakaan minun asiaa kysellessäni (v.2004?) voinut verrata keskenään.

                  Mutta esim. Mosselmanin turbokitin tai vastaavan ns. tehdastekoisen, mallikohtaisen kitin saa asentaa ilman VTT:n päästötestejä
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • Bansku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2011
                    • 1493
                    • Savo

                    Muistikuvaan jossa minun mielestä tälläkin kylällä oli/on yksi coupe mannelavetti jota vertailtu sedani malliin tekniikka muutellessa :think
                    Samaa sarjaahan nuo on joten ei muutakun kun nyt 12 vuotta myöhemmin kyselemään mersulta lappuja jossa edes viitattaisi näiden korien yhteneväisyyksiin. Paperiahan tuo kuitenkin loppujen lopuksi on jolla sen suomenkilpiin saa....

                    Comment

                    • N.u.t
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2008
                      • 202
                      • Seinäjoki

                      Auto pomppasi katsastuksessa etuiskareista.
                      Autossa on seuraava varuste 704 M Sport Suspension

                      Mistä löydän tuohon oikeanlaiset etuiskarit + jouset?
                      Autona siis e91 320d -07

                      Kiitos.

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 5019
                        • Paimio

                        Originally posted by N.u.t View Post
                        Auto pomppasi katsastuksessa etuiskareista.
                        Autossa on seuraava varuste 704 M Sport Suspension

                        Mistä löydän tuohon oikeanlaiset etuiskarit + jouset?
                        Autona siis e91 320d -07

                        Kiitos.

                        Vaikka tuosta:
                        Shock absorber (sold individually) BILSTEIN 22-135032 ➤ Toimitus alkaen 7.95€ ✚ Turvallinen maksutapahtuma ✚ Yli 500,000 tuotteen valikoima
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • N.u.t
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2008
                          • 202
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by TheRipper View Post
                          OK, kiitos.
                          Niin ja löytyi tuo tieto näköjään myös realoem:stäkin.

                          M sport iskareiden oem numerot:
                          31316786015
                          31316786016

                          Comment

                          • -Markus-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1463
                            • Ihan Savossa




                            Ford Mondeo Mk3 STW
                            VW E-Golf 2015
                            BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                            Comment

                            • N.u.t
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2008
                              • 202
                              • Seinäjoki

                              Kiitoksia.
                              Tuli tilattua tuolta profiteilestä.

                              Mutta mitähän eroa mahtaa olla m-sport etuiskarien pohjaanlyönti kumeilla verrattuna normeihin? Noita ei tuolla ollut varastossa.

                              Comment

                              • MHT
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2009
                                • 48
                                • Hämeenlinna

                                Originally posted by N.u.t View Post
                                Kiitoksia.
                                Tuli tilattua tuolta profiteilestä.

                                Mutta mitähän eroa mahtaa olla m-sport etuiskarien pohjaanlyönti kumeilla verrattuna normeihin? Noita ei tuolla ollut varastossa.
                                Olikohan sporttivaimentimissa paksummat akselit, siksi niille oli erilaiset kumit? Joskus tuli vastaava alusta uudistettua niin silloin sai vähän etsiä niitä sporttiversion kumeja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