Mopo ainakin valmiina.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Moottoripyöristä keskustelua II
Collapse
X
-
F01 740D xDrive Individual LCI
Kawasaki H2SX SE
Exät:
F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12
"Trust your instincts, be yourself"
-
-
Itsellä tovi aikaa mopoilusta. Lapsi syntyi perheeseen ja emäntä tuumasi, että jos siitä moposta voisi luopua, että olet mukana tässä hommassa... elävänä. Vaikka ei yhtään ylinopeus sakkoakaan ole ja ikää kohta 42. Nyt on 1.5v jantteri kanssa tässä lisänä ja koittanut hieman puhua, josko sitä kohta voisi jonkun hankkia. Sillähän olisi kätevä viedä lapset kouluunkin. Ukkeli on mönkiän kimpussa kokoajan ja autojen, joten siitähän se koulutus lähtisi.
Vähän kutkuttelisi Kawasaki Z H2 naku.
Eka mopedi oli kawan z750 naku.
Last edited by torx; 26-03-2023, 13:58.G30 530e m-sport -19.
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
-
Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.
Comment
-
-
Ensimmäinen iso pyörä oli kans Z750. 10 vuoden jälkeen ostin uudestaan Zetan tällä kertaa S version. Ajelin sillä tämän alkukevään, kunnes vaihdoin BMW K1200s. Ja muuttu ajamisen hauskuus eriluokkaan.
Kävin kyllä kokeilemassa busan yms.. Mutta ainoa mikä istu kun hanska käteen oli bemari.
Vielä kun löytäisi sopivan kypärän. Vanha Boxer on muuten hyvä. Mutta melu alkaa häiritsemään pitkillä matkoilla. Tulpat on melkein pakolliset. Ajattelin käydä koeajamassa Schubertin kypäriä. Jos niitten kanssa pääsisi eroon tulppien käytöstä.Last edited by _Bäri_; 14-05-2023, 11:07.G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S
Ex:
E61 535dA -05
E91 320dA -06
E53 X5 3.0dA - 03
E39 535iA -01
E39 520i -97
E39 530dA - 00
Comment
-
-
Originally posted by _Bäri_ View PostAjelin sillä tämän alkukevään, kunnes vaihdoin BMW K1200s. Ja muuttu ajamisen hauskuus eriluokkaan.
Kävin kyllä kokeilemassa busan yms.. Mutta ainoa mikä istu kun hanska käteen oli bemari.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by _Bäri_ View PostEnsimmäinen iso pyörä oli kans Z750. 10 vuoden jälkeen ostin uudestaan Zetan tällä kertaa S version. Ajelin sillä tämän alkukevään, kunnes vaihdoin BMW K1200s. Ja muuttu ajamisen hauskuus eriluokkaan.
Kävin kyllä kokeilemassa busan yms.. Mutta ainoa mikä istu kun hanska käteen oli bemari.
Vielä kun löytäisi sopivan kypärän. Vanha Boxer on muuten hyvä. Mutta melu alkaa häiritsemään pitkillä matkoilla. Tulpat on melkein pakolliset. Ajattelin käydä koeajamassa Schubertin kypäriä. Jos niitten kanssa pääsisi eroon tulppien käytöstä.BMW 325i E91 LCI "330i" -09
BMW 530i E39 M-Sport -01
Alfa Romeo GT 3.2 -05
Comment
-
-
Tulpista voi päästä eroon täysin nakulla selkä suorana ajettavalla pyörällä. Omista pyöristä -75 mallin Jytä Jammu on hiljaisin, koska siinä ei kohdistu kypärään minkäänlaisia pyörteitä. Pyöreä lamppu, kaksi mittaria ja tankki siinä hieman kulkusia korkeammalla. Jos pyörässä on rakenteita rintaa korkeammalla, niin voi odottaa suhinaa korvissa.Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment
-
-
Originally posted by _Bäri_ View PostEnsimmäinen iso pyörä oli kans Z750. 10 vuoden jälkeen ostin uudestaan Zetan tällä kertaa S version. Ajelin sillä tämän alkukevään, kunnes vaihdoin BMW K1200s. Ja muuttu ajamisen hauskuus eriluokkaan.
