Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • uusis
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2016
    • 192
    • finland

    #46
    Originally posted by harriba View Post
    Omastani en kumitiivisteitä vaihtanut. Tihkuminenhan näkyisi ihan suoraan.

    Varaosat, renkaat ym. kannattaa tilata Saksasta. Netti ja youtube on pullollaan ohjeita siitä miten bokserin perushuollot tehdään.

    EDIT: moottoripyora.orgin bemuosastolla muuan kaveri on järkännyt vuosittain boksereiden huoltokursseja pk-seudulla.


    Olen lukenut kyllä ja tiedän että kurssia pitää joku heppu.
    Mutta mulla ei ole nyt aikaa perehtyä ja mennä mihinkään kursseille, kun se huolto on tehtävä nyt heti.
    Bmw tuli mulle vaihdossa vähän niinkuin vahingossa eikä mun pitänyt sitä pitää vaan myydä eteenpäin kaverille tai ensi keväänä laittaa myyntiin, mutta ihastuin tohon sen verran paljon kun ajoin ja näin livenä että saatankin sen pitää
    On meinaan tosi hieno ja hyvä prätkä.ja vissiin tuo moottori hyvin huollettuna menee vaikka kuinka pitkälle vielä

    Ja siitä aasin siltana, että suunnitelmat meni täysin uusiksi huollon suhteen
    Kun läräsin huolto kuitteja ja otin selvää mitä huoltoja olisi tehtävä ja mitä tulisi eteen kohta niin päätin että, teen siihen aivan kaikki samalla, jokainen neste ja suodatin vaihdetaan ja säädetään.polttoaine suodattimesta en edes löytänyt mitään vaihto ajankohtaa
    Joten arvioitu lasku tulee olemaan huoltoliikkeeltä 665euroa
    Eli meinaa sitä että, pidän pyörän tämän jälkeen ainakin
    Ja työhän tuossa maksaa sen lähes 500e.ei nuo nesteet ja varaosat juurikaan tunnu.
    Sitten voi kympin ajella sen enempiä miettimättä.ja tekee sitten sen seuraavan huollon vaikka itse kun on perehtynyt pyörän tekniikkaan paremmin

    Comment

    • uusis
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2016
      • 192
      • finland

      #47
      Nyt on ässä bmw huollettu ja lasku euron alle 600€
      Ja aivan kaikki tehty ja vaihdettu mitä tuohon voi tehdä perus huoltona
      Nyt vaan huoletonta ajoa seuraava kymppitonni.pyörä sai pelkkiä kehuja huollolta niin visuaalisen kunnon puolesta kuin teknisestikkin
      Pyörähän tuli mulle vaihdossa ja alunperin se piti myydä mutta taidan tuon nyt pitää kumminkin ja ajella

      Comment

      • Roito
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2009
        • 3921
        • Tavastila/Kotka

        #48
        Mitäs keulittelijat ja muutenkin stunttailevat, miten saatte kämmenet pysymään ehjinä tai edes sinnepäin..

        Itellä kytkinkäteen tulee etusormi(pahin), keskari ja nimetön, kaasukouraan taasen pikkurilli, nimetön ja keskisormi (pahin) aikamoiset rakkulat ja kovettumat aina stunttailureissuilta, oikean tassun keskari yleensä vuotaa vähän verta ja kudosnestettä, sitten kovettuu ja taas seuraavalla reissulla aukeaa ja kierre alkaa alusta.

        Kokeiltu kaksia eri tuppeja, kaksia eri hanskoja, rasvaamista, compeedia ja sideharsoa.. tilaukseen laitoin nyt neopreeni "palm saverit" jotka tulee hanskojen alle, nämä kokeiluun heti kun kusti polkee ne kotio.. motion pro kahva lyhyimmällä rullalla käytössä joten hirveen pitkää liikettä ei tarvi edes käännellä, mutta ei vaikutusta.

        Ei muuten mitään väliä kyllä noitten kanssa pystyy elään ja kai ne siitä kouliintuu ajanmittaan, on vaan töissä tavallista vittumaisempaa heilutella jakaria kikkailureissua seuraavana päivänä.

        Jollain lyömätöntä kikkakolmosta?
        BMW E70 X5 käyttismöhkö
        MB W639 Kummisetä

        Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

        Comment

        • rjm
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 353
          • Pirkanmaa

          #49
          Eipä nyt stunttailtua ole tullut mutta enduroa ja motocrossia on tullut ajettua toistakymmentä vuotta. Enpä muista montaakaan kertaa, että kädet olisi auenneet.

          Hyvin istuvat hanskat on a ja o. Semmoset missä on mahdollisimman vähän saumoja, toppauksia yms. Ja, että kämmenen ja sormien nahka on yksiosainen ja sormienpäistä nahka tulee yli ettei sinne tule saumaa. Hanska ei saisi siinä kämmenessä yhtään liikkua eikä mennä ryttyyn kun kädet on tangossa.

          Tuppeina olen käyttänyt renthalin softeja fulldiamond tuppeja. Itsellä on pienet kädet ja lyhkäset sormet niin tykkään mahdollisimman ohuesta tupista.

