Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5149
    • Pirkkala

    #91
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Jos vaihteet takeltelee en usko että öljyllä on merkitystä. Kytkimen lisäaine on kytkinpintoja varten, ei vaikuta kytkimen liikerataan mitenkään. Ja jos kytkin toimii on vika liian tiukassa vaihteiston sovituksessa jos vaihteet takeltelee lämpimänä, eli kun vaihteisto on lämmin välykset on ”nollissa”. Nuorena mulla oli CR500 jossa vaihteet oli todella tiukat niin avasin ja laitoin ohuen tiivisteen lohkojen väliin, loppui takeltelu, oli vain välykset liian tiukat. Samaa huomannut joskus katupyörissä koeajoilla.
    Kytkimen toimintaan on merkitystä selkeästi eri öljyjen välillä. Liikeradasta kai kukaan mitään puhunutkaan?
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • pazq
      BTCF Member
      • Jan 2008
      • 3146
      • 47200

      #92
      Ei ollut huollettavissa tuo perus nudan takapamppu. Olis pitäny rakentaa huollettavaksi jne. Kustannusarvio 400 ja uusi 500 joten uusi sieltä viikolla pitäis tulla. Katotaan nyt mimmonen se on kun laittaa paikalleen. Sen mukaan sitten toimitaan, että miten paljon tuo vielä joustaa. Luulisin että toimii kyllä uudellakin hyvin vrt vanha väsähtänyt. Sittenhän sen pääsee koeponnistamaan kun kasaa pyörän. Pari vk nyt roikkunut taljassa. Vaimennin pitäis jostain metsästää myös kun remus otti kipeää erittäin pahasti silloin. Tuo vakio on vaan ihan kamala pömpeli.

      Comment

      • jokes911
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 875
        • Espoo

        #93
        Että sylettää kun on kevät ja pyöräkuume ja ei remontilta ehdi katsomaan tarjontaa kunnolla päivittäin.

        Näyttää siltä että nämä Etelä-suomen jobbarit nappaavat kaikki oikein hinnoitellut pyörät yksityisiltä ja laittavat parin päivän päästä myyntiin kalliimmalla. Kaikki loput ovat sitten taas niin aprillipäivän hinnoilla että roikkuvat vielä ensi vuonnakin tsättimotossa.

        Eli >2004 ja uudempaa tonnisista japsikyykkyä voi tarjota privaan. Ei mitään fighter tai muuten rakennettua. Ja vain oikein hinnoiteltuja.
        2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
        2022 X3 Charged Edition Msport
        1999 Honda CBR 900 SC33
        2009 Husqvarna SMR 510
        2017 KTM EXCF 350

        Comment

        • Puistis
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2013
          • 849
          • 09

          #94
          Originally posted by jokes911 View Post
          Että sylettää kun on kevät ja pyöräkuume ja ei remontilta ehdi katsomaan tarjontaa kunnolla päivittäin.

          Näyttää siltä että nämä Etelä-suomen jobbarit nappaavat kaikki oikein hinnoitellut pyörät yksityisiltä ja laittavat parin päivän päästä myyntiin kalliimmalla. Kaikki loput ovat sitten taas niin aprillipäivän hinnoilla että roikkuvat vielä ensi vuonnakin tsättimotossa.

          Eli >2004 ja uudempaa tonnisista japsikyykkyä voi tarjota privaan. Ei mitään fighter tai muuten rakennettua. Ja vain oikein hinnoiteltuja.
          Nettimotoon hakuvahti niin löytyy johtuu hintainen pyörä

          Comment

          • jokes911
            Bimmer Fanatic
            • May 2008
            • 875
            • Espoo

            #95
            Originally posted by Puistis View Post
            Nettimotoon hakuvahti niin löytyy johtuu hintainen pyörä
            Ollu jo kuukauden. Oikean hintaiset/kuntoiset menee parissa päivässä, muut ei sit liiku ollenkaan.
            2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
            2022 X3 Charged Edition Msport
            1999 Honda CBR 900 SC33
            2009 Husqvarna SMR 510
            2017 KTM EXCF 350

            Comment

            • protoni
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2008
              • 1345
              • Tampere

              #96
              Tuo pätee kyllä autoihinkin. Pitää olla koko ajan telineissä jos on haku päällä. Kun saat hakuagentilta postia, niin samantien luuriin ja nokka kohti myyjää. Pitää vaan asennoitua siten että vaikka vaimo synnyttäisi tai sinulla olisi ohitusleikkaus meneillään, niin toimittava on heti ilman tekosyitä.

              Comment

              • A^A
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 2168
                • Seinäjoki

                #97
                Originally posted by protoni View Post
                Tuo pätee kyllä autoihinkin. Pitää olla koko ajan telineissä jos on haku päällä. Kun saat hakuagentilta postia, niin samantien luuriin ja nokka kohti myyjää. Pitää vaan asennoitua siten että vaikka vaimo synnyttäisi tai sinulla olisi ohitusleikkaus meneillään, niin toimittava on heti ilman tekosyitä.
                Tämä on tullut huomattua, jo kaksi pyörää on myyty ihan nenän edestä. Törkee kuume päällä, super duke 990 tai esim 690 duke olisi ostoslistalla. Onko kummastakaan kellään täälä kokemuksia?

