memebuy23buy

Moottoripyöristä keskustelua II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • A^A
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 2168
    • Seinäjoki

    Noniin sain pyörän oston finaaliin. Matkaan tarttui -07 ktm duke2, putkahti samalla kylällä toriin myyntiin todella kohtuullisella hinnalla, äkkiä paikapäälle ja homma selvä. Tullut huomattua että kovin paljoa ei saa miettiä näiden kanssa, niin monta on myity nenän edestä.
    Vuosia sitten parit 640 kotarit omistaneena tuttuja laitteita ja kyllä ainavaan saa hymyn korviin varsinkin vapaasti virtaavilla "vaimentimilla"

    Huomattavasti paremmin istuu käteen nämä vanhemmat kaasari koneiset, kävin muutamaa 690 ruiskua kokeilemassa, molemmat oli mielestäni aivan sietämättömiä ajaa kaupungissa, erittäin kulmikas kaasu.

    Vakuutus maksuissa oli muuten aika huimia eroja, ylivoimaisesti parhaimman tarjouksen sain Op pohjolasta. Liikenne + osakasko hinausturvalla 340€ / vuosi. Kuskilla ikää 30v, Seinäjoki kotipaikkana ja puhdas vahinkohistoria.
    Saman setin hinnat vaihteli yhtiöiden välillä 400 - yli 1000€..
    EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

    Comment

    • Turder
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2008
      • 467
      • Suomi

      Täällä kun on myllyttäjiä niin miten ja millä pyörän pintoja kannattaisi myllyttää? Metallitankki, jossa maali. Katteet muovia ja niissä tarroilla tehty kuviot tms. Pystyykö käsipelillä tekemään mitään vai vaatiiko konetta?

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Miksi moottoripyörien eturenkaan V-kuvio ns väärinpäin?
        edit. googletin, liittyy jarrutuspitoon tmv?
        Last edited by petrolhead; 15-06-2019, 10:47.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • hencca89
          BTCF Member
          • Sep 2011
          • 619
          • ikaalinen

          Originally posted by petrolhead View Post
          Miksi moottoripyörien eturenkaan V-kuvio ns väärinpäin?
          edit. googletin, liittyy jarrutuspitoon tmv?
          Jarrutuksessa olisi parempi pito. Siksi taas takapyörä "oikeinpäin" jotta vetopito paras. Pyöreällä renkaalla veden siirto on aika marginaalinen niin siihen ei juuri vaikutusta kuvion suunnalla, toisin kuin autoissa.

          Joskus paikallisesta motskahuoltajalta piti kysyä kun tuita ihmettelin omasta että että onko menny väärinpäin
          BMW E91 320
          MB W108 280SE
          SUZUKI GSX-R
          BMW K100 "cafe"

          Comment

          • S4ms4
            Newbiemmer
            • Dec 2014
            • 11
            • Espoo

            Ja se kuvio ku edessä on "väärinpäin" nii ei kulu niin semmoselle portaalle se rengas vaa kuluu tasaisesti. 3 kesää tuli nuoreedessa pyöriin renkaita pyöriteltyä nii kulumisen eron renkaiden välillä kyl huomas
            Mäntä pistiäistä odotellessa.

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              Käykö tätä lukevat ihmiset mopolla radalla?
              Kaksi kertaa olen nyt käyny Ahvenistolla palloilemassa tolla signaturen härvelillä.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • isolohko
                BTCF Member
                • May 2004
                • 902
                • Kymenlaakso

                Originally posted by petrolhead View Post
                Käykö tätä lukevat ihmiset mopolla radalla?
                Kaksi kertaa olen nyt käyny Ahvenistolla palloilemassa tolla signaturen härvelillä.
                Kyllä tuli käytyä Kaikkien Tyttöjen Moottoripyörällä ja nöyryyttävä kokemus - tod näk kuka vaan olisi ajanut piikilläkin lujempaa, no, kokemusta vaatii luottaa pitoon jne. Edellinen kokemus oli CBR 900RR:llä yli 10v sitten ja kyllähän nuo modernit apuelektroniikat tekee aloittelijalle hommasta hieman helpompaa ja turvallisempaa. (?)

