Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikeDry
    BTCF Member
    • May 2006
    • 6109
    • Helsinki

    Moottoripyöristä keskustelua II

    En löytänyt että siitä ensimmäisestä keskustelusta olisi tehty toinen jo..
    Mutta jos on, niin jos joku mode jaksaa siirtää sinne..

    Arvon motoristit, siitä nimeä alle...
    Moottoripyörät, veneet ja moottorikelkat pidettävä verottomina
    http://www.adressit.com/moottoripyor...va_verottomina
    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
  • Attekun
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2013
    • 1407
    • Saarijärvi

    #2
    Originally posted by MikeDry View Post
    En löytänyt että siitä ensimmäisestä keskustelusta olisi tehty toinen jo..
    Mutta jos on, niin jos joku mode jaksaa siirtää sinne..

    Arvon motoristit, siitä nimeä alle...
    Moottoripyörät, veneet ja moottorikelkat pidettävä verottomina
    http://www.adressit.com/moottoripyor...va_verottomina
    Asia on hyvä millä liikkeellä ollaan, mutta tuo itse adressin kirjoitusasu ja perustelut... Mun naamaan sattuu.
    Toyota Alphard MS
    Peugeot e-2008
    ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

    Comment

    • MikeDry
      BTCF Member
      • May 2006
      • 6109
      • Helsinki

      #3
      Onneksi ei ole mun tekemä...Ajattelin jakaa jos täällä on motoristeja.
      Nauroin tuolle viimeisellä lauseella
      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        #4
        9. Moottoripyörän verottaminen tappaa koko moottoripyöräurheilun.

        Comment

        • protoni
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2008
          • 1340
          • Tampere

          #5
          No ehkei ihan koko mopourheilua sentään, mutta onhan nuo harrastajamäärät romahtaneet kulta-aikoihin verrattuna. Ei tämä ainakaan edesauta.

          Huvittaa myös vakuutusyhtiöiden maastoliikennevakuutusten hinnoittelu. Vielä viisi vuotta takaperin vakuutukset maksoivat pari satkua vuosi, kunnes jokainen yhtiö kertoi ne kymmenellä. Ilmeisesti sekään ei kuluja ole kattanut, vaan taas on käytetty samaa kerrointa. Joku oli poikansa 50cc krossia koittanut vakuuttaa POP-vakuutuksessa ja vuosihinnaksi oli kerrottu liki 30ke. Melko kallista? Voipi käydä mielessä mietiskellä jotain halvempaa harrastelua.

          Comment

          • jumbo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 6602
            • Lappeenranta

            #6
            Onko kellään kokemuksia/tietoa noista KTM:n supermotoista? Lähinnä kiinnostaisi että tekeekö noilla pikkukoneisilla(450-525) mitään, huoltovälien ja tehojen puoleen? Vai kannattaako suoraan sijoittaa enemmän ja ostaa isompi(600-700), pidempien huoltovälien ja paremman tehon vuoksi?

            Entä onko jotain vuosimallia/mallia ylipäätään mitä kannattaa välttää mahdollisten tyyppivikojen kannalta?
            M550d

            Comment

            • Eelumi
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 22
              • Satakunta

              #7
              Originally posted by jumbo View Post
              Onko kellään kokemuksia/tietoa noista KTM:n supermotoista? Lähinnä kiinnostaisi että tekeekö noilla pikkukoneisilla(450-525) mitään, huoltovälien ja tehojen puoleen? Vai kannattaako suoraan sijoittaa enemmän ja ostaa isompi(600-700), pidempien huoltovälien ja paremman tehon vuoksi?

              Entä onko jotain vuosimallia/mallia ylipäätään mitä kannattaa välttää mahdollisten tyyppivikojen kannalta?

              Mulla oli pari vuotta sit KTM EXC 525 -04 smoto. Tehoa ihan ok. Kovaa ei ole kovin kivaa ajaa, mutta kikkauluun oiva peli. Rupesi ärsyttämään 10h öljynvaihtoväli + muuten tiheät huollot. Joten meni vaihtoon. Eli ääni isompi koneiselle.

              Comment

              • MikeDry
                BTCF Member
                • May 2006
                • 6109
                • Helsinki

                #8
                Joo, kaupunki räppäilyyn tuollainen kisapyörä on jees ja jos tykkää kikkailla. Mutta esim joka päiväiseen työmatka ajoon, ei alkaa kyllä kyllästyttää, kun tuuli riepottaa, pieni polttoaine tankki, sitten ne öljyn vaihtovälit tulee nopeasti vastaan, mutta harraste/viikonloppu räppäilyyn ihan jees. Kyllä tuollainen 500cc on ihan riittävä, itse suosin kyllä niitä kuutiota, kun oma 501cc kisa husse alkoi kadulla tuntua laiskalta, niin piti laittaa kaikki hilkkeet mitä saa, niin nyt on paljon parempi, vaikka kuutioita ei ole kuin 32cc lisää, ainoa miinus on tuo tankin koko 7.2 litraa, sillä ajaa suunnilleen 90-115km, eli tässä uudellamaalla toimii. Suoraa 80-120 tiellä ei ole mitään järkeä, jos on vakio välit, kun kone huutaa ja siitä tulee tärinää, vielä kun tuuli riepottaa kun on kevyt pyörä, myös satula on yleensä todella kova.