                Varsinkin tuosta super dukesta kuulisin mielelläni lisää mielipiteitä, en ole moista koskaan ajanut. 955 Triumph speed triplellä olen paljonkin ajanut mutta se oli omaan makuun ainakin aivan liian möhkö ja kankea.
                EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                Comment

                • nappe74
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 2843
                  • South Carelia

                  #98
                  Originally posted by A^A View Post
                  Tämä on tullut huomattua, jo kaksi pyörää on myyty ihan nenän edestä. Törkee kuume päällä, super duke 990 tai esim 690 duke olisi ostoslistalla. Onko kummastakaan kellään täälä kokemuksia?

                  Varsinkin tuosta super dukesta kuulisin mielelläni lisää mielipiteitä, en ole moista koskaan ajanut. 955 Triumph speed triplellä olen paljonkin ajanut mutta se oli omaan makuun ainakin aivan liian möhkö ja kankea.
                  Miulla oli joskus tuollanen 690 pikkuDuke ja oli kyllä melkonen pettymys... hiton huono ajaa pitkää matkaa kun moottori värisee ihan hitosti, ihan nurkkapyörityksessä menee täysiä!! Ei oikein puhti riitä siltikään...

                  Muutaman kerran 990 SuperDukea ajaneena ihan eri peli, jäi tosi hyvä fiilis... jos olisin nyt pyörää ostamassa niin valinta olisi tämä !!
                  G30 530e xDrive A M-Sport -20

                  ex-Bimmerit:
                  F10 525dA xDrive M-Sport -13
                  E21 316 -80
                  E91 330xdA M-Sport -06
                  E53 X5 3.0iA Sport -04
                  E91 335xiA M-Sport -08
                  E60 530iA M-Sport -06
                  E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                  E91 320d -06
                  E39 530iAT M-Sport -01
                  E36 328iA -96
                  E39 528iA -96
                  E36 325i -92

                  Comment

                  • protoni
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2008
                    • 1345
                    • Tampere

                    #99
                    Itse olin ajellut kilokyykyillä koko ikäni ja testasin SD ja SM 990. SM oli omaan makuun kivempi. Tietynlainen kompromissahan se on, kuten kaikki muutkin mopomallit. Fun factor kohdillaan molemmissa. Kaksimukiset toimii kyllä hyvin räppäilyssä. Ainakin jos on valmis hieman tinkimään huipputehoista. Kaverilla voisi olla 990 SM myynnissä jos joku kiinnostuu. Pitkään puhunut sen myymisestä, mutta ei ole koskaan saanut aikaiseksi laittaa sitä nettimotoon. Kaiketi -08 ja ml < 20 tkm.

                    Comment

                    • Turder
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2008
                      • 446
                      • Suomi

                      Millä porukka perustelee itselleen nuo talvisäilytyksen aikaiset starttailut, tai mitä sillä halutaan saavuttaa, tai mitä hyötyä siitä koetaan saavan? Sen n. 6kk aikana ei kone sisältä ruostu, bensat hyytelöidy tankkiin&ruiskuun tms.

                      Minusta ihan turha toimenpide, koska:
                      - kodensoitumisen riski, koska kukaan ei käytä niitä tarpeeksi lämpimiksi tallissaan, että alkaisi vesi poistumaan koneesta. Usein käytetään just se pahin aika, eli luodaan hieman lämpöä, sammutetaan ja jätetään kosteus muhimaan koneeseen viileään talliin
                      - tulpat noessa kun (jatkuvasti) lyhyttä käyttöä rikkaalla kylmäkäynnistyksellä eikä koskaan käytetä/kuormiteta tarpeeksi lämpimäksi, että alkaisi tulpat puhdistumaan. Paljon startteja talven aikana ja joka kerta on tulpat huonommassa kunnossa ja sitten keväällä just kun pitäisi lähteä ajamaan niin kastelee tulpan, ei käy kaikilla ja v-käyrä tapissa.
                      - akku ei ehdi latautua tarpeeksi käytön aikana mikäli ei käytä erillistä akkulaturia.

                      Toisaalta tuskin talven käynnistyksillä saa tuhottua pyörää, joten siinä mielessä ei ole väärin tehdä, mutta en vain näe siinä mitään hyötyä.

                      Mulla on talvisäilytys kestänyt yleensä 4-9kk ja pyörät olleet tasalämpöisessä tallissa, syksyllä öljyt vaihdettuna / huollettuna, ilman välikäynnistyksiä talvella ja laakista käyntiin keväällä/kesällä kun on aika aloittaa kausi. Tuossa yksi kauden avausstartti vuosien takaa em. reseptillä. Japsit, italot, 4- ja 2-tahtiset aina startanneet ongelmitta.

