Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JarppiR
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2010
    • 277
    • Pori

    Jos Ducati ei ole vaihtoehto, niin varmaan Speed triplen suuntaan lähtisin, on sopivan erilainen ja kolmemukisessa on hyvä äänimaailma. Ja potkua on enemmän kuin tarpeeksi. Piti oikein googlata Single headlight conversion, näytti hyvältä

    Japseista en ole enää vuosiin ollut kiinnostunut, viimeistelemätöntä bulkkia. Pomminvarmaan tekniikkaa kyllä, mutta pliisua

    Sitten jos haluaa hiukan erottua niin MV Agusta Brutale.
    Ennen Ducatia tallista löytyi Brutale 675 ja se oli kyllä häiriintynyt vehje
    BMW 325i E91 LCI "330i" -09
    BMW 530i E39 M-Sport -01
    Alfa Romeo GT 3.2 -05

    Comment

    • AnttiJuhani
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 2056
      • Kittilä

      Originally posted by JarppiR View Post
      Jos Ducati ei ole vaihtoehto, niin varmaan Speed triplen suuntaan lähtisin, on sopivan erilainen ja kolmemukisessa on hyvä äänimaailma. Ja potkua on enemmän kuin tarpeeksi. Piti oikein googlata Single headlight conversion, näytti hyvältä

      Japseista en ole enää vuosiin ollut kiinnostunut, viimeistelemätöntä bulkkia. Pomminvarmaan tekniikkaa kyllä, mutta pliisua

      Sitten jos haluaa hiukan erottua niin MV Agusta Brutale.
      Ennen Ducatia tallista löytyi Brutale 675 ja se oli kyllä häiriintynyt vehje

      On kyllä häiriintyny vehje toi brutale, putket varsinkin. Silmät vaatii tietty totuttelua, mutta niin se on tehnyt jokaisen pyörän kohdalla, pl Nine-t joka oli heti kerralla makea. Jep ja hornet on kyllä mieto, mutta tollasen vanhan 919 keulassa silmä lepää.


      Triumphi tosiaan vahva ykkönen hankintalistalla. Kyllä niitä on joka kevät tupsahdellu myyntiin kun kesää kohti mennään, nyt vain on suht vähäinen tarjonta. Olen silti avoin vielä muillekin vaihtoehdoilla koska mulle tuntemattomia pyöriä on paljon olemassa. Ties vaikka kiinnostuis jostain toisestakin.

      Comment

      • Keetee
        Newbiemmer
        • Mar 2016
        • 14
        • Lounais-Suomi

        Yksi ehdotus vähän tuntemattomista ja edullisesta päästä voisi olla Cagiva Raptor joko 650 tai 1000. Noita ei paljoa Suomessa ole, mutta matkailu avartaa. Italialaista muotoilua/viilinkiä, mutta Suzukin V2 luotettavaa tekniikkaa ja kivaa ääntä. Ja vielä yhdellä pyöreällä valolla eli speksit täytetty

        Comment

        • AnttiJuhani
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 2056
          • Kittilä

          Originally posted by Keetee View Post
          Yksi ehdotus vähän tuntemattomista ja edullisesta päästä voisi olla Cagiva Raptor joko 650 tai 1000. Noita ei paljoa Suomessa ole, mutta matkailu avartaa. Italialaista muotoilua/viilinkiä, mutta Suzukin V2 luotettavaa tekniikkaa ja kivaa ääntä. Ja vielä yhdellä pyöreällä valolla eli speksit täytetty
          Ei hassumpi. V2 tuo varmasti hyvän fiiliksen ja äänimaailman, voisi olla mielenkiintoinen. Suomessa 1kpl 650 ja 5kpl 125. Suht harvinainen on kyllä ja saisi olla sen 1000cc. Laitan seurantaan. Päätin että vaihdan audin pihasta pois prätkään. Makselen tietty väliä jos on tarpeen. Tuo vielä kivasti lisää haastetta löytää joku johon menisi autokin vielä vaihdossa.

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11662
            • Kouvola

            Speed Triple 1050:stä kävin jokunen vuosi sitten koeajamassa, kun käytin isäukon silloisen Triumpin putkiston vaihdossa liikkeessä. Sen nyt mitä muistan, niin oli veikeä laite ajaa. Moottorissa potkua ja varsinkin vääntöä ihan riittämiin nakuksi ja tykkäsin ulkonäöstä. Sopivasti häiriintyneen erilainen pyörä!

            Comment

            • A^A
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 2168
              • Seinäjoki

              Kävin koittamassa -99 750 Monsteria. Pieni se on mutta itse sain ainakin kohtuullisen hyvän ajoasennon eikä pyörä tuntunut mopolta istuessa. Joten mielestäni koon puolesta tuo sopii isommallekkin kuskille (Itse 194 / 105)

              V2 moottori oli hieno luonteeltaan ja äänet komeat. Tykkäsin kyllä. Ostamatta jäi koska oli todella nuhjuinen, kaasarit tukossa, etupumput vuoti, vanhat remmit yms.