                Mitä netistä on lukenut kokemuksia, niin Ktm 690smc on suosittu katu peli, tehon puolesta, pidemmät huoltovälit ja on parempi matka-ajossa. Niissä on kuulema tyyppivikana että syö öljyä ja venttiilien rocker arm vikoja, ne ei välttämättä kestä..
                Hussen ne 610 mallit on ihan jees, mutta niissä on se jakoketju mikä kuulema pitää vaihtaa 10tkm välein, mutta simppeli pyörä, mutta tämä asia pitäisi olla parannettu Hussen sm630 mallissa ja muutenkin parempi pyörä.
                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6602
                  • Lappeenranta

                  #9
                  Oolrait Tuo myös mietityttää että riittääkö noiden pikkukoneisten n.50hp mihinkään, kun esim 690 smc:ssä on 70hp muistaakseni:think
                  M550d

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6109
                    • Helsinki

                    #10
                    kyllä se riittää aluksi, sitten alkaa nälkä kasvaa, tuossa omassa on 501cc noin 50hv, nyt tuolla 530cc kitillä ja putkilla n.56hv ja kyllä riittää, kun pyörä painaa märkäpainoa 125kg.
                    Tosiaan Ktm 690smc malleissa on se n.70hv. Noista Ktm 690smc malleista mä suosisin sitä smc-r mallia itse, siinä on parempaa tekniikka, eli se on se uudempi malli, jne. Sitä moni on vielä kehunut.

                    Tässä on hyvä listä vertaa teknisiä tietoja mitä tehtaat ilmoittaa
                    http://www.mpmaailma.fi/mpluettelo/
                    Last edited by MikeDry; 16-05-2017, 08:14.
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • A^A
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 2168
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Originally posted by jumbo View Post
                      Oolrait Tuo myös mietityttää että riittääkö noiden pikkukoneisten n.50hp mihinkään, kun esim 690 smc:ssä on 70hp muistaakseni:think
                      Ehdottomasti vähintään tuo smc jos budjetti sallii. Kaikkeen tietenkin tottuu mutta nuo perus lc4 ym alkaa tuntua nuhaisilta melko nopeasti.. 3Kpl Lc4 kotareita omistaneena voin muuten suositella. Mutkapätkälle ja pieneen pyörimiseen mahtava. Maantiellä rasittava ajettava joten pidemmille reissuille itse en lähtisi ja ainakin nuo vanhemmat tärisee ihan perkeleesti.

                      Nyt jos supermotoa olisin ostelemassa niin: https://www.nettimoto.com/ducati/hypermotard/2127544
                      EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                      Comment

                      • jumbo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 6602
                        • Lappeenranta

                        #12
                        Oliko noissa vanhemmissa lc4 jotain tyyppivikoja? Lähinnä moottorissa.

                        Edit. Varmaan tuommoinen ducati olisi hieno peli, mutta mitenköhän on osien saanti ja huollot ym.
                        Last edited by jumbo; 16-05-2017, 10:22.
                        M550d

                        Comment

                        • A^A
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 2168
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by jumbo View Post
                          Oliko noissa vanhemmissa lc4 jotain tyyppivikoja? Lähinnä moottorissa.

                          Edit. Varmaan tuommoinen ducati olisi hieno peli, mutta mitenköhän on osien saanti ja huollot ym.
                          Kunhan ostaa 2001 - > uudemman niin on luotettava. Riippuen tietysti huolloista / pidosta hyvin pitkälti. 2500km hyvä väli öljynvaihtoon. Kova tärinä aiheuttaa omat ongelmansa myös mutta kaikenkaikkiaan hyvässä maineessa on nuo koneet.

                          Ducatin huolloista / varaosista en osaa sanoa mutta uskoisin että toimii jo hyvin..
                          Muutenkin on se niin paljon miellyttävämpi ajella 2 mukisella jos vähänkään pidemmälle lähtee. Näkee eteensä eikä paikat tipu hampaista..
                          Pelkkään kylä kekeilyyn hyviä nuo kotarit, hauska värkki kun rätisee ja paukkuu.. Mutta kun ainakin tääläpäin joutuu sitä hyvää mutkapätkää lähteä metsästämään vähän kauemmas niin tuo siirtyminenkin on mukavaa kun sylinteritä on enemmän. Joitain ei tietysti se tärinä haittaa mutta omasta kokemuksesta sanoisin näin Ehkä sitä on iän myötä tullut enemmän mukavuudenhaluiseksi :think
                          EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                          Comment

                          • Janza182
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4985
                            • 013

                            #14
                            Tuttavalla kolmas ducati putkeen. Ei ongelmia huollon suhteen eikä kestävyyden. Oikeastaan suurin ärsytys akun sijainti. Hänen mielestä on insinööri ottanut akun ja pyörän tehnyt sen ympärille Vaihto/irroitus yhtä tuskaa kuulemma

                            Comment

                            • jumbo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 6602
                              • Lappeenranta

                              #15
                              Ilmeisesti vaikka huollot saattavat olla kalliimpia ducatiin, mutta huoltovälit huomattavasti pidemmät vrt. Yksisylinterisiin. Onhan tuo toki raskaampi(näöltään ja ominaisuuksisltaan), kuin esim. 690smc. Mutta tuolla ajelisi vähän kaupungin ulkopuolellekkin jo.
                              M550d

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