                      Jos on 2t-kone ja 2t-seosbensaa niin sen ominaisuudet huononee huomattavasti useamman kuukauden säilytyksessä, huomaa eron jos ajaa kisakireällä crossilla/enskalla, jossa vanhat seosbensat ja sitten laittaa uudet. Lähtee kyllä käyntiin mutta saattaa vähän pätkiä ja käydä tyhjäkäyntiä huonosti, sekä puuttuu tehoa.

                      Comment

                      • A^A
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 2168
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by nappe74 View Post
                        Miulla oli joskus tuollanen 690 pikkuDuke ja oli kyllä melkonen pettymys... hiton huono ajaa pitkää matkaa kun moottori värisee ihan hitosti, ihan nurkkapyörityksessä menee täysiä!! Ei oikein puhti riitä siltikään...

                        Muutaman kerran 990 SuperDukea ajaneena ihan eri peli, jäi tosi hyvä fiilis... jos olisin nyt pyörää ostamassa niin valinta olisi tämä !!
                        Vanhemmista lc4 koneista on kokemusta joten tärinät ja sopimattomuus matka-ajoon on tiedossa

                        Super duke houkuttelisi silti enemmän, tuollanen nakupyöräkään ei todella ole hyvä matka-ajoon mutta V2 moottorin äänimaailma ja paremmat tehoreservit houkuttelee. Mietin vain miten raskas tuo on nakella mutkiin, tykkään kevyistä pyöristä ja tosiaan tuo 955 triple oli ainakin aivan liian raskas omaan makuun mutkapätkällä..
                        EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                        Comment

                        • MikeDry
                          BTCF Member
                          • May 2006
                          • 6120
                          • Helsinki

                          Originally posted by Turder View Post
                          Millä porukka perustelee itselleen nuo talvisäilytyksen aikaiset starttailut, tai mitä sillä halutaan saavuttaa, tai mitä hyötyä siitä koetaan saavan? Sen n. 6kk aikana ei kone sisältä ruostu, bensat hyytelöidy tankkiin&ruiskuun tms.
                          Omalla kokemuksella voin sanoa että n.7kk menee nyky 98E5 polttoaine huonoksi ainakin tuossa oman pyörän muovisessa polttoainetankissa. En sitten tiedä voiko liottaa tankista jotain irti, mutta olen siitä asti käyttänyt jotain polttoaineen säilöntä ainettaa, niin simppeliä syksyllä viimeiseen tankkilliseen kaataa ja se on siinä. Tohon talvella käyttämiseen en ota kantaa
                          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                          Comment

                          • JarppiR
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2010
                            • 277
                            • Pori

                            Monster 821 Stripe löytyy tallista. Syksyisin vaihtelen öljyt ja tankki täyteen pienkonebensiiniä, käyttö lämpimäksi ennen säilöön laittoa että pienkonebensaa menee myös ruiskulle asti. Pyörä on +15 tasalämpöisessä tallissa mutta paljoa en käyttele talven aikana. Tänä talvena kerran käytin lämpimäksi kun koitin uuden akun toiminnan. 4v vanha alkuperäis-Yuasa kyykkäsi totaalisesti vaikka ollut Ctekissä pariin otteeseen talven aikana.
                            BMW 325i E91 LCI "330i" -09
                            BMW 530i E39 M-Sport -01
                            Alfa Romeo GT 3.2 -05

                            Comment

                            • hencca89
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 619
                              • ikaalinen

                              Originally posted by Turder View Post
                              Millä porukka perustelee itselleen nuo talvisäilytyksen aikaiset starttailut, tai mitä sillä halutaan saavuttaa, tai mitä hyötyä siitä koetaan saavan? Sen n. 6kk aikana ei kone sisältä ruostu, bensat hyytelöidy tankkiin&ruiskuun tms.
                              .
                              Varmaan siksi että öljy kieräisi joka rööriin. Ettei nostajat naputa tai jotain:think toinen ettei kaasari jumiudu?
                              Itse en oke pyöriä käytelly enää talvisin mutta ylläpitolaturissa.
                              Sen sijaan autoa kyllä käytän ja sitä käytän kyllä joka kerta öljynlämpöä seuraten kuumaksi. Kuumana muutama polkasu eargasmin saamiseksi
                              Eioo ainakaa paikat näin toimien rallattanu tai naputtanu.
                              BMW E91 320
                              MB W108 280SE
                              SUZUKI GSX-R
                              BMW K100 "cafe"

                              Comment

                              • Turder
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2008
                                • 446
                                • Suomi

                                Originally posted by MikeDry View Post
                                Omalla kokemuksella voin sanoa että n.7kk menee nyky 98E5 polttoaine huonoksi ainakin tuossa oman pyörän muovisessa polttoainetankissa. En sitten tiedä voiko liottaa tankista jotain irti, mutta olen siitä asti käyttänyt jotain polttoaineen säilöntä ainettaa, niin simppeliä syksyllä viimeiseen tankkilliseen kaataa ja se on siinä.

                                Etanoli on tehnyt joissain muovitankeissa sen, että tankki vääntyy tai pullistuu. Enemmänkin ollut ehkä ongelma USA:ssa missä on etanolia enemmän bensassa, mutta ei sitä turhaan muovitankissa kannata säilyttää.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