              Tuollaiseen parin kolmen tonnin hintaluokkaan en äkkiseltään keksi parempaa vaihtoehtoa..

              Tänään koittamaan -12 mallista 690 Duke R:ää.
              EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

              Comment

              • TON-III
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2018
                • 480
                • Turku

                Originally posted by AnttiJuhani View Post
                Ei hassumpi. V2 tuo varmasti hyvän fiiliksen ja äänimaailman, voisi olla mielenkiintoinen.
                Itse kun olen väännön ja alarekisterin perään niin olen jäänyt 'kiinni' näihin V2-moottoreihin ja käytössäni on kaksikin V2:sta, toinen oma ( Aprilia RSV Factory R 2006) ja yhteispeli (Honda VTR SP-1 2000). Vaikka nuo ovat tehdyt ihan samaan tarkoitukseen ovat kumminkin niin omanmakuiset, pirun kiva ajella noilla peräkkäin aina huomatakseen Hondan tietyn patarautaisuuden ja Aprilian kiistamattoman omanluokkaisuuden.
                F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                Comment

                • A^A
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 2168
                  • Seinäjoki

                  690 -12 Duke R käyty kokeilemassa. Tämä siis vielä sitä vanhempaa duke mallia. 10tkm ajettu pyörä jossa leovincen vaimennin. Olipa pienoinen pettymys, kaasu oli ihan on/off, järkyttävää nykimistä, ei juuri tasaisesti pystynyt taajamassa ajaa, esim moottorijarrulta kaasua niin niskat meinasi nyrjähtää. Moottori muuten oli mahtava, hienosti veti, selkeästi paremmin kuin vanhemmat kaasari lc4 motit.

                  Onko nuo tuollaisia nytkyttimiä vai saako tuon paremmaksi jollain uudella ruiskukartalla? Oletan että joku kartta kuitenkin on vaihdettu vaimentimen yhteydessä.. Nyt ainakin se oli mielestäni aivan sietämätön ajaa.
                  EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                  Comment

                  • AnttiJuhani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 2056
                    • Kittilä

                    Zx10r oli myös tuollainen nykivä kaupungissa. Kai se on jotenkin käsi kädessä sen kans että onko ylhäällä vaiko alhaalla vääntävä. Vaati totuttelua pitkään. Pari kertaa valoihin kun sammuu niin alkaa jo hävettää tai sitten vaan vaihto muuten näyttää holtittomalta kun prätkä nykäsee. Pahempi tosin oli r6 jammu. Bmw matkaenska oli niin paljon helpompi ajaa entä nuo kyykyt. Muita en ole ajanutkaan tähän ikään asti.

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5149
                      • Pirkkala

                      Originally posted by A^A View Post
                      690 -12 Duke R käyty kokeilemassa. Tämä siis vielä sitä vanhempaa duke mallia. 10tkm ajettu pyörä jossa leovincen vaimennin. Olipa pienoinen pettymys, kaasu oli ihan on/off, järkyttävää nykimistä, ei juuri tasaisesti pystynyt taajamassa ajaa, esim moottorijarrulta kaasua niin niskat meinasi nyrjähtää. Moottori muuten oli mahtava, hienosti veti, selkeästi paremmin kuin vanhemmat kaasari lc4 motit.

                      Onko nuo tuollaisia nytkyttimiä vai saako tuon paremmaksi jollain uudella ruiskukartalla? Oletan että joku kartta kuitenkin on vaihdettu vaimentimen yhteydessä.. Nyt ainakin se oli mielestäni aivan sietämätön ajaa.

                      Ikinä en ole hyvää sanaa kuullut KTM kadulle tarkoitetuista vehkeistä.
                      Superduke, RC8, (uudempi rc8, siedettävämpi) yms. Järjetön alavääntö, mutta jotakin puuttuu. Monia vaivaa kulmikas moottorin luonne, nykiminen jne.
                      Toiset tykkää mutta minusta rivikone on se oikea vaihtoehto moottoripyörään...
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • protoni
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2008
                        • 1345
                        • Tampere

                        Kulmikkaaseen kaasuun tottuu. Rivinelonen on pehmeämpi, mukavampi, nopeampi jamitävielä. Funfactor vaan kasvaa kun vähentää sylintereiden määrää ja siirtyy Eurooppalaisiin valmistajiin.

                        Comment

                        • isolohko
                          BTCF Member
                          • May 2004
                          • 896
                          • Kymenlaakso

                          Originally posted by Urpo_rotta View Post
                          Ikinä en ole hyvää sanaa kuullut KTM kadulle tarkoitetuista vehkeistä.
                          Superduke, RC8, (uudempi rc8, siedettävämpi) yms. Järjetön alavääntö, mutta jotakin puuttuu. Monia vaivaa kulmikas moottorin luonne, nykiminen jne.
                          Toiset tykkää mutta minusta rivikone on se oikea vaihtoehto moottoripyörään...
                          Höpöhöpö.