                Taitaa 4-pyöräinen olla se oman mukavuus alueen laite radalle kuitenkin.

                e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  Sama homma itsellä. Olen kiertänyt Ahveniston E30 316:lla (kyllä) samaan aikaan mitä pääsin nyt 650 CBRllä. Mutta mulle se toimii innoituksena että on niin paljon kehitettävää ja haastetta.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Puistis
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2013
                    • 849
                    • 09

                    Yoshimuran slipari tuli laitettua vanhaan ZX-6R:ään, nyt kuulostaa siltä kuin moottoripyörän pitääkin Vielä pitäisi perää siistiä vilkkutelineen osalta.

                    Comment

                    • jokes911
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2008
                      • 875
                      • Espoo

                      Tulipa saatua oma supermoto-Husse kerrankin tänään radalle.

                      Vaikeeta oli kun selkää piti hiukan doupata etukäteen kipulääkkeillä, kädet ja jalat kramppas, vaihdepoljin oli liian alhaalla ja vaihtaminen siten hankalaa ja muutenkin koko paketti hakusessa. Mutta olipa silti kivaa!

                      Paimion karting radalla on muuten uusi pinta joka todella tasainen
                      2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                      2022 X3 Charged Edition Msport
                      1999 Honda CBR 900 SC33
                      2009 Husqvarna SMR 510
                      2017 KTM EXCF 350

                      Comment

                      • Mr.Speed

                        Originally posted by Puistis View Post
                        Yoshimuran slipari tuli laitettua vanhaan ZX-6R:ään, nyt kuulostaa siltä kuin moottoripyörän pitääkin Vielä pitäisi perää siistiä vilkkutelineen osalta.
                        Omassa -99 9r ninjassa oli myös slipari/putki vaihdettu väljempään malliin, niin olihan se aika rajun kuuloinen sen kleen-järjestelmän kanssa(en jaksanut alkaa sitä tukkimaan). Mahtavat jytinät ja paukkeet kun vähänkään päästi moottorijarrulla

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by Puistis View Post
                          Yoshimuran slipari tuli laitettua vanhaan ZX-6R:ään, nyt kuulostaa siltä kuin moottoripyörän pitääkin Vielä pitäisi perää siistiä vilkkutelineen osalta.
                          Ittellä ei riitä aivokapasiteetti analysoida ääniä kun yritän ajaa kovaa . Ja mopo antaa 2dB alle Apparan melurajan, joten saa olla vakio. Kaikkihan sen tuntuu kyllä vaihtavan aftermarket pönttöön.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • jokes911
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2008
                            • 875
                            • Espoo

                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Ittellä ei riitä aivokapasiteetti analysoida ääniä kun yritän ajaa kovaa . Ja mopo antaa 2dB alle Apparan melurajan, joten saa olla vakio. Kaikkihan sen tuntuu kyllä vaihtavan aftermarket pönttöön.
                            Toinen syy vaihtoon on monasti myös paino. Monet sliparit kun poistaa myös katin niin saa myös merkittävän painonpudotuksen.
                            2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                            2022 X3 Charged Edition Msport
                            1999 Honda CBR 900 SC33
                            2009 Husqvarna SMR 510
                            2017 KTM EXCF 350

                            Comment

                            • Mr.Speed

                              Originally posted by jokes911 View Post
                              Toinen syy vaihtoon on monasti myös paino. Monet sliparit kun poistaa myös katin niin saa myös merkittävän painonpudotuksen.
                              Esim. Gen1 Hayabusassa(K7) se alkuperäinen pakoputkisto julmetun painava vrt. yoshimuran kokoränni. Varsinkin ne vaimentimet huomattavan painavat, ja painopiste niillä suht korkealla. Huomasi selkeästi ajossa, ja vakioputkistolla niin hiljainen ettei moottorin elämästä paljoa tiennyt ellei kytännyt rundimittaria. Lisäksi kun käytti pajalla säädettävänä, niin tuli paljon parempi käytökseltään mitä vakio kartalla. 1200 Vmaxissa (-00) oli myös se orkkis vaimenninhässäkkä melkoinen kiuas, sekin vaihtui cobran tuotteisiin. Lisäksi kun poisti sen järjettömän keskiseisontatuen, niin jopa sellaisessa liki 300kg lehmässä huomasi positiiviset vaikutukset (plus monet muut modaukset)

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                Originally posted by jokes911 View Post
                                Toinen syy vaihtoon on monasti myös paino. Monet sliparit kun poistaa myös katin niin saa myös merkittävän painonpudotuksen.
                                Katin poisto myös poistaa samalla hiton ison lämmönlähteen ja katteiden sulattajan/polttajan.
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X