Kävin kyllä kokeilemassa busan yms.. Mutta ainoa mikä istu kun hanska käteen oli bemari.
Vielä kun löytäisi sopivan kypärän. Vanha Boxer on muuten hyvä. Mutta melu alkaa häiritsemään pitkillä matkoilla. Tulpat on melkein pakolliset. Ajattelin käydä koeajamassa Schubertin kypäriä. Jos niitten kanssa pääsisi eroon tulppien käytöstä.
Heh, tämä voisi olla minun kirjoittamaa myös . Kypäristä minulla oli bemun system IV, joka oli paras mitä käytin. Sen jälkeen oli Schubertteja parikin, jotka olivat muuten hyviä, mutta ei melua vastaan. Lopetin ajamisen kokonaan 2010 ja myin oman K1200S:n -05 poijes.
Comment
-
-
Tulpat korvissa aina paras ajaa, jos tuntuu että vaimentaa liikaa niin katkasee vähän lyhyemmäksi niitä tulppia.
Korvatulpilla kuulee liikenteen äänet aivan hyvin, mutta suhinat jne. Vähenee ja sekös mukavaa on.
Mulla on nykyään -81 SR500 Yamaha, on mukava peli fiilistellä, ajan tosi vähän.
Vetoja siihen pitäs saada, tehdas ilmottaa että huiput 146km/h ja minun ei kule mittariin ku 135
Mut on yksmukisessa 500cc ilman sähköstarttia vähän jo fiilistäE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostLoistava valinta, tuliko minkä värinen kooässä?
Tänään vedin korrekin pinnoitteen päälle.
Vähän lisää kypäriä ihmetelty ja tultu siihen tulokseen ettei kypärät juuri ole kehittyneet 10 vuodessa. Nyt mietitään onko wörttiä maksaa lähemmäs 500-700€ kypärästä jos saman melun saa 200-300€.G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S
Ex:
E61 535dA -05
E91 320dA -06
E53 X5 3.0dA - 03
E39 535iA -01
E39 520i -97
E39 530dA - 00
Comment
-
-
Itse en käytä tulppia kuin nukkuessa, exän kuorsaamisen vuoksi
Vakavammin, prätkäilyyn on itselläni kuulunut olennaisesti mm äänet, bensankatku, paikkojen kolotus sekä kohmeisuus välillä. Kypärä on päässä kun pakko ja kaipa se voi suojata kaatuessa. Hajuton ja mauton jos pitää olla, sähkövehkeitä vaan alle.Deutchland uber alles!
Comment
-
-
En oo koskaa kokeillut sellaista 200-300€ "halpis" kypärää.
Omalla kohdalla on joutu käyttämään korvitulppia, kun se tuulen kohina kävi korvii, tosin mulla on tuollainen avatta kypäräEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Perustulpat ainakin omista korvista suodattaa pääsääntöisesti tuulensuhinat pois. Yli 80km/h vauhdeissa tuntuu, että esim. moottorista tulevat äänet kuulee paremmin, kuin ilman tulppia.
Itte olen käynyt läpi täs 20v+ ajourani aikana lähinnä HJC:n ja AGV:n umpikypäriä hintaluokassa 400-700, ja kaikkien kanssa kyllä tulpat korviin olen halunnut yli 30min kestäville reissuille.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Originally posted by mmie View PostPerustulpat ainakin omista korvista suodattaa pääsääntöisesti tuulensuhinat pois. Yli 80km/h vauhdeissa tuntuu, että esim. moottorista tulevat äänet kuulee paremmin, kuin ilman tulppia.
Itte olen käynyt läpi täs 20v+ ajourani aikana lähinnä HJC:n ja AGV:n umpikypäriä hintaluokassa 400-700, ja kaikkien kanssa kyllä tulpat korviin olen halunnut yli 30min kestäville reissuille.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
Comment