                          e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                          Comment

                          • isolohko
                            BTCF Member
                            • May 2004
                            • 896
                            • Kymenlaakso

                            Originally posted by AnttiJuhani View Post
                            En paljon ole prätkiä harrastellut, tieto on vähäistä, niin kysytäänpäs täältä osaisko joku suositella jotain. Nettimoton tarjonta on iso mutta kun ei tiedä mitä etsii niin kyllästyttää. Kiinnostaisi pyöreä lamppuinen n. 1000cc, joka rungoltaan ja pyrstöltään kuitenkin suht nykypäiväinen, ulkonäöllisesti olisi hieman samaa tyyliä kuin bmw r nine-t. Hintaluokka mitä maksaisin on tosin vain kolmas osan bemarista. Ducati Monster ei oikein sytytä jostai syystä. Mitä muuta kannattaisi harkita?

                            Monen vuoden kuolauksen kohde ollut speed triple, 1050 koneinen, single headlight konversiolla. (en välitä mitä triumph mies sanoo siihen) Näitä on suht vähän tällä hetkellä tarjolla.
                            Minulla on ollut Speed Triple 1050 vm 2008, ja todella hyvä peli! Vääntää laajalti, tehoa riittää ja mutkatiellä maukas. 188cm pitkänä mahtui kyllä, polvikulma napakka. Maantiellä tuuultahan se antaa, mutta kivempi suora virtaus, kuin katteen pyörteet.

                            e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                            Comment

                            • jokes911
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2008
                              • 875
                              • Espoo

                              Originally posted by Keetee View Post
                              Yksi ehdotus vähän tuntemattomista ja edullisesta päästä voisi olla Cagiva Raptor joko 650 tai 1000. Noita ei paljoa Suomessa ole, mutta matkailu avartaa. Italialaista muotoilua/viilinkiä, mutta Suzukin V2 luotettavaa tekniikkaa ja kivaa ääntä. Ja vielä yhdellä pyöreällä valolla eli speksit täytetty
                              Yhden TL1000S omistaneena voin sanoa että noista kahdesta ehdottomasti tuo tonninen. Kone oli noiden vuosilukujen V2 kunkku ja vääntöä riittää. Kiertää myös mukavasti joten kiva kone tuollasessa rungossa. Tellun runko ja varsinkin takajousitus onkin sitten ihan oman lukunsa mutta hyvät muistot siihenkin pyörään sisältyy. Ei kannata hätääntyä kummallisista äänistä venttiilikoneistossa, se on aika kummallinen rakenne ja siihen sisältyy sen moottorin ominaiset säksätykset.
                              2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                              2022 X3 Charged Edition Msport
                              1999 Honda CBR 900 SC33
                              2009 Husqvarna SMR 510
                              2017 KTM EXCF 350

                              Comment

                              • jokes911
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2008
                                • 875
                                • Espoo

                                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                                Ikinä en ole hyvää sanaa kuullut KTM kadulle tarkoitetuista vehkeistä.
                                Superduke, RC8, (uudempi rc8, siedettävämpi) yms. Järjetön alavääntö, mutta jotakin puuttuu. Monia vaivaa kulmikas moottorin luonne, nykiminen jne.
                                Toiset tykkää mutta minusta rivikone on se oikea vaihtoehto moottoripyörään...
                                Jostain syystä en myös itse ole noista tykännyt vaikka V2 koneisella on tullutkin jokunen kymppitonni ajeltua. Supedukessa ei oikein ole tehoa ja se on aika lyhyellä alueella. Normi RC8 sama homma ja aika monessa on ollut koneen kanssa ongelmia. RC8 R:ssä oli sitten jo jotain mutta ne on sellaisissa hinnoissa että kilpailijoilta löytyy parempaa.

                                Tuo kulmikkuus esiintyy enemmänkin kaupunkiajossa, mutta mutkateillä V2 vääntö on kyllä aika maukasta. Suurelta osalta se on kyllä sellanen tunneasia. Uudehkoissa rivitonneissa on sen verran vääntöä että ihan samalla tavalla ne lähtee mutkista vaikka kierrokset ei ole ylärekisteristä. Ei vain tunnu siltä. Tosin sitten kun lähtee siitä kunnolla syöttämään niin nelarissa on 3-4 tuhatta kierrosta vielä jäljellä ja veto vain kiristyy kun V2 joutuu jo vaihtamaan.

                                Tänään taas jännän äärellä. Ties vaikka tulis Gixxerin omistaja uudestaan. Ja vieläpä samanlaisen.
                                Last edited by jokes911; 13-04-2019, 10:50.
                                2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                                2022 X3 Charged Edition Msport
                                1999 Honda CBR 900 SC33
                                2009 Husqvarna SMR 510
                                2017 KTM EXCF 350

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