          Jotkut vanhat thorin hanskat mistä itse pidän:

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5857
            • Joccis City

            #50
            Originally posted by Roito View Post
            Mitäs keulittelijat ja muutenkin stunttailevat, miten saatte kämmenet pysymään ehjinä tai edes sinnepäin..

            Itellä kytkinkäteen tulee etusormi(pahin), keskari ja nimetön, kaasukouraan taasen pikkurilli, nimetön ja keskisormi (pahin) aikamoiset rakkulat ja kovettumat aina stunttailureissuilta, oikean tassun keskari yleensä vuotaa vähän verta ja kudosnestettä, sitten kovettuu ja taas seuraavalla reissulla aukeaa ja kierre alkaa alusta.

            Kokeiltu kaksia eri tuppeja, kaksia eri hanskoja, rasvaamista, compeedia ja sideharsoa.. tilaukseen laitoin nyt neopreeni "palm saverit" jotka tulee hanskojen alle, nämä kokeiluun heti kun kusti polkee ne kotio.. motion pro kahva lyhyimmällä rullalla käytössä joten hirveen pitkää liikettä ei tarvi edes käännellä, mutta ei vaikutusta.

            Ei muuten mitään väliä kyllä noitten kanssa pystyy elään ja kai ne siitä kouliintuu ajanmittaan, on vaan töissä tavallista vittumaisempaa heilutella jakaria kikkailureissua seuraavana päivänä.

            Jollain lyömätöntä kikkakolmosta?
            Itellä käsien iho alko menee heikoks kun töissä siirryttiin täysin hengittämättömiin hanskoihin. Jotenkin vaan jatkuva hikoilu tekee ihosta heikon.
            Joutuuko sun kädet alttiiksi kemikaaleille/koville pesuaineille? Iho vaan kertakaikkiaan ei kestä sitä.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • S^X
              BTCF Member
              • Oct 2007
              • 933
              • Muurame

              #51
              Sitkeä sälli kyllä oot jos pelkällä neppailulla saat kädet noin hurjaan kuntoon.

              Lähtisin kanssa kyllä hyvin istuvista hanskoista liikkeelle,oon muutaman parin tollasia Foxin käsineitä ny ajanut loppuun ja ei mitään ongelmaa että kädet ois auennu. Vaativat toki vähän sisäänajoa että niistä tulee mieleiset ja ekoissa ajoissa aina vähän kädet hellänä mut kyllä ne siitä tasaantuu...
              Ei nyt mitkään ideaalit mutta näillä oon ajellu.



              Mulla on vielä jokaisessa kahvassa pari kierrosta erkkaa sipastuna,en tiedä edesauttaako se ongelman ratkaisua mutta tuntumaa saa paljon paremmin.




              Originally posted by rjm View Post
              Itsellä on pienet kädet ja lyhkäset sormet niin tykkään mahdollisimman ohuesta tupista.
              Tämä itselläkin,plus että saat paljon paremman tuntuman stongaan. "Pitkillä" matkoilla tärinät tulee sit vähän käsille mutta minkäs teet...

              E: jannmann:lla hyvä pointti että juontaako tuo ongelma jostain muualta juurensa sitten?
              W208
              W638
              E36

              Comment

              • Roito
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2009
                • 3921
                • Tavastila/Kotka

                #52
                Kiitoksia fiksuista vastauksista, tupet on tulossa kohta uudet, puolivohvelit lentää mäkeet ja progripin dual densityt tulee tilalle, hanskoista voisin vielä kokeilla jotain toista mallia vrt. olemassa oleviin, jos se niillä tuosta vähän tokenisi.

                Tangon ja vipujen asennot olen jo laittanut sillai ettei niiden takia tarvi käsiä tupeilla turhaan pyöritellä..

                Jannmannilla tuossa kyllä pointti myös, tosiaan sellutehtaalla töissä ja kyllähän sitä kädet altistuu kaikennäköselle. :think
                BMW E70 X5 käyttismöhkö
                MB W639 Kummisetä

                Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5134
                  • Pirkkala

                  #53
                  Jep, suosi ohuinta mahdollista tuppea. Ja niin pienet hanskat käteen ku mahtuu ja nahkaa tietenki että tekeytyvät hyviksi ja ohutta nahkaa mielellään. Ite ajanu crossihanskoilla paljon.

                  Lisäksi sanoisin että opettele ajamaan kropalla eikä käsillä. Loppupeleissä tankoon riittää aika hento ote kun muut asiat kunnossa. Tosin tämä kokemus figter tyyppisestä pyörästä.

                  Itse ajan siten että kaksi sormea jarkuvasti kytkimellä ja kaksi jarrulla. Toki matkaa ajan millon mitenkin (en aja matkaa kuin pakon edessä)
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • anv
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2012
                    • 300
                    • Oulu

                    #54
                    [QUOTE=
                    Lisäksi sanoisin että opettele ajamaan kropalla eikä käsillä. Loppupeleissä tankoon riittää aika hento ote kun muut asiat kunnossa. Tosin tämä kokemus figter tyyppisestä pyörästä.

                    Itse ajan siten että kaksi sormea jarkuvasti kytkimellä ja kaksi jarrulla. Toki matkaa ajan millon mitenkin (en aja matkaa kuin pakon edessä)[/QUOTE]

                    Juurikin näin. Rento ote ja tilanteen mukaan pari sormea jarrun ja kytkimen kahvalla. Tämä kahden bemun motskarin ja yli 100tkm:n kokemuksella ympäri eurooppaa (K100RS ja K1200S). Eli aina kun on muita liikkujia, etu- ja keskisormi kahvoilla valmiudessa, mutta kun täysin ei-mitään-tie, voi rentona nojailla hantaakeihin.

                    Comment

                    • Roito
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2009
                      • 3921
                      • Tavastila/Kotka

                      #55
                      Osaan kyllä ajaa, kropalla, jaloilla, päällä jne .. se miten jollain matkapyörillä on kierretty eurooppaa ei liity kysymykseeni millään tapaa, ei kämmenet normaalissa ajossa ole koskaan hajonneetkaan, ainostaan stunttailussa..

                      mutta nyt ovat parempaan päin jo, tänään kun en malttanut olla lähtemättä kikkailemaan, laitoin compeed laastarin alle ja maalarinteippiä päälle ettei se compeed mene kurttuun, ei probleemia, ei auenneet vanhat haavat eikä kipuja.

                      Kohta pääsee vielä kokeilemaan uusilla kahvoilla ja hanskoilla, mun puolesta asia on pihvi, muutama asiallinen vastaus tuli aikasemmin kysymykseeni ja niistä kiitokset.
                      Last edited by Roito; 27-08-2017, 20:47.
                      BMW E70 X5 käyttismöhkö
                      MB W639 Kummisetä

                      Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5134
                        • Pirkkala

                        #56
                        Tyhjää
                        Last edited by Urpo_rotta; 28-08-2017, 18:18.
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • Roito
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2009
                          • 3921
                          • Tavastila/Kotka

                          #57
                          ............
                          Last edited by Roito; 27-08-2017, 20:46. Reason: En provosoidu jatkamaan enempää
                          BMW E70 X5 käyttismöhkö
                          MB W639 Kummisetä

                          Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                          Comment

                          • A^A
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 2168
                            • Seinäjoki

                            #58
                            Pieni öljy probleema. On tommonen 80cc 4tahtinen pihamopo johon pitäis öljyjä vaihdella. Ohjekirjassa suositellaan sae10w30, ja tekstillä:

                            Your mini-bike does not need oil additives. Only use the recommended oil. Do not use oils with graphite or molybdenum additives or oils displaying the API circular logo that is labeled"energy conserving".

                            mopossa on siis ns kuivakytkin joten niiden lisäaineita ei saa olla.

                            Mitä tuonne nyt tyrkkää? Miten tuo api menee kun käytännössä kaikissa se lukee. Laittaako nyt mineraali vai synteettinen? 10w30 ei vain tunnu löytyvän, kaikissa mp öljyissä mitä vastaan tullut on ollut lisäaineet.

                            10w40 osasynteettinen pienkoneöljy löytyi mutta siinäkin apia hoettiin joka välissä.
                            EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              #59
                              Originally posted by A^A View Post
                              Pieni öljy probleema. On tommonen 80cc 4tahtinen pihamopo johon pitäis öljyjä vaihdella. Ohjekirjassa suositellaan sae10w30, ja tekstillä:

                              Your mini-bike does not need oil additives. Only use the recommended oil. Do not use oils with graphite or molybdenum additives or oils displaying the API circular logo that is labeled"energy conserving".

                              mopossa on siis ns kuivakytkin joten niiden lisäaineita ei saa olla.

                              Mitä tuonne nyt tyrkkää? Miten tuo api menee kun käytännössä kaikissa se lukee. Laittaako nyt mineraali vai synteettinen? 10w30 ei vain tunnu löytyvän, kaikissa mp öljyissä mitä vastaan tullut on ollut lisäaineet.

                              10w40 osasynteettinen pienkoneöljy löytyi mutta siinäkin apia hoettiin joka välissä.
                              No joka öljyssä varmaan on sae viskositeetti ja myös api luokitus.
                              Tuonne siis pitää laittaa moottoriöljyä jonka sae viskositeetti on 10w30.

                              API saa varmaan olla mitä tahansa kunhan se ei ole tuota energy conserving mallia. Se taitaa olla ainakin turhan liukasta märkäkytkimelle.

                              Miten olisi Teboil moniaste 10w30?

                              Comment

                              • Turder
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2008
                                • 445
                                • Suomi

                                #60
                                Voi olla että tuollainen pihamopo (kiinalainen?) ei ole turhan kranttu öljystä, kunhan sitä on oikea määrä ja viskositeetti suurin piirtein oikein. Näillä tiedoilla laittaisin Mobil Delvac 10w-30 tai Motonetista jotain Motox 10w-30 öljyjä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